Marek K 15 Napisano 28 Lutego Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie aby było automatycznie zmieniane gdy zastanie ono zwiększone? W styczniu naliczyło niepoprawnie, gdyż nie miałem zaznaczone w definicji listy płac: Pozostałe moje ustawienia oraz efekt na wydruku załączam poniżej. Czy to jest poprawnie? Czy wynagrodzenie w umowie jest poprawnie wpisane: "Podstawa miesięczna -> ze słownika składników -> 3600"? Czy można skonfigurować w taki sposób aby usunąć "Uzyp. do płacy min.", a "Wynagrodzenie zasadnicze" zawierało całą kwotę (w tym przypadku: 4242zł)? Zastanawiałem się nad edycją składnika Podstawa miesięczna jak na screenie poniżej. Czy będzie to poprawne rozwiązanie? Czy jest jakieś inne poprawne rozwiązanie? Screeny aktualnych ustawień oraz efekt wydruku: Link to postu
Jacek Filipkiewicz 371 Napisano 28 Lutego Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? Nie bardzo rozumiem dlaczego załącza Pan te wszystkie ekrany. Wystarczył ten z definicją. Taka definicja nie zadziała. Trzeba w niej użyć wyłącznie parametru "płaca minimalna". Link to postu
Marek K 15 Napisano 28 Lutego Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? Godzinę temu, Jacek Filipkiewicz napisał: Nie bardzo rozumiem dlaczego załącza Pan te wszystkie ekrany. Po to aby pokazać wszystko jak mam ustawione. Oraz aby nie musiał Pan pytać o kolejne ustawienia, np jak w tym temacie: Godzinę temu, Jacek Filipkiewicz napisał: Wystarczył ten z definicją. Taka definicja nie zadziała. Trzeba w niej użyć wyłącznie parametru "płaca minimalna". W taki sposób? Wtedy pracownicy, którzy mają brutto wyższe niż minimalna krajowa będą mieli na liście płac tylko minimalną? To chyba nie jest poprawne? Link to postu
Jacek Filipkiewicz 371 Napisano 28 Lutego Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? 10 minut temu, Marek K napisał: pracownicy, którzy mają brutto wyższe niż minimalna krajowa będą mieli na liście płac tylko minimalną? W takim razie nie zrozumiałem pytania. A nie wystarczy wbudowany mechanizm, który sam uzupełnia do minimalnej właśnie w takim przypadku, który w dodatku stosuje wszelkie zasady uzupełniania także w przypadku wystąpienia absencji, nadgodzin itp...? Link to postu
Marek K 15 Napisano 28 Lutego Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? Pewnie wystarczy. Pytam czy wpisuje składniki na umowie poprawnie? Oraz czy wtedy wygląda to w taki sposób na wydruku (i czy jest to poprawnie)? Link to postu
Jacek Filipkiewicz 371 Napisano 28 Lutego Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? Ja z pewnością nie ocenię czy ostateczny wynik jest poprawny czy nie. To rola osoby zajmującej się rozliczaniem płac. Aby ocenić czy wydruk jest poprawny należałoby zobaczyć jak wygląda wypłata. I ocenić czy wypłata jest ok. Coś w tej pozycji "pozostałe" jest - nie wiadomo z czego wynika - tyle mogę powiedzieć. Link to postu
Marek K 15 Napisano 28 Lutego Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? (edytowane) Kwoty są poprawne. "Pozostałe" wiem z czego wynika - jest to dodane naliczenie za błąd w styczniu. Chodzi o to czy na liście płac może to tak wyglądać: Wynagrodzenie zasadnicze - 3600,00 Uzup do płacy min. - 642,00 Oraz czy na umowie jest poprawnie wpisane te 3600,00? Czy minimalne wynagrodzenie powinno być w inny sposób wpisywane? Edytowane 28 Lutego przez Marek K Link to postu
Jacek Filipkiewicz 371 Napisano 28 Lutego Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? Pyta Pan czy to nie jest sprzeczne z jakimiś przepisami? No bo "technicznie" wszystko się przecież zgadza. Link to postu
Marek K 15 Napisano 28 Lutego Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? Tak, czy taki zapis jest zgodny z przepisami? Wydaje mi się, że technicznie powinno to być w tai sposób: 1) tworzę umowę, zaznaczam "płaca minimalna", kwota przypisuje się automatycznie (ta z danego roku, np. 3600,00) 2) po zmianie minimalnej płacy, umowa pozostaje bez zmian (oczywiście), natomiast na liście płac z zaznaczoną opcją "Uzupełniaj do płacy minimalnej" wyświetla się "Wynagrodzenie zasadnicze: 4242,00" Link to postu
Jacek Filipkiewicz 371 Napisano 28 Lutego Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? No to jednak wracamy do mojej pierwszej odpowiedzi? Jeśli pracownik ma zarabiać zawsze minimalną to wystarczy ta definicja, którą Pan pokazał za drugim razem - PlacaMin("M"), a jeśli więcej no to wystarczy wpisać "to więcej". A jeśli jednak chce Pan korzystać z automatu uzupełniającego do minimalnej, a nie podoba się na wydruku listy płac pozycja "uzupełnienie do płacy minimalnej" to można w konfiguracji wydruku ukryć tę pozycję w grupie razem z podstawą miesięczną. 1 Link to postu
Marek K 15 Napisano 28 Lutego Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego w Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie? (edytowane) 16 godzin temu, Jacek Filipkiewicz napisał: A jeśli jednak chce Pan korzystać z automatu uzupełniającego do minimalnej, a nie podoba się na wydruku listy płac pozycja "uzupełnienie do płacy minimalnej" to można w konfiguracji wydruku ukryć tę pozycję w grupie razem z podstawą miesięczną. To może być to co szukałem. Jutro przetestuję. EDIT: Dziękuję. To rozwiązanie mi odpowiada. Edytowane 29 Lutego przez Marek K Link to postu
Polecane posty