Skocz do zawartości

Rozrachunki i obsługa płatności kartą firmową

Polecane posty

Zastanawiamy się, co robimy źle, rejestrując FZ z płatnością kartą, bo nie możemy dojść do składu i ładu z ich obsługą :( Więc po kolei:

Dodaliśmy odpowiednio w formach płatności wpisy o typie Karta firmowa przy zakupie, których konfiguracja wygląda jak poniżej. Część kart jest powiązana z głównymi rachunkami bankowymi, a niektóre, te kredytowe, posiadają osobne numery kont, ale o tym później.

forma.PNG.1c2651df56b27a61be6d3bb3e099966f.PNG

Potem odpowiednio wybieramy te typy płatności, wprowadzają FZ, która spełnia to kryterium. Oczywiście tworzy się rozrachunek, który potem łączymy z wyciągiem bankowym. Problemem są jedynie karty kredytowe, bo tutaj wyciąg jest raz na miesiąc, ale postanowiliśmy to brzydko zniwelować, dając termin 90 dni.

Czy powyżej przedstawiona metodologia, jest prawidłowa dla tego rodzaju płatności?

Teraz idąc dalej, w związku z problemami z kartą kredytową, chciałem zmodyfikować odpowiednio listę rozrachunków, aby to jakoś zniwelować i mam problem - otóż dla wszystkich tych form płatności, nie pokazuje się nic w Forma płatności z dokumentu i nie ma też informacji o Dokument pochodny. Chciałem generalnie przygotować odpowiedni widok, dla działu finansowego, gdzie pokazane będą tylko zoobowiązania wynikające z FZ i posiadające formę płatności jako przelewową (i tutaj zaraz założę osobny wątek, bo to nie jest łatwe do osiągnięcia), ale zastanawiam się, czy to powinno być tak błędnie wyświetlane? Funkcja Pokaż dokument źródłowy na szczęście działa.

image.png.4c502f38bfae82ce7e077b4d869e7416.png

 

 

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Umknął gdzieś wątek - już nadrabiamy zaległości, proszę wybaczyć. :/ 

A więc po kolei ;)

Jeśli termin dla takiej karty jest ustawiony na 90 dni, to z takim terminem powstanie rozrachunek. Jeśli ten termin na FZ nie stanowi problemu dla księgowej, to w zasadzie nie ma przeciwwskazań.

Nierozliczone zobowiązanie powstało automatycznie przy wybraniu formy płatności Płatność kartą przy zakupie i faktycznie nie przenosi się do kolumny Forma płatności z dokumentu — zapisaliśmy zgłoszenie.

Dokument pochodny, to nie to samo co dokument źródłowy. Przykładem dokumentu pochodnego może być paragon i wystawiona na jego podstawie faktura detaliczna. 

Link to postu
29 minut temu, Przemysław Werner napisał:

Dokument pochodny, to nie to samo co dokument źródłowy. Przykładem dokumentu pochodnego może być paragon i wystawiona na jego podstawie faktura detaliczna. 

Aż sam musiałem przypomnieć Sobie o co mi mogło chodzić :)

Chodziło o zachowanie się pola Dokument oraz Dokument oryginalny - nie wiem, czemu tak dziwnie napisałem. Chodzi o to, że dokumenty FZ z ustawioną płatnością kartą pracownika, pokazują się całkiem inaczej na liście rozrachunków:

- kolumna Dokument, pokazuje numer oryginału FV dostawcy, gdzie w przypadku normalne FZ przelewowej, tutaj pokazuje się numer FZ

- kolumna Dokument oryginalny, nie pokazuj nic, a w normalnym FZ mamy tutaj właśnie dokument oryginalny.

image.png.9a7bf6507bab6079762ca6e7560404cd.png

Edytowane przez Radomił Ząbik
Zrzut ekranu
Link to postu
  • 3 miesiące temu...
Dnia 27.11.2019 o 15:46, Radomił Ząbik napisał:

- kolumna Dokument, pokazuje numer oryginału FV dostawcy, gdzie w przypadku normalne FZ przelewowej, tutaj pokazuje się numer FZ

- kolumna Dokument oryginalny, nie pokazuj nic, a w normalnym FZ mamy tutaj właśnie dokument oryginalny.

W wersji wiosennej InsERT nexo problem zostanie rozwiązany.

  • Dziękuję 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...