Skocz do zawartości

[Początkujący] Konfiguracja Gestora - Konta Pocztowe / reguły i inne

Polecane posty

Witam, dopiero zaczynamy wdrożenie i pojawiają się u nas następujące problemy. 

Korzystamy z Gestora Nexo Pro + pomocniczo Outlooka. Outlooka chcemy docelowo (jesli się uda zastapic gestorem).

Pytania jakie mi się pojawiły to: 

  1. Czy da się włączyć drag and drop? przerzucanie maili ze skrzynki? ewentualnie czy jest planowane?
  2. Jeśli drag and drop nie działa, czy jest skrót do "przenieś do"? ewentualnie jakiś sposob na "szybkie przenoszenie" wiadomości?
  3. Próbowałem skonfigurować regułę dla wiadomości w której gdy nadamy flagę, automatycznie wiadomość jest przenoszona do danego katalogu... niestety nie działa. Czy jest to możliwe, a ja robię coś źle? Ustawiłem: gdy flaga = Flaga 1 to przenieś > katalog 1. ? niestety nadanie flagi nic nie zmienia... 
  4. Kolejne pytanie jest o inną regułę w której z kolei przenosi wiadomości, gdy te mają określoną wartość w tytule... z jakiegoś powodu część wiadomości nie jest przenoszonych? Tutaj zastosowałem regułe: gdy tytuł zawiera: Warunkowy Tytuł to przenieś do katalogu 1. Tytuły wiadomości to: Warunkowy Tytuł + [element zmienny]... niestety z jakiegoś powodu te wiadomości nie są przenoszone do wskazanego katalogu? 
  5. Ostatni problem dotyczy konfiguracji skrzynek pocztowych.
  6. Jak to jest zrobione:
    1. Każdy pracownik ma "prywatną skrzynkę".
    2. Istnieje skrzynka główna kontakt@firma.pl (gdzie splywaja wszystkie zapytania). 

Co chciałem uzyskać? Klienci piszą na jeden mail glowny kontakt@firma.pl, pracownicy odpisuja, a ich odpowiedzi sa widoczne dla kazdego innego, a Klient widzi że rozmawia z Pracownik 1. My natomiast gdy pracownik 1 jest nieobecny, mamy wgląd w korespondencje... 

Jak działa: Próba odpisania na mail = wysyłka z głównego konta (a nie pracownika), a ze glowne konto ma "zly smtp"... to maile sie nie wysylłja)

Robię to źle? Może powinienem to skonfigurować inaczej? 

Jak skonfigurowane są konta:

1. W adres email: Email prywatny pracownika

2. Adres zwrotny: email glowny (czy tu ma być też adres pracownika? jak zrobić aby każdy miał wgląd do wszystkich wiadomości?

 Z góry dziękuję za pomoc.

 

Edit: poprawka formatowania

Edytowane przez Jakub Z
Link to postu
13 minut temu, Jakub Z napisał:

Witam, dopiero zaczynamy wdrożenie i pojawiają się u nas następujące problemy. 

Korzystamy z Gestora Nexo Pro + pomocniczo Outlooka. Outlooka chcemy docelowo (jesli się uda zastapic gestorem).

Pytania jakie mi się pojawiły to: 

1. Czy da się włączyć drag and drop? przerzucanie maili ze skrzynki? ewentualnie czy jest planowane?

2. Jeśli drag and drop nie działa, czy jest skrót do "przenieś do"? ewentualnie jakis sposob na "szybkie przenoszenie" wiadomosci?

Na chwilę obecną nie ma tekiej możliwości. Do jednej z najbliższych wersji chcemy dodać możliwość przenoszenia wiadomości pomiędzy różnymi skrzynkami, a to już będzie zdecydowanie bliżej do drag'n'drop.  Na chwilę obecną polecam korzystanie z reguł wiadomości - jest dostępny skrót Ctrl+Q

13 minut temu, Jakub Z napisał:

3. Próbowałem skonfigurować regułę dla wiadomości w której gdy nadamy flagę, automatycznie wiadomość jest przenoszona do danego katalogu... niestety nie działa. Czy jest to możliwe, a ja robię coś źle? Ustawiłem: gdy flaga = Flaga 1 to przenieś > katalog 1. ? niestety nadanie flagi nic nie zmienia... 

Nie dzieje się to automatycznie (automat działa podzas odbierania poczty). Proszę wywołać tą swoją regułę wiadomości dla wiadomości, którą oznaczył Pan flagą, powinna ona zostać przeniesiona do odpowiedniego katalogu.

13 minut temu, Jakub Z napisał:

4. Kolejne pytanie jest o inną regułę w której z kolei przenosi wiadomości, gdy te mają określoną wartość w tytule... z jakiegoś powodu część wiadomości nie jest przenoszonych? Tutaj zastosowałem regułe: gdy tytuł zawiera: Warunkowy Tytuł to przenieś do katalogu 1. Tytuły wiadomości to: Warunkowy Tytuł + [element zmienny]... niestety z jakiegoś powodu te wiadomości nie są przenoszone do wskazanego katalogu? 

Może był problem z określonym kierunkiem dla reguły? Próbował Pan odpalić regułę dla wiadomości wysłanych, a w definicji reguły jest kierunek Przychodzące? Proszę o wklejenie screena ze swoją regułą i najlepiej screen z wiadomościami, które reguła pominęła (najlepiej zamazując adresy e-mail). Może mi Pan przesłać prywatną wiadomością.

13 minut temu, Jakub Z napisał:

5. Ostatni problem dotyczy konfiguracji skrzynek pocztowych. Jak to jest zrobione:

1. Każdy pracownik ma "prywatną skrzynkę".

2. Istnieje skrzynka glowna kontakt@firma.pl (gdzie splywaja wszystkie zapytania). 

Co chciałem uzyskać. Klienci pisza na jeden mail glowny kontakt@firma.pl, pracownicy odpisuja, a ich odpowiedzi sa widoczne dla kazdego innego, a Klient widzi ze rozmawia z Pracownik 1. Wtedy gdy pracownik 1 jest nieobecny, mamy wgląd w korespondencje... 

Jak dziala: Proba odpisania na mail = wysylka z glownego konta (a nie pracownika), a ze glowne konto ma "zly smtp"... to maile sie nie wysylłja)

Robię to źle? Może powinienem to skonfigurować inaczej? 

Jak skonfigurowane są konta:

1. W adres email: Email prywatny pracownika

2. Adres zwrotny: email glowny (czy tu ma być też adres pracownika? jak zrobić aby każdy miał wgląd do wszystkich wiadomości?

 Z góry dziękuję za pomoc.

Rozumiem jaki scenariusz chce Pan osiągnąć. Mamy w planach udostępnić możliwość zmiany konta nadawcy podczas tworzenia wiadomości i to w sumie pozwoliłoby zrealizować scenariusz podany przez Pana. Pracownik daje odpowiedz wszystkim na e-mail ze skrzynki głównej, ustawia jako nadawcę swoje konto. Wiadomość zostaje wysłana, kopia wiadomości zostaje na głównym koncie firmy. Należy zadbać o to aby e-mail konta głównego był zawsze dodawany do wysyłanej wiadomości.

Na chwilę obecną może Pan skorzystać z reguł wiadomości i czynności Przekaż wiadomość pracownikowi. Scenariusz wiadomość przychodzi na konto główne--->Przekazuję do wybranego pracownika-->wybrany pracownik pracuje z tą wiadomością (odpowiedz wszystkim - pamiętając o tym aby w adresatach był adres konta głównego).

Link to postu
Dnia ‎2018‎-‎09‎-‎20 o 14:37, Igor Bernakiewicz napisał:

Na chwilę obecną nie ma tekiej możliwości. Do jednej z najbliższych wersji chcemy dodać możliwość przenoszenia wiadomości pomiędzy różnymi skrzynkami, a to już będzie zdecydowanie bliżej do drag'n'drop.  Na chwilę obecną polecam korzystanie z reguł wiadomości - jest dostępny skrót Ctrl+Q

Ok. Dziękuję. :)

Cytat

Nie dzieje się to automatycznie (automat działa podzas odbierania poczty). Proszę wywołać tą swoją regułę wiadomości dla wiadomości, którą oznaczył Pan flagą, powinna ona zostać przeniesiona do odpowiedniego katalogu.

Faktycznie. Zmieniłem na "przychodzące" (jest to wiadomość systemowa z "konta głównego"). Teoretycznie dociera do wskazanego folderu jako "odebrana' ale... nie działa. Zmiana w regule na wychodzącą chyba rozwiązała problem. 

Cytat

Może był problem z określonym kierunkiem dla reguły? Próbował Pan odpalić regułę dla wiadomości wysłanych, a w definicji reguły jest kierunek Przychodzące? Proszę o wklejenie screena ze swoją regułą i najlepiej screen z wiadomościami, które reguła pominęła (najlepiej zamazując adresy e-mail). Może mi Pan przesłać prywatną wiadomością.

Rozumiem jaki scenariusz chce Pan osiągnąć. Mamy w planach udostępnić możliwość zmiany konta nadawcy podczas tworzenia wiadomości i to w sumie pozwoliłoby zrealizować scenariusz podany przez Pana. Pracownik daje odpowiedz wszystkim na e-mail ze skrzynki głównej, ustawia jako nadawcę swoje konto. Wiadomość zostaje wysłana, kopia wiadomości zostaje na głównym koncie firmy. Należy zadbać o to aby e-mail konta głównego był zawsze dodawany do wysyłanej wiadomości.

Na chwilę obecną może Pan skorzystać z reguł wiadomości i czynności Przekaż wiadomość pracownikowi. Scenariusz wiadomość przychodzi na konto główne--->Przekazuję do wybranego pracownika-->wybrany pracownik pracuje z tą wiadomością (odpowiedz wszystkim - pamiętając o tym aby w adresatach był adres konta głównego).


Hmm… czyli:

1. Przychodzi wiadomość do skrzynki głównej

2. Daje przekaż do... Pracownik 1

3. Pracownik 1: klika > odpowiedz do wszystkich?

A jakaś propozycja reguly? aby później takiej wiadomości z kolei nie przenosić jeszcze bo to 2-3 klikniecia więcej na wiadomość.:/

Pytanie zatem jak inaczej to rozwiązują firmy? Ja nie upieram się przy naszym sposobie ;)chodzi o to aby każdy w firmie wiedział, co kto odpisał, bez "ślepoty" informacyjnej, gdy kogoś w pracy nie ma. Pewnie najłatwiej by było udostepnić emaile do każdego pracownika? A jak to robią w firmie Insert? chyba, że nie używany jest gestor :D

 

Edytowane przez Jakub Z
Duzo dziwnych enterów na koncu.
Link to postu

Do powyższego. Jednak reguły nadal nie działają... :/ 

Mam temat: "część wspólna część różna"

Moja reguła to: 

Adres: Adres@domena.pl (na niego przychodzą maile, ale tez jest nadawca maili które chce przenieść)

Kierunek: próbowałem oba: Przychodzące/Wychodzące (jak zmienię na wychodzące - to CTRL + Q "użyj reguł dla folderu działa... ale nadal nie przenosi "od razu" wiadomości, pomimo "wykonywana automatycznie".

Reguły:
Temat: - zawiera -  część wspólna
Wiadomość w folderze: odebrane
Adres nadawcy = adres@domena.pl 

Czynność: przenieś do folderu. 

Co tu jest źle? :/

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...