Skocz do zawartości

Michał K

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Michał K's Achievements

0

Reputacja

  1. Tak dokładnie Paczki/Do wysłania. 1. To załóżmy że wpadnie nam 5 zamówień, po 5 pozycji. Grupujemy każde zamówienie osobno, czy zaznaczam wszystko i wybieram jedną z trzech opcji: grupuj transakcje, grupuj według klienta, a może grupuj według wg formularzy? Dalej przenosi do Transakcje/Do paczek i tam weryfikuję czy nie wyrzuciło mi czerwonych formularzy? Czy jest ewentualnie opcja aby zautomatyzować ten proces ? 2. Czyli reasumując w przypadku zamówień które posiadają tylko jedną pozycję, przenosi je automatycznie do Transakcje/Do paczek, podpina formularz i tworzy ZK w subiekcie, natomiast w przypadku zamówień o wielu pozycjach trzeba to zrobić ręcznie ? Ogarnąłem, ZK usunęło mi wcześniej, dopiero jak usunąłem powiązanie udało się rozgrupować. Nie mnie jednak dzięki za naprowadzenie na dobry trop. 3. I jeszcze jedna kwestia dot. zamówień pobraniowych, czy po wydrukowaniu listu przewozowego w momencie jak zmienimy status zamówienia i trafi ono Do paczek/Wysłane, to trafia nam ponownie do oczekujących na płatność. Domyślam się że jak jak nacisnę PPM i wybiorę zarejestruj wpłatę to z tej zakładki zamówienie zniknie. Tak z ciekawości jest jakiś automat do weryfikowania pobrań ? Zawracacie sobie tym głowę, czy wierzycie firmie kurierskiej/poczcie ?
  2. Dziękuje za odpowiedź. Dzisiaj weszło mi jedno zamówienie gdzie kupujący zakupił dwa różne produkty: - jeden w ilości 7 sztuki - drugi w ilości 1 sztuki Z maili widać że sposób dostawy i formę płatności wybrał raz, wpłata od razu się zaksięgowała. Sello pobrało jego zakupy jako dwie osobne transakcji. 1. Czy to normalne że tak się dzieje ? Nie powinno tego w jakiś sposób połączyć ? Dopiero po zaznaczeniu wybranych transakcji i naciśnięciu grupuj transakcje zostały połączone i przeniesione do paczek do wysłania. Myślałem że takie grupowanie działa automatycznie. 2. Druga kwestia dot. drukowania listy magazynowej oraz zestawienia towarów. Pytanie czy dobrze robię: - utworzyła mi się paczka która widoczna jest w Paczki/Do paczek - klikam prawym i mam dwie opcje drukuj oraz drukuj do paczki. - jak kliknę drukuj to drukują mi się szczegóły zamówienia - w momencie jak kliknę do paczek to mam do wyboru różne wydruki I teraz pytanie aby wydrukować zbiorczo listę magazynową lub zestawienie towarów muszę mieć każdy wydruk dodany do danego sposobu wysyłki ? Normalnie widzę tylko dodane domyślnie. Rozumiem że najpierw należałoby dodać wszystkie wydruki których planuję używać do używanych sposobów wysyłek, później po utworzeniu paczek, zaznaczam wszystkie paczki, klikam prawym, drukuj do paczek, wybieram odpowiedni wzorzec wydruku i drukuj. 3. W ogóle trochę namieszałem z tym zamówieniem, po zgrupowaniu utworzyło mi się ZK w subiekcie, chciałem ścieżkę testowo przejść raz jeszcze. Kliknąłem usuń, zapytało czy oprócz transakcji usunąć utworzone dokumenty. Wybrałem tak. ZK się usunęło a zgrupowana transakcja została. Nie da się jej ani usunąć ani rozgrupować. Mogę jakoś to ZK przywrócić ? W sello dalej jest ono widoczne a w subiekcie brak. Testowo wybrałem dokument końcowy i PA się tworzy, mimo braku ZK. Czy może nie zawracać sobie tym głowy a na przyszłość pamiętać aby tak nie robić ?
  3. 6. Ogólnie to polecacie dodanie innych wzorców w celu ułatwienia pracy, czy lista magazynowa oraz zestawienie ilościowe są wystarczające? Co do generowania listów przewozowych to korzystamy z zewnętrznej aplikacji więc temat kuriera, poczty czy paczkomatów mamy ogarnięty. 7. Wdziałem również wzorzec lista towarów do spakowania Ks. Robaka, domyślam się że to taka bardziej rozbudowana wersja zestawienia ilościowego? 8. Pytanie dot. przyszłej integracji subiekta z sello. Czy planujecie sumowanie stanów magazynowych z dwóch różnych magazynów subiekta i wysyłanie ilości do sello ? W tej chwili sello może pracować tylko z jednym magazynem, u nas stany magazynowe w dużej ilości produktów mamy rozbite na 2 magazyny. Oczywiście symbole się zgadzają więc tak naprawdę jest kto kwestia zsumowania stanów. Ewentualnie czy jest w ogóle jakaś możliwość stworzenia jakiegoś dodatku który mógłby taką operację wykonywać ? I na tą chwilę to w sumie tyle ale na pewno coś mi się jeszcze urodzi w trakcie poznawania programu. Z góry dziękuje za pomoc . Pozdrawiam
  4. Super, bardzo dziękuje za tak szybkie i wyczerpujące odpowiedzi. Wklejam screena o którym wcześniej zapomniałem. Czy zaznaczenie wszystkich opcji zakreślonych na czerwono jest poprawne ? Czy ewentualnie powinienem coś dla własnego bezpieczeństwa odznaczyć ? I jeszcze kolejna porcja pytań. Przeglądałem sobie wydruki które są dostępne na forum. Znalazłem wydruk lista magazynowa z linku poniżej: https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/4293-listy-magazynowe/ 1. Pytanie czy ten wydruk nie jest już dodany domyślnie w programie? Sprawdzałem we wzorcach i druk lista magazynowa jest taki sam, na oko oczywiście 2. Dodałem sobie również zestawienie ilościowe towarów z linku poniżej, bo rozumiem że takowego w programie brak ? Czy ma tutaj znaczenie jaki typ wydruku przy nim ustawię ? Zostawiłem standardowy. https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/4730-zestawienie-ilościowe-towarów/ 3. Pytanie z jakiego poziomu drukujecie listy magazynowe lub zestawienie towarów do zebrania ? Drukuje się z poziomu transakcji czy paczek ? 4. Ogólnie to mógłby ktoś przybliżyć jak wygląda u Was schemat realizacji zamówienia ? U nas na początku drukowane są listy przewozowe, które podpinamy pod druki zamówień, dalej trafia to do zbierania, a po zebraniu towaru zaczyna się pakowanie. 5. Zastanawiam się czy ta domyślna lista magazynowa będzie odpowiednia do naszego schematu realizacji zamówienia. Mianowicie każde zamówienie ma tej chwili swój osobny druk, czyli przyjmijmy 1zamówienia - 1 strona A4, chyba że jest większa ilość produktów wtedy wiadomo dodrukowuje się druga strona z pozostałymi pozycjami. Pytanie czy lista magazynowa która jest zapisana w programie również rozbija zamówienia na osobne druki, czy tak jak widzę to w screenie drukuje jedno pod drugim i np. 2-3 zamówienia trafiają na jedną stronę A4? Dużo wygodniej 1 druk - 1 zamówienie.
  5. Witam, Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem świeżakiem jeśli chodzi o sello więc jeśli któreś pytanie może wydawać się Wam banalne będę wdzięczny za wyrozumiałość Powiem szczerze że na początku byłem nastawiony dość sceptycznie, jednak po dwukrotnym przebrnięciu przez zielony poradnik i przewertowaniu sporej ilości wątków na forum zmieniłem zdanie Ogólnie idzie mi coraz lepiej, na początku w ogóle myślałem że będę potrzebował pomocy odnośnie samego wdrożenia, jednak z czasem powoli wszystko zaczęło się układać. Wymagało to jednak sporo zmian choćby pod kątem subiekta gdzie brakowało nam opisów, zdjęć, wagi, ceny detalicznej etc... Od tego zacząłem i na testowym koncie mam już wystawione kilka aukcji. Dobra do sedna bo mam kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi na forum albo słabo szukam. 1.Po wciśnięciu wyślij/odbierz wybieram odbierz przy serwisach aukcyjnych i dalej pozostawiam zaznaczone: transakcje i formularze pozakupowe/wymuś pobranie wszystkich dostępnych danych. Po kliknięciu ok, ściąga mi transakcje i jeśli wszystko jest ok to automatycznie wrzuca do "Do paczek" z przypisanymi formularzami oraz uzupełnionymi danymi. Transakcja jest gotowa. a) No i teraz pytanie czy jest możliwość aby sello po pobraniu transakcji automatycznie utworzyło ZK w subiekcie ? Ogólnie to zaznaczyłem w parametry wysyłania/odbierania - twórz dokumenty automatycznie co 2 min i ustawiłem odpowiedniego użytkownika do synchronizacji. Dokumenty się tworzą, pytanie czy coś jeszcze tej kwestii powinienem zmienić tak aby było poprawnie? b) Czy jeśli transakcja trafi do paczek i przez to że mam zaznaczone opcje z poniższego screena, spowoduje to że np. sello nie wyłapie ewentualnych błędów i nie pojawi się czerwony formularz ? Pytam ponieważ wcześniej nie miałem zaznaczonych tych opcji i przy testowych transakcjach trafiały one do oczekujących na płatność i każda miała czerwony formularz z błędami np. różnica kwot. W momencie zaznaczenia wszystko trafia do zakładki "Do paczek" i póki co błędów brak. Nie chciałbym np. sytuacji która zdarzyła nam się kilka razy w dotychczasowym systemi integracji z allegro, gdzie kupujący zakupił nieopatrznie 2 przedmioty a wybrał sposób zapłaty za 1 i system nie wyłapał błędu. Sello w ogóle ma zabezpieczenie przed czymś takim ? Nie chcę nawet myśleć ile razy poszedł towar nieopłacony, bo w panelu sklepowym status zamówienia widniał jako zapłacono. 2. Czy status płatności który trafia przy tworzeniu ZK przez sello to zawsze gotówka ? Mimo tego że mam formy płatności ustawione poprawnie to w ZK się one nie zmieniają. Domyślam się że pewnie przy tworzeniu dokumentu końcowego przez sello forma się zmieni. Pytanie czy realizując dokument końcowy przez subiekta również? Jeśli nie to czy planujecie jakąś aktualizację w najbliższym czasie aby status płatności który trafi do ZK ustawiał się poprawnie ? 3. Czy jest możliwość aby ZK które tworzy sello przypisane zostało do odpowiedniej kategorii w subiekcie ? Jeśli nie to czy jest ewentualnie jest to w planach ? 4. Kolejna kwestia która mnie zastanawia to maile które powinny być podpięte do każdej transakcji. W zakładce wiadomości są one widoczne ale nie wszystkie. Nie ma chyba właśnie tych które powinny się przypinać i domyślam się że przyczyna leży w kliencie poczty. Mianowice używamy thunderbirda, wiadomo korzystamy z protokołu Imap, korespondując z kilku komputerów od razu widać na którego maila poszła odpowiedź a na którego nie. Sello korzysta z POP3. Dodatkowo na thunderbirdzie mam utworzony filtr który przerzuca wszystkie maile z allegro do folderu allegro. a) Pytanie czy właśnie ten filtr nie powoduje zamieszania ? b) Czy maile są konieczne przy każdej transakcji ? c )Czy da się pogodzić thunderbirda z sello, czy może muszę usunąć filtr allegro tak aby wszystkie maile wpadały do głównego folderu ? 5. Pytanie dot. drugie konta allegro. Czy licencja sello dot. tylko 1 konta, czy ilość kont jest nieograniczona ? Jeśli chciałbym podłączyć drugie konto, to jak to najlepiej zrobić ? (podłączyć je na tej samej bazie, czy utowrzyć nową bazę o tam kolejne konto). Pytam pod kątem przeniesienia wszystkich ustawień, trochę czasu to zajmuje i fajnie jakby można było szybko wczytać takowe z drugiego konta aniżeli kolejny raz przechodzić przez proces wdrażania. W sumie tyle na początek. Jak przebrnę przez poradnik dot. pół własnych to pewnie pojawią się kolejne pytania. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
  6. Witam, Jako nowy użytkownik Sello podpytam, co w przypadku jeśli usunąłem kilka domyślnych przesyłek ? (wszystkie DHL, poza jedną: DHL Service point, tej ostatniej nie udało się ponieważ Sello mi taką możliwość zablokowało informując że jest to jedyna przesyłka DHL i nie mogę jej usunąć). Oczywiście wcześniej nie sprawdziłem że jest możliwość zmiany statusu na nieaktywny. Pytanie czy mogę je teraz jakoś przywrócić ? (dodać ręcznie, ewentualnie jakiś inny sposób). Jeśli tak to czy mógłbym prosić o ewentualne screeny jak domyślnie przed usunięciem wyglądały ? No chyba że nie wpłynie to na aktualizacje i nie spowoduje problemów w przyszłości ? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...