Skocz do zawartości

Towar otwarty, wadliwy lub zwrócony - jak robicie?

Polecane posty

 

Chciałbym poradzić się Was jak postępujecie z towarem, który jest nowy, ale nie jest już oryginalnie zamknięty.

Lub jest nowy, ale ma jakąś małą wadę, która niewiele wpływa na jego wartość handlową.

Ewentualnie może to być też produkt zwrócony przez klienta w ciągu 10 dni, ale otwarty zgodnie ze zwykłym zarządem.

 

Przykład:

-muszę zrobić zdjęcia na aukcje towaru, który jest zamknięty fabrycznie w sposób uniemożliwiający jego ponowne zamknięcie (np. blister).

 

Tak więc otwieram ten produkt, robię zdjęcia, ale produkt jest cały czas nowy i nieużywany.

 

Chcąc być uczciwym wobec kupujących chciałbym sprzedać ten egzemplarz na Allegro, ale taniej, np. o 1 zł z opisem dlaczego jest tańszy.

 

I nie wiem jak technicznie i organizacyjnie do tego podejść.

Mam już dość sporo takich towarów, których chciałbym się pozbyć.

 

Myślałem, aby w Subiekcie założyć drugi towar z dopiskiem "wyprzedaż", albo "otwarte pudełko". Potem przeksięgować sobie ten 1 egzemplarz za pomocą RW i PW.

 

Ale dzięki temu będę miał pełno towarów "widm", które być może nigdy nie będą użyte drugi raz.

 

Więc pomyślałem, że po prostu będę trzymał wszystko jako jeden towar w Subiekcie, ale w Sello zrobię sobie 2 szablony - na zwykły towar i na przeceniony.

No ale wtedy dopóki nie sprzedam tego 1 egzemplarza przecenionego, będę musiał ręcznie pilnować stanu towaru pełnowartościowego, ręcznie wpisywać w aukcjach jego ilość, bo w Sello będzie o 1 większa. Inaczej mówiąc automatyzacja szablonów odpada.

 

Hmm...

Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób ?

???

 

 

Link to postu

My mamy podobny problem. Jedyne rozwiązanie to sprzedajemy ten towar na sklepie stacjonarnym - klient widzi co kupuje więc albo się decyduje albo nie decyduje. Wysyłać jako nowy? My się boimy. Nie tworzymy też w Subiekcie osobnego kodu. Ale mamy w Subiekcie i fizycznie oddzielny magazyn dla sklepu stacjonarnego i Allegro żeby nie pomieszać sobie tych produktów. Choć przyznaję że bardzo ciężko to wszystko upilnować.

 

Zresztą ostatnio sam kupowałem na Allegro podobne przedmioty tej samej firmy od dwóch kupujących i od pierwszego przyszedł towar w błyszczącym zalaminowanym pudełku. A od drugiego pudełko było otwarte, instrukcja obsługi brudna od palców i wszystko poukładane w pudełku nie tak jak oryginalnie. Oczywiście na obu aukcjach pisało, że towar nowy w fabrycznym pudełku. Ale wiem, że ten drugi przedmiot był przynajmniej podłączany do testowania bo to widać. Przedmiot był sprawny i do firmy więc machnąłem ręką ale pojechałem "dziadowi" po gwiazdkach :)

 

Gdybym kupował coś prywatnego to wkurzony bym odesłał i żądał oddania wszystkich kosztów bo miałem porównanie: pachnąca nówka vs produkt po zdjęciach, zwracany, testowany. W sumie to mógł być również używany i sprzedany jako nowy bo ktoś zachował oryginalne pudełko i wszystkie oryginalne wypełniacze. Nigdy nie wiadomo na jakiego klienta się trafi i nie wiadomo jakie klient ma porównanie. U nas to nawet klienci mają pretensje jak dostają towar bez oryginalnego opakowania (sprzedawany luzem). Myślą, że tani produkt ma takie samo opakowanie jak ten 10x droższy ::) Z drugiej strony to wg mnie najważniejsze jest żeby klient otrzymał produkt 100% taki sam jak na zdjęciach, a nie "podobny".  No ale to już indywidualna kwestia klienta.

 

Z kolejnej strony na Allegro jest masa sprzedających "referbiszowane" produkty czyli te odnawiane jako nowe i mających same pozytywy. Na aukcjach zero wzmianki o tym, że jest to produkt odnawiany, a nikt się im nie dobierze do skóry za świadome wprowadzanie klientów w błąd. Odnawiany to używany a nie nowy. Niby produkty są testowane i przepakowywane do nowych pudełek/folijek. A potem wypakowuje się z pachnącego nowego opakowania produkt, który jest używany, porysowany i nie wiadomo ile to pochodzi jeszcze ;)  

 

Jak ktoś ma jakieś ciekawe rozwiązanie tego problemu tak jak to opisał Ks Robak to też chętnie posłucham :)

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Póki co wymyśliłem taki sposób:

-robię rezerwację w Subiekcie za pomocą zamówienia od klienta.

Ustawiam tam kategorię "Towar niepełnowartościowy", dzięki czemu można potem filtrować.

 

Dzięki temu:

- nie tworzę dodatkowego towaru w subiekcie i Sello

- Sello widzi pomniejszony stan magazynowy, czyli szablony działają

- Jest prawidłowa ilość towaru w Subiekcie do inwentaryzacji

- mogę sobie pofiltrować aby zobaczyć wszystkie towary wadliwe/otwarte

 

W Sello oczywiście muszę zrobić odrębny szablon, aby wpisać ręcznie ilość sztuk i cenę, i szablon opisu, aby zamieścić informację o przyczynie przeceny.

 

Link to postu

 

Jednak ten sposób z rezerwacją nie jest dobry.

 

W takim wypadku nie działa filtr w Sello "niewystawione" i nie widzę w towarach, czy aukcja się skończyła.

 

Poza tym wykorzystuję w szablonach pole "symbol" do wyświetlania obrazków.

A w towarze uszkodzonym chciałbym mieć inne obrazki - zdjęcia uszkodzeń.

 

Do tego opis uszkodzeń lepiej robić w polach własnych, a nie w szablonie opisu, bo przecież mogę mieć kilka takich samych towarów ale inaczej uszkodzonych. Musiałbym robić dla każdego inny szablon opisu.

 

Poza tym chciałbym drukować na paragonie nazwę towaru z dopiskiem "otwarty", albo "uszkodzony" albo "przeceniony".

 

Podsumowując jednak chyba najlepiej będzie sklonować towar w Subiekcie i traktować go jako odrębną pozycję.

 

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...