Skocz do zawartości

Odbiór w punkcie - co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego?

Polecane posty

Co robicie gdy klient nie poda numeru komórkowego dla odbioru w punkcie?

 

Najnowsza specyfikacja Poczty Polskiej dla przesyłki biznesowej (852) pozwala wyłącznie na powiadomienie sms'em na numer telefonu komórkowego.

SposobPowiadomieniaAdresata, CHAR (1),

Sposób powiadomienia adresata o nadejściu przesyłki: M – SMS, Tak, jeśli pole PniUP <> null

 

Czyli jak klient nie poda komórki to ja od lat wstawiam w to miejsce moją komórkę Dawniej nie było z tym problemu bo na liście przewozowym najpierw poczta drukowała pełny adres klienta, potem samo jego nazwisko, no ale teraz już od jakiegoś czasu drukuje wielkimi cyframi numer telefonu. No i drukuje mój numer telefonu, i klienci mają pretensje, że to przecież nie ich numer telefonu to jak poczta miała wysłać im powiadomienie sms. Bo głupki nie rozumieją, że nie podali podczas składania zamówienia numeru komórkowego, a poczta nie wyśle sms'a na ich telefon stacjonarny. No i mam teraz problemy (stąd założyłem kilka wątków na forum na temat usprawnień z odbiorami w punkcie).

 

Oczywiście wytłumaczyć tego numeru klientom się nie da bo oni tego zrozumieją.

Ich telefonu nie mogę wyeksportować bo nie podali komórkowego.

Mojego telefonu nie mogę wymazać z listu przewozowego.

Adresu email specyfikacja nie przewiduje.

I co teraz mam robić?  >:(

 

A u Was jak klient nie poda komórki to co robicie?

Czy przechodzą Wam przez EN'a powiadomienia na email? Może to tylko błąd specyfikacji?

Nie grzebałem w EN'ie od bardzo dawna ale może coś się pozmieniało o czym nie wiem i może da się to jakoś obejść?

 

Potrzebuję wszelkich sugestii bo muszę coś z tym zrobić. Tyle lat spokoju i teraz żeby mieć problemy z odbiorami w punkcie to mnie strasznie wkurza :(

Link to postu

Przejdź na paczkomaty.

 

Tam Allegro wymusza podanie numeru telefonu.

 

A jak ktoś na emali złoży zamówienie i chce do paczkomatu, to proszę o podanie komórkowego. I przysyłają.

 

Choć oczywiście zdaję sobie sprawę, że ten kto umie złożyć zamówienie prze email, jest zwykle bardziej rozgarnięty i wie, co to telefon i co to paczkomat.

:D

 

 

Link to postu

specyfikacja specyfikacją u mnie jeżeli telefon nie jest komórkowym to wstawia się email.

I przechodzi Ci ten email bez błędu w EN'ie?

I czy wtedy drukuje się email na liście przewozowym?

 

I czy podzielisz się w wolnej chwili kodem żebym nie musiał wymyślać koła na nowo?

 

Link to postu

 

I czy podzielisz się w wolnej chwili kodem żebym nie musiał wymyślać koła na nowo?

 

 

To jest ten fragment kodu, i jak dobrze pamiętam to z transformaty PaczkiMini Ks.Robaka

 

				<xsl:choose>
				<xsl:when test="js:jestKomorkowym(string(s:DeliveryAddress/s:PhoneNumber))">
					<xsl:element name="Atrybut">
					<xsl:attribute name="Typ"/>
					<xsl:attribute name="Nazwa">FormaPowiadomieniaAdresata</xsl:attribute>M</xsl:element>
					<xsl:element name="Atrybut">
					<xsl:attribute name="Typ"/>
					<xsl:attribute name="Nazwa">KontaktPowiadomieniaAdresata</xsl:attribute>
					<xsl:value-of select="js:normalizujNrTelefonu(string(s:DeliveryAddress/s:PhoneNumber))"/>
					</xsl:element>
				</xsl:when>
				<xsl:otherwise>
					<xsl:element name="Atrybut">
					<xsl:attribute name="Typ"/>
					<xsl:attribute name="Nazwa">FormaPowiadomieniaAdresata</xsl:attribute>E</xsl:element>
					<xsl:element name="Atrybut">
					<xsl:attribute name="Typ"/>         
					<xsl:attribute name="Nazwa">KontaktPowiadomieniaAdresata</xsl:attribute>
						<xsl:choose>
							<xsl:when test="s:DeliveryAddress/s:Email!=''">
							    <xsl:value-of select="s:DeliveryAddress/s:Email"/>
							</xsl:when>
							<xsl:otherwise>
							<xsl:if test="../s:Customer[@CustomerID = current()/s:Customer/@CustomerID]/s:EmailAddress[@IsDefault = 1]!=''"> 
							<xsl:value-of select="../s:Customer[@CustomerID = current()/s:Customer/@CustomerID]/s:EmailAddress[@IsDefault = 1]"/>
							</xsl:if>
							</xsl:otherwise>
						</xsl:choose>
					</xsl:element>
				</xsl:otherwise>
			</xsl:choose>

 

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

No i odkopuję bo jednak specyfikacja jest prawidłowa więc problemów ciąg dalszy :(

 

Dla odbiorów w punkcie jako forma powiadomienia adresata wg specyfikacji jest wymagany numer telefonu komórkowego. Tak jak napisał Alwin, że specyfikacja tego nie uwzględnia ale przepuszcza również jako formę powiadomienia maila. No i wszystko działa prawidłowo do czasu, aż punktem odbioru jest stacja paliw (i najprawdopodobniej również kiosk ruchu) - wtedy numer komórkowy jest obowiązkowy.

 

Jak się nie poda komórki to wyskakuje taki błąd:

Przy określonym punkcie odbioru przesyłki wypełnienie pola telefonu komórkowego jest wymagane.

 

Czyli jak klient nie poda komórki to są dwa rozwiązania:

a) moje gdzie podaje numer swojej komórki i wtedy zawsze w EN'ie wszystko przechodzi bez błędów no ale drukuje się numer mojej komórki.

b) powyższe Ks. Robaka gdzie podaje się maila klienta ale jak klient wybierze odbiór w stacji lub kiosku to EN zwróci błąd no i tak trzeba będzie wpisać jakąś komórkę.

 

No i wracam do pytania co z tym robić?

1. Najlepiej by było gdyby to Allegro wymusiło na kliencie podanie tego numeru komórkowego ale oni się ociągają z tym... :(

 

2. Ja wymyśliłem, że można by w takiej sytuacji zapisać w transakcji w jakimś tagu coś w stylu "brak komórki" i potem w wiadomości mailowej wysyłanej do klienta wpisywać jakiś tekst na podstawie tego tagu. Czyli jeśli w tagu X jest wpisany brak komórki to wstawia się w wiadomości tekst w stylu:

uwaga nie podali Państwo telefonu komórkowego i Poczta Polska nie ma jak Państwa powiadomić o oczekiwaniu przesyłki w punkcie odbioru - proszę sprawdzić status samodzielnie.

No ale nadal na etykiecie drukuje się mój numer komórki i klient tego nie zrozumie... :(

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły?

Link to postu

 

2. Ja wymyśliłem, że można by w takiej sytuacji zapisać w transakcji w jakimś tagu coś w stylu "brak komórki" i potem w wiadomości mailowej wysyłanej do klienta wpisywać jakiś tekst na podstawie tego tagu. Czyli jeśli w tagu X jest wpisany brak komórki to wstawia się w wiadomości tekst w stylu:

uwaga nie podali Państwo telefonu komórkowego i Poczta Polska nie ma jak Państwa powiadomić o oczekiwaniu przesyłki w punkcie odbioru - proszę sprawdzić status samodzielnie.

No ale nadal na etykiecie drukuje się mój numer komórki i klient tego nie zrozumie... :(

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły?

 

 

Wysyłanie maila z taką informacją, jako "informacją" jest ryzykowne.

Wyślesz takiego maila i paczkę w poniedziałek, a w środę, klient Ci napisze, że mój numer to xxxxxxx proszę dopisać.

 

Tak więc albo wysyłasz maila i nie wysyłasz paczki aż nie dostaniesz komórki, albo wysyłasz maila, że ma sam sobie sprawdzać, ale wtedy trzeba jasno napisać, że poszło już bez komórki, nie ma możliwości jej dopisania i trzeba sprawdzać samemu na stronie.

 

Ja z lenistwa wszelkie super kłopotliwe formy przesyłki jak np. Allegro Polecony InPost, gdy jeszcze był, powyłączałem.

:D

 

To ostatnie to taka jakby moja rada co do tej sytuacji :D

Link to postu

Ja z lenistwa wszelkie super kłopotliwe formy przesyłki jak np. Allegro Polecony InPost, gdy jeszcze był, powyłączałem.

To ostatnie to taka jakby moja rada co do tej sytuacji :D

Też bym wyłączył, ale to u mnie dość popularna forma wysyłki.

 

Odbiory na stacji Orlen miałem 2 (dwa) w Ruchu 0 (zero).

To u mnie są teraz częściej.

 

Jeżeli mam jakiś problem z adresem klienta to nie wysyłam maili tylko od razu dzwonię aby nie przedłużać całego procesu.

 

Tak więc dzwoń i wytłumacz o co chodzi.

Dzięki za sugestie.

Jest to jakieś rozwiązanie ale ja nie będę dzwonił do klientów bo szkoda mi mojego czasu, a wraz z przybywającymi mi latami coraz bardziej doceniam mój czas i nie mam ochoty go marnować na klientów ;)

 

Czyli wychodzi na to, że obecnie będą szły dokładniejsze maile, a jak klient nadal będzie miał pretensje to wtedy też mu poślę kolejną wiadomość z szablonu - bo mi się nawet teraz odpisywać klientom nie chce tylko na wszystko mam (lub tworzę na bieżąco) gotowe szablony ;)

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...