Skocz do zawartości

Towar którego nie ma

Polecane posty

Witam,

To moje pierwsze pytanie na forum ponieważ właśnie uruchamiam subiekta nexo.

Sprzedaję perfumy.

Pełne flakony dodałem przychodem wewnętrznym do magazynu, ale ma  problem z dodaniem próbek, które sam rozlewam.

Nie mam pojęcia jakie ilości mam podać.

Przykładowo zdejmuję ze stanu na próbki flakon 15 ml, teoretycznie rozleję 15 próbek 1 ml.

Po pierwsze tylko teoretycznie bo nigdy tyle nie wyjdzie.

Po drugie sprzedaję zarówno 1 ml, 3 ml, 6 ml, ale rozlewam je dopiero gdy jest zamówienie, więc jaki stan mam podać w magazynie?

Sklep jest zintegrowany z Magento i do tej pory wpisywałem stany fikcyjne i ręcznie korygowałem.

Nie wiem jak mam to rozwiązać w Nexo.

Na infolinii dowiedziałem się jak kompletować, ale to nadal nie rozwiązuje problemu, że system będzie mnie rozliczał w ml a mnie nigdy z 15 ml olejku nie wyjdzie 15 próbek, więc system będzie wskazywał błędną ilość.

Za wszelkie porady będę ogromnie wdzięczny.

Link to postu
Cytat

Dodatkowo tutaj wrzucę Panu odpowiedź, bo może się przydać dla potomnych :)

Hmm, w połowie wypowiedzi, też pomyślałem o kompletowaniu, ale ok, rozumiem, jest to rzeczywiście uciążliwe w takim przypadku. Pytanie jaka skala jest tych próbek, bo nie ma co przesadzać czasem z rozwiązaniem, które potem zajmuje za dużo czasu. Z mojego punktu widzenia, bardziej produkcyjnego i raczej dużej produkcji, poszedł bym raczej w "powiązane" (w cudzysłowiu, bo nie ma w NEXO takiego bezpośredniego powiązania) za pomocą dokumenty PW/RW, w sumie podobnie jak kompletowanie, ale ręczne. Czyli:

- bierzemy flakon, rozchodujemy go RW

- rozlewamy, i tutaj może być u Pana problem, od razu na wszystkie próbki jakie nam trzeba, czyli możliwe, że na zapas. Ewentualnie, jeśli trzyma Pan na półce rozpoczęte flakony, to opisać go naklejką z numerem RW, aby było wiadomo z czego Pan rozlewa.

- to co wyjdzie, przyjmujemy na stan w PW - oczywiście każda próbka musi mieć osobny indeks, z odpowiednią adnotacją pojemności, lub wiele PW, jeśli rozlewa Pan na raty

Dodatkowo, przy zastosowaniu tej metody:

- można w uwagach obu dokumentów, umieścić numery tych drugich, więc zawsze wiadomo skąd jakie próbki się wzieły

- celem prawidłowego rozliczenia zużytej próbki, można odpowiednio podzielić cenę na dokumencie PW, co może być przydatne dla rozliczeń z księgową

Oczywiście, jeśli w/w pomysł by Panu się podobał, koniecznie skonsultuje Pan z księgowością, bo oni mają różne podejście. Jeśli ten problem byłby na większą skalę i miałby Pan wersję PRO Subiekta NEXO, to można pomyśleć o małej aplikacji, która za pomocą Sfery, mogła by sama wykonywać te działanie, po odpowiednim skonfigurowaniu.

  • Lubię to 1
Link to postu

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

To nie jest duża skala, może 300 próbek miesięcznie, ale do tej pory byłem dosyć elastyczny i dopasowywałem się do zamówień, jeśli ktoś chciał 1 ml rozlewałem 1 ml a gdy ktoś chciał 3 ml rozlewałem 3 ml. 

Jeśli rozleję flakon na początku to jakby blokuję możliwość zmiany pojemności.

Myślę też nad takim rozwiązaniem, że w sklepie internetowym jak do tej pory pokazuję orientacyjne ilości, w Nexo wyłączam synchronizację stanów dla próbek, gdy wpada zamówienie robię PW zamówionych próbek. (wcześniej robiąc RW pełnego flakonu).

 

Link to postu

Myślę, że próbki rozlewa Pan w jakimś tanim opakowaniu i nie ma ono za bardzo wpływu na cenę? Jeśli tak, to może warto ograniczyć indeks dla próbek, do 1ml, a w sklepie internetowym zaznaczyć, że jak ktoś chce więcej, to wtedy zamawia np. 3 x 1ml. Oczywiście stan dla tych 1ml byłby zapewne 0, aka na zamówienie. Wtedy dopiero robić PW na te sztuko-mililitry :D A pełny flakon rozchodować już w momencie jego rozpoczęcia do rozlewania. W takim przypadku, nie musiałby Pan rezygnować z synchronizacji stanu.

Link to postu

Niestety 1 ml to próbka, ale 3 ml i 6 ml to już bardziej rozlewka w opakowaniu roll-on. To jest oddzielny produkt, trochę inne przeznaczenie.

Uzupełniając swoją wypowiedź, to chciałem powiedzieć, że inna cena jest 1 ml w opakowaniu 1 ml a inna cena za 1 ml w opakowaniu 3 ml.

Edytowane przez Waldemar Podgórski
Link to postu
15 godzin temu, Waldemar Podgórski napisał:

a mnie nigdy z 15 ml olejku nie wyjdzie 15 próbek, więc system będzie wskazywał błędną ilość

Może w takim razie w składniku kompletu wpisuj więcej ml niż oficjalna pojemność podawana do sprzedaży, tak żeby 15ml rozchodować do końca. Nie wiem tylko, czy to się sprawdzi przy dzieleniu płynów...

Link to postu

A może rozwiązaniem będzie stosowanie dla próbek jednostki ml zamiast szt.

Przykładowo 1 sztukę  flakonu o pojemności 15ml, przeznaczonego na próbki, zamieniamy na 15 ml, czyli robimy rozchód (RW) na 1 sztukę i przychód na 15 ml. Potem sprzedając taką próbkę podajemy odpowiednią ilość ml.

To będzie wymagało zdefiniowania oddzielnego asortymentu, bo bo 1 nie dzieli się bez reszty na 15, więc nie można sensownie zdefiniować dwóch jednostek dla tego samego asortymentu.

Link to postu

Generalnie ten pomysł zacząłem stosować, z tym, że z taką zmianą że w Magento nie podaję prawdziwych stanów tylko orientacyjne.

Wymaga to pilnowania, ale na razie nie mam innego pomysłu.

Jest tylko jeszcze jeden drobny problem.

Z tego samego otwartego flakonu rozlewam zarówno próbki na sprzedaż jak i na gratisy.

Jak poinformować o tym Nexo?

Dnia 10.01.2019 o 08:00, Radomił Ząbik napisał:

 

- bierzemy flakon, rozchodujemy go RW

- rozlewamy, i tutaj może być u Pana problem, od razu na wszystkie próbki jakie nam trzeba, czyli możliwe, że na zapas. Ewentualnie, jeśli trzyma Pan na półce rozpoczęte flakony, to opisać go naklejką z numerem RW, aby było wiadomo z czego Pan rozlewa.

- to co wyjdzie, przyjmujemy na stan w PW - oczywiście każda próbka musi mieć osobny indeks, z odpowiednią adnotacją pojemności, lub wiele PW, jeśli rozlewa Pan na raty

Dodatkowo, przy zastosowaniu tej metody:

- można w uwagach obu dokumentów, umieścić numery tych drugich, więc zawsze wiadomo skąd jakie próbki się wzieły

- celem prawidłowego rozliczenia zużytej próbki, można odpowiednio podzielić cenę na dokumencie PW, co może być przydatne dla rozliczeń z księgową

 

 

Link to postu
10 godzin temu, Waldemar Podgórski napisał:

Z tego samego otwartego flakonu rozlewam zarówno próbki na sprzedaż jak i na gratisy.

Jak poinformować o tym Nexo?

A gratisy w jakikolwiek sposób rejestruje Pan w NEXO na dokumencie, nie wiem, np. poprzez dodanie pozycji na 1 grosz? Jeśli nie, to RW już załatwiło rozchód. Jeśli tak, to odpowiednie PW na odpowiedni indeks, który pewnie potem będzie na czerwono na dokumencie końcowym - koszt zakupu, większy niż cena sprzedaży. W sumie, to najwięcej zależy od tego, jak wasz księgowy'a to rozliczy ;)

Link to postu

Gratisów nie rejestruję.

Gratisy z flakonów przeznaczonych tylko na gratisy mam zdejmować ze stanu RZ i wpisać w koszty reklamy bo według księgowej jeśli próbki zawierają nazwę mojej firmy (a zawierają) to są kosztem mojej firmy, są reklamą.

Najwygodniej by było abym miał oddzielne flakony na reklamę (bezpłatne) i oddzielne na próbki płatne.

Ale nie zawsze się tak da, zwłaszcza przy droższych perfumach, więc są flakony z których korzystam zarówno do sprzedaży jak i na gratisy.

Koszt zakupu większy niż cena sprzedaży może się nie zdarzyć bo na próbkach jest duża marża (w kontekście całego flakonu).

Edytowane przez Waldemar Podgórski
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...