Skocz do zawartości

W oczekiwaniu na kolejną wersję (może będzie wreszcie pobierać dane)

Polecane posty

Pozwoliłem sobie na małe podsumowanie moich wyobrażeń jak powinien wyglądać i działać program (z punktu widzenia obsługi dużej ilości transakcji)

Niektóre z tych funkcji już są innych nie ma, jeszcze inne wyglądają inaczej. Pisałem ten tekst sugerując się procesem opracowywania przesyłek, a nie tym co już jest, czy też czego nie ma w Sello.

 

 

Główne sekcje: Transakcje, (czyli informacje o sprzedanych przedmiotach), Kontrahenci, Aukcje, Komentarze, Magazyn.

 

Magazyn jest to baza, w której przypisujemy do tytułu aukcji towary, jakie mają znaleźć się w przesyłce. (czyli tutaj nie ma problemu - magazynem jest Subiekt)

 

 

Zakładki w transakcjach: Nowe, Oczekują na wpłatę, Do wysłania za pobraniem, Oczekują na odbiór osobisty, Opłacone – do wysłania, Opłacone oczekujące. , Wysłane (z możliwością wydzielenia POBRANIA W TRAKCIE), Nieudane

 

Program musi posiadać funkcję komunikacji z klientem – (tzw statusy on-line) formularz na stronie WWW gdzie klient określa sposób płatności, (oraz opcjonalnie wzór towaru, kolor itp.), podaje adres do wysyłki oraz widzi status swojej transakcji i wysyłki.

 

Pobieranie danych o sprzedaży poprzez WebApi Allegro – z możliwością wyboru rodzaju pobieranych danych (Aukcje trwające, zakończone, sprzedane, klienci, komentarze)

 

Po pobraniu danych - nowo sprzedane przedmioty trafiają do odpowiednich zakładek (Oczekują na wpłatę i Do wysłania za pobraniem - jeśli klient określił formę płatności, jeśli jej nie określił, trafiają do zakładki Nowe). Zakupy dokonane przez tego samego klienta (i nieopłacone i wysłane do tej pory), zostają automatycznie zgrupowane w jedną transakcję (jeśli klient zaznzczy w statusach, że chce wszystko jedną paczką)

Oczywiście musi być możliwość rozgrupowania.

 

Powinna być także możliwość zgrupowania transakcji dwóch różnych kupujących z możliwością wyboru, na który adres ma trafić przesyłka)

 

W każdej sekcji musi być możliwość dopisania pozycji „z palca”

 

Po pobraniu danych, kontrahent który dokonał wyboru płatności przelewem lub za pobraniem jest automatycznie informowany mailem o tym, co kupił (ilość, ceny, nazwy aukcji) oraz  sumarycznej wysokości kwoty do zapłaty. Klient, który nie dokonał wyboru proszony jest o dokonanie wyboru.

 

Rejestracja wpłat

Automatyczna – program powinien mieć możliwość konfigurowalnego importu danych o przelewach z plików TXT, CSV.

Dopasowywanie wpłat po: nazwie kupującego i kwocie z podglądem każdej transakcji oraz maili od kontrahenta i ręczną akceptacją przez operatora. (np. checkboxy „do wysłania” „niezgodne”)

 

Wpłaty nierozpoznane/niezgodne powinny być wyświetlane jedna po drugiej, z możliwością podglądu i edycji transakcji oczekujących na wpłatę (lub kontrahentów) w celu jej ręcznego dopasowania do transakcji (kontrahenta)

 

Ręczna – w zakładce „Oczekują na wpłatę” analogicznie jak automatyczna.

 

Po zaakceptowaniu zgodnych wpłat (checkbox „do wysłania”, transakcje przenoszą się do zakładki Do wysłania, oznaczone jako „niezgodne” – do sekcji Opłacone Oczekujące

 

W momencie rejestracji wpłaty automatycznie wstawiana jest data wpłaty a w momencie zaznaczenia „do wysłania” blokowana możliwość naniesienia przez kontrahenta innego adresu do wysyłki. Informacje o wpłacie i wysyłce przesyłane na stronę WWW ze statusami oraz generowane jest

 

Wydruki

W sekcji do wysłania po wciśnięciu przycisku „wyślij wszystkie” generują się wydruki:

Adresowe (etykiety na koperty, druki paczki, pobrania, książka nadawcza itp) oraz zlecenia magazynowe – czyli to co ma być w każdej z przesyłek. Zlecenia magazynowe oraz druki adresowe dla tego samego klienta są numerowane tym samym numerem kolejnym.

 

Program musi tworzyć osobną numerację dla każdego rodzaju przesyłki – osobno Polecone, osobno paczki, osobno pobrania i osobno kurier.

 

Zlecenia magazynowe (i wszystkie inne wydruki) powinny być konfigurowalne.

 

Po wydrukowaniu transakcje są przenoszone automatycznie do zakładki „wysłane” – w postaci zbiorczej listy przesyłek oznaczonej datą wysłania. Dla każdego rodzaju przesyłek lista oddzielna, czyli np. Polecone z dn 1.06.2007, Pobranie z dn. 1.06.2007 itd.

Do każdej listy powinna być możliwość dodania numerów nadania, numer po numerze, skanowanych najczęściej czytnikiem kodów kreskowych.

Po wprowadzeniu kodów funkcja „powiadom klientów mailem o wysyłce” oraz uaktualnienie daty wysyłki i numeru nadania na stronie WWW ze statusami.

 

 

Komentarze:

Podzielone na sekcje: Z możliwością filtrowania: Otrzymane, wystawione, nie otrzymane, nie wystawione.

Program powinien automatycznie wystawiać komentarz, jeśli: była wpłata, wysyłka i otrzymano komentarz pozytywny, z możliwością ręcznego wyłączenia pojedynczej transakcji z komentarzy (na karcie transakcji jakiś checkbox do odhaczenia) oraz możliwością całkowitego wyłączenia funkcji automatycznej.

 

Powinna też być funkcja zaznaczająca rekordy do wystawienia komentarzy po kryteriach – brak wpłaty powyżej xxx dni, zapłacili, otrzymano komentarz pozytywny itd.

 

Program powinien automatycznie przypominać mailem o wpłacie oraz wyborze formy płatności klientom którzy tego nie zrobili w ciągu zadanej liczby dni, przypominać o upływającym terminie zwrotu prowizji.

 

 

Wystawianie aukcji:

Wystawianie ręczne i automatyczne.

Automatyczne po zaznaczeniu opcji „wystawiaj tą aukcję automatycznie aż do wyprzedania całej iliści z magazynu”

 

 

 

Szczegóły kart transakcji:

Na karcie każdej transakcji muszą być widoczne i dostępne funkcje:

Nick klienta, jego adres z Allegro i podany w statusach (z możliwością edycji) Tytuł aukcji, przypisany do tytułu towar (z możliwością jego edycji), cena, ilość -  funkcje wyślij email do klienta, pokaż klienta w serwisie, pokaż aukcję w serwisie, data wpłaty i jej rodzaj, data wysyłki i jej rodzaj. Wystaw komentarz, Formularz zwrotu prowizji i oczywiście wspomniane już checkboxy: do wysłania, oczekuje, wystawiać komentarz.

 

 

Zgrupowane transakcje:

Transakcje zgrupowane w postaci konfigurowalnej tabeli -  wyświetlanie nicka kupującego, tytułu aukcji (bądź nazwy z magazynu) z możliwością edycji, ilości, ceny, całkowitej kwoty do zapłaty , data wpłaty oraz checkboxy: do wysłania, oczekuje, wystawić komentarz,

 

 

Dodatkowo:

Pobieranie danych o zamówieniach zamówieniach OS-commerce, wystawianie towarów towarów OS-commerce i uaktualnianie ilości na magazynie w odniesieniu do Allegro i Os-commerce.

 

Link to postu

Czad! Super opis! Żeby każdy tak konkretnie umiał wypisać swoje potrzeby, to życie twórców oprogramowania byłoby prostsze. Większość z tego da się zrobić w Sello. Do części (np. Paczek) przyjeliśmy inne rozwiązania. Przetrawimy to co napisałeś, pewnie spytamy o kilka szczegółów i zobaczymy, co da się zrobić.

Link to postu

Już raz pisałem - to były pierwsze wrażenia.

Trochę czasu minęło, udało się trochę bliżej z programem zapoznać - i tak w kolejności pracy:

 

Pobieranie danych - tu brakuje mi opcji jak w Asystencie, czyli określenia co chcemy pobierać (Aukcje, transakcje, komentarze) i szczegółowego logu pobierania.

Przy problemach z WebApi (niestety dość częstych) od razu wiadomo co się sypie.

 

TRANSAKCJE

Tu jak już pisałem, brak możlwiości automatycznego grupowania. (choćby jako właczna opcja)

W zgrupowanej transakcji pracuje się niewygodnie (i za długo)

Aby dotrzeć do  tego co ma być w przesyłce (a to jest podstawowa informacja) musimy gdzieś klikać. Na domiar złego lista towarów jest nieczytelna (za wąska), opcje "dodaj z kartoteki", "dodaj towar jednorazowy" itd. nie powinny być z boku. ale u góry.

 

Fajnie że jest okienko podglądu, ale tam nie da się znowu pracować (poddać edycji choćby listę towarów), czyli przydałoby się dodać pełną edycję w oknie podglądu.

W okienku podglądu domyślną zakładką powinny być towary.

Brak mozliwości szybkiego podejrzenia aukcji z towarem. (Opcja pokaż aukcję na Allegro)

 

Sama karta transakcji mało czytelna. Nick klienta powinien być w lewym górnym rogu i zdecydowanie większy.

Tytuł aukcji się nie mieści (niedopuszczalne - mam długości podane na końcu tytułu)

 

Utworzona - zupełnie niepotrzebne i zaśmiecające.

 

Obliczenie należności i rozliczenie możnaby zmieścic obok siebie a pod spodem dac listę towarów. Albo zrobić wręcz zrobić je rozwijalne. (Przyznać się kto notorycznie korzysta z rabatów albo doliczeń?)

 

Ustalenia z klientem - rodzaj paczki jako pierwszy. Obecny układ zmusz nas do skakania - najpierw trzeba wybrać paczkę za pobraniem, a później wpisywac kwotę.

 

Zmiana adresu - niepotrzebne klikanie i to dwa razy : Zmień > zmień.

Po prostu powinno się wpuisywać adres i tyle, ewentualnie na końcu pytanie czy zapisać.

 

Brak zakładki POCZTA w karcie transakcji.

 

Brak zakładki NIEUDANE

 

Na wszystkich listach brak chceckboxów do oznaczania transakcji - zaznaczanie z CTRL jest niewygodne.

 

SEKCJA PACZKI

Zakładka "wszystkie" powinna byc na końcu a "do wysłania" pierwsza.

 

Kiedy zaznaczamy wszystko i dajemy "utwórz listę wysyłkową" to chyba po to by wysłać. A tutaj jeszcze raz trzeba zaznaczać i wybrać "oznacz jako wysłane"

 

Jako wysłane powinniśmy oznaczać w samej liście wysyłkowej. Po co dwa razy zaznaczać to samo?

 

Brak możliwości dopisywania numerów nadania do list wysyłkowych.

 

A co z paczkami do opłacenia W MOMENCIE odbioru osobistego?

Moim zdaniem powinny być w sekcji - "do odbioru". I wogóle nie ma adekwatnej opcji płatności.

Czyli powinna byc opcja "płatne przy odbiorze osobisdtym" której zaznaczenie automatycznie ustawiałoby rodzaj wysyłki na "odbiór osobisty"

 

W dalszym ciągu jest błąd tworzenia jednej listy wysyłkowej dla różnych rodzajów przesyłek. Listy muszą być oddzielne.

 

 

WYDRUKI

Duzy minus to brak możliwości ich edycji.

Po co książka nadawcza np jest podzielona po 10 pozycji?  Drukujemy tyle ile wlezie na stronie A4.

 

Lista magazynowa - w tej chwili nie ma podziału ston, wydruki są obcinane. A wogóle to każda paczka powinna być drukowana na oddzielnej stronie, albo przynajmniej mozliwość wyboru takiej opcji (może niektórzy nie chcą tak drukować) - u mnie pakuje kilka osób - każda dostaje swoją porcyjkę.

 

Numery wydruków muszą zgadzać się z numerami w książce nadawczej - a w tej chwili tak nie jest (z powodu wrzucania przesyłek różnego rodzaju do jednej listy, jak myślę)

 

Nadruk adresowy - musi byc jak inne wydruki konfigurowalny. Używa się etykiet różnych rozmiarów, a dla mnie ramki są zbędne, a wręcz przeszkadzają.

 

Numerowanie wysyłek - po co ciągnąć numerację od początku? Numery powinny startowac od jedynki dla każdej listy. W tej chwili mamy sytuację taką, że w książce nadawczej mamy numer 1 a na przesyłce będzie 22/2007 - gwarantuję, że mój magazyn trafi szlag a Panie z Okienka mnie pogonią z tymi przesyłkami.

 

Brak możliwości dopisania pozycji do listy wysyłkowej "z palca"

 

Brakuje mi też szybkiej opcji "zresetuj wszystkie filtry"

 

Nigdzie nie znalazłem opcji "formularz zwrotu prowizji" (o przypominaniu przez program o upływającym terminie juz nie wspomnę" BBrak też opcji "dodaj do czarnej listy"

 

Kolejny minus to to, że Sello nie pobiera kosztów przesyłki z Allegro. Nie ma też żadnej opcji typu "domyślne koszty wysyłki"

 

Na dzisiaj tyle. Idę spać :)

 

Link to postu

WYDRUKI

Duzy minus to brak możliwości ich edycji.

Aktualny mechanizm tego nie przewiduje... w kolejnych wersjach być może..

Po co książka nadawcza np jest podzielona po 10 pozycji?  Drukujemy tyle ile wlezie na stronie A4.

Wynikało to z wzoru książki nadawczej jaką dysponuje Poczta Polska - wydaje się, iż różne placówki poczty wymagają/dopuszczają różne wzory dokumentów. Jeśli lista wysyłkowa może być drukowana "ciurkiem" to niech tak będzie :).

Lista magazynowa - w tej chwili nie ma podziału ston, wydruki są obcinane. A wogóle to każda paczka powinna być drukowana na oddzielnej stronie, albo przynajmniej mozliwość wyboru takiej opcji (może niektórzy nie chcą tak drukować) - u mnie pakuje kilka osób - każda dostaje swoją porcyjkę.

Są obcinane ze względu na to iż drukowaniem ich zajmuje się poniekąd komponent htmlowy. Nie wiem też jak można dokonać podziału stron nie obcinając druków - w przypadku gdy w paczce będzie powiedzmy 100 towarów, nie zmieszczą się one na jednej stronie więc tak czy siak wydruk musi być złamany na parę stron.

Co od drukowania paczek na osobnych stronach - można pomyśleć. Mam tylko pytanie... czy to nie jest strata kartek jak w paczce będzie z kolei 1 towar? Zajmie to 1/6 kartki a reszta będzie pusta. Czy tak to wygląda?

Numery wydruków muszą zgadzać się z numerami w książce nadawczej - a w tej chwili tak nie jest (z powodu wrzucania przesyłek różnego rodzaju do jednej listy, jak myślę)

Trochę nie rozumiem.. numery jakich wydruków z jakimi numerami w książce nadawczej?

Nadruk adresowy - musi byc jak inne wydruki konfigurowalny. Używa się etykiet różnych rozmiarów, a dla mnie ramki są zbędne, a wręcz przeszkadzają.

Chwilowo nadruki adresowe miały tylko ułatwić część prac, ale planowane były konfigurowalne etykietki - zapewne będą.

Numerowanie wysyłek - po co ciągnąć numerację od początku? Numery powinny startowac od jedynki dla każdej listy. W tej chwili mamy sytuację taką, że w książce nadawczej mamy numer 1 a na przesyłce będzie 22/2007 - gwarantuję, że mój magazyn trafi szlag a Panie z Okienka mnie pogonią z tymi przesyłkami.

Chodzi o numerowanie w kolumnie Lp? Numeracja jest ciągnięta aby było widać ile przesyłek wchodzi w skład książki nadawczej. Pozycje w książce nad. dla innego typu przesyłki są numerowana od nowa. 22/2007 to jest zdaje się symbol przesyłki, może on być powiedzmy 4096/2007, a pole Lp w wolnym tłumaczeniu oznacz Liczbę porządkową - więc siła rzeczy jeśli przesyłek jest 5 to powinna być numeracja 1..5 a nie 4096 4097 4098 4099 4100... Jeśli coś źle zrozumiałem to proszę popraw/wytłumacz raz jeszcze :)

Link to postu

Co do książki nadawczej - nie ma najmniejszego problemu ze strony poczty aby książka była drukowana ciągiem na całej kartce A4.

 

Co do wydruków:

 

sello4.jpg

 

Paskudnie to wygląda. Strona powinna byc łamana pomiędzy tabelkami a nie przez środek.

A dla mnie jest nieodzowna możliwośc wydrukowania każdej paczki na oddzielnej stronie (może to być jako opcja)

 

A co do numeracji to:

 

Numerki drukowane na zleceniach magazynowych i etykietach adresowych mają numerację narastającą (od początku roku jak mniemam):

 

sello1.jpg

 

sello2.jpg

 

Numery te nie powinny być ciągnięte od początku roku, tylko nowe dla każdej listy wysyłkowej i odpowiadać numerowi kolejnemu w książce nadawczej.

 

sello3.jpg

 

Ułatwi to bardzo mocno pracę z przesyłkami. A nadrukowywanie pod koniec roku numeru np 12578/2007 - zmniejszy zasadniczo jego czytelność. Nie mówiąc opaniach w okienku pocztowym, które jadą z przesyłkami patrząc przede wszystkim na numery kolejne odpowiadające numerowi w książce.

 

Dlatego uważam, że numery powinny startować od nowa dla każdej listy wysyłkowej, trzeba by dodać tylko jakiś prefix dla rodzajów przesyłek - np literpa R dla pobrań, L dla listów poleconych, P dla paczek, K dla kuriera.

 

Sam stosuję podobne rozwiązanie na codzień u siebie - jest efektem kilku lat doświadczeń przy pakowaniu kilkudziesięciu przesyłek dziennie.

Link to postu

ok dzięki za odpowiedź. Zrobię, że tak powiem, co w mojej mocy :). Jeśli natomiast chodzi o łamanie tabelek przez środek... Można by spróbować łamać stronę pomiędzy tabelkami.. ale co w przypadku gdy jedna tabelka będzie dłuższa niż strona.. musi zostać złamana przez środek.

 

Jeśli chodzi o numerację przesyłek z kolei, to numerek typu 1/2007 jest jak mówisz wewnątrz Sellowym identyfikatorem paczki. Można oprócz niego, lub zamiast niego wstawić zwykłe numerki, które odpowiadały by każdej przesyłce na każdym druku... ale... :) wtedy wystąpi problem przy drukowaniu druków w locie - czyli bez tworzenia list wysyłkowych, bo powiedzmy, że ktoś wydrukuje sobie druczki do 10 paczek... ale zapragnie dodrukować jeszcze 2... no i te 2 będą miały w tym momencie numerację od nowa - co zapewne wprowadzi w błąd kilka osób bo będą dwie przesyłki o numerze 1 i dwie o numerze 2.

 

Zobaczymy co da się zrobić. Czekamy na inne opinie w kwestii wydruków.

Link to postu

ok dzięki za odpowiedź. Zrobię, że tak powiem, co w mojej mocy :). Jeśli natomiast chodzi o łamanie tabelek przez środek... Można by spróbować łamać stronę pomiędzy tabelkami.. ale co w przypadku gdy jedna tabelka będzie dłuższa niż strona.. musi zostać złamana przez środek.

 

Jeśli tabelka jest dłuższa niż strona - to jest zrozumiałe.

jak się uda dodać opcję drukowania każdej paczki na oddzielnym wydruku - będę bardzo szczęśliwy.

 

Jeśli chodzi o numerację przesyłek z kolei, to numerek typu 1/2007 jest jak mówisz wewnątrz Sellowym identyfikatorem paczki. Można oprócz niego, lub zamiast niego wstawić zwykłe numerki, które odpowiadały by każdej przesyłce na każdym druku... ale... :) wtedy wystąpi problem przy drukowaniu druków w locie - czyli bez tworzenia list wysyłkowych, bo powiedzmy, że ktoś wydrukuje sobie druczki do 10 paczek... ale zapragnie dodrukować jeszcze 2... no i te 2 będą miały w tym momencie numerację od nowa - co zapewne wprowadzi w błąd kilka osób bo będą dwie przesyłki o numerze 1 i dwie o numerze 2.

 

Zobaczymy co da się zrobić. Czekamy na inne opinie w kwestii wydruków.

 

Rozumiem - wszechstronność.

Czyli po prostu opcja "dodaj przyesyłki do istniejącej listy" i po problemie.

 

Jak inaczej układać przesyłki dla Pań z poczty czego bezwzględnie żtczy sobie PP -  gapić się w nazwiska - strata czasu i potencjalna przyczyna problemów.

Link to postu

no właśnie nie po problemie :) bo przytoczyłem sytuację gdy drukujemy w locie przesyłki, bez tworzenia list wysyłkowych. Klikasz -> masz (wydruk), na wydruku raczej już trudno dodać przesyłki :) i jedyne co można chyba zrobić to wydrukowanie wszystkiego na nowo.

 

Ale o numerowaniu trzeba będzie pomyśleć.. być może zapadnie decyzja żeby zrobić full wypas konfigurowalne samodzielnie wydruki to wtedy każdy sobie zrobi żeby mu było dobrze :D.. czy tam paniom na PP.. whatever :).

 

Link to postu

Dużym uproszczeniem jest też możliwość drukowania druczków do wpłaty na poczcie lub w banku przez klienta.

 

Taki druczek może znajdować sie na stronie statusu gotowy do wydruku.

 

 

Aha i jak by strona ze statusami była osobna dla każdego klienta nie dla każdej transakcji, umożliwiło by to wyświetlanie sumy do zapłaty (łącznie)

 

 

Link to postu

Dużym uproszczeniem jest też możliwość drukowania druczków do wpłaty na poczcie lub w banku przez klienta.

Pytanie tylko, jak często jest to używane? Czy czasem taki sposób zapłaty nie odchodzi do lamusa?

 

Aha i jak by strona ze statusami była osobna dla każdego klienta nie dla każdej transakcji, umożliwiło by to wyświetlanie sumy do zapłaty (łącznie)

To raczej załatwi Ci grupowanie transakcji. Na jednej stronie będziesz miał wszystkie (zgrupowane) transakcje danego klienta. Będzie prościej i przejrzyściej ;)

 

 

Link to postu

Dużym uproszczeniem jest też możliwość drukowania druczków do wpłaty na poczcie lub w banku przez klienta.

Pytanie tylko, jak często jest to używane? Czy czasem taki sposób zapłaty nie odchodzi do lamusa?

 

Używane i to jeszcze dość często. Około 30% wpłat u mnie to wpłaty z Poczty.

 

 

Link to postu

Takie duczki są bardzo często używane bo jeszcze nie wszyscy mają konta bankowe przez internet.

 

Często dostaje pytania jak wypełnić takie druczki :P

Nawet w allegro widziałem jak któryś ze sprzedających dał instrukcje wypełniania tekiego druczka na stronie o mnie, ale to troche śmiesznie wyglądało :P

 

A gdy kupujący wydrukuje taki druczek mamy pewność że:

-dostaniemy poprawną sumę przelewu (czesto klieńci sie mylą przy dodawaniu :P)

-będziemy mieć prawidłowy tytuł do przelewu (ja osobiście od kupujących wymagam tylko nicku a w 70% tytułów widzę nr aukcji, kto tego jeszcze wymaga!?!)

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...