Marcin Leplawy 6 Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 (edytowane) Mam problem z aktualizacją sello z 1.30.0 do 1.30.5 sello nie może wykontać kopi bazy wiec nie robi konwersji. baza ma około 12 GB, uprzedzając pytania ze to wina SQL mam pełną wersję MSSQL Edytowane 28 Lutego 2019 przez mleplawy Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 Czy na dysku jest wystarczająco dużo miejsca aby utworzyć kopię bazy danych? Można wykonać również archiwizację bazy z programu, wtedy będzie możliwość pominięcia tworzenia kopii. Aktualizacja powinna być również wykonywana na komputerze serwerowym, można również dodatkowo uruchomić Sello jak administrator, aby ominąć ewentualne problemy z uprawnieniami do folderów. Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 miejsce na dysku jest ponad 100 GB aktualizacja jest na serwerze robiona rozumiem ze mam zrobic na otwartym sello archiwizacje i wtedy nie zapyta mnie o archiwizacje przy konwersji? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 Jeśli w danym dniu była wykonana archiwizacja bazy to pojawi się również informacja o braku możliwości wykonania kopii ale będzie możliwość pominięcia tego kroku i przejścia do konwersji. Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 jest problem bo pokazuje się błąd jak poniżej podczas robienia backupu bazy Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 To może świadczyć o uszkodzonej bazie danych. Za pomocą programu serwisowego można wykonać sprawdzenie wpisując poniższe polecenie SQL: DBCC CheckDB ('TUTAJ_NAZWA_BAZY_SELLO') WITH NO_INFOMSGS, ALL_ERRORMSGS W odpowiedzi po chwili pojawi się informacja czy są jakieś uszkodzenia i w jakich tabelach. Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 Msg 8909, Level 16, State 1, Line 1 Table error: Object ID 0, index ID -1, partition ID 0, alloc unit ID 0 (type Unknown), page ID (1:1705880) contains an incorrect page ID in its page header. The PageId in the page header = (0:0). Msg 8909, Level 16, State 1, Line 1 Table error: Object ID 0, index ID -1, partition ID 0, alloc unit ID 0 (type Unknown), page ID (1:1705881) contains an incorrect page ID in its page header. The PageId in the page header = (0:0). Msg 8909, Level 16, State 1, Line 1 Table error: Object ID 0, index ID -1, partition ID 0, alloc unit ID 0 (type Unknown), page ID (1:1705882) contains an incorrect page ID in its page header. The PageId in the page header = (0:0). Msg 8921, Level 16, State 1, Line 1 Check terminated. A failure was detected while collecting facts. Possibly tempdb out of space or a system table is inconsistent. Check previous errors. CHECKDB found 0 allocation errors and 3 consistency errors not associated with any single object. Msg 8928, Level 16, State 1, Line 1 Object ID 795149878, index ID 0, partition ID 72057594049331200, alloc unit ID 72057594055819264 (type In-row data): Page (1:1705880) could not be processed. See other errors for details. Msg 8928, Level 16, State 1, Line 1 Object ID 795149878, index ID 0, partition ID 72057594049331200, alloc unit ID 72057594055819264 (type In-row data): Page (1:1705881) could not be processed. See other errors for details. Msg 8928, Level 16, State 1, Line 1 Object ID 795149878, index ID 0, partition ID 72057594049331200, alloc unit ID 72057594055819264 (type In-row data): Page (1:1705882) could not be processed. See other errors for details. CHECKDB found 0 allocation errors and 3 consistency errors in table 'tr_History' (object ID 795149878). CHECKDB found 0 allocation errors and 6 consistency errors in database 'LEMI_AUKCJE'. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 Czyli są błędy. Akurat dotyczą historii transakcji więc ewentualna utrata kilku danych nie będzie raczej problemem. Aby naprawić te problemy należy skorzystać z poniższego polecenia: alter database TUTAJ_NAZWA_BAZY set SINGLE_USER dbcc checktable ( 'tr_History', REPAIR_ALLOW_DATA_LOSS ) alter database TUTAJ_NAZWA_BAZY set MULTI_USER Jest również błąd informujący o uszkodzeniu systemowej tabeli serwera SQL, więc chyba jakaś grubsza awaria prądu była lub zaczynają się problemy z dyskiem twardym/SSD. Tutaj też poleciłbym przeskanować dyski. Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 jak długo może się wykonywać to polecenie bo idzie już z 50 min Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 pokazał się taki błąd Msg 2501, Level 16, State 45, Line 2 Cannot find a table or object with the name "tr_History". Check the system catalog. a jak robie select na tej tabeli to jest błąd Msg 824, Level 24, State 2, Line 1 SQL Server detected a logical consistency-based I/O error: incorrect pageid (expected 1:1705880; actual 0:0). It occurred during a read of page (1:1705880) in database ID 10 at offset 0x00000340f30000 in file 'C:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL11.MSSQLSERVER\MSSQL\DATA\LEMI_AUKCJE-kopia-kopia.mdf'. Additional messages in the SQL Server error log or system event log may provide more detail. This is a severe error condition that threatens database integrity and must be corrected immediately. Complete a full database consistency check (DBCC CHECKDB). This error can be caused by many factors; for more information, see SQL Server Books Online. Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 w aktualizacja do 1.30.5 w koncu wykonał się skrypt alter database TUTAJ_NAZWA_BAZY set SINGLE_USER dbcc checktable ( 'tr_History', REPAIR_ALLOW_DATA_LOSS ) alter database TUTAJ_NAZWA_BAZY set MULTI_USER zwrócił DBCC results for 'tr_History'. There are 0 rows in 0 pages for object "tr_History". DBCC execution completed. If DBCC printed error messages, contact your system administrator. ale przy backupie bazy danych nadal jest błąd CRC skrypt DBCC CheckDB ('LEMI_AUKCJE') WITH NO_INFOMSGS, ALL_ERRORMSGS zwraca Msg 8921, Level 16, State 1, Line 1 Check terminated. A failure was detected while collecting facts. Possibly tempdb out of space or a system table is inconsistent. Check previous errors. wygląda jak by coś było z tempem ale jak pisałem wcześniej na dysku jest pond 100 GB wolnego chyba ze jakos specjalnie trzeba allokowac pamieć Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 Nie chodzi zapewne o miejsce, tu raczej również ta tabela jest uszkodzona. Czy polecenie DBCC CHECKDB(tempdb) WITH NO_INFOMSGS, ALL_ERRORMSGS zwraca jakieś błędy? Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 nic nie zwraca nistety Command(s) completed successfully. może coś jest z pamieci allokacją? podczas pobiernia aukcji czasami wyskakuje błąd jest on niezależny od stanowiska zaronow na widnows 10,7 jak i 2008r2 Cytuj Link to postu
Tomasz Borzym 0 Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 Mam dokładnie ten sam problem. Ten sam komunikat. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 Komunikat jest standardowy, jego źródło może być zupełnie inne w obu przypadkach. Czy po wystąpieniu tego problemu Sello się zamyka? Jeśli tak, można sprawdzić czy generowane są zrzuty pamięci, które niekiedy pozwalają zlokalizować źródło problemu. Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 nie nie tworzy się dump pamieci i nie zamyka sie sello tak jak pisałem wczesniej błąd pokazuje się niezależnie od systemu nawet na świerzym windows 7 tulko z sello i subiektem Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 znalazłem na windowsie 7 zrobił się błąd runtime i jest zrzut pamieci wysłałem go na sello@insret.com.pl Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 Można spróbować zrobić backup bazy Sello i wszystkich innych potrzebnych z poziomu programu SQL Server Management Studio (Tasks > backup) i zainstalować ponownie serwer SQL. Jego wewnętrzne bazy są uszkodzone więc raczej nie warto pracować na takim serwerze. Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 właśnie w tym problem ze backupu w SQL Server Management Studi tez nie da sie zrobic bo jest błąd CRC nawet jak zaznacze opcje zeby pomijal bledy RESTORE DATABASE AdventureWorks2012 FROM DISK = 'Z:\SQLServerBackups\AdvWorksData.bak' WITH CONTINUE_AFTER_ERROR; GO Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 784 Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 To inne rozwiązanie, wyłączyć serwer i skopiować bazę (plik mdf oraz ldf) na bok i spróbować tę bazę podłączyć na innym komputerze z zainstalowanym serwerem SQL w tej samej wersji. Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 oki to bede kombinował po godzinach jak bede mógł serwer wyłączyć Cytuj Link to postu
Marcin Leplawy 6 Napisano 4 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 w aktualizacja do 1.30.5 udało mi się zrobić backup pliku mdf oraz logu odtworzyłem baze na innej maszynie ale nie da sie zrobic backup ani konwersji do nowszej wersji zgodnie z przesłanym mailem przekazałem wam baze szegóły wysłałem na maila 1 Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.