Skocz do zawartości

Wz do którego nie będzie FS

Polecane posty

Jestem w 99% przekonany, że poruszyłem już wami ten temat i zapisywaliście sugestię, ale że nie ma nadal opcji, a tematu nie mogę znaleźć to przypomnę się jeszcze raz :)

Otóż bywają sytuacje, że wydajemy towar, na który nigdy nie będzie wystawiona FS - np. w wyniku reklamacji klienta, wysyłamy mu nowy element, bez zwracania starego. W takim przypadku, te WZ pozostają wiecznie na liście Niezafakturowane. Oczywiście można Sobie oflagować itp. ale woleli byśmy jakieś twarde rozwiązanie, które zlikwiduje ten dokument z tej listy dla wszystkich.

Link to postu

Zdecydowanie był poruszany i rzeczywiście tez nigdy nie znalazłem jakiejś kompleksowej rady. W naszym przypadku dotyczy to np. WZ z rozbudowanych ZK dotyczących wieloetapowych realizacji usługowych z towarami, gdzie towar jest wystawiany osobno (najpierw) w kilku transzach, a usługi osobno (najczęściej na końcu) już bez podpinania materiałów, bo to niewykonalne by było. Tak jak mówisz ogarniamy to flagowaniem, polami własnymi, etc, ale być może istniej możliwość jakiegoś ręcznego nadania im statusu "zafakturowane" lub podpięcia ich Post Factum do jakiś Faktur, lub po prostu usunięcia z listy Niezafakturowane, bo zwykłe usunięcie lub anulowanie nie wchodzi rzecz jasne w grę, bo cofnie ruch magazynowy.

Link to postu

Dołączam się do opisywanego problemu z brakiem możliwości zakończenia WZ bez faktury w przypadku obsługi zamówień reklamacyjnych.

Również wydajemy na WZ reklamowane elementy towarów oraz całe produkty dla klienta bez konieczności zwrotu.

Dokumenty WZ tworzone są na podstawie ZK (zamówienia reklamacyjnego) tak aby możliwa była kompletacja towarów reklamacyjnych przy przyjęciu od dostawcy. 

Reklamacji jest na tyle dużo, że zdecydowanie powinno to być w jakiś sposób uporządkowane w NEXO. Dotychczas oprogramowanie Subiekt NEXO  wcale nie przewiduje wystąpienia reklamacji na sprzedawany towar co czyni je całkowicie niefunkcjonalnym w tym zakresie obsługi procesów handlowych.

Niestety po dokompletowaniu zamówienia w całości byłoby trzeba byłoby jakoś zamknąć zrealizowane zamówienie na reklamowane towary oraz zamknąć WZ tki.

Teraz cały czas widnieją jako otwarte tematy i wprowadzają sporo nieczytelności przy obsłudze procesów reklamacyjnych oraz handlowo magazynowych.

Bardzo prosimy o wdrożenie  możliwości automatycznego lub ręcznego zamykania dokumentów WZ i ZK  jeżeli zamówienie będzie oznaczone jako zamówienie  reklamacyjne.

 

Link to postu

O ile firma wykorzystuje mechanizm kompletowania i rezerwacji to z zamówieniem też jest problem.  Ręczna zmiana statusu ZK na zrealizowane - powoduje zwolnienie rezerwacji towarów, które były zarezerwowane na magazynie przyjęć pod to zamówienie.

Oznacza to, że jesteśmy zmuszeni czekać aż zamówienie osiągnie pełną kompletację z dostaw wynikających z realizacji zamówień przez dostawców. Pełna kompletacja może trwać nawet do 2 miesięcy (np: czas potrzebny producentowi na wyprodukowanie i dostarczenie).  Do tego czasu nie można zrobić ani przesunięcia międzymagazynowego z magazynu przyjęć na inny magazyn, ani nie możemy zamknąć zamówienia od klienta gdzie klientem jest nasza firma.

Zamknięcie zamówienia spowodowało by brak możliwości dokompletowania zamówionych towarów z przyszłych dostaw (magazynier i sprzedawca nie będą wiedzieć dla kogo towary są zamówione). Przy większej ilości towarów powstaje prawdziwy chaos na magazynie przyjęć (jest mnóstwo towarów nie wiadomo dla kogo zamówionych, a ktoś na pewno na nie czeka).

Oczekiwanie na pełną kompletację takiego zamówienia powoduje znowu, że nie możemy przesunąć dostarczonych już i zarezerwowanych pod zamówienie klienta towarów ponieważ blokuje nam to przesunięcie rezerwacja pod nasze zamówienie klienta (gdzie zamawiamy na stan jednego z naszych magazynów np. magazyn jednego z naszych sklepów).

Może jest to w jakiś sposób przemyślane w NEXO.   Ciekawy jestem czy INSERT ma jakąś radę na tak postawiony problem obsługi procesu sprzedaży ?   Bardzo prosił bym o wypowiedź eksperta.

Link to postu

Do procesu reklamacyjnego zalecamy używać Działań. Działanie można dodać do wybranego dokumentu (np. Zamówienia), dodać na podstawie wcześniej przygotowanego szablonu w związku z np. reklamacją. Można przydzielić takie działanie pod konkretnego pracownika, który powinien przeprowadzić proces reklamacyjny. Do działania może przypisać np asortyment, który jest wymieniany/dawany klientowi, na podstawie działania można wystawić WZ, działanie zamykamy - tzn że reklamacja jest zamknięta. W mapie powiązań do faktury widzimy, że zostało wystawione działanie reklamacja, a na podstawie działania powstało WZ.

Co do chowania WZ z modułu magazynu, zalecamy korzystać z flag (o których pisał Pan Radomił) i filtrów.

  • Smutny 2
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...