Skocz do zawartości

Pracownicy w liście klientów

Polecane posty

Tego typu ograniczenie widoku można wprowadzić przez filtry, które są widoczne w górnej części modułu Klienci. Wybierając filtr Typ wyświetli się nam menu, w którym możemy wskazać opcję wybrane. Jeżeli nie widzimy filtru Typ możemy go wskazać z poziomu ikony wielokropka, która pozwala na dodanie nowych filtrów do danego modułu.

 

Na wskazanej opcji możemy wykonać zaznacz widoczne a następnie odznaczyć tylko i wyłącznie znacznik KD - pracownik, tak jak widać to na poniższym obrazku.

 

002.jpg

 

Po wykonaniu tych czynności pracownicy nie będą pojawiali się na liście. Oczywiście możemy w ten sposób wyeliminować również inne typy klientów, których standardowo nie potrzebujemy.

Link to postu

No dobrze, znam tą formę filtrowania i ją rozumiem, ale nie w tym problem - chyba, że filtrowanie danych klientów mogę narzucić administracyjnie i zablokować dostęp do ich zmiany. W obecnej formie, każdy kto ma konto z dostępem do bazy klientów, może Sobie sprawdzić dane innych pracowników firmy, co jest nieprawidłowe. Przecież są kwestię ochrony danych osobowych itp. Powinno być jakieś ograniczenie, że w module Klienci, pokazują się tylko i wyłącznie klienci, a nie instytucje, a tym bardziej pracownicy. Z tego co pamiętam, to nawet w GT tak nie było.

Link to postu

Rozumiem, w takim razie sugerowałbym skorzystanie z innego widoku. Czyli na przykładzie modułu Klienci możemy wybrać submoduł Moi klienci, tak jak jest to pokazane poniżej. Pojawiają się na nim tylko klienci, którzy mają przypisanego danego opiekuna. Tego typu opiekuna możemy nadać zbiorczo, zaznaczając odpowiednią grupę kontrahentów i pod prawym przyciskiem myszki wskazując opcję Zbiorcze - Zmień opiekuna podstawowego.

 

001.jpg

 

Następnie należałoby przejść do Konfiguracji, a później Użytkowników i odebrać uprawnienia dotyczące Zmiany opiekuna na innego niż zalogowany użytkownik oraz Widok serwisowy - Klienci i Widok serwisowy - Klienci standardowi. W ten sposób pracownik będzie miał dostęp tylko i wyłącznie do wybranej grupy klientów.

Edytowane przez Mateusz Włudyka
Link to postu

To też nie jest niestety rozwiązanie. Wystarczy, że wywołam okno Klienci, np. w oknie dodawania Działania w Gestorze i mam znowu pełną listę wszystkich danych. Podobnie jest z tego co widzę w oknie wystawiania zamówienia, przy wyborze klienta z listy. Idąc dalej tym tropem, mogę mieć problem z wyszukiwaniem pracowników wskazanej firmy, a kierownik działu handlowego, powinien mieć dostęp do klientów wszystkich swoich pracowników.

 

Naprawdę nie da się dodać jakiegoś uprawnienia, było by to zdecydowanie bardziej użyteczne i można by ustawić to w wielu modułach. Kwestia zablokowania niektórych typów, do wyświetlania się w filtrze/oknie albo minimum ten pracownik. W większej firmie, niektórzy cenią sobie prywatność, a tutaj handlowiec, może Sobie np. odwiedzić szefa :) Już nie wspominając o sytuacji wykradzenia danych z firmy, gdzie wykrada też się dane pracowników, których inna firma może podkupić.

Edytowane przez Radomił Ząbik
Link to postu

Z tego co udało mi się sprawdzić, jest takie uprawnienie jak widok pracownika i to by było prawie to, ale powinno działać jeszcze na listę klientów - minimum, to nie pokazywać danych wrażliwych pracowników, jak przed wszystkim PESEL, a także dane adresowe i kontaktowe, co moim zdaniem rozwiązało by chociaż w podstawowym stopniu problem.

 

 

Link to postu

Jeśli mogę coś zasugerować, to jak już mamy uprawnienie "Widok pracownika", to świetna podstawa, tylko do podrasowania poprzez:

- ograniczenie typów (także w filtrze) do Firmy, Osoby i Przedstawiciela - to powinno nam automatycznie ograniczyć listę.

- powyższe powinno nam zniwelować problem wejścia w pracownika i zobaczenia jego danych w nagłówku okna (bo nie ma szan aby się nam pojawił na liści), aczkolwiek może warto by było ukryć całą zawartość okna w widoku pracownika, także nagłówek, gdzie jest adres - może gdzieś są jakieś backdoor'y jeszcze :)

Link to postu

Możemy zaproponować jeszcze nieco inne, tymczasowe rozwiązanie, z wykorzystaniem opiekunów i uprawnień.


W uprawnieniach użytkownika nexo, w grupie "Klienci" dostępne są m.in. dwa uprawnienia:

 

1. Klienci - dostęp do klientów innych opiekunów.
2. Klienci - dostęp do klientów bez opiekunów.

 

Jeśli w firmie nie ma podziału klientów na opiekunów, należy przydzielić pracownikom* firmy opiekuna w osobie np. kadrowej (lub nawet wirtualnego użytkownika), a pozostałym użytkownikom** odebrać pierwsze uprawnienie oraz dodać ich jako opiekunów dodatkowych dla "normalnych" klientów.

 

Jeśli w firmie jest sztywny podział użytkowników na opiekunów klientów - pozostawić pracowników bez opiekuna i odebrać użytkownikom drugie uprawnienie.

*Pracownik = osoba z kartoteki pracowników widoczna w nexo z mnemonikiem KD,
**Użytkownik = osoba korzystająca z programu.

 

Na wersję 13 (w najgorszym razie późniejsze) planujemy dodać dodatkowe uprawnienie, które będzie decydowało, czy użytkownik będzie miał dostęp do danych współpracowników i klientów. W razie nie nadania uprawnienia informacje na wspomniany temat po prostu nie będą widoczne.

Link to postu
7 minut temu, Mateusz Włudyka napisał:

Jeśli w firmie jest sztywny podział użytkowników na opiekunów klientów - pozostawić pracowników bez opiekuna i odebrać użytkownikom drugie uprawnienie.

 

Chyba jestem ślepy, bo nie mogę znaleźć gdzie jest opiekun w przypadku edycji pracownika, a po zmianie tego uprawnienia, pracownicy nadal pokazują się na liście, więc najwidoczniej jest on gdzieś przypisany z automatu - listy pracowników były importowane przez firmę wdrażającą.

Link to postu

Te znaczniki nie są faktycznie tak łatwe do znalezienia. Poprawiamy danego pracownika i w górnej części zmieniamy widok z Pracownika na Klienta, tak jak widać to poniżej.

 

001.jpg

 

Na wspomnianym widoku może Pan wybrać danego opiekuna podstawowego oraz dodatkowego. Dodam tylko jeszcze, ze zaznaczając wielu pracowników na raz pod prawym przyciskiem jest opcja Zbiorcze, która pozwala przypisać wielu opiekunów.

Link to postu
  • 4 miesiące temu...

No my akurat dalej działamy na starej zasadzie - tj. bez opiekuna. Można to dosyć szybko zmienić z listy:

 

zbiorczeee.PNG

 

Nie kojarzę w sumie z listy aktualizacji, aby była tam taka zmiana, ale od tego czasu były głównie aktualizacje deklaracyjne i księgowe, więc może coś się zmieni mocniej w wersjach 15 i 16, czyli gdzieś do czerwca.

Link to postu

W wersji 13.0.0 wprowadzono uprawnienie "Klienci - pokazuj dane współpracowników i wspólników" (w grupie "Klienci"). W przypadku braku tego uprawnienia użytkownik nie widzi danych pracowników firmy oraz wspólników w module klientów, lookupie klientów oraz w instynkcie klientów.

Czyli jest rozwiązanie problemu, jaki został zgłoszony w pierwszym wpisie tego wątku.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...