Skocz do zawartości

Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie?

Polecane posty

Jak poprawnie wpisać wynagrodzenie minimalne na umowie aby było automatycznie zmieniane gdy zastanie ono zwiększone?

 

W styczniu naliczyło niepoprawnie, gdyż nie miałem zaznaczone w definicji listy płac:

image.png.48ae45f5456d5574001404ae69a90459.png

 

Pozostałe moje ustawienia oraz efekt na wydruku załączam poniżej.
Czy to jest poprawnie? Czy wynagrodzenie w umowie jest poprawnie wpisane: "Podstawa miesięczna -> ze słownika składników -> 3600"?
Czy można skonfigurować w taki sposób aby usunąć "Uzyp. do płacy min.", a "Wynagrodzenie zasadnicze" zawierało całą kwotę (w tym przypadku: 4242zł)?

 

Zastanawiałem się nad edycją składnika Podstawa miesięczna jak na screenie poniżej.

Czy będzie to poprawne rozwiązanie?

Czy jest jakieś inne poprawne rozwiązanie?
image.png.4ed2333a6a0743b7620646d13b2ad20c.png


Screeny aktualnych ustawień oraz efekt wydruku:

image.thumb.png.4f0fa6ca6302fc3fbc83639d4b9b45c3.png

image.png.0029712e68c1cad296f53067273c31ba.png

image.png.ae8c36da64d001b976a621a1bf001d03.png

image.thumb.png.299d8f7734744aea4b74285ad5685206.png

image.thumb.png.0ecc9da0efcc7fdbc063c276c0bed8b4.png

 

Link to postu
Godzinę temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

Nie bardzo rozumiem dlaczego załącza Pan te wszystkie ekrany.

Po to aby pokazać wszystko jak mam ustawione. Oraz aby nie musiał Pan pytać o kolejne ustawienia, np jak w tym temacie:

 

Godzinę temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

Wystarczył ten z definicją.

Taka definicja nie zadziała.

Trzeba w niej użyć wyłącznie parametru "płaca minimalna".

W taki sposób?
image.png.e91ada308071c285fa9f191fbb873d3f.png

Wtedy pracownicy, którzy mają brutto wyższe niż minimalna krajowa będą mieli na liście płac tylko minimalną? To chyba nie jest poprawne?

Link to postu
10 minut temu, Marek K napisał:

pracownicy, którzy mają brutto wyższe niż minimalna krajowa będą mieli na liście płac tylko minimalną?

W takim razie nie zrozumiałem pytania.

A nie wystarczy wbudowany mechanizm, który sam uzupełnia do minimalnej właśnie w takim przypadku, który w dodatku stosuje wszelkie zasady uzupełniania także w przypadku wystąpienia absencji, nadgodzin itp...?

Link to postu

Ja z pewnością nie ocenię czy ostateczny wynik jest poprawny czy nie. To rola osoby zajmującej się rozliczaniem płac.

Aby ocenić czy wydruk jest poprawny należałoby zobaczyć jak wygląda wypłata. I ocenić czy wypłata jest ok.

Coś w tej pozycji "pozostałe" jest - nie wiadomo z czego wynika - tyle mogę powiedzieć.

Link to postu

Kwoty są poprawne. "Pozostałe" wiem z czego wynika - jest to dodane naliczenie za błąd w styczniu.

 

Chodzi o to czy na liście płac może to tak wyglądać:
Wynagrodzenie zasadnicze - 3600,00

Uzup do płacy min. - 642,00

 

Oraz czy na umowie jest poprawnie wpisane te 3600,00? Czy minimalne wynagrodzenie powinno być w inny sposób wpisywane?
image.png.76ab9f154daef52b86c6002d383473fa.png

Edytowane przez Marek K
Link to postu

Tak, czy taki zapis jest zgodny z przepisami?

 

Wydaje mi się, że technicznie powinno to być w tai sposób:

1) tworzę umowę, zaznaczam "płaca minimalna", kwota przypisuje się automatycznie (ta z danego roku, np. 3600,00)

2) po zmianie minimalnej płacy, umowa pozostaje bez zmian (oczywiście), natomiast na liście płac z zaznaczoną opcją "Uzupełniaj do płacy minimalnej" wyświetla się "Wynagrodzenie zasadnicze: 4242,00"

Link to postu

No to jednak wracamy do mojej pierwszej odpowiedzi?

Jeśli pracownik ma zarabiać zawsze minimalną to wystarczy ta definicja, którą Pan pokazał za drugim razem - PlacaMin("M"), a jeśli więcej no to wystarczy wpisać "to więcej".

 

A jeśli jednak chce Pan korzystać z automatu uzupełniającego do minimalnej, a nie podoba się na wydruku listy płac pozycja "uzupełnienie do płacy minimalnej" to można w konfiguracji wydruku ukryć tę pozycję w grupie razem z podstawą miesięczną.

  • Dziękuję 1
Link to postu
16 godzin temu, Jacek Filipkiewicz napisał:

A jeśli jednak chce Pan korzystać z automatu uzupełniającego do minimalnej, a nie podoba się na wydruku listy płac pozycja "uzupełnienie do płacy minimalnej" to można w konfiguracji wydruku ukryć tę pozycję w grupie razem z podstawą miesięczną.

To może być to co szukałem. Jutro przetestuję.

EDIT:
Dziękuję. To rozwiązanie mi odpowiada.

Edytowane przez Marek K
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...