Skocz do zawartości

Błąd stanu magazynowego (rezerwacja towaru)

Polecane posty

Dzieńdobry,

program pokazuje rezerwację towaru, aczkolwiek wszystkie zamówienia są zamknięte, widok odświeżony, żadnych odłożonych w czasie WZ, nie ma utworzonych zleceń do dostawcy. Informator nic nie pomaga. Już kiedyś miałem taki problem (z pół roku temu) z innym artykułem. Byłem zmuszony do zablokowania pozycji i utworzenia nowej kartoteki produktu. Piszę ten temat gdyż problem się powtórzył. Czy to błąd bazy danych?

czosnek.thumb.JPG.a94ee8d99bd79fc35eda405c870c5f72.JPG

Proszę o pomoc, bo nie chcę tworzyć ponownie nowej kartoteki z racji na historię transakcji.

Link to postu

Proszę szczegółowo krok po kroku opisać, jak powstają u Państwa dokumenty tzn.

  • jak są dodawane,
  • kiedy zmieniają się statusy,
  • jakie statusy są używane,
  • czy są realizacje częściowe,
  • czy realizacje są wycofywane (zmiana statusu, usuwanie dokumentów),
  • jak dokumenty są realizowane (lookup pozycji zrealizowanych, ręcznie, seryjnie),
  • jak wygląda przepływ dokumentów - oferta -> zamówienie (a może proforma) -> WZ -> faktura?

Ostatnia i najważniejsza informacja, to czy wykorzystują Państwo jakiś zewnętrzny mechanizm do importu zamówień?

Link to postu

A więc:

  • jak są dodawane,
    • Wszystkie dokumenty oprócz niektórych ZK są dodawane ręcznie
  • kiedy zmieniają się statusy,
    • Statusy są ustawiane automatycznie przez program, dla ZK jest to przy wystawieniu częściowa rezerwacja dostaw. Po zrealizowaniu zamówienia WZ ma zawsze status "Wydany towar"
  • jakie statusy są używane,
    • Dla ZK "Częściowa rezerwacja dostaw", "Zrealizowano", "Anulowano", 
  • czy są realizacje częściowe,
    • Tak są, aczkolwiek błędny stan widnieje przy wszystkich zamówieniach zamkniętych
  • czy realizacje są wycofywane (zmiana statusu, usuwanie dokumentów),
    • Raczej nie ma takich sytuacji
  • jak dokumenty są realizowane (lookup pozycji zrealizowanych, ręcznie, seryjnie),
    • ZK > WZ ręcznie, WZ > FS grupowo, aczkolwiek nadal ręcznie
  • jak wygląda przepływ dokumentów - oferta -> zamówienie (a może proforma) -> WZ -> faktura?
    • ZK > WZ > FS (jedna faktura z kilku/nastu/dziesięciu WZ z danego okresu rozliczeniowego). Proform nigdy nie wystawialiśmy.

Ostatnia i najważniejsza informacja, to czy wykorzystują Państwo jakiś zewnętrzny mechanizm do importu zamówień?

Tak, używamy programu SubSync 2.7.0 dla WooComerce. Nikt jednak przez internet nie zamówił do tej pory artykułu z którym występuje problem.

Używamy również importera faktur xml firmy artoit. 

 

Przejrzałem wszystkie 1500 zamówień w których problematyczny artykuł był zamówiony. Każdy dokument ma status zrealizowano. Wszystkie FZ mają status przyjęto towar. Kilkanaście FS z początku roku, posiada status Blokady wydania, jednak problem wystąpił w ostatnim miesiącu. 

Jeśli jakieś informacje będą pomocne proszę napisać, oczywiście wszystkie szczegóły podam. 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...