Jacek Synowiec 0 Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Czy Planowane jest wsparcie dla pełnego importu operacji bankowych z pliku MT940 z mBank? Obecnie próby Importu w standardzie MT940 kończą się komunikatem - błąd "Err" - "Nieprawidłowy format ciągu wyjściowego" Link to postu
Rafał Płaszewski 365 Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Czy możliwe jest przesłanie pliku? Np. przez wiadomość prywatną na forum. Podejrzewam, że jest to plik mt940 ze "zwykłego" konta firmowego, a pliki są generowane inaczej niż na kontach korporacyjnych mBanku. Sprawdzimy czy możemy coś zrobić bez ingerencji banku. Link to postu
Jacek Synowiec 0 Napisano 15 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych (edytowane) Raczej małe firmy będą mały "zwykły" mBank. Chodzi o ten na:https://online.mbank.pl/pl/Login A nie korporacyjny CompanyNet: https://companynet.mbank.pl/mt/ Od jakiegoś czasu, https://online.mbank.pl/pl/Login udostępnia pliki MT940 (można zamówić odpłatnie taką usługę / pobór plików MT940 w mBank - w panelu). PS Problem polega na nie obsługiwaniu ujemnych sald w mBank. Zgłaszane było już kiedyś z rok temu do 'Dział Pomocy Technicznej InsERT' <office@insert.com.pl> Edytowane 15 Lipca 2016 przez Jacek Synowiec Link to postu
Rafał Płaszewski 365 Napisano 27 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2016 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Pamiętam takie zgłoszenie. Okazało się, że w plikach mt940 błędnie bank oznacza salda ujemne i nie da się tego odczytać w nexo (zresztą w GT tak samo). Jeszcze to sprawdzę, ale wydaje mi się, że nie obejdzie się bez zmiany w generowanym pliku przez bank, a nie w nexo. Link to postu
Jacek Synowiec 0 Napisano 4 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Jest jeszcze inne alternatywne wyjście - mBank wspiera export do plików CSV (W załączniku zrzut ekranu, jak je można pobrać) Link to postu
Maciek Tarkowski 776 Napisano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2016 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Niedawno pisałem do GT uniwersalny parser plików CSV do Homebankingu. Jeśli ma Pan Subiekta nexo w wersji PRO, nie powinno być problemów z dostosowaniem parsera do jego potrzeb. Gdyby był Pan zainteresowany, proszę o kontakt na priv. Link to postu
Szymon Kufel 0 Napisano 4 Września 2016 Udostępnij Napisano 4 Września 2016 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych (edytowane) Mam taki sam problem. Niezbyt rozumiem odpowiedz w rodzaju " Podejrzewam, że jest to plik mt940 ze "zwykłego" konta firmowego". Czy MT940 jest opisane standardem? Zakladam, ze tak. Poprosze wiec o liste funkcjonalnosci standardu opsiujacego format MT940 jakie nie sa zaimplementowane w Subiekcie. Lub prosze o wskazanie co "niezwyklego" powinno bym w pliku MT940, aby byl zgodny z dewiacja MT940 zaimplementowana w Subiekcie. Otrzymywanie plikow MT940 w mBanku wiaze sie z oplata, zatem powinno byc jasno okreslone, ze Subiekt nie obsluguje tego standardu, aby wasi Klienci nie byli narazeni na niepotrzebne koszty. Niestety na chwile obecna okazuje sie, ze Subiekt Nexo Pro nie radzi sobie z plikami MT940, ale zeby sie o tym dowiedziec trzeba najpierw aktywowac ta usluge w mBanku. Jak zamierzacie zatem rozwiazac kwestie swiadomego wprowadzania Klientow Inserta w blad? Edytowane 4 Września 2016 przez Szymon Kufel Link to postu
Mariusz Jarowicz 1 Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Dnia 4.09.2016 at 15:04, Szymon Kufel napisał: Mam taki sam problem. Niezbyt rozumiem odpowiedz w rodzaju " Podejrzewam, że jest to plik mt940 ze "zwykłego" konta firmowego". Czy MT940 jest opisane standardem? Pliki wyciągów mt940 w różnych bankach mogą się od siebie nieznacznie różnić. Stąd też w programie mamy do wyboru kilka parserów. Dodatkowo nawet w obrębie jednego banku ale dwóch różnych rodzajów kont (firmowe, korporacyjne,) zawartość plików generowanych przez bank może być inna. Takim przykładem jest mbank i problem, któremu poświęcony jest ten temat. W Nexo na ten moment obsługiwany jest akurat nie ten rodzaj rachunku bankowego, który Pan posiada. Ten rodzaj rachunku obsługujemy : LINK W przyszłości planujemy rozwiązać problem nieobsługiwanych rachunków, być może w innym formacie. Jednak na tą chwilę nie jestem w stanie podać przybliżonej daty owych zmian. Link to postu
Jacek Synowiec 0 Napisano 7 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2016 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Dnia 4.09.2016 at 15:04, Szymon Kufel napisał: Mam taki sam problem. Niezbyt rozumiem odpowiedz w rodzaju " Podejrzewam, że jest to plik mt940 ze "zwykłego" konta firmowego". Czy MT940 jest opisane standardem? Zakladam, ze tak. Poprosze wiec o liste funkcjonalnosci standardu opsiujacego format MT940 jakie nie sa zaimplementowane w Subiekcie. Lub prosze o wskazanie co "niezwyklego" powinno bym w pliku MT940, aby byl zgodny z dewiacja MT940 zaimplementowana w Subiekcie. Otrzymywanie plikow MT940 w mBanku wiaze sie z oplata, zatem powinno byc jasno okreslone, ze Subiekt nie obsluguje tego standardu, aby wasi Klienci nie byli narazeni na niepotrzebne koszty. Niestety na chwile obecna okazuje sie, ze Subiekt Nexo Pro nie radzi sobie z plikami MT940, ale zeby sie o tym dowiedziec trzeba najpierw aktywowac ta usluge w mBanku. Jak zamierzacie zatem rozwiazac kwestie swiadomego wprowadzania Klientow Inserta w blad? Myślę, że nie byłoby nieporozumienia, gdyby Insert dokładnie podkreślał, że chodzi o współpracę z plikami MT940 dla usług mBank CompanyNet dla korporacji. Nawet sam mBank stosuje dla tych rozwiązań korporacyjnych trochę inne logo dla rozróżnienia: Link to postu
ELżbieta Kalińska 0 Napisano 1 Marca 2017 Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Czyli rozumiem, że Insert świadomie naraża swoich użytkowników i klientów mbanku na wydatki bo wprost nie informuje o braku możliwości importu MT940 ze zwykłego konta mBank. Pomimo upływu 5m-cy sytuacja nadal nierozwiązana. Link to postu
Rafał Płaszewski 365 Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Co do plików mt940 z rachunków firmowych w mbanku (nie korporacyjnych) to taki plik dałoby się wczytać wybierając parser ogólny gdyby bank poprawnie tworzył pliki z saldem ujemnym. Problem został zgłoszony do banku. Pozostaje modyfikacja błędnie wygenerowanego pliku, chociaż może być to pracochłonne zadanie. Link to postu
ELżbieta Kalińska 0 Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych może ja nie rozumiem, ale to konto nie ma salda ujemnego Link to postu
Rafał Płaszewski 365 Napisano 2 Marca 2017 Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Czy w takim razie istnieje możliwość przesłania do Nas takiego pliku na adres pomoctechniczna@insert.com.pl? Sprawdzimy co jest powodem problemów z wczytaniem. Link to postu
Jacek Synowiec 0 Napisano 1 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych (edytowane) Jest odpowiedź od mBank - mam nadzieję, że będą to dla Państwa cenne wskazówki, by poprawić import. -- Dzień dobry, przeprowadziłam analizę, która nie wykazała nieprawidłowości po stronie wygenerowanego raportu. Litera „C” oznacza saldo kredytowe, a litera „D” saldo debetowe. W załączniku do odpowiedzi przesyłam specyfikację raportu MT940 dla klientów detalicznych. Zaznaczam, że jest to wersja robocza, która ma ułatwić odczytywanie raportu. Mam nadzieję, że Panu pomogłam. W imieniu zespołu mBanku ... W załączniku: mBank-specyfikacja-raportu-MT940-dla-klientów-detalicznych.pdf Edytowane 1 Kwietnia 2017 przez Jacek Synowiec Link to postu
Rafał Płaszewski 365 Napisano 5 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2017 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych tylko co z tego, że "Litera „C” oznacza saldo kredytowe, a litera „D” saldo debetowe" jak w plikach, które generuje bank zawsze jest D. Przynajmniej w tych plikach, które otrzymaliśmy. Proszę sprawdzić jak w pliku oznaczone jest saldo początkowe w sekcji :60F: oraz końcowe w :62F: Link to postu
Jacek Synowiec 0 Napisano 7 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2017 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Hmmm ... czy nie mogli by Państwo bezpośrednio skontaktować się z mBank? Skróciłoby to drogę, do rozwiązania problemów. kontakt@mbank.pl / pomoc@mbank.pl tel. 801 300 800 / tel. 42 6 300 800 Link to postu
Rafał Płaszewski 365 Napisano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2017 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Panie Jacku, oczywiście zostało to już zgłoszone do banku. Pisałem o tym wcześniej. Przy okazji dopowiem, że do wersji 16.0.0 przygotowujemy obsługę pobierania historii rachunku z plików csv. Umożliwi to pobranie historii praktycznie z dowolnego banku. Link to postu
Piotr Stochel 3 Napisano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2020 w mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych Dnia 7.04.2017 o 15:16, Rafał Płaszewski napisał: Panie Jacku, oczywiście zostało to już zgłoszone do banku. Pisałem o tym wcześniej. Przy okazji dopowiem, że do wersji 16.0.0 przygotowujemy obsługę pobierania historii rachunku z plików csv. Umożliwi to pobranie historii praktycznie z dowolnego banku. Odgrzewam tutaj kotlety, ale pytanie jak najbardziej do tematu: czy wspomniana, dostępna od dawna, funkcjonalność podbierania historii rachunku w CSV (mam na myśli detaliczny mBank) zapewnia te same funkcje co plik w formacie MT940? tzn. czy przelewy będą identyfikowane, wskazywany kontrahent, identyfikowany rodzaj operacji (transfer/przelew/karta) itd? Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam Link to postu
Polecane posty