Skocz do zawartości

Usunięcie zamówienia zaliczkowego

Polecane posty

Witam. mam mały problem z usunięciem zamówienia zaliczkowego. Sytuacja wygląda tak:

Klient zamówił towar, wpłacił zaliczkę (FV zaliczkowa cząstkowa), po pewnym czasie zrezygnował, wiec wystawiliśmy korektę faktury zaliczkowej i oddaliśmy klientowi pieniądze.

Ale niestety zamówienie wisi nadal w systemie a usunąć go już się nie da, bo wyskakuje komunikat:

" Do dokumentu została wystawiona faktura zaliczkowa i nie można go usunąć"

Może ktoś wie jak to obejść?.

Mam już 2 takie zamówienia i zaśmiecają mi listę :P:P

 

PS - przy unieważnieniu tez jest taki komunikat.

Link to postu

Proszę mi powiedzieć w jakim celu chce Pan usunąć to zamówienie?

Aby usunąć to zamówienie, należałoby usunąć korektę i fakturę zaliczkową, wystawione do tego zamówienia. Dopiero w momencie, w którym nie będzie wystawionych żadnych dokumentów do tego zamówienia - będzie możliwość jego usunięcia.

Natomiast jeżeli chodzi o status realizacji to można zmienić ten znacznik, na zrealizowane całkowicie wybierając z menu kontekstowego opcję: ZrealizujZrealizuj bez dokumentu.

Link to postu

W jakim celu usunąć? Po prostu żeby nie widniało mi na liście zamówień. Po co tam mają widnieć zamówienia , które nigdy nie będą zrealizowane.

Co do statusu- zrobiłem tak "zrealizuj bez dokumentu". Ale ono nadal widnieje na liście zamówień zrealizowanych zaliczką cząstkową. Gdyby jeszcze przeszło do zrealizowanych całkowicie to było by ok.

A usuwając korektę i fakturę zrobi mi się luka w numeracji...

Link to postu

Tak w ogóle, to jest istotny błąd w interfejsie użytkownika: na liście zamówień nie ma filtru, który jednocześnie pokazywałby "wszystkie zamówienia, które jeszcze nie są zakończone". Przez niezakończone rozumiem niezrealizowane, częściowo zrealizowane oraz zrealizowane z zaliczką cząstkową, ale bez faktury końcowej. W efekcie podczas pracy trzeba się przełączać pomiędzy filtrem "zrealizowane i częściowo zrealizowane" oraz "niezrealizowane z przyjętą zaliczką". Już kilkakrotnie zdażyło nam się, że pracownik "zapomniał" o zamówieniu, bo nie było ono widoczne przy zwykłym ustawieniu na  "zrealizowane i częściowo zrealizowane". :-(

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...