Skocz do zawartości

Czy i jak sprawdzacie: czy przesyłka została awizowana?

Polecane posty

1. Chciałem się dopytać czy ktoś z Was sprawdza czy przesyłka z poczty polskiej została awizowana?

 

Ostatnio zdarzyły nam się pod rząd zwroty kilku przesyłek z adnotacją że awizowana 2x i nie podjęta w terminie (listy, paczki, odbiory w punkcie). Oczywiście klienci zostali poinformowani o wysyłce naszym mailem i dodatkowo dla odbiorów w punkcie sms-em z poczty polskiej ale mimo to nie zdążyli na czas (do 14 dni) odebrać opłaconych przesyłek.

 

Oczywiście te wracają do nas na nasz koszt i po telefonie do klienta to reakcje są różne:

-nie odebrałem bo zapomniałem, oczywiście zapłacę za zwrot przesyłki i jej ponowną wysyłkę,

-nie wiedziałem, że dostałem awizo, za nic nie będę ekstra płacił,

-nie dostałem awiza ale nie opłaca mi się ponownie płacić - proszę mi oddać kasę za towar,

-itd.

 

W EN'ie i na śledzeniu poczty polskiej - niby można sprawdzić każdą przesyłkę czy została awizowana i zareagować na czas ale komu by się chciało ręcznie sprawdzać tyle przesyłek i pilnować czy klienci je odbierają czy nie. Z drugiej strony telefon na czas zaoszczędził by klientowi i nam niepotrzebne nerwy.

 

2. Czy macie jakieś sposoby żeby sprawdzać awizowane przesyłki?

 

3. Teraz z fakturą od poczty polskiej dostałem informację o jakiejś nowej usłudze eINFO: odbiór ale nie wiem czy to tylko inna nazwa na EN'a czy rzeczywiście w przypadku awiza przysyłają jakiegoś maila. A może w EN'ie jest gdzieś jakaś ukryta opcja żeby w przypadku awiza zostać powiadomionym przez pocztę polską?

 

 

Link to postu

 

To jest właśnie ten problem.

Niby najbardziej niebezpieczne powinny być pobraniowe, ale w praktyce nawet na opłaconych można stracić.

Nie rozumiem tych klientów, zwłaszcza, że przecież wysyłam im linka z numerem przesyłki, a dokładnie moje ukochane Sello wysyła  ;D ;D ;D

Powinni śledzić i sprawdzać czy czegoś nie ma na poczcie.

Niektórzy klienci dzwonią do mnie z reklamacją, że za długo coś się na śledzeniu status nie zmienia, a inni nawet nie pamiętają, że coś zamówili.

 

Nie sprawdzam awizacji na śledzeniu. I w ENnie nie widzę takiej możliwości, w Sendit przy kurierach jest taka możliwość.

 

Niestety boję się negatywów, więc wolę na zimne dmuchać i zwracam środki jak leci.

 

Link to postu

My w takiej sytuacji nie zwracamy pieniędzy - przecież nie nasza wina. Liczymy klientowi za zwrot przesyłki i jej ponowną wysyłkę.

 

-ale ja nie dostałem awiza (bo najczęściej tak się tłumaczą)

 

To my tłumaczymy zawsze tak samo:

-na aukcji info o natychmiastowej wysyłce było? - było,

-mail był? - był,

-link do śledzenia był? - był

-sms był? - był,

-14 dni czasu było? - było,

-a w systemie jest informacja o dwóch awizach-proszę samemu sprawdzić i proszę ustalić sposób awizowania przesyłek z własnym listonoszem, bo może jest niesolidny.

I nie gadamy dłużej.

 

 

Co oczywiście nie zmienia faktu, że pasowałoby jakoś dostać informację o tych ociągających się...

 

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...