Skocz do zawartości

Wysyłka maili do klientów

Polecane posty

Witajcie,

Mam pewien problem z działaniem poczty w Gestorze. Mianowicie, chodzi o wysyłkę podatku VAT do klientów. Do tej pory robiłem to ręcznie, otwierając program każdego klienta, sprawdzając kwotę na deklaracji VAT. Po zakupieniu Gestora myślałem, że będę mógł robić to automatycznie. Stworzyłem nawet sobie szablon do wysyłki takich maili. Dodaje działanie w polu działania w gestorze: wiadomość. Treść wiadomości wypełniam zdefiniowanym wcześniej szablonem, zaznaczam klientów, do których chcę przesłać wiadomość i określam planowaną akcję czyli wysyłkę maili. Po zdefiniowaniu działania, klikam prawym przyciskiem i wybieram operacje: wykonaj akcję. Wszystko fajnie bo mail pojawia się w skrzynce nadawczej ale w polach gdzie powinny być wartości podatku i inne wcześniej wstawione przeze mnie autoteksty, są puste miejsca. Czy coś robię źle czy to NEXO jeszcze nie działa? Mieliście taką sytuację?

Link to postu

Obawiam się, że tego typu sytuacji nie stworzy Pan w Gestorze nexo - znajdujący się w nim klienci, a co za tym idzie ich autoteksty nie są przyporządkowywane do baz danych klientów znajdujących się na serwerze a do zapisów w lokalnej bazie danych. Co za tym idzie Gestor nie ma możliwości wybrania kontekstu w którym będzie mógł zaczerpnąć informacje z pozostałych baz znajdujących się na danym komputerze.

 

Drukowanie i wysyłka zbiorcza deklaracji VAT jest możliwa w programie Biuro nexo który służy do zbiorczej obsługi księgowej. Znajdują się w nim operację, o których Pan wspomina, tak jak widać to poniżej.

 

001.jpg

Link to postu

Opcja, którą Pan proponuje pozwala jedynie na wysyłkę deklaracji w pdf jako załącznik do każdego z klientów. Jest to rozwiązanie niepraktyczne ponieważ klient od tego ma biuro, żeby nie zajmować się co miesiąc deklaracjami VAT i nie głowić się, która pozycja czego dotyczy, ile ma do zapłaty lub zwrotu. Kontakt z klientem występuję jedynie jeśli klient ma do zapłacenia podatek VAT. Maile rozsyłane są według pewnego szablonu, w którym klient dostaje informacje ile ma zapłacić, na jaki nr konta, do jakiego urzędu, za jaki okres i do kiedy musi zapłacić. Kiedy namawiano nas do kupna GESTORA Nexo zapewniano nas, że wysyłka maili z podatkami oraz ZUSami będzie automatyczna, pobierając dane z każdej bazy danych. Wygląda na to, że znowu mamy dwa różne światy. Świat sprzedawców, który WCIŚNIE wszystko klientowi, oraz dział programistów, którzy znają PRAWDZIWE możliwości programu. Rozumiem, że nie planujecie wprowadzenia takiej możliwości w najbliższym czasie? Właściwie GESTOR dla biur rachunkowych nie ma racji bytu bo niby dlaczego biura miałyby go potrzebować?

Link to postu

Proszę zapoznać się z tym wątkiem:

https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/517-witamy-na-forum-programu-biuro-nexo/

Jest tam pokazane, że istnieje możliwość wysłania informacji, o której Pan pisze za pomocą Biura nexo. Jestem pewien, że załączona w takim mailu deklaracja w PDF nie będzie klientowi przeszkadzała.

 

Za pomocą Gestora też pewnie by się dało, choć już nie w tak prosty sposób, jak w Biurze. Ponieważ - jak zostało to już napisane - Gestor nie sięgnie do baz podmiotów, więc te dane należałoby jakoś do Gestora wpisać jako działania. Ręcznie albo automatycznie (Sferą).

 

Gestor w biurach rachunkowych świetnie sprawdza się w sekretariacie: umawianie spotkań, księga korespondencji.

Link to postu

Zapoznałem się z przesłanym przez Pana wątkiem. Obawiam się, że to też nie działa. Chyba, że robię coś źle. Zdefiniowałem szablon, dodałem adres mailowy w panelu klienta. Wysyłam deklaracje VAT za pomocą operacji zbiorczych. Program podpowiada, że wszystko zakończyło się sukcesem, wiadomości jednak nie ma w wysłanych. Nie dochodzi też mail na zdefiniowany wcześniej adres... Macie jakieś sygnały, że ta opcja nie działa?

Link to postu

Nie bardzo rozumiem, co znaczy:

13 godzin temu, Piotr Reszpondek napisał:

dodałem adres mailowy w panelu klienta.

 

Może napiszę, co ja zrobiłem dla celów testowych:

  1. Dodałem konto pocztowe w Biurze nexo
  2. Sprawdziłem czy mam szablon wiadomości (w wersji prezentacyjnej jest)
  3. Upewniłem się, że w karcie klienta w Biurze nexo mam wpisany adres e-mail
  4. Wywołałem kreator operacji zbiorczej:
    • Deklaracje skarbowe
    • VAT-7, okres
    • Akcje: "Naliczenie deklaracji" oraz "Drukowanie i wysyłka e-mailem deklaracji"
    • Parametry akcji: zaznaczyłem "Wyślij deklaracje e-mailem: adres klienta biura"; z konta "Konto pocztowe"; Szablon wiadomości: "Wysyłka deklaracji skarbowej"
    • Wybór klientów: tutaj tylko jeden na próbę
    • Wykonaj.
  5. Odczekałem chwilę, aż widget "Operacji w toku" przybierze kształt pozytywny
  6. Sprawdziłem skrzynkę nadawczą - mail był
  7. Sprawdziłem skrzynkę odbiorczą konta pocztowego "klienta biura" - mail dotarł.
Link to postu

Zrobiłem prawie tak samo jak Pan napisał z wyjątkiem naliczenia deklaracji. Deklaracja naliczona była wcześniej. Niestety maila w skrzynce nadawczej nie ma, w skrzynce odbiorczej również nie ma. Konto pocztowe działa ponieważ wysyłamy do klientów zbiorczo maile z przypomnieniem o płatności (bez żadnych autotekstów). Jakiś pomysł gdzie może tkwić błąd?

Link to postu

Sprawdziłem ponownie, że bez naliczania deklaracji też u mnie działa (deklaracja naliczona wcześniej, niezależnie czy od strony Biura czy bezpośrednio w Rachmistrzu).

 

Proszę przejść do Historii operacji (Administracja -> Operacje zbiorcze -> widok: Historia operacji lub Ctrl+Spacja -> OH), odszukać ostatnie działanie na deklaracjach i wyświetlić (operacja "Pokaż") status - może tu będzie jakiś ślad.

U mnie wygląda to tak:

 

OH.png

Link to postu
  • Piotr Kolasa zmienił tytuł na Wysyłka maili do klientów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...