Marcin Gryska 8 Napisano 24 Stycznia Udostępnij Napisano 24 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro 3 minuty temu, Andrzej Kubik napisał: Hmm... U mnie nie bierze: Weźmie bez problemu jeśli na WZ ceny są zerowe, ale to już raczej sabotaż ze strony personelu Dokładnie, co za problem zmienić w ustawieniach klienta odpowiednie parametry limitu kupieckiego? Działa pięknie i nie ma problemu, że klient ma zaległości i dostaje towar. A jak personel i tak puści towar, po cenie zero, to jak wyżej - działa na szkodę pracodawcy. Z resztą, można też ustawić wartość dokumentu WZ poniżej której nie można go zapisać. Link to postu
Krzysztof Brünn 0 Napisano 24 Stycznia Udostępnij Napisano 24 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro właśnie sęk w tym, że ceny na wz nie są zerowe są aktualne z cennika. Mimo ustawionego limitu w rubryce WZ na koncie klienta , system tego nie zablokuje. Link to postu
Marcin Gryska 8 Napisano 24 Stycznia Udostępnij Napisano 24 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro Jak wyglądają u Pana te ustawienia? Link to postu
Marcin Gryska 8 Napisano 24 Stycznia Udostępnij Napisano 24 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro (edytowane) A, już wiem. My mamy wgrane dodatkowe rozwiązanie, że dokument WZ musi mieć podaną płatność, np. przelew lub gotówka. Bez tego system nie liczy kredytu kupieckiego i pozwala zamknąć WZ mimo braku kredytu kupieckiego. EDIT Już kiedyś poruszałem ten temat, ale Insert z jakiegoś powodu traktuje ten temat betonem, czyt. nie zrobimy tego, bo nie. A wystarczy dodać uprawnienie o zapisie WZ przy braku limitu/przekroczonego limitu i po temacie. EDIT2 Przypomniała mi się argumentacja ze strony Insert. Dokument WZ nie jest dokumentem handlowym, więc nie musi liczyć limitu kupieckiego. Inna sprawa, że w wielu firmach to od WZ zaczyna się obsługę klienta. Tu jest pies pogrzebany i dlaczego Insert nie chce tego przyjąć do wiadomości i zrozumieć - to już pytanie do nich. Powoduje to komiczną sytuację, że musimy korzystać z dodatkowego rozwiązania, by sobie z tym poradzić. Zalecam skontaktować się z jakimś serwisantem, by wam wgrał do bazy dodatek wymuszający ustawienie płatności na WZ. Edytowane 24 Stycznia przez Marcin Gryska Link to postu
Krzysztof Brünn 0 Napisano 24 Stycznia Udostępnij Napisano 24 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro dokładnie o to mi chodzi, bo nawet klient który nie ma zaznaczonego kredytu kupieckiego może bez problemu pobrać towar na wz i teraz tak sobie myślę jakby ustawić w parametrach wz / obsługa finansów czyli wystawianie każdej wz na przelew - program będzie liczył kredyt klienta i go blokował po przekroczeniu kwoty / pytanie brzmi jakie skutki wywoła wystawienie wz na przelew, czy ta wz będzie wskakiwała do rozrachunków / należności / ? ps . Marcin Gryska - zapaliłeś światełko w tunelu 👍 Link to postu
Marcin Gryska 8 Napisano 24 Stycznia Udostępnij Napisano 24 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro Problem polega na tym, że nie da się ustawić/wymusić płatności na WZ - dlatego mamy ten dodatek. Przez pewien czas uczulałem załogę, by robili to ręcznie, ale a to ktoś zapomniał, a to coś innego. Więc najlepiej zablokować zapis WZ bez podanej płatności. Natomiast ustawienie przelewu na WZ nie wskakuje do rozrachunków. Moim zdaniem powinno - w końcu jeżeli dodamy gotówkę, to generuje się KP. Z drugiej strony, fakturowanie kilku WZ z taką płatnością może narobić bałaganu, więc lepiej niech jest tak jak jest teraz. Tak jak pisałem wyżej, wystarczy dodać do programu obowiązkową obsługę płatności na WZ i resztę wtedy da się załatwić uprawnieniami. Link to postu
Kacper Panek 139 Napisano 24 Stycznia Udostępnij Napisano 24 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro (edytowane) Przy zabraniu uprawnienia: I ustawieniu w kartotece klienta: Program nie pozwala na zapisanie WZ nawet bez wybranej formy płatności: Czy u Państwa działa to inaczej? Przypomnę, że po zmianie uprawnień użytkownika należy się przelogować. Edytowane 24 Stycznia przez Kacper Panek Link to postu
Marcin Gryska 8 Napisano 24 Stycznia Udostępnij Napisano 24 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro Nie sprawdzę teraz na bazie produkcyjnej, zrobię to wieczorem, ale jak dodawaliśmy dodatek jakieś 2 lata temu, to bez problemu mogliśmy zapisywać dokumenty WZ mimo przekroczeń limitu i zabranych uprawnień. Co najwyżej wyskakiwało ostrzeżenie o spóźnieniach, bez blokady zapisu. Blokada działała tylko na fakturach. Sprawdzę wieczorem na bazie bez tego dodatku i potwierdzę. Niemniej dla nas obecny system jest bardziej pewny i wygodny, ponieważ mamy też dostawy płatne przy odbiorze. W przeszłości musieliśmy pilnować, by gotówka trafiła do osoby wystawiającej. Teraz mamy płatność odroczoną o nazwie "Płatność przy odbiorze" i rozliczamy ją potem za pomocą KP przez rozrachunki, bez bałaganu w sesjach kasowych. Oraz są klienci, którzy płacą do WZ i potem chcą 1 FV na koniec miesiąca, zbiorczo. Wymuszenie zapisu z płatnością wprowadziło porządek i spokój Tym samym w naszym przypadku najlepsze by było możliwość traktowania WZ jak faktury - pod względem obsługi płatności, rzecz jasna. Link to postu
Marcin Gryska 8 Napisano 25 Stycznia Udostępnij Napisano 25 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro Mam takie ustawienie klienta, i bez problemu mogę zapisać WZ takiego klienta Nie wyświetla się nawet żaden komunikat. Trigger usunięty z bazy. NATOMIAST ostrzeżenie pojawia się dopiero w momencie wybrania płatności Czyli jak pisałem wyżej - cały system kredytu kupieckiego działa wtedy i tylko wtedy, gdy na WZ wybrana jest płatność Bez wybranej płatności, funkcja po prostu nie działa i WZ można zapisać bez problemu niezależnie od ustawień danego kontrahenta. Link to postu
Kacper Panek 139 Napisano 25 Stycznia Udostępnij Napisano 25 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro Dzień dobry, nie powtarzamy takiego zachowania programu, podczas testowania różnych scenariuszy odebranie wspomnianego uprawnienia prawidłowo blokuje zapis dokumentu WZ. W celu analizy przypadku konieczne będzie przesłanie bazy danych: W jaki sposób wysłać bazę danych do firmy InsERT? W formularzu zgłoszeniowym proszę zaznaczyć kontynuację korespondencji z InsERT pod numerem zgłoszenia INS-24608160. Link to postu
Marcin Gryska 8 Napisano 25 Stycznia Udostępnij Napisano 25 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro Analiza będzie płatna? Bo na stronie jest coś, czego wcześniej nie było: Link to postu
Kacper Panek 139 Napisano 25 Stycznia Udostępnij Napisano 25 Stycznia w Blokada Klienta - brak podstawowej opcji w systemie Subiekt Nexo Pro Zgodnie z komunikatem, jeżeli wina leży po stronie firmy InsERT, to analiza nie będzie płatna. Link to postu
Polecane posty