Karol Rompkowski 1 Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu Dzień dobry. Czy mógłby mnie ktoś oświecić i wytłumaczyć czemu dzieje się tak, że w każda z kartotek funkcjonuje sobie w zakresie cen tak jak chce ?? Co mam na myśli... Otóż dla jednakowych ustawień (tak jak na prt scr), wpisuję nową cenę ewidencyjną, po czym w zależności od kartoteki - raz działa tak, raz tak - wylicza się cena brutto, a innym razem wylicza się narzut.... Gdzie to zmienić lub od czego to zależy oprócz ustawień cennika ? Link to postu
Marcin Gryska 8 Napisano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu Mam ten sam problem w tym wątku: i do tej pory nic nie wiem.... Link to postu
Karol Rompkowski 1 Napisano 5 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu Nie zauważyłem tematu Link to postu
Robert Mazurek 16 Napisano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu Super miałem to samo. Pracownikowi policzyłem kwoty do wpisania netto a on potem dzwoni po kilku dniach wpisywania że wiesz to są ceny brutto. No to jeszcze raz kilka dni wpisywania i szkoda pisać. Informowałem inserta o wielu problem. Ten program nie ma prawa działać i nie działa. Można w nim jedynie wystawić fakture i paragon i wydrukować a reszta rzeczy jest karkołomna. Zwykłe zestawienia nie działają przez te podsumowania to tylko mam problemy. GT robił jak należy ale nexo wszystko podaje z kosmosu. Ten program to bubel a większość ludzi o tym nie wie bo zapłaciliśmy grubą kasę i na infoliniach wpierają nam że tak jest dobrze albo że to się za raz poprawi w nowej wersji. Ni emożna sprawnie zobaczyć zwykłego zestawienia sprzedaży tylko wychodzą jakieś bzdury Link to postu
Karol Rompkowski 1 Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu O ile w niektórych przypadkach to dość dobry program, to rzeczywiście wiele funkcjonalności pozostawia sporo do życzenia ... Mało praktyczne itp. itd. Kwestia cenników jest jednak szczególnie niedopracowana i "karkołomna"... Szkoda, bo to jednak jedno z najważniejszych narzędzi sprzedaży... Link to postu
Dariusz Nowak 140 Napisano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu Panie Karolu, ceny w kartotekach zachowują się tak, jak zostało to określone w cennikach. Cytat dla jednakowych ustawień (tak jak na prt scr) Ma Pan na myśli piewszy zrzut ekranu? To są 2 różne cenniki i najpewniej są ustawione w różny sposób. Cytat raz działa tak, raz tak - wylicza się cena brutto, a innym razem wylicza się narzut Nigdy tak nie jest, ponieważ za każdym razem wyliczają się wszystkie wartości. Po wpisaniu Ceny ewidencyjnej i przy zaznaczeniu "Przeliczaj ceny według ceny ewidencyjnej" wyliczane są wszystkie wartości w cennikach poniżej. Żeby Panu napisać w którym miejscu należy zrobić zmiany, aby każdy z cenników wyliczał się identycznie, potrzebuję zrzutów ekranu wszystkich ustawień każdego z tych dwóch cenników. Panie Robercie, Cytat Pracownikowi policzyłem kwoty do wpisania netto a on potem dzwoni po kilku dniach wpisywania że wiesz to są ceny brutto. Proszę doprecyzować, w którym miejscu dokładnie Pański pracownik wpisywał ceny? Bezpośrednio w cenniku? Są tam kolumny netto i brutto. W kartotece towaru? Tam również są odpowiednie miejsca do wpisania poszczególnych wartości. A może pracownik wpisywał ceny w cenie ewidencyjnej i nie sprawdzał do jakich cen (po doliczeniu zysku/narzutu/marży) przenosi się pierwotnie cena? Proszę wskazać mi dokładnie miejsce, w którym Pański pracownik wprowadzał ceny. Cytat Informowałem inserta o wielu problem. Ten program nie ma prawa działać i nie działa. Można w nim jedynie wystawić fakture i paragon i wydrukować a reszta rzeczy jest karkołomna. Zwykłe zestawienia nie działają przez te podsumowania to tylko mam problemy. GT robił jak należy ale nexo wszystko podaje z kosmosu. Ten program to bubel a większość ludzi o tym nie wie bo zapłaciliśmy grubą kasę i na infoliniach wpierają nam że tak jest dobrze albo że to się za raz poprawi w nowej wersji. Ni emożna sprawnie zobaczyć zwykłego zestawienia sprzedaży tylko wychodzą jakieś bzdury Aby pomóc potrzebuję konkretnych przykładów. Link to postu
Robert Mazurek 16 Napisano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu Chcę obliczać zysk na towarach a jedyny rozsądny sposób nadający się sposób to ustalanie ceny ewidencyjnej ale ... mam ten sam problem co przedmówca. - kolejna sprawa podsumowania i kwoty brutto netto są z kosmosu. Raz, fałszują je waluty i tak myślałem do dziś bo nie przeliczały się na pln tylko były w podsumowaniach nic nie znaczące cyfry no bo 1 euro to powiedzmy 4 zł. Dzwoniłem w tej sprawie na infolinie Pan zasugerował żebym nie korzystał z tego waszego wymysłu infoserwis i podsumowań dziennych miesięcznych tylko z raportów. Sprawa się skomplikowała dziś kiedy w tych samych zestawieniach z infoserwis używanych codziennie pojawiła się kwota prawidłowa czyli przeliczone w pln. Albo to powinno działać tak albo tak a nie jak u mnie losowo no bo teraz przynajmniej na dwóch walutach liczy ok. Zleciłem serwisantowi przerobienie programu na prawidłowe wyświetlanie no ale dziś chyba zadzwonie i zmienię zlecenie na naprawę programu a nie na dodanie funkcjonalności. -kolejna sprawa kontrahenci wpisują się po kilka razy i nei da się tego opanować. 1 program podczas wpisywania nicku w fakturze działa zbyt wolno na początku pracy więc pracownik nie widzi firmy z tym nipem, a skoro nie widzi to dodaje nową i normalnie widziałby już wpis bo pojawia się komunikat podczas zapisu kolejnego nip ale nie widzi bo korzysta z tego waszego pomysłu połącz z gusem a jak program łączy z gus to ma gdzieś sprawdzanie zduplikowanego nipu. 2 sello wpisuje kontrahenta i ma gdzieś że on już jest w bazie. - a teraz dalej, tworzy się że brzydko wyrażę niezły syf w bazie. Ale już super objawia się ten syf w gestorze przy wile razy wpisanym nipie. - zamówienia z sello tworza się w nexo bo mają gdzieś ustawienia nexo. Przeliczają się w brutto i jest różnica kwot i trzeba wszystko ręcznie poprawiać no a teraz dołożyliśmy poprawianie kontrahenta Link to postu
Dariusz Nowak 140 Napisano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu Cytat - kolejna sprawa podsumowania i kwoty brutto netto są z kosmosu. Raz, fałszują je waluty i tak myślałem do dziś bo nie przeliczały się na pln tylko były w podsumowaniach nic nie znaczące cyfry no bo 1 euro to powiedzmy 4 zł. Dzwoniłem w tej sprawie na infolinie Pan zasugerował żebym nie korzystał z tego waszego wymysłu infoserwis i podsumowań dziennych miesięcznych tylko z raportów. Sprawa się skomplikowała dziś kiedy w tych samych zestawieniach z infoserwis używanych codziennie pojawiła się kwota prawidłowa czyli przeliczone w pln. Albo to powinno działać tak albo tak a nie jak u mnie losowo no bo teraz przynajmniej na dwóch walutach liczy ok. Zleciłem serwisantowi przerobienie programu na prawidłowe wyświetlanie no ale dziś chyba zadzwonie i zmienię zlecenie na naprawę programu a nie na dodanie funkcjonalności. O którym kaflu Pan mówi? Cytat program podczas wpisywania nicku w fakturze działa zbyt wolno na początku pracy więc pracownik nie widzi firmy z tym nipem (...) Po wpisaniu odpowiedniej frazy przez pracownika wyświetla się najpierw tekst "Nie znaleziono <przykładowa fraza>", czy nic się nie pojawia i pracownik postanawia stworzyć kontrahenta? Proszę wysłać również specyfikacje komputera przy którym pracuje ten konkretny pracownik i przy którym ten konkretny błąd występuje. Cytat (...) a skoro nie widzi to dodaje nową i normalnie widziałby już wpis bo pojawia się komunikat podczas zapisu kolejnego nip ale nie widzi bo korzysta z tego waszego pomysłu połącz z gusem a jak program łączy z gus to ma gdzieś sprawdzanie zduplikowanego nipu. Program prawdopodobnie ma wyłączoną opcję przestrzegania unikalności NIP. Aby ją włączyć, należy w wyszukiwarce programu, w lewym, górnym rogu wpisać Parametry numerów NIP, wejść w wyszukany moduł, kliknąć w opcję Popraw i zaznaczyć znacznik przy Przestrzegaj unikalności numerów NIP. A nawet jeśli ta opcja nie byłaby włączona, to dlaczego pracownik omija komunikat, który pokazuje się w przypadku wpisania NIP w polu Pobierz dane z GUS, który występuje już w bazie? Link to postu
Karol Rompkowski 1 Napisano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu 23 godziny temu, Dariusz Nowak napisał: Panie Karolu, ceny w kartotekach zachowują się tak, jak zostało to określone w cennikach. Cytat dla jednakowych ustawień (tak jak na prt scr) Ma Pan na myśli piewszy zrzut ekranu? To są 2 różne cenniki i najpewniej są ustawione w różny sposób. Cytat raz działa tak, raz tak - wylicza się cena brutto, a innym razem wylicza się narzut Nigdy tak nie jest, ponieważ za każdym razem wyliczają się wszystkie wartości. Po wpisaniu Ceny ewidencyjnej i przy zaznaczeniu "Przeliczaj ceny według ceny ewidencyjnej" wyliczane są wszystkie wartości w cennikach poniżej. Żeby Panu napisać w którym miejscu należy zrobić zmiany, aby każdy z cenników wyliczał się identycznie, potrzebuję zrzutów ekranu wszystkich ustawień każdego z tych dwóch cenników. W załączniku zrzuty ustawień. To co napisałem dotyczy jednak tylko jednego z cenników - Detaliczny. W sensie, tylko ten mnie obchodzi. Podam przykład jak się dzieje - dla cennika Detaliczny: Schemat 1. cena ewidencyjna 453 zł, cena detaliczna brutto 853 zł, narzut 53,09 % zmieniam cenę ewidencyjną na 454 zł, cena detaliczna brutto 853 zł, narzut 52,75% Logiczne ! I to mi odpowiada. Podany przykład dotyczy kartoteki, w której JM to tys., nie mam zamiaru zmieniać ceny na półce tylko dlatego, że zmieniła się ona o 1 grosz. Problemem jest jednak to, że część kartotek dla cennika detaliczny funkcjonuje wg właśnie schematu 1. a inna część wg schematu 2., który wygląda następująco: cena ewidencyjna 453 zł, cena detaliczna brutto 853 zł, narzut 53,09 % zmieniam cenę ewidencyjną na 454 zł, cena detaliczna brutto 854,89 zł, narzut 53,09 %. Mam nadzieję, że rozumie Pan o czym piszę. Wygląda to tak, jakby cennik przeliczał część asortymentu wg narzutu, a część wg ceny. Link to postu
Dariusz Nowak 140 Napisano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu Teraz już rozumiem, dziękuję za wyjaśnienie na dokładnych przykładach. Takie zachowanie programu jest najpewniej spowodowane tym, że w szczegółach pozycji niektórych towarów mają Państwo zaznaczony znacznik Aktualizuj ceny netto i brutto. Mogą Państwo łatwo to zweryfikować z poziomu cennika lub konkretnej kartoteki towaru, klikając prawym przyciskiem myszy na pozycji w cenniku lub cenniku w kartotece, wybrać Szczegóły pozycji i tam sprawdzić wcześniej wspomniany znacznik. Link to postu
Karol Rompkowski 1 Napisano 11 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu Teraz wygląda to jeszcze dziwniej Mianowicie w obu typach kartotek jest zaznaczona opcja "Aktualizuj ceny netto i brutto" Po odznaczeniu jej w przypadku kartoteki w sytuacji 1. program działa tak samo jak do tej pory, natomiast w przypadku odznaczenia tego w sytuacji 2. program działa tak, jak w sytuacji pierwszej, tj. nie przelicza ceny tylko narzuty ... Wygląda na to, że odznaczenie tego we wszystkich kartotekach powinno rozwiązać problem. Czy można to zrobić jakoś zbiorczo ? Link to postu
Dariusz Nowak 140 Napisano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu 17 minut temu, Karol Rompkowski napisał: Wygląda na to, że odznaczenie tego we wszystkich kartotekach powinno rozwiązać problem. Czy można to zrobić jakoś zbiorczo ? Tak, jest to możliwe. Wystarczy otworzyć interesujący nas cennik, kliknąć w górne menu Operacje - zmień parametry pozycji, przy opcji Przenieś na cenę netto sprzedaży zaznaczyć Automatycznie - dla potrzeby zaznaczenia znacznika na wszystkich kartotekach, lub Nie przenoś - na potrzeby pozostawienia znacznika niezaznaczonego dla wszystkich kartotek. Link to postu
Karol Rompkowski 1 Napisano 11 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 w Ceny asortymentu Dziękuję ! Link to postu
Robert Mazurek 16 Napisano 24 Września 2018 Udostępnij Napisano 24 Września 2018 w Ceny asortymentu Dnia 9.04.2018 o 15:38, Dariusz Nowak napisał: Panie Robercie, Cytat Pracownikowi policzyłem kwoty do wpisania netto a on potem dzwoni po kilku dniach wpisywania że wiesz to są ceny brutto. Proszę doprecyzować, w którym miejscu dokładnie Pański pracownik wpisywał ceny? Bezpośrednio w cenniku? Są tam kolumny netto i brutto. W kartotece towaru? Tam również są odpowiednie miejsca do wpisania poszczególnych wartości. A może pracownik wpisywał ceny w cenie ewidencyjnej i nie sprawdzał do jakich cen (po doliczeniu zysku/narzutu/marży) przenosi się pierwotnie cena? Proszę wskazać mi dokładnie miejsce, w którym Pański pracownik wprowadzał ceny. Wpisuję w asortyment-towar-podstawowe-przeliczaj ceny według ceny ewidencyjnej i tu wpisuję kwotę i raz jest netto a raz brutto Link to postu
Polecane posty