Skocz do zawartości

Sello przestał wysyłać wiadomości

Polecane posty

Cześć,

od kilku dni Sello przestało wysyłać wiadomości e-mail (przez SMTP, konfiguracja serwera nie zmieniła się, więc nazwa uż., hasło, porty, szyfrowanie są OK).
Błąd nie wskazuje na nic (podmieniłem w błędzie adresy e-mail), bo wygląda na to, że jest urwany w połowie:

Szczegóły błędu:
  SendEmail:
    DllDate: Aug  3 2011
    UnlockPrefix: INSERTCOMPMAILQ
    Username: PAWE:Pawel
    Architecture: Little Endian; 32-bit
    Language: Visual C++ 8.0
    recipients:
      TO: mail@domena.pl
      totalCount: 1
    renderToMime:
      createEmailForSending:
        xSigningAlg: sha1
        createFromMimeText5:
          createFromMimeObject2:
            security:
              FromHeader: mail@domena.pl
              ToHeader: mail@domena.pl
      renderToMime: Elapsed time: 0 millisec
    SmtpConnect:
      SmtpHost: smtp.office365.com
      SmtpPort: 587
      SmtpUsername: mail@domena.pl
      SmtpSsl: 0
      StartTLS: 1
      SmtpAuthMethod: LOGIN
      Need new SMTP connection
      SMTP_Connect:
        Connecting to SMTP server smtp.office365.com:587
        smtp_host: smtp.office365.com
        smtp_port: 587
        smtp_user: mail@domena.pl
        auth-method: LOGIN
        ConnectTimeoutMs: 30000
        calling ConnectSocket2
        AddrInfoList:
          AddrInfo:
            ai_flags: 0
            ai_family: 2
            ai_socktype: 1
            ai_protocol: 0
            ai_addrlen: 16
            ai_canonname: (NULL)
          AddrInfo:
            ai_flags: 0
            ai_family: 2
            ai_socktype: 1
            ai_protocol: 0
            ai_addrlen: 16
            ai_canonname: (NULL)
          AddrInfo:
            ai_flags: 0
            ai_family: 2
            ai_socktype: 1
            ai_protocol: 0
            ai_addrlen: 16
            ai_canonname: (NULL)
          AddrInfo:
            ai_flags: 0
            ai_family: 2
            ai_socktype: 1
            ai_protocol: 0
            ai_addrlen: 16
            ai_canonname: (NULL)
          AddrInfo:
            ai_flags: 0
            ai_family: 2
            ai_socktype: 1
            ai_protocol: 0
            ai_addrl

Czy to znany problem?

Gdzie mogę sprawdzić cały log błędów bez ucięcia?

Link to postu

@Bartosz Rosa nie wiedziałem, że w błędach działa CTRL+C :) Poniżej wstawiam brakującą część błędu: 


      Connect using IPV4.

      ipAddress1: 40.101.82.66

      myIP_3: 192.168.88.254

      myPort_3: 50893

      connect successful.

      InitialResponse: 220 AM0PR02CA0015.outlook.office365.com Microsoft ESMTP MAIL Service ready at Thu, 5 Jul 2018 06:31:19 +0000



      Sending STARTTLS after hello.

      sendingHello: EHLO Pawe



      helloResponse: 501 5.5.4 Invalid domain name [AM0PR02CA0015.eurprd02.prod.outlook.com]



      Sending STARTTLS (2)...

      Received 503 SMTP Status...

      501 5.5.4 Invalid domain name [AM0PR02CA0015.eurprd02.prod.outlook.com]

      Failed to get EHLO response (2)

    Failed to connect to SMTP server.

    Failed.

 

Pytanie czym jest http://am0pr02ca0015.eurprd02.prod.outlook.com/ i dlaczego Sello przestało się z tym łączyć (wysyłanie maila z tej skrzynki przez inny system, również wysyłający przez SMTP, działa bez problemu niezmiennie).

Link to postu

Hmm... nie bardzo mam jak sprawdzić. Używam na tym komputerze Outlooka, ale konto jest dodane jako Exchange (czyli nie POP/SMTP).
Na innych komputerach konto dodane jest jako POP/SMTP i tam działa.

Jeśli to konieczne do sprawdzenia, mogę odpiąć sobie konto Exchange i spróbować podłączyć się po POP/SMTP - ale właśnie, czy to konieczne? Myślisz, że problem leży po stronie komputera?

 

//Edit - dodałem konto do innego klienta poczty (domyślna, Windowsowa aplikacja Poczta) przez POP/SMTP - tutaj wysyłanie również działa.

 

Być może błąd ma jakiś związek z działaniem szyfrowania StartTLS, które jest wymagane przez serwery Outlooka?

Edytowane przez Paweł Łoboziak
Link to postu

 

18 godzin temu, Paweł Łoboziak napisał:

Myślisz, że problem leży po stronie komputera?

Nie można tego wykluczyć dlatego warto sprawdzić.

StartTLS jest w Sello obsługiwany, zresztą jest też włączony w konfiguracji, więc jeśli nagle przestało to muszą na to mieć wpływ jakieś czynniki zewnętrzne: albo była zmiana w konfiguracji na serwerze, albo jakaś aktualizacja systemowa powoduje konflikt.

 

Link to postu

Nie udało nam się połączyć z SMTP na koncie jakie mamy do testów, ale problem objawia się nieco inaczej więc nie ma pewności czy ma to związek.

Czy masz absolutną pewność, że aplikacja Poczta łączy się przez smtp? Ona, z tego co pamiętam, potrafi się sama skonfigurować po identyfikatorze Microsoft, więc być może jednak korzysta z exchange.

Sprawdziłbym jeszcze czy antywirus/firewall czasami tego nie blokuje - na chwile je wyłączając.

Link to postu

Wyłączenie antywirusa i firewalla to oczywiście było pierwsze działanie.

Dla testu właśnie zainstalowałem Thunderbirda i dodałem konto po SMTP - wysyła bez problemu. Problem ewidentnie występuje tylko w Sello.

Co do tego jak objawia się problem - testowane były różne serwery SMTP, łącznie z IP i błąd bywał różny. Zawsze jednak ostatecznie dotyczy łączenia z prod.outlook.com

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...