PanBanBan Marcin 185 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 w Czy i jak sprawdzacie: czy przesyłka została awizowana? 1. Chciałem się dopytać czy ktoś z Was sprawdza czy przesyłka z poczty polskiej została awizowana? Ostatnio zdarzyły nam się pod rząd zwroty kilku przesyłek z adnotacją że awizowana 2x i nie podjęta w terminie (listy, paczki, odbiory w punkcie). Oczywiście klienci zostali poinformowani o wysyłce naszym mailem i dodatkowo dla odbiorów w punkcie sms-em z poczty polskiej ale mimo to nie zdążyli na czas (do 14 dni) odebrać opłaconych przesyłek. Oczywiście te wracają do nas na nasz koszt i po telefonie do klienta to reakcje są różne: -nie odebrałem bo zapomniałem, oczywiście zapłacę za zwrot przesyłki i jej ponowną wysyłkę, -nie wiedziałem, że dostałem awizo, za nic nie będę ekstra płacił, -nie dostałem awiza ale nie opłaca mi się ponownie płacić - proszę mi oddać kasę za towar, -itd. W EN'ie i na śledzeniu poczty polskiej - niby można sprawdzić każdą przesyłkę czy została awizowana i zareagować na czas ale komu by się chciało ręcznie sprawdzać tyle przesyłek i pilnować czy klienci je odbierają czy nie. Z drugiej strony telefon na czas zaoszczędził by klientowi i nam niepotrzebne nerwy. 2. Czy macie jakieś sposoby żeby sprawdzać awizowane przesyłki? 3. Teraz z fakturą od poczty polskiej dostałem informację o jakiejś nowej usłudze eINFO: odbiór ale nie wiem czy to tylko inna nazwa na EN'a czy rzeczywiście w przypadku awiza przysyłają jakiegoś maila. A może w EN'ie jest gdzieś jakaś ukryta opcja żeby w przypadku awiza zostać powiadomionym przez pocztę polską? Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 9 Maja 2014 Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 w Czy i jak sprawdzacie: czy przesyłka została awizowana? To jest właśnie ten problem. Niby najbardziej niebezpieczne powinny być pobraniowe, ale w praktyce nawet na opłaconych można stracić. Nie rozumiem tych klientów, zwłaszcza, że przecież wysyłam im linka z numerem przesyłki, a dokładnie moje ukochane Sello wysyła ;D Powinni śledzić i sprawdzać czy czegoś nie ma na poczcie. Niektórzy klienci dzwonią do mnie z reklamacją, że za długo coś się na śledzeniu status nie zmienia, a inni nawet nie pamiętają, że coś zamówili. Nie sprawdzam awizacji na śledzeniu. I w ENnie nie widzę takiej możliwości, w Sendit przy kurierach jest taka możliwość. Niestety boję się negatywów, więc wolę na zimne dmuchać i zwracam środki jak leci. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2014 w Czy i jak sprawdzacie: czy przesyłka została awizowana? My w takiej sytuacji nie zwracamy pieniędzy - przecież nie nasza wina. Liczymy klientowi za zwrot przesyłki i jej ponowną wysyłkę. -ale ja nie dostałem awiza (bo najczęściej tak się tłumaczą) To my tłumaczymy zawsze tak samo: -na aukcji info o natychmiastowej wysyłce było? - było, -mail był? - był, -link do śledzenia był? - był -sms był? - był, -14 dni czasu było? - było, -a w systemie jest informacja o dwóch awizach-proszę samemu sprawdzić i proszę ustalić sposób awizowania przesyłek z własnym listonoszem, bo może jest niesolidny. I nie gadamy dłużej. Co oczywiście nie zmienia faktu, że pasowałoby jakoś dostać informację o tych ociągających się... Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.