Skocz do zawartości

Błędy przy odbiorze poczty POP3 - gdzie można znaleźć log?

Polecane posty

Witam,

 

W GESTORZE NEXO PRO ver. 11 mam oto taką sytuację, że przy próbie odbioru poczty (POP3) podczas jej odbioru w pasku postępu mam: "Usuwanie wiadomości z serwera xxx/955" (gdzie xxx to liczba która rośnie)... Gdy już wykona całe zadanie i dojdzie do 955/955 wówczas zadanie odbioru jest podkreślone na żółto i widnieje komunikat: Zakonczono częściowym sukcesem (błedów: 955).

 

* Hosting mamy na home.pl

* Używam podmiotu z danymi testowymi.

* Wcześniej poczta z tymi samymi ustawieniami działa OK (chyba na poprzedniej wersji - już sam nie wiem bo NEXO bawię się między czasie)

 

1/ Gdzie można znaleźć pełny log dot. zaistniałego błędu

2/ Co należy sprawdzić z racji powyższego błędu ?

 

P.S. Bawię się NEXO praktycznie od początku... no i mimo upływu czasu nadal nie mogę się przywyczaić do ogromu kolorów w tym oknie - OPERACJE W TOKU

Intencje grafik miał dobre, zwiększyć czytelność przekazu z tym, że jest taki moment ze jak się używa za dużo za mocnych barw (to samo jest z czcionką - za duża, wymyślna) to jest zupełnie odwrotnie :)

Dziś wszystko projektuje się zachowując minimalizm dzięki czemu zyskujemy czytelność... osobiście wyłączyłbym te podświetlenia zielone i żółte a ewentualny status związany z błędem lub jego brakiem pokazywałbym poprzez ten poziomu chudy pasek (kolorując go na kolor żółty lub zielony). To najprostsza zmiana aby to wyglądało przyzwoicie i nie męczyło wzroku...

 

 

 

 123.jpg

   

 

Link to postu

Posiadamy konto na home.pl, więc próbowaliśmy wygenerować podobną sytuację na naszych programach. Niestety, nie udało się nam powtórzyć Pana wyniku. E-maile synchronizują się bez problemu.

 

Jeżeli chodzi o logi dostępne z poziomu programu tą są one w planach jako ważna funkcjonalność, ale nie jestem w stanie podać dokładnego terminu kiedy zostaną wprowadzone. Możemy natomiast spróbować zapisać wspomnianą informację do pliku, choć należałoby to zrobić poprzez Rejestr systemu Windows. W tym celu należałoby umieścić wpis w rejestrze wraz z folderem docelowym logów (który należałoby wcześniej utworzyć) w HKEY_CURRENT_USER\Software\InsERT\InsERT Nexo\KlientPoczty\LoggingPath, tak jak jest to widoczne na załączonym obrazku (oczywiście w moim przypadku katalog znajdować się będzie na dysku C:, a nazywać się będzie Katalog-z-logami).

 

001.jpg

 

Po próbie synchronizacji we wspomnianym katalogu powinien się utworzyć plik, który chciałbym, żeby wysłał Pan do nas (na maila office@insert.com.pl) lub też bezpośrednio na mój mail, który może Pan podejrzeć na moim profilu.

 

Jeżeli chodzi o kolorystykę to zastanowimy się nad modyfikacją, która będzie korzystała z mniej jaskrawych kolorów, ale tutaj nie mogę niczego obiecać. Na pewno przyjrzymy się sprawie, bo Pana sugestia ma wiele racji.

Link to postu

1/ Za kilka chwil przetestuje.

 

2/ Co do estetyki to zabawiłem się i opcja 1 (dwa pierwsze zadania) jest bardziej spójna z tym co już macie w systemie. 

Opcja 2 to właściwie tylko wyłączenie tych żarówek w formie podświetlenia.

Oczywiście to kwestia gustu ale przy wielu godzinach przy monitorze taki "folklor kolorystyczny" potrafi umęczyć niebywale.

 

Nie jest lepiej?

(żeby nie było, że się czepiam - dla mnie całościowo interfejs NEXO jest genialny... całościowo jestem po waszej stronie :)

 

 

1.png

Edytowane przez Krzysztof Zajączkowski
Link to postu

Na podstawie logu, który Pan podesłał udało nam się ustalić przyczynę. Dodam, że nie jest to tak naprawdę problem przez duże P, ze względu na to iż nie ma on żadnego wpływu na to, co widzi użytkownik. Otóż komunikat błędu występuje, gdy ktoś usunie wiadomości na serwerze POP3 za pomocą innego klienta poczty (np. poprzez www lub Thunderbirda), a następnie spróbuje usunąć je w Gestorze (ręcznie wybierając "usuń trwale" przy ustawieniu usuwania kopii z serwera lub ustawiając w programie usuwanie wiadomości starszych niż "dana ilość dni" na serwerze). Oczywiście sam fakt usunięcia zajdzie i tak, program jednak informuje o tym, że nie udało mu się usunąć wspomnianej wiadomości z poziomu serwera POP3.

 

Mamy już gotową poprawkę, która powinna wejść do wersji 12 naszego programu, tak aby wspomniane komunikaty przestały się wyświetlać.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...