Skocz do zawartości

sprzedaż wg pracowników

Polecane posty

Dzień dobry,

mam problem ze wszystkimi zestawieniami w których pojawia się kolumna KOSZT lub/i ZYSK.
Przykładowo w zestawieniu Sprzedaż wg pracowników mamy następujące
kolumny: Brutto, Netto, Koszt, Zysk, Marża.

W mojej firmie handlowej (głównie IMPORT),  głównym czynnikiem są koszty zakupu, czyli cena netto zakupu towaru powiększona o koszty transportu, cła. Zestawienia w których znajduje się kolumna KOSZT wg mnie pokazują nieprawdziwe informacje. Bo kosztem w tych zestawieniach jest tylko wartość samego towaru (czyli wartość magazynowa- z faktury zakupu) - a to tak naprawdę tylko część KOSZTU.

Nawet jeśli mam koszty transportu na fakturze zakupowej nie mogę ich rozbić na poszczególne pozycje towarowe, gdyż zawyży to wartość remanentu i w KPiR podwójnie miałabym wykazane koszty transportu.

Ceny wprowadzam zazwyczaj poprzez import + narzuty. I to cena kartotekowa jest u mnie dopiero PRAWIDŁOWYM kosztem. Prawidłowo marża, zysk, narzut pojawia się tylko w Kalkulacji cen.

W jaki sposób doprowadzić do sytuacji w której KOSZT, a przez co również i marża i zysk będą pokazywane PRAWIDŁOWO tak jak w kalkulacji cen?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Agata Głowacka

Link to postu

Dzięki za odpowiedź.

Jak doliczę koszty zakupu do ceny nabycia towaru to powiększy mi się wartość remanentowa... Przy założeniu, że koszty zakupu mam często na osobnych fakturach, w księgowości  powstanie niezły bałagan, bo ten sam koszt będzie zawarty i w remanencie (w cenie magazynowej towaru) i kosztach pozostałych. Może jestem blondynką, ale nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić, żeby cyferki się zgadzały...

Myślałam o rozwiązaniu dodatkowym, czyli własne zestawienie Sprzedaż wg ......(np. wg pracowników) gdzie zamiast KOSZT byłaby cena kartotekowa i od tego wyliczana marża i zysk z konkretnej transakcji (sumy transakcji). Tylko niestety nie potrafię go napisać w tych szlaczkach SQL... ;-) Czy ktoś podpowie? Może jest jakiś gotowiec?

Z góry wielkie dzięki,

Agata

 

Link to postu

No ale to tak „ma być”. :-)

Możesz ewidencjonowac wg cen zakupu (co jest łatwe) albo wg cen nabycia (co w Subiekcie jest trudniejsze).

Skoro ewidencjonujesz wg cen zakupu, to taki właśnie koszt widzisz w zestawieniach, remanencie itp.

Dodatkowe koszty nabycia księgujesz osobno, wiec nie mają one bezpośredniego powiązania z kosztem towaru widzianym przez Subiekta - i ich nie widzisz w zestawieniach. Możesz je zobaczyć jedynie zbiorczo w księgowości.

Link to postu
Dnia 28.01.2019 o 22:59, Agata Głowacka napisał:

Jak doliczę koszty zakupu do ceny nabycia towaru to powiększy mi się wartość remanentowa... Przy założeniu, że koszty zakupu mam często na osobnych fakturach, w księgowości  powstanie niezły bałagan, bo ten sam koszt będzie zawarty i w remanencie (w cenie magazynowej towaru) i kosztach pozostałych. Może jestem blondynką, ale nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić, żeby cyferki się zgadzały...

Księgowość nie powinna mieć z tym problemu - jak pisałem, "wszyscy" tak pracują.

 

Dnia 28.01.2019 o 22:59, Agata Głowacka napisał:

Myślałam o rozwiązaniu dodatkowym, czyli własne zestawienie Sprzedaż wg ......(np. wg pracowników) gdzie zamiast KOSZT byłaby cena kartotekowa i od tego wyliczana marża i zysk z konkretnej transakcji (sumy transakcji). Tylko niestety nie potrafię go napisać w tych szlaczkach SQL... ;-) Czy ktoś podpowie?

To Twoje pieniądze... Wszystkim sugerują to samo - poszukiwania należy zacząć od miejsca, gdzie zostały kupione i są serwisowane programy.

 

Dnia 28.01.2019 o 22:59, Agata Głowacka napisał:

Czy ktoś podpowie? Może jest jakiś gotowiec?

Może ktoś coś zaoferuje, ale jeszcze raz zwracam uwagę na to co napisałem - nie słyszałem, aby ktoś tak komplikował sonie pracę i generował dodatkowe koszty, więc będzie ciężko.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...