Paw Ł. 3 Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Cześć, od kilku dni Sello przestało wysyłać wiadomości e-mail (przez SMTP, konfiguracja serwera nie zmieniła się, więc nazwa uż., hasło, porty, szyfrowanie są OK). Błąd nie wskazuje na nic (podmieniłem w błędzie adresy e-mail), bo wygląda na to, że jest urwany w połowie: Szczegóły błędu: SendEmail: DllDate: Aug 3 2011 UnlockPrefix: INSERTCOMPMAILQ Username: PAWE:Pawel Architecture: Little Endian; 32-bit Language: Visual C++ 8.0 recipients: TO: mail@domena.pl totalCount: 1 renderToMime: createEmailForSending: xSigningAlg: sha1 createFromMimeText5: createFromMimeObject2: security: FromHeader: mail@domena.pl ToHeader: mail@domena.pl renderToMime: Elapsed time: 0 millisec SmtpConnect: SmtpHost: smtp.office365.com SmtpPort: 587 SmtpUsername: mail@domena.pl SmtpSsl: 0 StartTLS: 1 SmtpAuthMethod: LOGIN Need new SMTP connection SMTP_Connect: Connecting to SMTP server smtp.office365.com:587 smtp_host: smtp.office365.com smtp_port: 587 smtp_user: mail@domena.pl auth-method: LOGIN ConnectTimeoutMs: 30000 calling ConnectSocket2 AddrInfoList: AddrInfo: ai_flags: 0 ai_family: 2 ai_socktype: 1 ai_protocol: 0 ai_addrlen: 16 ai_canonname: (NULL) AddrInfo: ai_flags: 0 ai_family: 2 ai_socktype: 1 ai_protocol: 0 ai_addrlen: 16 ai_canonname: (NULL) AddrInfo: ai_flags: 0 ai_family: 2 ai_socktype: 1 ai_protocol: 0 ai_addrlen: 16 ai_canonname: (NULL) AddrInfo: ai_flags: 0 ai_family: 2 ai_socktype: 1 ai_protocol: 0 ai_addrlen: 16 ai_canonname: (NULL) AddrInfo: ai_flags: 0 ai_family: 2 ai_socktype: 1 ai_protocol: 0 ai_addrl Czy to znany problem? Gdzie mogę sprawdzić cały log błędów bez ucięcia? Cytuj Link to postu
Tomasz Olejarczyk 0 Napisano 4 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Tez wczoraj mialem podobnie, tylko z komunikatem o braku bezpiecznego połączenia. Uruchomiłem ponownie sello na serwerze i zaczęły się wysyłać Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 4 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Na serwerze Sello u nas nie pracuje, więc niestety nie tędy droga Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Sprawdź w oknie konfiguracji maila przyciskiem testuj. Jeśli pojawi się w oknie błąd można go skopiować za pomocą ctrl+C (na oknie). Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości @Bartosz Rosa nie wiedziałem, że w błędach działa CTRL+C Poniżej wstawiam brakującą część błędu: Connect using IPV4. ipAddress1: 40.101.82.66 myIP_3: 192.168.88.254 myPort_3: 50893 connect successful. InitialResponse: 220 AM0PR02CA0015.outlook.office365.com Microsoft ESMTP MAIL Service ready at Thu, 5 Jul 2018 06:31:19 +0000 Sending STARTTLS after hello. sendingHello: EHLO Pawe helloResponse: 501 5.5.4 Invalid domain name [AM0PR02CA0015.eurprd02.prod.outlook.com] Sending STARTTLS (2)... Received 503 SMTP Status... 501 5.5.4 Invalid domain name [AM0PR02CA0015.eurprd02.prod.outlook.com] Failed to get EHLO response (2) Failed to connect to SMTP server. Failed. Pytanie czym jest http://am0pr02ca0015.eurprd02.prod.outlook.com/ i dlaczego Sello przestało się z tym łączyć (wysyłanie maila z tej skrzynki przez inny system, również wysyłający przez SMTP, działa bez problemu niezmiennie). Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Błąd wskazuje, że nazwa domeny skrzynki jest nieprawidłowa. Jak jest ona skonfigurowana w Sello? Adres serwera wygląda na jeden z serwerów outlookowych. Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 5 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości (edytowane) @Bartosz Rosa Jak pisałem, konfiguracja jest niezmieniona od czasu kiedy to działało bez problemu + w innych programach ten błąd się nie pojawia, więc musi to raczej być coś związanego z Sello. Po prostu działało i przestało Edytowane 5 Lipca 2018 przez Paweł Łoboziak Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Czy przy każdej próbie sprawdzenia połączenia występuja takie samo przekierowanie na poniższy adres? AM0PR02CA0015.outlook.office365.com Czy na innym komputerze problem też występuje? Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 6 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości (edytowane) Teraz sprawdziłem i nowa domena to VI1PR08CA0112.eurprd08.prod.outlook.com Kolejna próba: VI1PR04CA0098.eurprd04.prod.outlook.com Czyli adres jest za każdym razem inny. Co do innego komputera - nie mam jak sprawdzić, Sello u nas działa tylko na jednym komputerze. Edytowane 6 Lipca 2018 przez Paweł Łoboziak Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 9 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Powtórzyliśmy problem, aczkolwiek występują nieco inne objawy. Wygląda na to, że ogólnie jest jakiś problem z office365. Na outlooku również nie możemy się połączyć z tym serwerem. Na jakich innych programach to wysyłanie działa? Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 9 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Outlook (klient), mamy też sklep postawiony na Magento, który wysyła (z powodzeniem) maile przez SMTP. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 9 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości A czy na tym komputerze jest jakiś klient poczty, który łączy się poprawnie? Thunderbird, outlook? Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 9 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości (edytowane) Hmm... nie bardzo mam jak sprawdzić. Używam na tym komputerze Outlooka, ale konto jest dodane jako Exchange (czyli nie POP/SMTP). Na innych komputerach konto dodane jest jako POP/SMTP i tam działa. Jeśli to konieczne do sprawdzenia, mogę odpiąć sobie konto Exchange i spróbować podłączyć się po POP/SMTP - ale właśnie, czy to konieczne? Myślisz, że problem leży po stronie komputera? //Edit - dodałem konto do innego klienta poczty (domyślna, Windowsowa aplikacja Poczta) przez POP/SMTP - tutaj wysyłanie również działa. Być może błąd ma jakiś związek z działaniem szyfrowania StartTLS, które jest wymagane przez serwery Outlooka? Edytowane 9 Lipca 2018 przez Paweł Łoboziak Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 10 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości 18 godzin temu, Paweł Łoboziak napisał: Myślisz, że problem leży po stronie komputera? Nie można tego wykluczyć dlatego warto sprawdzić. StartTLS jest w Sello obsługiwany, zresztą jest też włączony w konfiguracji, więc jeśli nagle przestało to muszą na to mieć wpływ jakieś czynniki zewnętrzne: albo była zmiana w konfiguracji na serwerze, albo jakaś aktualizacja systemowa powoduje konflikt. Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 10 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Jasne, tylko właśnie nie wyjaśnia to dlaczego wszelkie inne programy (w tym te na tym komputerze) pracują prawidłowo, a tylko Sello przestał śmigać Piszesz, że udało Wam się powtórzyć niejako błąd, czyli coś ogólnie jest na rzeczy. Czy masz pomysł co jeszcze mógłbym sprawdzić/zmienić? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 10 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Nie udało nam się połączyć z SMTP na koncie jakie mamy do testów, ale problem objawia się nieco inaczej więc nie ma pewności czy ma to związek. Czy masz absolutną pewność, że aplikacja Poczta łączy się przez smtp? Ona, z tego co pamiętam, potrafi się sama skonfigurować po identyfikatorze Microsoft, więc być może jednak korzysta z exchange. Sprawdziłbym jeszcze czy antywirus/firewall czasami tego nie blokuje - na chwile je wyłączając. Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 11 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Wyłączenie antywirusa i firewalla to oczywiście było pierwsze działanie. Dla testu właśnie zainstalowałem Thunderbirda i dodałem konto po SMTP - wysyła bez problemu. Problem ewidentnie występuje tylko w Sello. Co do tego jak objawia się problem - testowane były różne serwery SMTP, łącznie z IP i błąd bywał różny. Zawsze jednak ostatecznie dotyczy łączenia z prod.outlook.com Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 11 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Być może problem jest podobny do tego, gdzie powoduje go biblioteka Smtplib? https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_outlook-mso_other-mso_o365b/smtp-response-question/efa44b6d-aa47-4d01-84d4-de5d9f733638 1 Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 11 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Dzięki za podrzucenie pomysłu, sprawdzimy czy to może chodzić o to samo. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 12 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Niestety to raczej nie to. Znalazłem jeszcze taki artykuł: https://support.office.com/pl-pl/article/jak-skonfigurować-urządzenie-wielofunkcyjne-lub-aplikację-do-wysyłania-wiadomości-e-mail-przy-użyciu-usługi-office-365-69f58e99-c550-4274-ad18-c805d654b4c4?ui=pl-PL&rs=pl-PL&ad=PL Wspominają tam o uwierzytelnionych domenach konta nadawczego. Być może tutaj leży problem? 1 Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 13 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Sprawdzimy to w ramach możliwości. Cytuj Link to postu
Paw Ł. 3 Napisano 26 Lipca 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2018 w Sello przestał wysyłać wiadomości Niestety nic nie pomaga Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.