Skocz do zawartości

Po aktualizacji Win10 bardzo długo zapisuje faktury

Polecane posty

Kilka dni temu prawdopodobnie zaktualizował mi się windows na komputerze, na którym jest serwer z Nexo. 

Mam na tym komputerze zainstalowany SQL Server 2008 i 2014. 

Oczywiście do tego momentu wszystko było ok. Jak przyspieszyć pracę? W zasadzie reszta operacji działa normalnie. Jedynie przy zapisywaniu faktury sprzedaży, program się zawiesza na kilkadziesiąt sekund ("program nie odpowiada")

 

W tym samym czasie włączyła mi się miedzy innymi opcja automatycznego wysyłania dokumentów mailem. Po zaznaczeniu w oknie drukowania opcji wyślij mailem, po kliknięciu OK, nie pojawia się okno programu pocztowego (Thunderbird), tylko od razu wysyła maila. Ok, ale nie wiem gdzie mogę to teraz wyłączyć, jeśli mi nie będzie odpowiadać.

 

Link to postu

W pierwszej kolejności poproszę o dane diagnostyczne. Okno z takimi informacjami można wyświetlić poprzez skrót Ctrl+Shift+H. Następnie proszę skorzystać z operacji "Eksportuj informacje diagnostyczne". Tak utworzony plik proszę przesłać do mnie w wiadomości prywatnej.


Proszę też opisać czy problem z długim zapisem faktury zdarza się zawsze czy tylko czasami? Jak tworzone są te faktury, czy dodawane "ręcznie", czy poprzez realizację innych dokumentów? Jeżeli przez realizację innych dokumentów, to jakich konkretnie? Czy na tym podmiocie uruchomiono również vendero?

 

Proszę jeszcze powiedzieć który etap zapisu faktury trwa tak długo, czy jest to pierwszy etap do czasu pojawienia się okienka wydruku, czy drugi w trakcie wydruku faktury?

Edytowane przez Paweł Kubacki
Link to postu

Podejrzewam, że poza systemem Windows zaktualizował się Panu również program Thunderbird. Uaktualnienie Thunderbirda do wersji 60.5.2 powoduje niepoprawne działanie wysyłki maili z naszych programów. Problem jest już znany w Mozilli.

Tymczasowym rozwiązaniem jest instalacja wersji 60.5.0, nadpisanie istniejącej wersji i wyłączenie aktualizacji automatycznych.

Otrzymaliśmy również informacje, że w niektórych przypadkach wystarczy przeinstalować program Thunderbird.

Edytowane przez Dariusz Nowak
Link to postu

Program chyba tylko wolniej zapisuje faktury sprzedaży ręcznie wpisywane i WZ. Faktury zakupu np. zapisują się normalnie.

Spowolnienie występuję po kliknięciu "zapisz" i program zaczyna odpowiadać po pokazaniu się okna wydruku.

Czasem też długo trwa znalezienie asortymentu wpisywanego na fakturze po nazwie lub indeksie.

Vandero nie używam i nie jest uruchomiane.

Plik wysłałem

Link to postu

W przesłanych danych diagnostycznych nie widać niczego, co mogłoby tłumaczyć takie zachowanie programu. Mogę jeszcze Panu polecić skorzystanie z programu serwisowego z operacji konserwacji bazy danych. Jeżeli to nie pomoże, to będziemy prosili o przesłanie bazy danych do analizy.

Proszę uruchomić Program serwisowy. Następnie zaznaczyć podmiot, na którym jest problem, po czym z górnego menu Podmiot należy wybrać Konserwacja bazy danych.

Konserwacja.png.0c5d04191ca54f4c21b5d87988e9950a.png

Link to postu

Ok, zrobię konserwację.
Zauważyłem, że na komputerze na którym jest serwer, program zapisuje faktury normalnie. Tylko na komputerze w sieci tak wolno to działa. Okazuje się, że jakaś aktualizacja włączyła zaporę Windows Defender, którą już kiedyś, ze względu na problemy z Nexo wyłączyłem.

Gdy zapory są wyłączone, to program działa bez zarzutów. 

Jakie dodać wyjątki i jakie wprowadzić ustawienia, żeby zaporę włączyć?

Link to postu

Na którym komputerze jest włączona ta zapora, na serwerze czy kliencie, a może na obu? Po wyłączeniu której zapory, na serwerze czy kliencie, problem ustępuje?

Nie udało nam się zaobserwować takich problemów, o jakich Pan pisał przy włączonej zaporze Windows Defender. Jedyne co mogę Panu w takiej sytuacji zaproponować to eksport ustawień tej zapory i wysłanie pliku z tymi informacjami do nas. Postaramy się sprawdzić jak program się zachowa przy takich ustawieniach. Instrukcję eksportu ustawień Windows Defender można znaleźć tutaj. Przed eksportem ustawień proszę tylko pamiętać o ponownym włączeniu zapory i sprawdzeniu czy problem z długim zapisem faktury dalej występuje.

Link to postu

Panie Rafale jak co problem z Thunderbirdem jest do rozwiązania.

Problem u nas wystąpił tylko z jednym użytkownikiem, niestety nie mam pewności czy zadziała u Pana bo jakby nie patrzeć nic nie zostało z Thunderbirdem zrobione.

 

Jak co w configu Thunderbirda zmiana ustawienia mailnews.sendInBackground na true, restart TB jeszcze raz config przywrócenie mailnews.sendInBackground do domyślnych i restart TB i Subiekta rozwiązał sprawę.

Link to postu

Panie Rafale ustalmy fakty. Czy po włączeniu zapory program spowalnia, czy w ogóle nie można go uruchomić na końcówce klienckiej? Po ostatniej Pana wiadomości wysłanej do mnie nie wiem już o jakiej sytuacji mówimy. Proszę więc o doprecyzowanie.

Edytowane przez Paweł Kubacki
Link to postu

W takim razie może Pan spróbować postąpić według instrukcji zawartej w tym artykule. Może ona pomóc, jeżeli instalacja była robiona według ustawień domyślnych. Gdyby ta instrukcja nie pomogła to zalecam skorzystanie z usług informatyka, który skonfiguruje sieć u Państwa w firmie. W takim przypadku proponuję kontakt z jednym z naszych partnerów, których listę znajdzie Pan tutaj.

Edytowane przez Paweł Kubacki
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...