Skocz do zawartości

Ceny asortymentu

Polecane posty

Dzień dobry. Czy mógłby mnie ktoś oświecić i wytłumaczyć czemu dzieje się tak, że w każda z kartotek funkcjonuje sobie w zakresie cen tak jak chce ?? Co mam na myśli... Otóż dla jednakowych ustawień (tak jak na prt scr), wpisuję nową cenę ewidencyjną, po czym w zależności od kartoteki - raz działa tak, raz tak - wylicza się cena brutto, a innym razem wylicza się narzut.... Gdzie to zmienić lub od czego to zależy oprócz ustawień cennika ?

 

 

Przechwytywanie.JPG

Przechwytywanie2.JPG

Link to postu

Super miałem to samo. Pracownikowi policzyłem kwoty do wpisania netto a on potem dzwoni po kilku dniach wpisywania że wiesz to są ceny brutto. No to jeszcze raz kilka dni wpisywania i  szkoda pisać.

 

Informowałem inserta o wielu problem. Ten program nie ma prawa działać i nie działa. Można w nim jedynie wystawić fakture i paragon i wydrukować a reszta rzeczy jest karkołomna. Zwykłe zestawienia nie działają przez te podsumowania to tylko mam problemy. GT robił jak należy ale nexo wszystko podaje z kosmosu.

 

Ten program to bubel a większość ludzi o tym nie wie bo zapłaciliśmy grubą kasę i na infoliniach wpierają nam że tak jest dobrze albo że to się za raz poprawi w nowej wersji. Ni emożna sprawnie zobaczyć zwykłego zestawienia sprzedaży tylko wychodzą jakieś bzdury

 

 

Link to postu

Panie Karolu,

ceny w kartotekach zachowują się tak, jak zostało to określone w cennikach.

Cytat

dla jednakowych ustawień (tak jak na prt scr)

Ma Pan na myśli piewszy zrzut ekranu? To są 2 różne cenniki i najpewniej są ustawione w różny sposób.

Cytat

raz działa tak, raz tak - wylicza się cena brutto, a innym razem wylicza się narzut

Nigdy tak nie jest, ponieważ za każdym razem wyliczają się wszystkie wartości. Po wpisaniu Ceny ewidencyjnej i przy zaznaczeniu "Przeliczaj ceny według ceny ewidencyjnej" wyliczane są wszystkie wartości w cennikach poniżej.

Żeby Panu napisać w którym miejscu należy zrobić zmiany, aby każdy z cenników wyliczał się identycznie, potrzebuję zrzutów ekranu wszystkich ustawień każdego z tych dwóch cenników.


Panie Robercie,

Cytat

Pracownikowi policzyłem kwoty do wpisania netto a on potem dzwoni po kilku dniach wpisywania że wiesz to są ceny brutto.

Proszę doprecyzować, w którym miejscu dokładnie Pański pracownik wpisywał ceny? Bezpośrednio w cenniku? Są tam kolumny netto i brutto. W kartotece towaru? Tam również są odpowiednie miejsca do wpisania poszczególnych wartości. A może pracownik wpisywał ceny w cenie ewidencyjnej i nie sprawdzał do jakich cen (po doliczeniu zysku/narzutu/marży) przenosi się pierwotnie cena? Proszę wskazać mi dokładnie miejsce, w którym Pański pracownik wprowadzał ceny.
 

Cytat

Informowałem inserta o wielu problem. Ten program nie ma prawa działać i nie działa. Można w nim jedynie wystawić fakture i paragon i wydrukować a reszta rzeczy jest karkołomna. Zwykłe zestawienia nie działają przez te podsumowania to tylko mam problemy. GT robił jak należy ale nexo wszystko podaje z kosmosu. Ten program to bubel a większość ludzi o tym nie wie bo zapłaciliśmy grubą kasę i na infoliniach wpierają nam że tak jest dobrze albo że to się za raz poprawi w nowej wersji. Ni emożna sprawnie zobaczyć zwykłego zestawienia sprzedaży tylko wychodzą jakieś bzdury

Aby pomóc potrzebuję konkretnych przykładów.

Link to postu

Chcę obliczać zysk na towarach a jedyny rozsądny sposób nadający się sposób to ustalanie ceny ewidencyjnej ale ... mam ten sam problem co przedmówca.

- kolejna sprawa podsumowania i kwoty brutto netto są z kosmosu. Raz, fałszują je waluty i tak myślałem do dziś bo nie przeliczały się na pln tylko były w podsumowaniach nic nie znaczące cyfry no bo 1 euro to powiedzmy 4 zł. Dzwoniłem w tej sprawie na infolinie Pan zasugerował żebym nie korzystał z tego waszego wymysłu infoserwis i podsumowań dziennych miesięcznych tylko z raportów.  Sprawa się skomplikowała dziś kiedy w tych samych zestawieniach z infoserwis używanych codziennie pojawiła się kwota prawidłowa czyli przeliczone w pln. Albo to powinno działać tak albo tak a nie jak u mnie losowo no bo teraz przynajmniej na dwóch walutach liczy ok. Zleciłem serwisantowi przerobienie programu na prawidłowe wyświetlanie no ale dziś chyba zadzwonie i zmienię zlecenie na naprawę programu a nie na dodanie funkcjonalności.

 

-kolejna sprawa kontrahenci wpisują się po kilka razy i nei da się tego opanować.

1 program podczas wpisywania nicku w fakturze działa zbyt wolno na początku pracy więc pracownik nie widzi firmy z tym nipem, a skoro nie widzi to dodaje nową i normalnie widziałby już wpis  bo pojawia się komunikat podczas zapisu kolejnego nip ale nie widzi bo korzysta z tego waszego pomysłu połącz z gusem a jak program łączy z gus to ma gdzieś sprawdzanie zduplikowanego nipu.

2 sello wpisuje kontrahenta i ma gdzieś że on już jest w bazie.

 

- a teraz dalej, tworzy się że brzydko wyrażę niezły syf w bazie. Ale już super objawia się ten syf w gestorze przy wile razy wpisanym nipie. 

- zamówienia z sello tworza się w nexo bo mają gdzieś ustawienia nexo. Przeliczają się w brutto i jest różnica kwot i trzeba wszystko ręcznie poprawiać no a teraz dołożyliśmy poprawianie kontrahenta

 

 

Link to postu
Cytat

- kolejna sprawa podsumowania i kwoty brutto netto są z kosmosu. Raz, fałszują je waluty i tak myślałem do dziś bo nie przeliczały się na pln tylko były w podsumowaniach nic nie znaczące cyfry no bo 1 euro to powiedzmy 4 zł. Dzwoniłem w tej sprawie na infolinie Pan zasugerował żebym nie korzystał z tego waszego wymysłu infoserwis i podsumowań dziennych miesięcznych tylko z raportów.  Sprawa się skomplikowała dziś kiedy w tych samych zestawieniach z infoserwis używanych codziennie pojawiła się kwota prawidłowa czyli przeliczone w pln. Albo to powinno działać tak albo tak a nie jak u mnie losowo no bo teraz przynajmniej na dwóch walutach liczy ok. Zleciłem serwisantowi przerobienie programu na prawidłowe wyświetlanie no ale dziś chyba zadzwonie i zmienię zlecenie na naprawę programu a nie na dodanie funkcjonalności.

O którym kaflu Pan mówi?

Cytat

program podczas wpisywania nicku w fakturze działa zbyt wolno na początku pracy więc pracownik nie widzi firmy z tym nipem (...)

Po wpisaniu odpowiedniej frazy przez pracownika wyświetla się najpierw tekst "Nie znaleziono <przykładowa fraza>", czy nic się nie pojawia i pracownik postanawia stworzyć kontrahenta? Proszę wysłać również specyfikacje komputera przy którym pracuje ten konkretny pracownik i przy którym ten konkretny błąd występuje.

Cytat

(...) a skoro nie widzi to dodaje nową i normalnie widziałby już wpis  bo pojawia się komunikat podczas zapisu kolejnego nip ale nie widzi bo korzysta z tego waszego pomysłu połącz z gusem a jak program łączy z gus to ma gdzieś sprawdzanie zduplikowanego nipu.

Program prawdopodobnie ma wyłączoną opcję przestrzegania unikalności NIP. Aby ją włączyć, należy w wyszukiwarce programu, w lewym, górnym rogu wpisać Parametry numerów NIP, wejść w wyszukany moduł, kliknąć w opcję Popraw i zaznaczyć znacznik przy Przestrzegaj unikalności numerów NIP.

33.thumb.png.fe8bcc4598da1a0faa610b025fc5a4bb.png

A nawet jeśli ta opcja nie byłaby włączona, to dlaczego pracownik omija komunikat, który pokazuje się w przypadku wpisania NIP w polu Pobierz dane z GUS, który występuje już w bazie?

444.png.edb4cfde40b33eda1118bcfd29bccd5a.png

Link to postu
23 godziny temu, Dariusz Nowak napisał:

Panie Karolu,

ceny w kartotekach zachowują się tak, jak zostało to określone w cennikach.

Cytat

dla jednakowych ustawień (tak jak na prt scr)

Ma Pan na myśli piewszy zrzut ekranu? To są 2 różne cenniki i najpewniej są ustawione w różny sposób.

Cytat

raz działa tak, raz tak - wylicza się cena brutto, a innym razem wylicza się narzut

Nigdy tak nie jest, ponieważ za każdym razem wyliczają się wszystkie wartości. Po wpisaniu Ceny ewidencyjnej i przy zaznaczeniu "Przeliczaj ceny według ceny ewidencyjnej" wyliczane są wszystkie wartości w cennikach poniżej.

Żeby Panu napisać w którym miejscu należy zrobić zmiany, aby każdy z cenników wyliczał się identycznie, potrzebuję zrzutów ekranu wszystkich ustawień każdego z tych dwóch cenników.

W załączniku zrzuty ustawień. To co napisałem dotyczy jednak tylko jednego z cenników - Detaliczny. W sensie, tylko ten mnie obchodzi. Podam przykład jak się dzieje - dla cennika Detaliczny:

Schemat 1.

cena ewidencyjna 453 zł, cena detaliczna brutto 853 zł, narzut 53,09 %

zmieniam cenę ewidencyjną na 454 zł, cena detaliczna brutto 853 zł, narzut 52,75% 

Logiczne ! I to mi odpowiada. Podany przykład dotyczy kartoteki, w której JM to tys., nie mam zamiaru zmieniać ceny na półce tylko dlatego, że zmieniła się ona o 1 grosz. Problemem jest jednak to, że część kartotek dla cennika detaliczny funkcjonuje wg właśnie schematu 1. a inna część wg schematu 2., który wygląda następująco:

cena ewidencyjna 453 zł, cena detaliczna brutto 853 zł, narzut 53,09 %

zmieniam cenę ewidencyjną na 454 zł, cena detaliczna brutto 854,89 zł, narzut 53,09 %.

 

Mam nadzieję, że rozumie Pan o czym piszę. Wygląda to tak, jakby cennik przeliczał część asortymentu wg narzutu, a część wg ceny.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Link to postu

Teraz już rozumiem, dziękuję za wyjaśnienie na dokładnych przykładach.

Takie zachowanie programu jest najpewniej spowodowane tym, że w szczegółach pozycji niektórych towarów mają Państwo zaznaczony znacznik Aktualizuj ceny netto i brutto. Mogą Państwo łatwo to zweryfikować z poziomu cennika lub konkretnej kartoteki towaru, klikając prawym przyciskiem myszy na pozycji w cenniku lub cenniku w kartotece, wybrać Szczegóły pozycji i tam sprawdzić wcześniej wspomniany znacznik.

1.thumb.png.5a4875010bae0e8942f96d0b2fb05708.png

2.thumb.png.c7baff0d79d9f209a4af4672d8223de5.png

 

Link to postu

Teraz wygląda to jeszcze dziwniej :D Mianowicie w obu typach kartotek jest zaznaczona opcja "Aktualizuj ceny netto i brutto" Po odznaczeniu jej w przypadku kartoteki w sytuacji 1. program działa tak samo jak do tej pory, natomiast w przypadku odznaczenia tego w sytuacji 2. program działa tak, jak w sytuacji pierwszej, tj. nie przelicza ceny tylko narzuty ... :) 

Wygląda na to, że odznaczenie tego we wszystkich kartotekach powinno rozwiązać problem. Czy można to zrobić jakoś zbiorczo ?

Link to postu
17 minut temu, Karol Rompkowski napisał:

Wygląda na to, że odznaczenie tego we wszystkich kartotekach powinno rozwiązać problem. Czy można to zrobić jakoś zbiorczo ?

Tak, jest to możliwe. Wystarczy otworzyć interesujący nas cennik, kliknąć w górne menu Operacje - zmień parametry pozycji, przy opcji Przenieś na cenę netto sprzedaży zaznaczyć Automatycznie - dla potrzeby zaznaczenia znacznika na wszystkich kartotekach, lub Nie przenoś - na potrzeby pozostawienia znacznika niezaznaczonego dla wszystkich kartotek.

Link to postu
  • 5 miesięcy temu...
Dnia 9.04.2018 o 15:38, Dariusz Nowak napisał:

Panie Robercie,

Cytat

Pracownikowi policzyłem kwoty do wpisania netto a on potem dzwoni po kilku dniach wpisywania że wiesz to są ceny brutto.

Proszę doprecyzować, w którym miejscu dokładnie Pański pracownik wpisywał ceny? Bezpośrednio w cenniku? Są tam kolumny netto i brutto. W kartotece towaru? Tam również są odpowiednie miejsca do wpisania poszczególnych wartości. A może pracownik wpisywał ceny w cenie ewidencyjnej i nie sprawdzał do jakich cen (po doliczeniu zysku/narzutu/marży) przenosi się pierwotnie cena? Proszę wskazać mi dokładnie miejsce, w którym Pański pracownik wprowadzał ceny.
 

Wpisuję w asortyment-towar-podstawowe-przeliczaj ceny według ceny ewidencyjnej  i tu wpisuję kwotę i raz jest netto a raz brutto

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...