Skocz do zawartości

Pobieranie nowego adresu klienta z Allegro

Polecane posty

Mam kupującego, który regularnie robi u mnie zakupy - jest więc od dawna w bazie danych Sello. Ostatnio zmienił adres wysyłki w danych Allegro, a u mnie nadal widnieje stary adres (ten w danych klienta oczywiście). Nie pomaga pobieranie danych - adres nie zmienia się. Kiedy zostanie on uaktualniony?

 

Czy Sello nie uaktualnia adresów z serwisu klientów przy pobieraniu danych? A jeżeli nie, to może taka opcja by się przydała?

Link to postu

dużo tych adresów, proszę napisać który dokładnie adres się nie zaktualizował

generalnie w Sello aktualizuje się adres Główny (z serwisu)

i on pobiera się tylko do nowych (nie do już istniejących) transkacji

jeżeli nie pobrał się do nowych transakcji to zapewne wystąpiła wcześniej ręczna zmiana adresu Do wysyłki w Sello, i gdy program pobrał nowy adres z serwisu, nie zaktualizował go, bo uważał, iż ręczna zmiana ma większe znaczenie

rozwiązaniem w tym wypadku jest nie zmieniać ręcznie w klientach adresu do wysyłki, tylko w transakcjach. Wówczas dobrze będzie sie uzupełniało po zmianach z Allegro

Link to postu

Adres nie był ręcznie poprawiany ani w transakcjach, ani w danych Klienta. Pobrał się z serwisu i wszystko było OK. Ale w międzyczasie Kupujacy zmienił swój adres w Allegro, a mi się on nie aktualizuje w danych KLIENTA - cały czas jest ten stary. A chyba powinien się aktualizować? Bo jeżeli teraz chciałąbym coś wysłać do klienta (np. materiały reklamowe) to nie mam jego nowego adresu.

Link to postu

Rozumiem, że poprawiać można (powinno się) tylko adres w transakcji i tak robię jeżeli ktoś mi zmienia adres do wysyłki, w tym przypadku nie było zmian i wszystko grało, ale teraz jest źle - klient napisał mi, że zmienił adres, w serwisie jest zmieniony, a Sello go nie pobiera od nowa do danych klienta.

 

z innej beczki - czy nie dało by się wprowadzić jednego automatu: mam transakcję i do niej paczkę. Kupujacy zmienia adres, więc zmieniam go w transakcji, ale nie zmienia mi się on w paczce, więc druki są złe. Czy przy zmianie adresu w transakcji nie można by pytać czy zmienić też adres w paczce (albo jakieś pole zaznaczać typu "zmień adres w paczce")

Link to postu

Proszę się upewnić, czy w module klienci, dla tego klienta nie ma wpisanego adresu DO WYSYŁKI. Sello pobiera z Allegro adres klienta przy okazji każdej nowej transakcji i wpisuje go w adres główny (z serwisu). Tam powinin się pojawić nowy dobry adres. Jeśli jednak klient ma wpisany adres wysyłkowy jakikolwiek to przy tworzeniu transakcji zostanie on użyty, a nie ten adres z allegro.

Link to postu

tak, proszę spróbować, jeśli to możliwe (nie ma dokumentów etc) usunąć transakcję tego klienta o którą chodzi, i pobrać transakcje i klientów. Wtedy Sello powinno zaktualizować dane klienta. Jeśli nadal będzie się upierać, lub możliwość usunięcia transakcji nie wchodzi w grę, to można po prostu wpisać ręcznie w klienta adres do wysyłki i dokumentu ten właściwy - pozyskany np drogą mejlową.

 

Jeśli w kliencie jest adres wysyłkowy, to on będzie brany pod uwagę przy tworzeniu transakcji, więc nowo tworzone transakcje będą miały nie adres z allegro, tylko ten wpisany w klienta (nie z serwisu)

Link to postu

Jeśli w kliencie jest adres wysyłkowy, to on będzie brany pod uwagę przy tworzeniu transakcji, więc nowo tworzone transakcje będą miały nie adres z allegro, tylko ten wpisany w klienta (nie z serwisu)

 

A czy wy nie mieliscie tego przypadkiem zmienic zeby zawsze przy nowej tranzakcji byl brany adres z allegro, a nie wpisany przez nas kiedy adres wysylkowy?

Przeciez jak klient wroci za pol roku to nikt nie bedzie pamietal, ze byl zmieniany adres i paczka poleci niewiadomo gdzie.

Domyslnym adresem jest adres wpisany w allegro i tego powinnismy sie trzymac.

Pozatym przydalo by sie jakies info/oznaczenie o tym ze adres z allegro jest inny niz wysylkowy.

Link to postu

no to niech nie wpisuje tam nic :). Domyślny adres to jest adres z allegro.. a jeśli ktoś chce mieć inny to sobie wpisuje inny (wysyłkowy). Rozwiązanie to jest na tyle szerokie, że zadowolić powinno każdego. Jak ktoś nie chce - nie korzysta, jak ktoś ma potrzebę wpisania na stałe innego adresu dla klienta, to sobie wpisuje. Pamiętajmy, że klienci w Sello nie muszą pochodzić z serwisu aukcyjnego...

 

To info to dobry pomysł myślę.

Jak ktoś będzie łaskaw dopisać to do sugestii to bym prosił (nie mam dostępu do nazwijmy to bazy sugestii w tej chwili :) )

Link to postu

Hmmmm... chyba czegos nie zrozumialem.

 

Czy mi sie zdaje czy z adresami jest tak:

1. mamy nowego klienta z adresem z allegro

2. adres do wysylki w tranzakcji = adres allegro

3. mozemy zmienic adres klientowi(do wysylki) na inny na stale w danych klienta

3a. przychodzi ponownie ten sam klient a adresem z allegro, ale zmienilismy mu adres do wysylki i domyslnie mamy adres z allegro!=adres do wysylki i paczka pojdzie na zamieniony adres

4. mozemy zmienic adres do wysylki w tranzakcji

4a. przychodzi klient ten sam klient (w jego danych) adres do wysylki=allegro i co za tym idzie paczka pojdzie na adres z allegro

 

Czy dobrze to rozumiem??

 

PS

A co do informacji to moglby byc np inny kolor napisu adres do wysylki i np w nawiasie info ze adresy sa rozne. Miejsca jest dosc.

Moglby byc tez dymek, ale to moim zdaniem gorsze rozwiazanie.

 

PS2

Czemu w weekendy forum chodzi straszliwie wolno???

Link to postu

do punktu 4 wszystko się na moje oko zgadza, a punktu 4a nie do końca rozumiem :)

 

Dobra rozwine... byl sobie klient z adresem z allegro. Napisal nam maila ze chce zeby paczke wyslac do panie Krystyny z gazowni, wiec w tranzakcji zmieniamy adres do wysylki.

Za jakis czas ten sam klient(z jakims adresem z allegro) cos kupuje i nic nie mowi o innym adresie. Rozumiem, ze tym razem paczke wysle mu na adres allegrowy, a nie do Krystyny z gazowni?

 

ps2. who knows... pewnie admin serwerów coś by wiedział. Ja też ledwie się dobiłem. Tak jest zawsze w weekendy czy tylko w ten ostatni?

Z moich obserwacji wynika, ze wszystkie weekendy od dluzszego czasu. W tygodniu wszystko smiga bez problemu.

Link to postu

no więc ja rozwinę jak to działa.

Jest sobie klient, który ma adres z serwisu aukcyjnego. Klient(obiekt) jako taki może mieć prócz adresu z allegro, osobny adres do wysyłki i dokumentów.

 

Kupił coś u nas, więc powstaje transakcja. Transakcja pyta się klienta, podaj mi swój adres na jaki chcesz żeby wysłano Ci paczkę. Klient odpowiada teraz tak:

a) jeśli jest tylko adres z serwisu - odpowiada, że na ten z serwisu

b) jeśli jest adres wysyłkowy wpisany - to odpowiada, że na ten wysyłkowy, ignorując adres z serwisu

 

Zatem transakcja otrzymuje jakiś adres i sobie go zapamiętuje. Tutaj kontakt z obiektem klient się urywa :).

 

Jeśli teraz zmienimy adres w transakcji, bo klient zadzwonił i powiedział, że chce na panią Krysię, to zmieniamy ten adres tylko w tej transakcji. Sam klient nadal posiada adresy takie jak posiadał przed chwilą. To samo dotyczy Strefy Sello, zmiany tam wprowadzone lądują tylko w transakcji, której się tyczą. Adresy w kliencie nie są ruszane.

 

W kliencie ustawiany jest tylko adres z serwisu jeśli klient coś u nas kupił - na wypadek jakby zmienił adres w allegro.

 

Więc odpowiedź na pytanie:

Za jakis czas ten sam klient(z jakims adresem z allegro) cos kupuje i nic nie mowi o innym adresie. Rozumiem, ze tym razem paczke wysle mu na adres allegrowy, a nie do Krystyny z gazowni?

brzmi, to zależy :). Zależy od tego czy w module klienci jest wpisany adres wysyłkowy nadpisujący ten allegrowy czy nie. Więc jeśli wpisaliśmy adres pani Krysi tylko w poprzedniej transakcji, to nowa paczka na pewno nie pójdzie do niej.

Link to postu

Ja się ze wszystkim zgadzam - i zapewniam, że rozumiem wymianę informacji pomiędzy Transakcją i Klientem oraz wszystkie konsekwencje zmiany adresu do wysyłki - który jest priorytetowy w stosunku do adresu z Allegro (ale informacja o tym, że te adresy są różne jest moim zdaniem niezbędna !!!!) Wiedzę tą nabyłam wysyłając kilka paczek pod zły adres...

Mój problem nadal jest nierozwiązany - mój klient nie ma w tej chwili żadnych transakcji (wszystkie są już zakończone) i nie mogę nic zrobić, ponieważ usunęłam je już w Allegro (więc już ich Sello nie pobierze - mam rację?).

Klient ma zły adres - nie da się go uaktualnić pobierając samych klientów! To chyba też jest temat do działu "sugestie"? Nie ma więc możliwości uaktualnienia bazy danych klientów bez transakcji przez nich dokonanych? Przeciaż w Allego mogę sprawdzić dane tego klienta nawet po zakończeniu (czyt. wykasowaniu) transakcji. A Sello tego nie uaktualnia :'(

Link to postu

Jeśli nadal będzie się upierać, lub możliwość usunięcia transakcji nie wchodzi w grę, to można po prostu wpisać ręcznie w klienta adres do wysyłki i dokumentu ten właściwy - pozyskany np drogą mejlową.

 

Jeśli w kliencie jest adres wysyłkowy, to on będzie brany pod uwagę przy tworzeniu transakcji, więc nowo tworzone transakcje będą miały nie adres z allegro, tylko ten wpisany w klienta (nie z serwisu)

 

Czy to dobre wyjście? Jeżeli mój klient zmieni ponownie adres wtedy już mam pewność, że wyślę paczkę pod zły adres!

Link to postu

Adres klienta jest uaktualniany w momencie gdy powstaje transakcja - takie było założenie i główny scenariusz. Jeśli jednak powstaje potrzeba aby wymusić pobranie danych klienta na żądanie, to może trzeba to po prostu dorobić. Nie wszystko od razu można przewidzieć więc kolejne rzeczy pojawiają się w miarę potrzeb.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...