Skocz do zawartości

Rozliczenie faktury za pobraniem

Polecane posty

Ostatnio dodałem sobie do Subiekta opcję płatności "za pobraniem", który jest rozpoznawany w programie jako kredyt ratalny. Wykorzystałem do tego poradnik dostępny pod adresem: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/714%2Cjak-wystawic-fakture-z-forma-platnosci-za-pobraniem.html)

Szukam rozwiązania na rozliczenie takiej faktury przez zapytanie do bazy danych lub polecenia za pośrednictwem rozszerzenia Sfera. Nie wiem, które rozwiązanie będzie lepsze. Proszę o poradę.

Jeżeli chodzi o bazę danych, to dzięki samodzielnej analizy mogę stwierdzić, że podczas tworzenia dokumentu z taką formą zapłaty tworzone są 3 wpisy do tabeli nz__Finanse z czego tak naprawdę tylko jeden jest modyfikowany podczas rozliczania dokumentu. Chodzi o wpis gdzie pole nzf_Typ = 39 (należność) i nzf_Podtyp = 5 (kredyt ratalny). Po rozliczeniu pole nzf_Wartosc oraz nzf_WartoscWaluta zmieniają wartość z 0 na kwotę dokumentu (spłaty). Dodatkowo pole nzf_DataOstatniejSplaty zmienia się z NULL na aktualną datę. Nie mniej jednak nie wiem czy inne tabele są modyfikowane podczas takiego rozliczenia i uważam, że modyfikowanie bazy nie jest najlepszym rozwiązaniem ale mogę się mylić.

W przypadku Sfery znalazłem metodę Rozlicz dla Obiektu FinDokument ale niestety w tym temacie nie mam odpowiedniej wiedzy żeby zrozumieć mechanizm działania. Wg mojego rozumowania to przydała by się metoda, która wczyta należność po numerze dokumentu sprzedaży i wykona na niej metodę rozlicz. Z dokumentacji wnioskuję, że jest to bardziej skomplikowany proces. Nigdy nie korzystałem z działu rozliczenia i nie przybliżałem się temacie rozrachunków.

Proszę o nakierowanie na odpowiedni trop.

Z góry dziękuję.

Link to postu
13 minut temu, • maniootek • napisał:

Ostatnio dodałem sobie do Subiekta opcję płatności "za pobraniem", który jest rozpoznawany w programie jako kredyt ratalny. Wykorzystałem do tego poradnik dostępny pod adresem: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/714%2Cjak-wystawic-fakture-z-forma-platnosci-za-pobraniem.html)

Na forum Subiekta od lat, do znudzenia powtarzam, aby korzystać z płatności kartą, jest elastyczniejsza.

 

14 minut temu, • maniootek • napisał:

Szukam rozwiązania na rozliczenie takiej faktury przez zapytanie do bazy danych lub polecenia za pośrednictwem rozszerzenia Sfera. Nie wiem, które rozwiązanie będzie lepsze. Proszę o poradę.

Od lata powtarzamy, aby korzystać ze Sfery.

 

16 minut temu, • maniootek • napisał:

W przypadku Sfery znalazłem metodę Rozlicz dla Obiektu FinDokument ale niestety w tym temacie nie mam odpowiedniej wiedzy żeby zrozumieć mechanizm działania.

Sfera działa analogicznie jak program - jeden rozrachunek rozlicza przez skojarzenie jeden bądź więcej innych rozrachunków.

 

18 minut temu, • maniootek • napisał:

Wg mojego rozumowania to przydała by się metoda, która wczyta należność po numerze dokumentu sprzedaży i wykona na niej metodę rozlicz. Z dokumentacji wnioskuję, że jest to bardziej skomplikowany proces. Nigdy nie korzystałem z działu rozliczenia i nie przybliżałem się temacie rozrachunków.

Dokładnie to robi metoda "Rozlicz", polecam zajrzeć do pomocy do Sfery, a znajdzie się również metoda "WczytajDokument" obiektu "FinManager" i przykłady rozliczeń.

 

20 minut temu, • maniootek • napisał:

Proszę o nakierowanie na odpowiedni trop.

Zastanów się, czy na pewno chcesz zajmować się tworzeniem rozwiązań dodatkowych dla programów Insertu i poświęcać na to swój czas, dużo czasu.

Nie jest tajemnicą, że posiadam rozwiązanie do zbiorczego rozliczania pobrań/płatności internetowych, na dzień dzisiejszy kosztuje 400 zł netto.

Link to postu
18 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Na forum Subiekta od lat, do znudzenia powtarzam, aby korzystać z płatności kartą, jest elastyczniejsza.

Artykuł znalazłem na oficjalnej pomocy od Inserta i wydał się najbardziej prawidłowy.

Płatność kartą dla pobrania? W sensie dodać w słowniku dla płatności kartą np opcję "za pobraniem" ? W czym jest to bardziej elastyczne niż kredyt ratalny? Wg mnie dzięki formie płatności "kredyt ratalny" mamy większą kontrolę nad rozliczaniem takich dokumentów bo zostają one do rozliczenia w rozrachunkach.

3 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

Sfera działa analogicznie jak program - jeden rozrachunek rozlicza przez skojarzenie jeden bądź więcej innych rozrachunków.

No właśnie ja nie znam (nie jestem pewny) mechanizmu w jaki działa Subiekt w tym przypadku. Jakie dokumenty są dodatkowo tworzone podczas zapisu faktury z opcją płatności kredyt ratalny i co trzeba z nimi zrobić żeby uzyskać pełne rozliczenie tego dokumentu?

Z tego co się dowiedziałem to podczas tworzenia takiego dokumentu jest tworzona NALEŻNOŚĆ dla danego kontrahenta, która zostaje automatycznie od razu rozliczona poprzez SPŁATĘ NALEŻNOŚCI dla danego kontrahenta. Do rozliczenia zostaje NALEŻNOŚĆ podmiotu cesyjnego (kontrahent o nazwie KURIER z zaznaczoną opcją "centrum obsługi ratalnej") . Te wnioski wyciągnąłem z analizy wpisów w bazie danych w tabeli nz__Finanse.

Nie wiem na czym polega SPŁATA NALEŻNOŚCI podmiotu cesyjnego "od środka Subiekta" żeby móc się odnieść podczas programowania z obiektami dostarczanymi przez rozszerzenie Sfera.

Czytając post z innego forum natrafiłem na taki kod:

oFinNal = oSgt.FinManager.WczytajDokument(id); //id - identyfikator rozliczenia dla dokumentu FS pobrany przez zapytanie SQL
oFinRoz = oFin.Rozliczenia.Rozlicz(oFinNal, kwota); // oFin - tworzony dokument KP, kwota dla dokumentu KP
oFin.Zapisz(); 
oFin.Zamknij();

NALEŻNOŚĆ podmiotu cesyjnego jestem w stanie odnaleźć w bazie danych i wyciągnąć identyfikator ale zastanawiam się, czy da się to zrobić przez Sfera?

W przykładowym kodzie jest też informacja o utworzeniu dokumentu KP ale on się chyba odnosi do spłaty należności w formie gotówki prawda?
Czyli rozliczenie przez formę płatności "GOTÓWKA" generuje KP (kasa przyjęła) a rozliczenie przez sposób zapłaty "PRZELEW" generuje BP (bank przyjął), dobrze myślę?

Link to postu

Trochę poświęciłem czasu aby zrozumieć zagadnienie związane z rozliczaniem dokumentów. Podzielę się informacjami jakie zdobyłem.

W Subiekcie podczas dodawania dokumentu sprzedaży tworzone są również dokumenty finansowe oraz rozrachunki i w zależności od wybranej formy płatności tworzona jest należność do spłaty (w bazie pojawia się wpis lub wpisy do tabeli nz__Finanse)

W moim przypadku kiedy mam ustawioną formę płatności "kredyt ratalny" (moje pobranie) tworzy się należność w rozrachunkach. Żeby ją rozliczyć trzeba utworzyć dokument finansowy (KP czyli Kasa Przyjęła lub PB czyli Bank Przyjął w zależności od formy tej spłaty) i na jego podstawie rozliczyć należność (utworzyć spłatę należności, wpis do tabeli nz_FinanseSplata).

Niezapłacone pobrania będą widoczne w Subiekcie w module "Rozrachunki wg dokumentów" (można wybrać filtr "należności nierozliczone")

Wpisy finansowe są w dziale Finanse (dokumenty kasowe lub operacje bankowe)

 

Co zrobić żeby rozliczyć fakturę za pobraniem w Subiekcie?

1. Wczytujemy z bazy danych identyfikator należności takiej faktury

$SqlQuery = "SELECT nzf_Id FROM nz__Finanse WHERE nzf_NumerPelny = '" & $Dokument_NumerPelny & "' and nzf_Typ = 39 and nzf_Podtyp = " & $Dokument_Naleznosc_Podtyp & " and nzf_Wartosc > 0"

do zmiennej $Dokument_NumerPelny wpisujemy numer dokumentu a do $Dokument_Naleznosc_Podtyp podajemy id podtypu (płatnośc kartą = 4, płatność kredytem ratalnym = 5)

2. Wczytujemy należność do zmiennej przez Sfera wykorzystując uzyskany identyfikator należności

$oFinNal = $oSubiekt.FinManager.Wczytaj($idNaleznosc)

3. Tworzymy BP

$oFinBp = $oSubiekt.FinManager.DodajOperacjeBankowa(19, 1) ; wpłata na rachunek (BP - Bank Przyjął wpłatę)
$oFinBp.Data = $data
$oFinBp.ObiektPowiazanyWstaw(1, $oFinNal.ObiektPowiazanyId)
$oFinBp.WartoscPoczatkowaWaluta = $oFinNal.WartoscPoczatkowa

 4. Rozliczamy należność na podstawie BP

$oFinBp.Rozliczenia.Rozlicz($oFinNal, $oFinNal.WartoscPoczatkowa)
$oFinBp.Tytulem = $oFinBp.GenerujTytul
$oFinBp.Zapisz

 

Link to postu
Dnia 25.03.2019 o 20:48, • maniootek • napisał:
Dnia 25.03.2019 o 17:01, Daniel Kozłowski napisał:

Na forum Subiekta od lat, do znudzenia powtarzam, aby korzystać z płatności kartą, jest elastyczniejsza.

Artykuł znalazłem na oficjalnej pomocy od Inserta i wydał się najbardziej prawidłowy.

Płatność kartą dla pobrania? W sensie dodać w słowniku dla płatności kartą np opcję "za pobraniem" ?

Tak, to przecież pełna analogia do kredytu ratalnego.

 

Dnia 25.03.2019 o 20:48, • maniootek • napisał:

W czym jest to bardziej elastyczne niż kredyt ratalny?

Dodaj paragon zwykły za pobraniem... Dezaktywuj formę płatności... Podziel się wnioskami...

 

Dnia 25.03.2019 o 20:48, • maniootek • napisał:

Wg mnie dzięki formie płatności "kredyt ratalny" mamy większą kontrolę nad rozliczaniem takich dokumentów bo zostają one do rozliczenia w rozrachunkach.

Zamiast zgadywać i wyciągać błędne wnioski można sprawdzić to o czym się pisze - płatność kartą tworzy identyczne rozrachunki jak kredyt ratalny.

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...