Skocz do zawartości

Reklamacje Poczta Polska

Polecane posty

Złożona reklamacja jest rozpatrywana w ciągu 30dni, u mnie obecnie ten termin minął, czyli wg. regulaminu:

Nieudzielenie w wyznaczonym terminie odpowiedzi na reklamację lub na odwołanie skutkuje uznaniem reklamacji.

Kwota za odszkodowanie, w przypadku listów poleconych priorytetowych wynosi 110zł, w przypadku przesyłki firmowej (trzykrotność nadania ?), a co się stanie jak wpisałem większą kwotę odszkodowania ?

Link to postu

Ja już dawno nie miałem reklamacji do Poczty ale z tego co pamiętam to w końcu jakoś ją rozpatrzyli i kasa pojawiła się na moim koncie. Nie wnikałem czy było w terminie czy nie. Cieszyłem się, że cokolwiek odzyskałem ;)

 

Niestety z Pocztą Polską jest taki problem, że ilu pracowników poczty to tyle opinii ;) Wg mnie przyjdzie do Ciebie jakieś pismo z wyjaśnieniem i/lub tylko kasa na konto. A jak nie będziesz zadowolony to się odwołasz.

Link to postu

PanBanBan, wcześniej składałem reklamację i zawsze była odpowiedź w terminie, teraz termin 30 dniowy minął, a ja nie wiem czy mam jeszcze raz wysłać towar czy też oddać kasę z odszkodowania klientowi.

 

Na chwilę obecną napisałem na skrzynkę poczty i z kimś tam prowadzę jakąś rozmowę, ale to znowu przekierowania do innych jednostek.

Link to postu

PanBanBan, wcześniej składałem reklamację i zawsze była odpowiedź w terminie, teraz termin 30 dniowy minął, a ja nie wiem czy mam jeszcze raz wysłać towar czy też oddać kasę z odszkodowania klientowi.

 

Na chwilę obecną napisałem na skrzynkę poczty i z kimś tam prowadzę jakąś rozmowę, ale to znowu przekierowania do innych jednostek.

Ale to masz niedoręczenie/zaginięcie czy uszkodzenie w przesyłce?

 

W obu przypadkach klientowi należy się nowy towar. Ostatnio też mnie bolało gdy sprzedałem tanią rzecz klientowi i przed wysyłką osobiście sprawdzałem i działała, a zaraz po dostawie klient dzwoni że odebrał paczkę i nie działa. Nie było tu uszkodzenia w przesyłce tylko rzecz nie działa więc musiałem wysłać mu nową rzecz na której mam jakieś 0,70zł marży :( Straciłem towar i ponowną wysyłkę. I teraz muszę sprzedać ich kilkadziesiąt sztuk żeby odzyskać za tą jedną "rzekomo" niedziałającą. Odsyłać klientowi towaru nie kazałem bo i tak musiałbym mu oddać kasę za przesyłkę więc byłbym jeszcze więcej stratny. Boli do dziś :( ale wtedy był taki dzień ;)

 

W każdym razie klientów załatwiamy od razu bo to nie ich problem. I po co miałbym o tym myśleć przez cały miesiąc? ;) A z pocztą to sam wiesz, że różnie bywa ;)

Link to postu

obecnie 3x zaginięcie, klient już czeka ponad miesiąc, więc ostatecznie daję mu wybór towar/kasa.

 

Myślałem o tym aby klientowi wysłać po 14 dniach nową paczkę ale na stronie monitorowania, widnieje informacja:

Wyświetlane informacje mają jedynie charakter poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń wobec Poczty Polskiej S.A.

 

I to co napisane powyżej ma niestety swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości, gdyż wielokrotnie już się spotkałem z paczkami nie doręczonymi wg. systemu, a w rzeczywistości zostały doręczone.

Link to postu

gdyż wielokrotnie już się spotkałem z paczkami nie doręczonymi wg. systemu, a w rzeczywistości zostały doręczone.

O tym nie wiedziałem.

 

Ale dla takich sytuacji to ja wychodzę z założenia, że po co klient miałby kłamać. A jeden telefon do placówki i wszystko można wyjaśnić - kierowniczka odszuka fizycznie list przewozowy i wszystko wtedy wiadomo.

 

Natomiast najbardziej boli mnie gdy klient twierdzi, że coś nie działa ;) I już nieraz kazałem odsyłać. Niestety jak odsyłali to i tak się okazywało, że faktycznie nie działało :(

Link to postu

Ale dla takich sytuacji to ja wychodzę z założenia, że po co klient miałby kłamać. A jeden telefon do placówki i wszystko można wyjaśnić.

Następnym razem sprawdzę tę metodę, ale sytuacje są różne i klienci też. Ostatnio zapomniałem zaimportować numery nadawcze do Sello, więc wiadomości poszły bez numeru.

 

Kilka dni później mail od klienta:

 

"Co z jego zamówieniem??, przecież zapłaciłem!!, a nie otrzymałam jeszcze przesyłki!"

 

uzupełniłem numery, sprawdziłem i wg. śledzenia przesyłka doręczona.

Oczywiście po wysłaniu odpowiedzi, kontakt momentalnie się urwał.

Link to postu

Złożona reklamacja jest rozpatrywana w ciągu 30dni, u mnie obecnie ten termin minął, czyli wg. regulaminu:

Nieudzielenie w wyznaczonym terminie odpowiedzi na reklamację lub na odwołanie skutkuje uznaniem reklamacji.

Kwota za odszkodowanie, w przypadku listów poleconych priorytetowych wynosi 110zł, w przypadku przesyłki firmowej (trzykrotność nadania ?), a co się stanie jak wpisałem większą kwotę odszkodowania ?

 

Polecone mają maksymalną kwotę odszkodowania i nie da się osiągnąć więcej.

Aby mieć więcej trzeba ubezpieczyć przesyłkę lub wysłać z zadeklarowaną wartością.

Czego polecone nie umieją, ale paczki mini tak :D

 

 

 

"Co z jego zamówieniem??, przecież zapłaciłem!!, a nie otrzymałam jeszcze przesyłki!"

 

uzupełniłem numery, sprawdziłem i wg. śledzenia przesyłka doręczona.

Oczywiście po wysłaniu odpowiedzi, kontakt momentalnie się urwał.

 

 

Prawdę mówiąc ja jako kupujący miałem taką sytuację kilkukrotnie.

Zamawiałem dużo różnych rzeczy i nie pamiętałem, co już przyszło.

Więc z mordą do sprzedającego, a dopiero po odesłaniu linku do śledzenia zaczynałem szukać, czy faktycznie to mam.

No cóż, chyba mogę ? ;D ;D

 

Link to postu

poczta idealna nie jest i to wiadomo :)

 

skrupulatnie radzę sprawdzać kwoty pobrań przelewanych na nasze konto, w zaszłym roku poczta nie przekazała mi pobrań na sporą sumę, wypisałem przez ich www https://ereklamacje.poczta-polska.pl około 80 sztuk reklamacji - wszystkie zasadne :)

 

A tak ogólnie do jeśli dostaniesz za mało odszkodowania [w przypadku paczki] to zostaje sąd - zazwyczaj skutecznie.

 

A listy... piszą wyraźnie, że nie można wysyłać towarów tylko dokumenty więc sprawa z góry przegrana.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Co do braków pobrań się zgodzę.

 

W ciągu roku zdarza się klikanaście paczek doręczonych za które pieniądze nie dotarły.

 

Na poczcie może jest problem z reklamacjami.

Mam złożonych kilka wniosków reklamacyjnych z lipca i nie dostałem  odpowiedzi.

W ubiegłym roku nie było takich problemów wszystkie reklamacje pozytywne/negatywne

rozpatrywane były terminowo.

Link to postu

U mnie nie zdarzyły się nie zwrócone pieniądze za pobrania. Zresztą w Sello zmieniam jeden filtr i widzę wszystkie transakcje co czekają na zwrot pobrań więc i tak nic by mi nie umknęło.

 

Reklamacji też już dawno nie miałem ale przesyłki firmowe są ostatnio zbyt długo doręczane. Niektóre nawet 10 dni. Nie wiem czy poczta je gubi czy to listonosze są zbyt leniwi żeby je doręczyć lub wpisać w system że wystawili awizo? Ale podejrzewam, że raczej to drugie ;)

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Po kilku z..ebkach od klientów w maju i czerwcu skrupulatnie dodaję do excela opóźnione paczki (nie wysyłam wiele przez PP, więc jakoś to da się ogarnąć) i raz na jakiś czas wrzucam reklamację przez stronę, choć jest to dość uciążliwe. Rzeczywiście, od dłuższego czasu czekam na kilka reklamacji bez odzewu. Przyczyną całego stanu rzeczy jest bajzel na PP. Listonosze są ciągle "rotowani" (nie chodzą po swoich rejonach tylko celowo się im zmienia dzielnice), brakuje ludzi na autach, sortowniach itd.

Link to postu

Przyczyną całego stanu rzeczy jest bajzel na PP. Listonosze są ciągle "rotowani" (nie chodzą po swoich rejonach tylko celowo się im zmienia dzielnice), brakuje ludzi na autach, sortowniach itd.

 

Czyli 500+.

 

U mnie w mieście prawie w każdym sklepie i w każdej Biedronce wisi kartka "Zatrudnię sprzedawcę".

 

Za minimalną nikomu nie opłaca się teraz robić.

 

Pytanie tylko czy to "zmniejszenie bezrobocia" rozwija nasz kraj.

Link to postu

Przyczyną całego stanu rzeczy jest bajzel na PP. Listonosze są ciągle "rotowani" (nie chodzą po swoich rejonach tylko celowo się im zmienia dzielnice), brakuje ludzi na autach, sortowniach itd.

 

Czyli 500+.

 

U mnie w mieście prawie w każdym sklepie i w każdej Biedronce wisi kartka "Zatrudnię sprzedawcę".

 

Za minimalną nikomu nie opłaca się teraz robić.

 

Pytanie tylko czy to "zmniejszenie bezrobocia" rozwija nasz kraj.

 

Na PP ten bajzel już trwa od dawna, zanim ktoś w ogóle o "pińcetach" pomyślał. Listonosz z 20 letnim stażem orał za 1600 netto, więc odszedł do fabryki gdzie za 8 godzin ma 2500 na rękę i pełen socjal. Młody listonosz poszedł gdziekolwiek, bo i tak wszędzie płacą więcej. Kierowcy którzy ode mnie odbierają pocztexy są albo kulawi albo z pokręconymi kręgosłupami i często nie mają siły wziąć do rąk 30 kg paczek. Stąd ten bajzel i nasze problemy.

Link to postu

Wczoraj dwie odpowiedzi na reklamację - przesyłki zostały doręczone (wrzut do skrzynki) ale z powodu nie terminowego rozpatrzenia odszkodowanie przyznane.

A jaka jest wysokość tego odszkodowania bo może faktycznie wartałoby zacząć sprawdzać te terminy doręczeń i nieźle na tym zarobić ;)

Link to postu

A jaka jest wysokość tego odszkodowania bo może faktycznie wartałoby zacząć sprawdzać te terminy doręczeń i nieźle na tym zarobić ;)

 

Za list polecony oddają 110zł + koszt wysyłki.

 

Za opóźnienia w doręczeniu to mają jakiś dziwny przelicznik, ale nie zaszkodzi wpisać wyższą kwotę.

 

W dalszym stopniu nie wiem ile mogę żądać za zagubienie przesyłki firmowej, ostatnio wpisałem 25zł i tyle otrzymałem.

Link to postu

ech nie mam tego Regulaminu dot. przesłki firmowej ale znalazłem to:

http://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2012/08/Regulamin_przesylka_firmowa.pdf?84cd58

 

§ 24

za utratę przesyłki firmowej poleconej w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyżej jednak  niż  dwudziestokrotność  opłaty  określonej  w  umowie,  za  nadanie  przesyłki firmowej poleconej o masie do 50g.

 

Czyli żądam za mało, bo mogę 70zł i to zmienia postać rzeczy ;)

 

Nie wiem tylko skąd wziąłem tą trzykrotność nadania  :-[

Link to postu

Czyli żądam za mało, bo mogę 70zł i to zmienia postać rzeczy ;)

No właśnie to jest fajne w Poczcie Polskiej, że nie ważne jak ludzie na nią narzekają to nadal jest to przedsiębiorstwo państwowe i to jest jej atutem ;)

 

Spróbuj sobie wygrać reklamację z kurierem albo Inpostem? A tutaj, nie dość że wygrywasz, to jeszcze zarabiasz ;)

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Odgrzeję trochę wątek.

 

Na stronie do śledzenia przesyłki Poczty Polskiej jest zapis:

 

Wyświetlane informacje mają jedynie charakter poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń wobec Poczty Polskiej S.A.

 

Więc tak naprawdę nie wiem czy przesyłka została doręczona czy też nie.

 

Co robicie w przypadku reklamacji ?

 

- każecie czekać klientowi, aż Poczta Polska się ustosunkuje ? czy też wysyłacie towar ponownie ?

Link to postu

Taki zapis był tam od zawsze.

Z Pocztą nie miałem jeszcze takiej reklamacji z niezgodnym statusem, ale w InPoście to było nagminne.

 

Nie było innego wyjścia jak czekać na odpowiedź z InPostu czy przesyłka została czy też nie została doręczona.

 

Zwykle trwało to miesiąc.

 

W tym czasie klient dostawał szału, wymyślał mnie, kazał jechać do Krakowa do centrali InPostu aby się dowiedzieć co z jego przesyłką i odgrażał, że więcej u mnie nie kupi, bo to ja wysyłam i ja ponoszę odpowiedzialność za listonosza.

 

Po miesiącu jak InPost się odzywał i wszczynał procedurę zwrotu środków, to albo wysyłałem klientowi ponownie towar z jakimś małym gratisem, albo oddawałem środki na konto.

 

Z tego też powodu zrezygnowałem z Poleconych InPostu.

 

Bez odpowiedzi ze strony Poczty nie możesz stwierdzić, że klient faktycznie niczego nie dostał. Może kręcić, po zobaczeniu statusu przesyłki i starać się naciągnąć Cię na darmowy towar.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...