Skocz do zawartości
Forum użytkowników

Mateusz Włudyka

InsERT
  • Ilość treści

    259
  • Rejestracja

Reputacja

1 Neutral

O Mateusz Włudyka

Ostatnio na profilu byli

822 wyświetleń profilu
  1. Ponowna instalacja wtyczki Cloudflare wymaga usunięcia poprzednich danych z poziomu strony. Proszę przejść na www.cloudflare.com/login wpisać swój e-mail i hasło a następnie na zakładce Overview wybrać Advanced - Delete. Przykład: Po wykonaniu takich czynności proszę spróbować ponownie się zalogować poprzez wtyczkę w programie.
  2. W takim razie potrzebowałbym jeszcze rozszerzonych logów, które generują się zazwyczaj w folderze C:\Users\{nazwa użytkownika}\AppData\Local\InsERT\Vendero\Logs - proszę je podesłać na adres vendero@insert.com.pl, postaramy się przyjrzeć temu problemowi. Oczywiście dane będą znajdowały się w folderze ukrytym, więc prosiłbym wpierw o uruchomienie w Panelu Sterowania i Opcjach Folderów wyświetlania takich miejsc.
  3. Witam, tego typu problem (i komunikat) ma szansę wystąpić, gdy w trakcie synchronizacji danych (a raczej samego importu) nagle zostanie zatrzymany synchronizator. W takim przypadku zamówienie pojawi się prawdopodobnie na liście Zamówień ze statusem Anulowane - czyli w kolumnie S powinna pojawić się litera A, tak jak jest to wykazane w załączniku. Rozwiązanie jest proste - proszę spróbować odnaleźć takie anulowane zamówienie (prawdopodobnie będzie to dokument na 196 zł) i usunąć je z poziomu Subiekta nexo. W tym momencie po synchronizacji powinna pojawić się możliwość wystawienia zamówienia ponownie oraz "odblokowania" pozostałych dokumentów.
  4. Stworzenie sytuacji w której stawka VAT zmieniałaby się na wybranych towarach, na wybranych dokumentach wymagałoby informacji dla programu na których z nich ma on arbitralnie zmienić te dane. Takiego znacznika w "czystej" wersji nexo nie ma. Jeżeli mówimy o jakimś automacie to wymagałoby to w taki lub inny sposób "nauczenia" programu kiedy ma się tak zachowywać. Np. dzieje się tak w przypadku zmiany transakcji VAT na oo na dokumencie. Z naszej strony raczej sugerujemy dodawanie odrębnych dokumentów na oo. Ułatwia to pracę zarówno sprzedawcom, jak i księgowym.
  5. Czyli jak rozumiem ustawienie stawki nieopodatkowanej przy sprzedaży na samym Asortymencie nie wchodzi w grę? Dodam jednak, że Subiekt nexo nie wspiera transakcji mieszanych, czyli na pozycjach powinny być raczej stawki zgodnie z transakcją handlową.
  6. Na wspomnianym zrzucie ekranu nie ma wybranych form płatności. Jaki jest wynik jeżeli wskażemy jedną z nich?
  7. Witam, proszę wstępnie przestawić czas na datę, jaka była wcześniej w systemie. Powinno to doraźnie pozwolić na pracę z programem. Natomiast nie ukrywam, że aby zaradzić tej sytuacji będzie konieczne wysłanie bazy do nas w celu przestawienia czasu "od środka". Procedura jest prosta - wykonujemy archiwizację, np. z poziomu Programu serwisowego nexo. Stworzy ona plik .zip, który należałoby umieścić na własnym serwerze FTP, bądź też na jego darmowych odpowiednikach (typu Google Drive, mediafire etc.). Następnie przesyłamy wiadomość mail na pomoctechniczna@insert.com.pl wraz z informacją o problemie i linkiem do bazy danych.
  8. Czy w takim razie dearchiwizacja jest wykonywana z serwera? Jaki folder roboczy jest też wybrany przy dearchiwizacji?
  9. Proszę przywrócić kopię z 02.02.2017, czy są w niej zawarte odpowiednie dane?
  10. Czy przywrócenie zostało wykonane dokładnie wg wspomnianej przeze mnie operacji, czy też było to przywrócenie ze wcześniejszej archiwizacji? Pytam, ponieważ w przykładzie który podałem powinny znajdować się wszystkie dane, nie tylko te wcześniejsze. Jeżeli archiwizacja została wykonana po aktualizacji po której nie można było wejść do programu to obawiam się, że nie odzyskamy z niej informacji. Na razie nie mamy informacji, aby aktualizacja była szczególnie "bolesna" ani na linii telefonicznej, ani mailowej. Powyższy problem wydaje się być pojedynczym przypadkiem.
  11. Obawiam się, że będziemy potrzebować bazy sprzed wspomnianej aktualizacji. Jak na razie prosiłbym o wykonanie następujących czynności w celu przywrócenia bazy danych sprzed wersji 14 nexo i wysłania do nas jej kopii: - przejść do Programu Serwisowego (będzie się on znajdował w Menu Start -> Wszystkie Programy -> Insert -> Insert nexo -> Program Serwisowy, na Windows 10 wystarczy tylko wskazać "lupę" znajdującą się dolnym menu Windows i wpisać słowa "Program Serwisowy"); - pojawi się opcja "Wybór serwera" przy której trzeba będzie wskazać serwer SQL na którym działamy. Jeżeli jest to standardowa instalacja powinno wystarczyć naciśnięcie OK; - na liście podmiotów znajdujemy ten, z którym wystąpił problem przy konwersji i naciskamy na nim prawy przycisk myszki; - z rozwijanej listy wskazujemy "Kopie zapasowe na serwerze"; - powinna być tutaj na liście kopia sprzed rozpoczęcia konwersji, klikamy na nią lewym przyciskiem myszki i z górnego menu wskazujemy "Przywróć". Pozwoli to na nadpisanie podmiotu jego nieco starszą wersją; - przy uruchamianiu programu możemy wskazać poprzedni podmiot i powinny pojawić się dwie opcje: "Uruchom bez aktualizacji" lub "Aktualizuj i uruchom", wskazując pierwszą z nich. W ten sposób możemy na razie działać na wcześniejszej wersji; - podczas zamykania programu należy wykonać archiwizację, umieścić ją na własnym serwerze FTP (lub też w darmowych serwisach przechowujących dane typu Google Drive, mediafire, etc.) a następnie wysłać link z nią na jednego z naszych oficjalnych maili: pomoc.techniczna@insert.com.pl lub pomoc@insert.com.pl razem z opisem sprawy tak, abyśmy mogli sprawę przebadać :).
  12. A w takim razie czy na 5 stycznia są na pewno towary z których program może utworzyć komplety? Komunikat o niemożności zmiany statusu często świadczy o tym, że program nie może automatycznie ustawić statusu "wykonany" na dokumencie. Oczywiście głównie ze względu na brak dostaw. Tak nota bene postaramy się skonsolidować nieco bardziej ten moduł (i również dodać opcję spięcia jednego kompletu na wielu dokumentach, jeżeli są wystawione na jednego zamawiającego), ale to na razie pieśń przyszłości.
  13. Na razie nie planujemy tutaj dodatkowych pól, które byłyby przenoszone pomiędzy dokumentami. Od wersji 15 planujemy dodanie mapy powiązań poprzez którą będzie można dotrzeć do odpowiednich dokumentów i je podejrzeć. Jest to całkiem niezły pomysł, więc taką sugestię zapisujemy i niewykluczone, że pojawi się w kolejnych wersjach.
  14. W konfiguracji Zamówień od klienta jest wyłączona obsługa płatności. Należałoby ją uruchomić. Planujemy, że do wersji 15, podpięte pod ZK przedpłaty będą działały zarówno dla ustawionej obsługi płatności, jak i przy wyłączonej. Dorzucę jeszcze, że obsługa płatności na ZK, odpowiedzialna jest za tworzenie operacji kasowych, jeśli jest wyłączona, to operacje kasowe się nie tworzą. Jeżeli chodzi o pozostałe tematy, to postaramy się je jak najszybciej rozwiązać, natomiast styczniowy natłok kontaktów na liniach telefonicznych oraz mailowych (związanych z JPK, nowymi deklaracjami, inwentaryzacją etc.) sprawia, że nasze wysiłki są dzielone na wiele różnych części.
×