Michał Woźniak 0 Napisano 19 Kwietnia Udostępnij Napisano 19 Kwietnia w Subiekt odmawia współpracy na WiFi. Od około miesiąca na dwóch laptopach występują problemy z subiektem, wyłacznie w trakcie użytkowania połączenia internetowego WiFI. Program bardzo się zacina, przełączenie okna lub skanowanie jest praktycznie niemożliwe. Wydajność komputera sprawdzana w menadżerze zadań nie wykazuje odstępst od normy. Inne programy oraz internet działają normalnie. Na pozostałych laptopach problem nie występuję. Początek awarii wystąpił w losowym momencie bez jakiejkolwiek przyczyny. Przy podłączonym kablu LAN oczywiście wszystko rewelacyjne działa. VPN nie pomaga, inny router też nie, reinstalacja subiekta nie pomogła. Informatyk twierdzi, że kwestie sieciowe są ok. Test internetu wskazuje, że połaczenie działa normalnie. Czy program lenovo vantage może w jakiś sposób powodować problemy? Potrzebuję wsparcia, wskazówki. Praca na laptopie z podłączonym kablem jest bardzo problematyczna, gdyż specyfika pracy wymaga przemieszczania się. Wysyłam specyfikacje laptopów: 1) Nazwa urządzenia Lenovo29 Procesor 12th Gen Intel(R) Core(TM) i5-1235U 1.30 GHz Zainstalowana pamięć RAM 16,0 GB (dostępne: 15,7 GB) Identyfikator urządzenia 4DA0913B-1921-4FE0-98F7-9C762F1F16F6 Identyfikator produktu 00355-60826-16307-AAOEM Typ systemu 64-bitowy system operacyjny, procesor x64 Pióro i urządzenia dotykowe Brak obsługi pióra i wprowadzania dotykowego dla tego ekranu 2) Nazwa urządzenia Lenovo30 Procesor 12th Gen Intel(R) Core(TM) i5-1235U 1.30 GHz Zainstalowana pamięć RAM 16,0 GB (dostępne: 15,7 GB) Identyfikator urządzenia E5B79A35-612C-45FD-9461-2D2419420A9D Identyfikator produktu 00355-60825-98455-AAOEM Typ systemu 64-bitowy system operacyjny, procesor x64 Pióro i urządzenia dotykowe Brak obsługi pióra i wprowadzania dotykowego dla tego ekranu W obu przypadkach laptopy posiadają system windows11. Proszę o pomoc. Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 20 Kwietnia Udostępnij Napisano 20 Kwietnia w Subiekt odmawia współpracy na WiFi. 16 godzin temu, Michał Woźniak napisał: Od około miesiąca na dwóch laptopach występują problemy z subiektem, wyłacznie w trakcie użytkowania połączenia internetowego WiFI. + 16 godzin temu, Michał Woźniak napisał: Przy podłączonym kablu LAN oczywiście wszystko rewelacyjne działa. = ODPOWIEDŹ Sam Pan daje odpowiedź, że wszystko jest ok, a problemem jest metoda połączenia. Jakkolwiek by się Pan nie starał, jakiekolwiek cudowne nadajniki zamontował, ile by Pan anten nie miał, to WiFi nigdy nie będzie tak dobre jak stałe podłączenie kablowe. Łączność przez WiFi, wiążę się często z opóźnieniami sieci, wynikającymi z konwersji i szyfrowania sygnału, odległości od urządzenia, ilości urządzeń w sieci, standardu jego transmisji i czy obsługuje MIMO itp. Jeśli działa Pan na jakimś standardowym routerze od ISP, wszystkie te parametry są za pewne słabe. A kabel to kabel. W szczególności na duże ilości danych. Nawet LAN w prędkości 100Mbit/s, będzie często lepszy od dobrej sieci WiFi. A jak ma Pan duże ilości danych, to sieć 1Gbps po kablu była by nawet zalecana. P.S. Procesor i5-1235U ma raczej 3.3 Ghz, przy 1Ghz chyba by się nawet Windows miał problem odpalić Link to postu
Marcin Gryska 8 Napisano 22 Kwietnia Udostępnij Napisano 22 Kwietnia w Subiekt odmawia współpracy na WiFi. Pracujemy na WiFi od jakichś 2 lat, bez żadnych problemów. Owszem, wydajność jest niższa niż na kablu, ale dla nas jest to pomijalne. Router i AP postawione na OpenWRT, ale jak mieliśmy jeszcze porządnego Asusa za ok 800 zł to też było OK. Przy 2 klientach jeżeli są problemy to na 99% zła konfiguracja routera Link to postu
Paweł Szczygieł 36 Napisano 22 Kwietnia Udostępnij Napisano 22 Kwietnia w Subiekt odmawia współpracy na WiFi. (edytowane) Panie Marcinie z założenie WiFi nie należy wykorzystywać do pracy ciągłej systemów transakcyjnych. Takie zalecenia są w wiekszości dużych firm. WiFi wykorzystuje się do połączeń incydentalnych, dla gości w salach konferencyjnych oraz na obszarach magazynowych dla urządzeń mobilnych. Zalecenia te wynikają zarówno z powodów wydajnościowych jak i bezpieczeństwa. Sieć WiFi jest bardzo niestabilna a jej jakość pracy wynika z wielu czynników. Problemów trzeba szukać w eterze który może wpływac na Pana urządzenia. Wszystkie te problemy nie istnieją przy połączeniach kablowych. Edytowane 22 Kwietnia przez Paweł Szczygieł Link to postu
Michał Woźniak 0 Napisano 24 Kwietnia Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia w Subiekt odmawia współpracy na WiFi. Dziękuje Panom za odpowiedź. Chciałem podkreślić, że miesiąc temu na tych dwóch laptopach wszystko prawidłowo działało. Dodatkowo z pozostałymi laptopami nie ma problemu. Jak wspominałem wcześniej, był robiony pomiar w czasie pracy z "powolnymi" laptopami. Obciążenie połączenia internetowego, dysku, procesora, pamięci w ogóle nie odbiegają od normy. Bardzo zależy mi, aby jednak móc pracować przez WiFi. Jeśli to kwestia połączenia internetowego to co konkretnie może przeszkadzać subiektowi? Link to postu
Polecane posty