Tomasz Mroczkowski 9 Napisano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2019 w Pilnowanie i synchronizacja stanów magazynowych Krótkie backstory: Sello zostało u wprowadzone z lekkim opóźnieniem, kiedy asortyment oscylował na granicy 700 różnych produktów. Ręcznie przeklepywanie zamówień do subiekta zaczęło być wówczas na tyle kłopotliwe i czasożerne, że postanowiliśmy to w końcu zmienić. Wiele miesięcy wcześniej zainstalowaliśmy także vendero. Obecnie korzystamy z obu tych systemów, które zamyka subiekt. Od samego początku nie przywiązywaliśmy szczególnej uwagi do stanów magazynowych. Była to m. in. kwestia tego, że niektóre z produktów wystawiane są również jako "swoje własne części składowe" (?) - na przykład: - zasilacz - przewód - zasilacz z przewodem Każdy z tych produktów jest/może być wystawiony jako osobna aukcja. Inny przykład: - dioda - specjalna płytka aluminiowa - dioda przylutowana do specjalnej płytki aluminiowej Różnica w tych przykładach polega na tym, że zasilacz z przewodem może zostać bez problemu potraktowany jako dwa osobne produkty, po wprowadzeniu odpowiednich dokumentów magazynowych - łączony, rozłączany - w nieskończoność. Drugi przykład, natomiast, tylko teoretycznie, bo w praktyce nikt nie będzie odlutowywał diody od płytki. W subiekcie od pewnego czasu staramy się łączyć towary jako zestawy i w przypadku np. zasilacza z przewodem, wliczamy jego elementy składowe jako poszczególne produkty - wówczas w subiekcie je montujemy lub rozmontowujemy. Zastanawiałem się nad obsługą wariantów/zestawów produktów (?), ale potrzebuję jednocześnie zachować kompatybilność pomiędzy sello, a vendero. Zależy mi na możliwe jak najprostszym w obsłudze i późniejszym dokonywaniu zmian rozwiązaniu. Najważniejsze jednak zostawiłem na koniec i na tym zależy mi najbardziej: w jaki sposób w ogóle synchronizujecie ilości produktów/aukcji? Według stanów/dostępności? Czy robicie indywidualne wyceny? Wówczas rezerwujecie towar? Czy stany czasem się Wam rozjeżdżają? Jeśli tak - jak często i jak bardzo? Jeśli nie - jak doszliście do tego, aby uniknąć takich sytuacji i w jaki sposób pilnujecie, czy stany są nadal aktualne? Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2019 w Pilnowanie i synchronizacja stanów magazynowych 11 minut temu, Tomasz Mroczkowski napisał: Według stanów/dostępności? Wyłącznie po dostępności. 11 minut temu, Tomasz Mroczkowski napisał: Wówczas rezerwujecie towar? Nie mam wycen, ale czasem ktoś prosi o rezerwację bo coś na pewno kupi - wtedy robię zamówienie w GT z rezerwacją, które wpada do Sello i sobie czeka na zakup. Oczywiście zazwyczaj informuję klienta, że rezerwacja trwa np. do jutra do godz. 12 i nanoszę taką notatkę w uwagach. Po 12-tej usuwam zamówienie i powiększam stany w allegro. Komplety też stosuję. W zależności od tego, jak szybko mogę mieć dany towar u siebie (lub ile go mam na stanie) to: 1/ nie montuję ich przed sprzedażą lub 2/ montuję dopiero w momencie sprzedaży kompletu. Rozbieżności zdarzają się bardzo żadko. Albo wynika to z błędów przy pakowaniu (zamiast towaru x spakowano y) albo z niesprawdzenia dostawy. Oba czynniki trzeba doszlifowywać, żeby nie generowały problemów... No i ew. problem może powstać jeśli nie pilnujemy w Sello wysyłania zmiana do allegro. Cytuj Link to postu
Tomasz Mroczkowski 9 Napisano 14 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2019 w Pilnowanie i synchronizacja stanów magazynowych Czyli mechanizm działania byłby taki: Każdy z produktów synchronizowany według dostępności, bo: Jeśli klient pisze maila/dzwoni, chcąc coś zakupić: - - jeśli jest od razu zdecydowany kupić (np. przelew "już leci" albo wysyłka za pobraniem), wrzucamy dokument z REZERWACJĄ TOWARU, pakujemy, wysyłamy - - jeśli tylko chce znać cenę, nie rezerwujemy i dajemy info, że "towar nie podlega rezerwacji, oferta ważna x czasu" Jeśli ktoś kupi na sklepie internetowym (vendero, ilości synchronizowane), dokument wejdźcie w subiekta, zarezerwują się produkty, wychwyci to sello i od razu ściągnie z allegro. Zgadza się? Właściwie to tego punktu nie do końca rozumiem. Po zakupie przez Allegro, na serwisie odejmują się ilości, w zależności od zakupionych przez klienta (mechanizm w samym Allegro). Ale jak dokument trafi do subiekta, to zaznaczona jest tam opcja "rezerwacja towaru, bla bla bla". Dlaczego więc sello nie zdejmuje ich drugi raz? Czy powyższe założenia są poprawne? Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 1 015 Napisano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2019 w Pilnowanie i synchronizacja stanów magazynowych 1 godzinę temu, Tomasz Mroczkowski napisał: - - jeśli jest od razu zdecydowany kupić (np. przelew "już leci" albo wysyłka za pobraniem), wrzucamy dokument z REZERWACJĄ TOWARU, pakujemy, wysyłamy Tak. 1 godzinę temu, Tomasz Mroczkowski napisał: - - jeśli tylko chce znać cenę, nie rezerwujemy i dajemy info, że "towar nie podlega rezerwacji, oferta ważna x czasu" To już zależy od decyzji sprzedawcy. Bo co zrobisz jak to będzie ostatnia sztuka towaru, która się sprzeda tuż przed tym jak zgłosi się pierwszy klient w wyznaczonym czasie? Chyba, że mu powiedziałeś, że "kto pierwszy, ten lepszy"... 1 godzinę temu, Tomasz Mroczkowski napisał: Dlaczego więc sello nie zdejmuje ich drugi raz? A po co miało by zdjemować ❔ Sello porównuje ilość dostępną w Subiekcie z ilością na aukcji - jeśli są równe, to nic nie robi. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.