PanBanBan Marcin 185 Napisano 21 Marca 2017 Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? Co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego dla odbioru w punkcie? Najnowsza specyfikacja Poczty Polskiej dla przesyłki biznesowej (852) pozwala wyłącznie na powiadomienie sms'em na numer telefonu komórkowego. SposobPowiadomieniaAdresata, CHAR (1), Sposób powiadomienia adresata o nadejściu przesyłki: M – SMS, Tak, jeśli pole PniUP <> null Czyli jak klient nie poda komórki to ja od lat wstawiam w to miejsce moją komórkę Dawniej nie było z tym problemu bo na liście przewozowym najpierw poczta drukowała pełny adres klienta, potem samo jego nazwisko, no ale teraz już od jakiegoś czasu drukuje wielkimi cyframi numer telefonu. No i drukuje mój numer telefonu, i klienci mają pretensje, że to przecież nie ich numer telefonu to jak poczta miała wysłać im powiadomienie sms. Bo głupki nie rozumieją, że nie podali podczas składania zamówienia numeru komórkowego, a poczta nie wyśle sms'a na ich telefon stacjonarny. No i mam teraz problemy (stąd założyłem kilka wątków na forum na temat usprawnień z odbiorami w punkcie). Oczywiście wytłumaczyć tego numeru klientom się nie da bo oni tego zrozumieją. Ich telefonu nie mogę wyeksportować bo nie podali komórkowego. Mojego telefonu nie mogę wymazać z listu przewozowego. Adresu email specyfikacja nie przewiduje. I co teraz mam robić? A u Was jak klient nie poda komórki to co robicie? Czy przechodzą Wam przez EN'a powiadomienia na email? Może to tylko błąd specyfikacji? Nie grzebałem w EN'ie od bardzo dawna ale może coś się pozmieniało o czym nie wiem i może da się to jakoś obejść? Potrzebuję wszelkich sugestii bo muszę coś z tym zrobić. Tyle lat spokoju i teraz żeby mieć problemy z odbiorami w punkcie to mnie strasznie wkurza Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 21 Marca 2017 Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? Przejdź na paczkomaty. Tam Allegro wymusza podanie numeru telefonu. A jak ktoś na emali złoży zamówienie i chce do paczkomatu, to proszę o podanie komórkowego. I przysyłają. Choć oczywiście zdaję sobie sprawę, że ten kto umie złożyć zamówienie prze email, jest zwykle bardziej rozgarnięty i wie, co to telefon i co to paczkomat. Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 21 Marca 2017 Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? specyfikacja specyfikacją u mnie jeżeli telefon nie jest komórkowym to wstawia się email. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? specyfikacja specyfikacją u mnie jeżeli telefon nie jest komórkowym to wstawia się email. I przechodzi Ci ten email bez błędu w EN'ie? I czy wtedy drukuje się email na liście przewozowym? I czy podzielisz się w wolnej chwili kodem żebym nie musiał wymyślać koła na nowo? Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 21 Marca 2017 Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? I czy podzielisz się w wolnej chwili kodem żebym nie musiał wymyślać koła na nowo? To jest ten fragment kodu, i jak dobrze pamiętam to z transformaty PaczkiMini Ks.Robaka <xsl:choose> <xsl:when test="js:jestKomorkowym(string(s:DeliveryAddress/s:PhoneNumber))"> <xsl:element name="Atrybut"> <xsl:attribute name="Typ"/> <xsl:attribute name="Nazwa">FormaPowiadomieniaAdresata</xsl:attribute>M</xsl:element> <xsl:element name="Atrybut"> <xsl:attribute name="Typ"/> <xsl:attribute name="Nazwa">KontaktPowiadomieniaAdresata</xsl:attribute> <xsl:value-of select="js:normalizujNrTelefonu(string(s:DeliveryAddress/s:PhoneNumber))"/> </xsl:element> </xsl:when> <xsl:otherwise> <xsl:element name="Atrybut"> <xsl:attribute name="Typ"/> <xsl:attribute name="Nazwa">FormaPowiadomieniaAdresata</xsl:attribute>E</xsl:element> <xsl:element name="Atrybut"> <xsl:attribute name="Typ"/> <xsl:attribute name="Nazwa">KontaktPowiadomieniaAdresata</xsl:attribute> <xsl:choose> <xsl:when test="s:DeliveryAddress/s:Email!=''"> <xsl:value-of select="s:DeliveryAddress/s:Email"/> </xsl:when> <xsl:otherwise> <xsl:if test="../s:Customer[@CustomerID = current()/s:Customer/@CustomerID]/s:EmailAddress[@IsDefault = 1]!=''"> <xsl:value-of select="../s:Customer[@CustomerID = current()/s:Customer/@CustomerID]/s:EmailAddress[@IsDefault = 1]"/> </xsl:if> </xsl:otherwise> </xsl:choose> </xsl:element> </xsl:otherwise> </xsl:choose> Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? To jest ten fragment kodu, i jak dobrze pamiętam to z transformaty PaczkiMini Ks.Robaka A faktycznie, teraz kojarzę ten kod. Dziękuję. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? No i odkopuję bo jednak specyfikacja jest prawidłowa więc problemów ciąg dalszy Dla odbiorów w punkcie jako forma powiadomienia adresata wg specyfikacji jest wymagany numer telefonu komórkowego. Tak jak napisał Alwin, że specyfikacja tego nie uwzględnia ale przepuszcza również jako formę powiadomienia maila. No i wszystko działa prawidłowo do czasu, aż punktem odbioru jest stacja paliw (i najprawdopodobniej również kiosk ruchu) - wtedy numer komórkowy jest obowiązkowy. Jak się nie poda komórki to wyskakuje taki błąd: Przy określonym punkcie odbioru przesyłki wypełnienie pola telefonu komórkowego jest wymagane. Czyli jak klient nie poda komórki to są dwa rozwiązania: a) moje gdzie podaje numer swojej komórki i wtedy zawsze w EN'ie wszystko przechodzi bez błędów no ale drukuje się numer mojej komórki. b) powyższe Ks. Robaka gdzie podaje się maila klienta ale jak klient wybierze odbiór w stacji lub kiosku to EN zwróci błąd no i tak trzeba będzie wpisać jakąś komórkę. No i wracam do pytania co z tym robić? 1. Najlepiej by było gdyby to Allegro wymusiło na kliencie podanie tego numeru komórkowego ale oni się ociągają z tym... 2. Ja wymyśliłem, że można by w takiej sytuacji zapisać w transakcji w jakimś tagu coś w stylu "brak komórki" i potem w wiadomości mailowej wysyłanej do klienta wpisywać jakiś tekst na podstawie tego tagu. Czyli jeśli w tagu X jest wpisany brak komórki to wstawia się w wiadomości tekst w stylu: uwaga nie podali Państwo telefonu komórkowego i Poczta Polska nie ma jak Państwa powiadomić o oczekiwaniu przesyłki w punkcie odbioru - proszę sprawdzić status samodzielnie. No ale nadal na etykiecie drukuje się mój numer komórki i klient tego nie zrozumie... Czy ktoś ma jakieś pomysły? Cytuj Link to postu
Ks. Robak 314 Napisano 8 Maja 2017 Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? 2. Ja wymyśliłem, że można by w takiej sytuacji zapisać w transakcji w jakimś tagu coś w stylu "brak komórki" i potem w wiadomości mailowej wysyłanej do klienta wpisywać jakiś tekst na podstawie tego tagu. Czyli jeśli w tagu X jest wpisany brak komórki to wstawia się w wiadomości tekst w stylu: uwaga nie podali Państwo telefonu komórkowego i Poczta Polska nie ma jak Państwa powiadomić o oczekiwaniu przesyłki w punkcie odbioru - proszę sprawdzić status samodzielnie. No ale nadal na etykiecie drukuje się mój numer komórki i klient tego nie zrozumie... Czy ktoś ma jakieś pomysły? Wysyłanie maila z taką informacją, jako "informacją" jest ryzykowne. Wyślesz takiego maila i paczkę w poniedziałek, a w środę, klient Ci napisze, że mój numer to xxxxxxx proszę dopisać. Tak więc albo wysyłasz maila i nie wysyłasz paczki aż nie dostaniesz komórki, albo wysyłasz maila, że ma sam sobie sprawdzać, ale wtedy trzeba jasno napisać, że poszło już bez komórki, nie ma możliwości jej dopisania i trzeba sprawdzać samemu na stronie. Ja z lenistwa wszelkie super kłopotliwe formy przesyłki jak np. Allegro Polecony InPost, gdy jeszcze był, powyłączałem. To ostatnie to taka jakby moja rada co do tej sytuacji Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 8 Maja 2017 Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? Czy ktoś ma jakieś pomysły? Odbiory na stacji Orlen miałem 2 (dwa) w Ruchu 0 (zero). Jeżeli mam jakiś problem z adresem klienta to nie wysyłam maili tylko od razu dzwonię aby nie przedłużać całego procesu. Tak więc dzwoń i wytłumacz o co chodzi. Cytuj Link to postu
PanBanBan Marcin 185 Napisano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? Ja z lenistwa wszelkie super kłopotliwe formy przesyłki jak np. Allegro Polecony InPost, gdy jeszcze był, powyłączałem. To ostatnie to taka jakby moja rada co do tej sytuacji Też bym wyłączył, ale to u mnie dość popularna forma wysyłki. Odbiory na stacji Orlen miałem 2 (dwa) w Ruchu 0 (zero). To u mnie są teraz częściej. Jeżeli mam jakiś problem z adresem klienta to nie wysyłam maili tylko od razu dzwonię aby nie przedłużać całego procesu. Tak więc dzwoń i wytłumacz o co chodzi. Dzięki za sugestie. Jest to jakieś rozwiązanie ale ja nie będę dzwonił do klientów bo szkoda mi mojego czasu, a wraz z przybywającymi mi latami coraz bardziej doceniam mój czas i nie mam ochoty go marnować na klientów Czyli wychodzi na to, że obecnie będą szły dokładniejsze maile, a jak klient nadal będzie miał pretensje to wtedy też mu poślę kolejną wiadomość z szablonu - bo mi się nawet teraz odpisywać klientom nie chce tylko na wszystko mam (lub tworzę na bieżąco) gotowe szablony Cytuj Link to postu
Alwin Kolano 143 Napisano 8 Maja 2017 Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 w Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego? Czyli wychodzi na to, że obecnie będą szły dokładniejsze maile, a jak klient nadal będzie miał pretensje to wtedy też mu poślę kolejną wiadomość z szablonu Szkopuł w tym, że klienci nie czytają wiadomości, ewentualnie kończą czytanie na pierwszym zdaniu Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.