blufenberger 1 6 Napisano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2019 w Księgowanie faktur kosztowych - tworzenie rozrachunku (zapłacono przelewem) Dzień dobry. Podczas wprowadzania Faktury zakupu w programie Subiekt GT (zakupu towarów handlowych) na dolnym pasku w module dokument możemy wybrać sposób zapłaty: ZAPŁACONO PRZELEWEM. To rozwiązanie, które stosujemy dla zakupów które zastały już opłacone wcześniej, ale transakcja bankowa nie widnieje jeszcze w systemie jako przedpłata - wyciąg zostanie wprowadzony na koniec miesiąca i ten rozrachunek w Rewizorze zostanie powiadany ze stonowaną operacją bankową. Problem natomiast dotyczy Faktur Kosztowych które są wprowadzane (dekretowane) bezpośrednio w problemie Rewizor. Jak w tym przypadku doprowadzić do dekretacji tej faktury z formą płatności identycznie jak dla Faktury zakupu w programie Subiekt. ? Chcę na koniec miesiąca wprowadzić wyciąg bankowy w wyodrębnionego konta z którego realizowane są takie tranzakcie (czyli płatność najpierw a potem faktura) i wtedy powiązać ten rozrachunek. W tej chwili widzę to jako płatność która może mi wskoczyć do bieżących transakcji płatniczych - realizowanych z podstawowego konta co jest niepokojące i może spowodować zdublowanie i nadpłatę. Proszę o podpowiedź jak dla prowadzania dekretu stworzyć taki rozrachunek który będzie skutkował powstanie operacji bankowych jak przy wyborze polecenia ZAPŁACONO PRZELEWEM w Subiekcie GT? Link to postu
Daniel Kozłowski 1 171 Napisano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2019 w Księgowanie faktur kosztowych - tworzenie rozrachunku (zapłacono przelewem) Nie ma takiej możliwości (utworzenia operacji bankowej/kasowej poprzez zapis na konto), polecam zmienić obieg dokumentów i wprowadzać wyciągi na bieżąco, wyłączyć formę płatności "zapłacono przelewem", można wspomóc się na przykład homebankingiem. Link to postu
blufenberger 1 6 Napisano 18 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2019 w Księgowanie faktur kosztowych - tworzenie rozrachunku (zapłacono przelewem) W rzeczywistości do konta głównego mamy sprawę rozwiązaną jak być powinno czyli rozliczamy to codziennie poprzez homebanking - MT940 - i wszystko działa. Natomiast założyliśmy osobne konto bankowe do wykonywania transakcji on-line które dokonujemy w miesiącu nie więcej niż 10 operacji. Nasz sposób przy zakupie towarów handlowych się sprawdza, natomiast nie sprawdza się przy fakturach kosztowych. Szukamy rozwiązania jak zadekretować fakturę kosztową której wyciąg do powiązania rozrachunku pojawi się dopiero pod koniec miesiąca ? czyli pozostaje wstrzymywanie księgowania tych faktur ? Link to postu
Daniel Kozłowski 1 171 Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 w Księgowanie faktur kosztowych - tworzenie rozrachunku (zapłacono przelewem) Nie rozumiem problemu - po dekretacji faktury kosztowej utworzy się zobowiązanie, które będzie mogło zostać rozliczone z końcem miesiąca, w momencie wczytania wyciągu bankowego, jeśli to jakiś problem to można rozliczyć to zobowiązanie operacją bankową, która zostanie uzgodniona z końcem miesiąca przy wczytywaniu wyciągu bankowego... Poza tym przy takiej ilości dokumentów można operację bankową te zadekretować ręcznie i w ogóle nie wczytywać wyciągu z końcem miesiąca tylko sprawdzić saldo... Link to postu
Polecane posty