Skocz do zawartości

Import usług z UE

Polecane posty

Witam proszę o pomoc w ustawieniach dekretacji importu usług z UE,

od stycznia rozpocząłem pracę z NEXO, wcześniej używałem GT i procedura wyglądała następująco:

w subiekcie wprowadzenie faktury zakupu i do niej faktura wewnętrzna podatku należnego oraz naliczonego, potem import w rachmistrzu i wszystko zaksięgowane tak jak należy,

kwota z faktury w kpir, 23%vat w rejestrze zakupów i zapis przeciwstawny w rejestrze sprzedaży.

 

W nexo próbowałem kilku metod i za każdym razem źle - zauważyłem że nie jest potrzebne wystawianie faktur wewnętrznych,

ponieważ schematy dekretacji automatycznie tworzą przeciwstawne (neutralne) zapisy w rejestrach vat, problem jedynie polega na tym że w kpir tworzone są 2 zapisy:

prawidłowy jako wydatek i nieprawidłowy jako przychód.

Edytowane przez Tomasz Berlak
Link to postu

Aż tak daleko posuniętej automatyzacji statusowania dokumentów nie posiadamy. Program, na dzień dzisiejszy, nie potrafi na podstawie zdefiniowanego, dowolnego warunku w schemacie dekretacji oznaczyć dany dokument, że ma być nie ujmowany w księdze rachunkowej. Pozostaje odfitrowanie w Dokumentach do dekretacji takich zapisów i oznaczenie ich jako nie podlegających księgowaniu.

Link to postu
  • 5 lat później...

witam 

nie rozumiem dlaczego ten program jest tak zrobiony , 

prosty zapis taki jak import usług z Unii powinien sam się odpowiednio zapisywać w vat i nie dodawać w kpir( bez grzebania w parametrach)

szczerze dałam się namówić na zmianę programu  za gruby szmal , a masę ustawień -parametrów które powinny być z automatu przypisane 

pracowałam na starym dosowym programie i wystarczyło oznaczyć Import usł a art28b  i program sam wiedział jak to prawidłowo przenieść i gdzie ...

 

ta sama sytuacja z fakturami do paragonu - skoro jest taki opis w programie to już powinno działać bez poprawek -ustawień i tej całej pracochłonnej procedury

a zong  zaksięgowała się sprzedaż paragonowa podwójnie ...................

 

Mam ok 200 firm i powiem szczerze że te ustawienia mnie dobijają - nie mam czasu na ciągłe sprawdzanie czy wszystko w każdej firmie jest poustawiane !

Nie podoba mi się że te ustawienia są w różnych miejscach , a

nie przy konfiguracji

Nie wiem czy się nie poddam i nie wrócę do starego programu  z którym nie miałam nigdy tyle problemów.

Podnoszę jeszcze kwestię serwisu i kontaktu z pytaniami w pilnych sprawach - tylko "na godziny" audiencja z konsultantem - notabene w 2 przypadkach to ja musiałam mu tłumaczyć jak działa ....  

 

Link to postu

Dla mnie też jest to bardzo dziwne podejście. Proste rzeczy są tutaj rozwalone do jakiegoś kosmosu. Do tej pory korzystałem z Reset2 i mogę śmiało powiedzieć z opcjami był dekadę do przodu. Co do teraz to również kupiłem insert z uwagi że wszystko będzie działać jak należy a tutaj zonk. Jak tak duża firma informatyczna nie może zrobić programu gdzie będzie działało to bezproblemowo. Zobaczę jak to będzie działać, może okazać się tak że program jest OK ale przy wprowadzaniu jednej firmy. Dla biura rachunkowego jest to kosmos.

Link to postu
1 minutę temu, Kacper Panek napisał:

Dzień dobry,

umożliwienie ustawiania domyślnego statusu księgowego dla zapisów skojarzonych mamy zapisane jako sugestię do wdrożenia w przyszłych wersjach programu.

Na ten moment zalecamy zastosowanie porad z wcześniejszych wypowiedzi.

Tylko to są główne składniki programu. zajmujecie się KSF'em który może wejdzie za rok a może nie a to co klienci chcą to zostawiacie ich z problemem. Przeszedłem do was z myślą że firma ma dobre podejście do klienta. A jak czytam to sami utrudniacie nam i wam życie. 

 

Wiem jakie było założenie wasze że można program konfigurować dowoli, jednak coś gdzieś nie zadziałało i teraz proste wpisy rodzą problemy. Dla przykładu dwie spółki prowadzimy w biurze i musimy ręcznie wpisywać u wspólnika jaki miał dochodu z drugiej spółki. No gdzie my jesteśmy mamy 2024 rok a nie 1990. Udziały z różnych spółek itp powinny być w standardzie. 

 

Tak jak pisałem dodajecie rzeczy, które tak naprawdę korzysta może garstka ludzi, a tam gdzie jest problem to nic nie robicie (udziały, wydruki, import usług). Przykładowo wszystkie wydruki ewidencji, kpir, zestawień, to są jakieś chyba KPINY w programie za taką kasę nie można zrobić kilka szablonów do wyboru. 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...