Jacek Synowiec 0 Napisano 17 Maja 2017 Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 w Awaria i totalny brak dostępu do wszystkiego Co się stało z Google?? https://www.insert.com.pl/aktualnosci/informacje/2017/awaria_–_pracujemy_nad_jej_usunieciem.html PS Czy nie można zrobić jakoś tak na przyszłość, aby w razie awarii, przynajmniej Forum działało? Bo tak są problemy z możliwością zgłoszenia ... Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 17 Maja 2017 Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 w Awaria i totalny brak dostępu do wszystkiego Google hostuje usługi dla Insert, więc to tak jakby padł serwer, chociaż po Google nikt by się tego nie spodziewał Link to postu
Jacek Synowiec 0 Napisano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 w Awaria i totalny brak dostępu do wszystkiego Ale w przypadku zwykłego hostingu to aż 2 dni przywracanie usług by nie trwało, jak w przypadku tej awarii z Google. Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 17 Maja 2017 Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 w Awaria i totalny brak dostępu do wszystkiego No mam nadzieję, że Insert się wypowie. No chyba Google nie zostało zaatakowane przez WannaCry Link to postu
Jacek Synowiec 0 Napisano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 w Awaria i totalny brak dostępu do wszystkiego Dziwne ... dla Insert hostowanie tak wrażliwych danych (bo jak padają widać pada wszystko) powinno być na 1 prorytecie i jak w Banku raczej we własnej "serwerowni". Byłoby więcej możliwości manewru w razie awarii i szybsza reakcja, mniejszy przestój. A tak uzależnienie od Gogole. Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 17 Maja 2017 Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 w Awaria i totalny brak dostępu do wszystkiego No akurat rozumiem trochę podejście, bo w sumie, to kiedy Google padło? No ja już nie pamiętam takiej sytuacji. Firmy hostujące, mają co jakiś czas awarię, aczkolwiek, rzeczywiście tam problem znika w kilka godzin. Ja obstawiam, że tu problem był bardziej programistyczny, niż pracy serwera, bo chyba zaczęło się od problemów z logowaniem i kluczami - zabezpieczenia? Własne hostowanie, to jest ciężki kawałek chleba. My nie hostujemy praktycznie nic u Siebie, ale to co się dzieje na sieci zewnętrznej, pod względem ilości ataków, to jest jakaś masakra. Dlatego wolę to zlecić firmie hostującej, która ma sztab administratorów, techników, elektryków i sprzątaczek To znaczy, możemy gdybać. Najgorzej są poszkodowani użytkownicy Subiekta 123, więc w tym przypadku, Insert powinien jednak wypowiedzieć się, na tyle ile to możliwe w pełni. Link to postu
Jacek Synowiec 0 Napisano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 w Awaria i totalny brak dostępu do wszystkiego Dla Insert chyba nie byłoby problemu, aby mieć 2-3 serwery (zdublowane) u siebie z 2 łączami na wypadek awarii jednego. I 2-3 adminów tylko od serwerów ... Nie wiem, wydaje się, że chyba nie byłoby problemu ... ? Wiem, że prościej i taniej zrzucić na zewnętrzną chmurę np. Google. Ale czy bezpieczniej? I jak widać wtedy aż takiej szybkiej reakcji nie ma, w teorii jest (na papierze), ale w praktyce żeby aż 2 dni? PS Ludzie są z reguły mądrzy po szkodzie, to może ta awaria poprawi coś jednak. Link to postu
Aleksander Mynarek 57 Napisano 17 Maja 2017 Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 w Awaria i totalny brak dostępu do wszystkiego Więcej informacji na temat awarii https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/1305-awaria-infrastruktury/ Link to postu
Polecane posty