Ks. Robak 314 Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 w Odrębna ewidencja zwrotów towarów Jak pewnie niektórzy wiedzą, Minister nałożył obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji wszystkich zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży (§3 ust. 4 Rozporządzenia o kasach Dz.U.z 2013 poz 363). Rozpoznałem temat pod kątem korzystania do tego celu z Subiekta. Obecna tam ewidencja "Zwroty detaliczne" spełnia wszystkie kryteria określone w rozporządzeniu. Ale ewidencja to nie koniec. Trzeba jeszcze mieć: 6) dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży; 7) protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę. I tu już się pojawiają problemy. W przypadku protokołu po prostu zmieniłem domyślny tytuł "Zwrotu" na "Protokół", podpisy "Wystawiającego i Odbierającego" zamieniłem na "Sprzedającego i Nabywającego" i moim zdaniem spełnia on wówczas kryteria rozporządzenia, za wyjątkiem podpisu nabywcy. A raczej braku podpisu nabywcy przy zwrocie. UOKIK rękami sądów wprowadził jako klauzule niedozwolone wszelkie "warunki" jakie musiałby spełnić konsument w celu zwrócenia towaru lub złożenia reklamacji, zatem nałożenie obowiązku odesłania towaru wraz z paragonem i podpisanym protokołem odpada. Więc w wielu przypadkach zostaniemy bez paragonu i bez podpisu nabywcy. Pytanie, czy ktoś miał kontrolę takiej ewidencji i czy kontrolujący nie przyczepili się do tego ? Lub nie daj Boże zakwestionowali legalność dokonanej korekty przychodu ? Tu jest jakaś interpretacja http://prawopl.pl/firma/interpretacje-urz%C4%99dowe/interpretacje-urz%C4%99d%C3%B3w-skarbowych/10487-rozliczenie-zwr%C3%B3conego-towaru-a-brak-podpisu-w-protokole z której wynika, że można odliczać bez paragonu i bez podpisu klienta pod warunkiem, że udokumentujemy, że towar został zwrócony korespondencyjnie. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 w Odrębna ewidencja zwrotów towarów A zapomniałem Ci odpisać. Pokazałem tą interpretację mojej księgowej i jak zobaczyła, że jest to interpretacja indywidualna to powiedziała, że nie będzie jej nawet czytać bo indywidualna dotyczy tylko tamtej konkretnej firmy i konkretnie opisanej przez tamtą firmę sytuacji. Mówi, że dla nas to nic nie jest warte bo w Polsce nie ma prawa precedensowego i nawet w tej samej sprawie, dwa różne składy sędziowskie Sądu Najwyższego zajmowały dwa różne zdania. Podobno to świadczy o niezawisłości sądów w Polsce. Czyli jeden sędzia może uznać tak, a drugi temu zaprzeczyć. W każdym razie powiedziała, że nasz US (z mojego miasta) to ewidentnie żąda paragonów i muszą być paragony do klientów. A gdybym nie chciał mieć tych paragonów to powinienem sam wystąpić z wnioskiem o taką interpretację do naszego US. I tutaj uwaga - mogłoby się okazać, że była by inna A potem zaczęły z innymi księgowymi wyklinać jak to polskie prawo jest pojeb... Nie wiedziałem, że księgowe znają tyle "pochlebnych" nazw na określenie "urzędasów" Reasumując Znasz moje zdanie na temat tej ewidencji A gdybyś chciał (lub musiał uwzględnić zwrot klienta), gdy ten nie odeśle Ci paragonu to powinieneś zorientować się jak wygląda ta sprawa w Twoim urzędzie. Może wystarczyłoby zapytać w dziale VAT'u. A jak się nic nie dowiesz to wtedy wystąpić o indywidualną interpretację Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 w Odrębna ewidencja zwrotów towarów Tak, wiem, że to nie jest wiążące dla wszystkich urzędów. Ale o swoją interpretację nie chcę występować, bo nie chcę się rzucać w oczy tym urzędnikom Najwyżej jak mi to zakwestionują to zablokują mi wszystkie konta, pójdę do sądu, przegram i zapłacę koszty Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.