e-sportowy_pl 0 Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B WItam! Co robię źle, przy łączeniu się z bazą Subiekta GT? Z góry dziękuję za konstruktywne podpowiedzi. e-sportowy_pl Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 14 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Tak wygląda pełny raport tej operacji: Data Opis zdarzenia Status 2007-06-14 11:09:37 Połącznienie z InsERT GT niedostępne Błąd! 2007-06-14 11:09:37 Wystąpił Błąd (kod błędu: 8004132B) Błąd! 2007-06-14 11:09:27 Połącznienie z InsERT GT niedostępne Błąd! 2007-06-14 11:09:27 Wystąpił Błąd (kod błędu: 8004132B) Błąd! Co robię źle?? Cytuj Link to postu
Inga 9 Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Co robię źle?? Sprawdź proszę wszystkie ustawienia w parametrach połączenia z Subiektem GT. Ten komunikat oznacza, że nie masz nawiązanego połączenia. Może jakiś drobny szczegół przy podawaniu danych Ci umknął, choć w wersji Beta 4 staraliśmy się wyeliminować możliwość pomyłki użytkownika. Może używasz jeszcze poprzedniej wersji programu? Uwaga: Sello może nie porawdzić sobie, jeśli w samym Subiekcie zmieniłeś hasło użytkownika. Jeśli to nie pomorze, to podaj nam prosze informacje, jakiej wersji SubGT używasz, jaki serwer bazy danych masz, czy obie bazy (Subiekta i Sello) są na jednym serwerze. Jakie informacje zwracja opcja Testuj połączenie dostępna w oknie parametrów połaczenia z Subiekt GT. To tyle, co na szybko przyszło mi do głowy. Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 14 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B 1. Używam wersji 1.12 z SP1 - najnowszej dostępnej - na bieżąco aktualizuję wersje (abonament) i ściągam poprawki ze strony insert'u. 2. Serwer bazy danych MSSQL Server 3. Subiekt 'postawiony jest' na komputerze głównym + pracujemy na innych stanowiskach + praca zdalna właściciela na laptopie - mogę pracować w sieci lokalnej lub przez internet z domu; sello oczywiście wgrane jest na laptopie 4. Nazwa bazy danych różni się - coś zdobiłem źle!!! 5. opcja testuj oddaje komunikat: "Błąd w parametrach bazy danych lub serwer bazy danych jest niedostępny" Coś popsułem, prawda?? Tomek Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 14 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Jeszcze jedno, jak wchodzę w program serwisowy Subiekta. I sprawdzam poprawność bazy danych Sello to otrzymuję komunikat: Program serwisowy obsługuje bazę danych: 1.120.XX.XXX Podmiot jest w wersji 1.00.01.319 Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 14 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Odinstalowałem Sello i po powtórnym zainstalowaniu automatycznie podstawia sobie nową baze danych i nie mam możliwości podstawienia bazy na której pracuję?? Coś nadal robię źle?? Cytuj Link to postu
Inga 9 Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Odinstalowałem Sello i po powtórnym zainstalowaniu automatycznie podstawia sobie nową baze danych i nie mam możliwości podstawienia bazy na której pracuję?? Coś nadal robię źle?? Przy uruchomieniu Sello najpierw podłączasz się do serwera bazy danych, po odczytaniu jakie są bazy danych, masz do wyboru: 1. Wybierz - istniejącą bazę danych z listy 2. Nowa: - utworzy nową bazę danych 3. Dearchiwizuj Jeśli wybierzesz (1.) bazę z poprzedniej wersji, to program zaproponuje aktualizację bazy danych. Po tej operacji możesz dalej pracować na swoich danych. Jeśli nie widzisz tego okna z wyborem bazy danych, to może: a) zmieniałeś coś w pliku konfiguracyjnym Sello.xml (może się znasz, bo idea taka sama jak w Subiekcie) ale na forum jeszcze tego "nie uczyliśmy"; b) zmieniałeś coś poprzez program serwisowy InsERT GT. A tego nie polecam, bo Sello aktualnie nie jest obsługiwane przez program serwisowy. Jak uda Ci się już połączyć z bazą Sello Beta4 to może problemy z połaczeniem same się rozwiążą Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 14 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Na razie dzięki, będę walczył jutro. Pewnie zdalnie tego nie zrobię. Wolę być w sieci lokalnej. Dam znać jakie efekty. Mam nadzieję, że jesteśmy w domciu Pozdrawiam Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 14 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Próbuję w domu (nie wytrzymałem do jutra) . Powtórna instalacja sello - wersja bez MSQL'a. Instalacja tym razem podstawowa, sam przeprowadził całą instalację, podłączył się do serwera bazy danych. Dalej wygląda to tak, że mam do wyboru: 1. Wybierz - i mam nazwę "nowy" 2. "Nowa" - i mam pasek do wprowadzenia z ręki nazwy oraz 3. Dearchiwizuj A teraz dalej, nie zmieniałem nic w pliku konfiguracyjnym sello.xml oraz nie zmianiałem nic przez program serwisowy. Próbowałem z palca "podstawić" bazę Subiekta do Sello. Ale nic z tego nie wychodziło. Może serwisant Inserta coś pozmieniał w plikach konfiguracyjnych Subiekt.xml?? Na razie nadal nic się nie udaje :( Cytuj Link to postu
Inga 9 Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Jeśli na liście z wyborem bazy danych masz tylko "nowy" to może tak właśnie nazwałeś poprzedniododawaną bazę danych? Jeśli tak, to po prostu połącz się z nią i ją uaktualnij. Potem posprawdzaj parametry połączenia z GT. Próbowałem z palca "podstawić" bazę Subiekta do Sello. To zdanie trochę mnie zaniepokoiło. Nie wiem, co dokłądnie zrobiłeś, ale obawiam się, ze mogło wkraść się jakieś niezrozumienie. Jeśli to, co poniżej napiszę już wiesz, to nie gniewaj się, że się powtarzam lub piszę tak oczywiste rzeczy. Czasem podstawowe informacje umykają, a te spisane poniżej mogą też przydać się innym Zatem kilka słów wyjaśnień, co jak działa: 1. Sello pracuje na własnej bazie danych. Możesz ją nazwać oczywiście jak chcesz. 2. Subiek GT i cały pakiet InsERT GT pracuje na własnej bazie danych. 3. Sello potrafi współpracować z Subiektem GT od wersji 1.12 SP1 łącząc się przez Sferę z podaną w parametrach Sello bazą danych. 4. Obie bazy danych mogą być na tym samym lub na różnych serwerach baz danych. Warunek: musi być połączenie sieciowe i odpowiednie uprawnienia dla danej stacji roboczej, aby miała połączenie z serwerem baz danych. 5. Aby połączyć Sello z Subiektem należy w Sello -> Administracja -> Parametry -> Subiekt GT zdefiniować z jaką bazą Subiekta GT i w jaki sposób chcemy się łączyć. 6. Po podaniu poprawnych połączeń najlepiej sprawdzić je poprzez opcję Testuj połączenie, a następnie wybrać opcję Połącz z GT. Wówczas zostanie zaproponowane zapisanie zmian. Po poprawnym połączeniu w górnej części okna z parametrami połączenia z Subiektem GT znajduje się status połączenia. Jeśli widnieje tam: Połączony, to wszystko jest OK i można rozpocząć pracą. 7. W Subiekcie GT nie trzeba niczego konfigurować do pracy z Sello. Subiekt jest zawsze programem nadrzędnym. 8. Aby synchronizować towary z Subiekta GT do Sello, trzeba wybrane towary w Subiekcie GT oznaczyć jako Pozycja przeznaczona do serwisu aukcyjnego. Wrócić do Sello i wywołać opcję Synchronizuj z Subiektem GT dostępną np. w module Towary. Mam nadzieje, ze komuś się to przyda/pomorze/itp. Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Droga Ingo, nie gniewam się coś powtarzasz. Wbrew pozorom jestem laikiem, ale zauważyłem, że administrator który odwiedza mnie w potrzebnych momentach też czasami nie potrafi rozwiązać jakichś problemów, a ponoć powinien znać programy Insert na wylot. Napisałaś, że Seelo łączy się z Subiektem przez Sferę. Tzn. że musi być wykupiony abonament na sferę, aby móc "połączyć" sello z subiektem?? MOże to jest ten problem, który rozwiązuje zagadke? Pozdrawiam Tomek Cytuj Link to postu
Inga 9 Napisano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Sello łączy się przez Sferę ale w magiczny sposób nie wymagający licencji Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B To walczę dzielnie dalej Dzisiaj będę miał Pana od programów Insert GT może on pomoże. Aczkolwiek po dwóch telefonach nie słyszałem zachwytu. To wersja Beta i jeszcze nic nie wiemy itd itp Około 15 ma być u mnie wtedy zobaczymy Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Jak napisałem tak robię - walczę dalej. Ponowna reinstalacja Sello, wyczyszczenie komputera z jakichkolwiek śladów poprzedniego wgrywania. Usunięcie bazy danych "nowa" z programu serwisowego Subiekta GT - pamiętał cały czas starą baze!!! Po powtórnej instalacji: Okienko wybierz bazę danych, z którą chcesz pracować jest szare i nie mam możliwości wyboru Nowa - wiersz umożliwia mi nazwanie jakoś nowej bazy danych i mogę dearchiwizować. Wcześniej napisałaś, że najlepiej byłoby wybrać istniejącą baze danych a ja nie mam takiej możliwości Tomek Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Ingo, zrobiłem kolejny krok do przodu. Sello powiązało mi użytkownika Sello 'Szef' z użytkownikiem GT. Nadal jednak nie widzi towarów z Subiekta??? Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B W Sello-administracja-Subiekt GT, w zakładce 'połączenie' mam powiązanego użytkownika Sello i Subiekta, prawidłową baze danych; przy 'testowaniu połączenia z GT' otwiera mi Subiekta GT w oddzielnym oknie. Zwrotnie dostaję komunikat 'Parametry połączenia prawidłowe' a i tak Sello nie widzi towarów z Subiekta Cytuj Link to postu
Inga 9 Napisano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Fajne, ale połączenie urzytkowników, to za mało. Musisz połączyć całe Sello. Opisałam to wcześniej « Odpowiedz #9 : punkty 6 do 8. Pewnie teraz się już uda Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B No to drążymy temat dalej. Pkt. 6 - widnieje Połączony; testowanie połączenia kończy się powodzeniem Pkt. 7 - dokladnie tak nic w Subiekcie nie jest "majstrowane" Schody pojawiają się prz pkt. 8. Produkty (wszystkie 2500 - oznaczone są jako towary do serwisu aukcyjnego). Wracam do Sello, wybieram opcję Synchtonizuj z Subiektem GT dostępną w module Towary i dostaję zwrotną informację: '2007-06-15 15:28:56 Wystąpił Błąd (kod błędu: 8004132B) Błąd! Szef 2007-06-15 15:28:56 Połącznienie z InsERT GT niedostępne Błąd! Szef Co Ty na to?? P.S. Miło mi rozmawiać z głównym koordynatorem prac nad Sello - tak przynajmniej stwierdził serwisant. Pozdrawiam Tomek Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Witaj Ingo! I masz jakiś pomysł?? Cytuj Link to postu
Inga 9 Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Czy mam jakieś pomysły? Mam stado pomysłów! tylko ostatnio są one związane z wypuszczaniem kolejnej wersji Przyznaje, że masz coś dziwnego w soich danych, ale musimy po kolei dojść do rozwiązania tej dziwnej sytuacji. Pomysł 1: W Sello-administracja-Subiekt GT, w zakładce 'połączenie' mam powiązanego użytkownika Sello i Subiekta, prawidłową baze danych; przy 'testowaniu połączenia z GT' otwiera mi Subiekta GT w oddzielnym oknie. Czy w oknie Subiekta masz wszystkie niezbędne i poprawne dane? Newralgicznym miejscem jest hasło. Jeśli w tym osobnym oknie Subiekta musisz wpisać hasło lub wybrać coś, to nie jest to poprawne zachowanie. Jeśli np. musisz tam wpisać hasło, to zapewne masz te dane źle wpisane w oknie konfiguracji. Błąd o którym piszesz ( kod błędu: 8004132B) oznacza brak użytkownika lub błędne hasło. Pomysł 2: Na jakim systemie operacyjnym pracujesz? Która z wymienionych przez Ciebie konfiguracji sieciowych jest aktualnie używana? Czy obie bazy są na jednym serwerze baz danych czy łączysz się sieciowo? Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 20 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Witaj! W osobnym oknie Subiekta muszę wpisywać hasło. Po wpisaniu hasła Subiekt otwiera się i natychmiast zamyka, automatycznie wracamy do okna Sello i pojawia się dymek z info, że połączenie z Sello jest prawidłowe. Czyli jednak moja radość była przedwczesna? Nadal mam coś źle ustawione? Zaczynam czuć się jak analfabeta :-(( Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 20 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Tylko, żeby była jasność - hasło dotyczy konkretnego użytkownika, a nie bazy danych. Na samej bazie danych nie ma hasła....więc w Sello również nie wpisuję w zakładce 'parametry połączenia z Subiektem' żadnego hasła. Pozdrawiam Tomek Cytuj Link to postu
Inga 9 Napisano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Dokładnie o to chodzi! Problem jest w tym, ze nie wpisujesz hasła dla tego użytkownika Subiektowego w Sello. W oknie Parametry połączenia z Subiektem GT, w sekcji Użytkownicy w Subiekcie GT, opcja Dodaj lub Popraw (jeśli już coś tam masz wpisane) Otworzy się nowe okienko Powiązanie użytkowników... Wybierz w nim, którego usera z Sello będziesz używał do połączenia z Subiektem. W sekcji Użytkownik Subiekta GT wybierz usera z Subiekta i wpisz jego hasło! To jest hasło potrzebne do korzystania z Subiekta GT. Jest ono zaszyfrowane i bezpiecznie przechowywane w bazie Sello. Jeśli hasło i inne parametry będzą dobrze podane, to testowe otwarcie Subiekta GT nie powinno niczego wymagać - po prostu odpalić Subiekta i tyle. To już powinno wystarczyć Jeśli tak, to dzięki za współpracę Cytuj Link to postu
e-sportowy_pl 0 Napisano 22 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2007 w Kod błędu 8004132B Cześć Inga Mam dokładnie zrobione tak jak napisałaś, ale działać nie chce Pozdrawiam Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.