Skocz do zawartości

czy sello nadaje sie do obslugi wiekszej firmy ?

Polecane posty

Pytam, bo klient, który obsługuje w Sello szesc kont allegrowych, kazde po kilkaset aukcji, trzy inne osoby obslugują sprzedaz w Subiekcie, bazy są obsługiwane przez wydajny serwer a SQL 2008 Express, ma problemy z codzienną pracą.

 

Poniżej kilka uwag, które otrzymałem. Z kim mozna to przedyskutowac? Bo tutaj raczej sie chyba nie uda wszystkiego wyjasnieć zwłaszcza, ze sytuacja u klienta zmienia sie dynamicznie.

 

 

1. Problemy z pobieraniem transakcji i maili - nie ściągaja się automatycznie i mimo ustawienia pobieranie tylko tam gdzie zalogowany jest Szef, pobierają się ze wszystkich komputerów.

 

2. Na serwerze, gdzie Sello włączone jest cały czas i tam jest zalogowany Szef, aby pobierał transakcje automatycznie, program wyłącza się samoistnie.

3. Po wystawieniu aukcji podpięty towar odpina się.

4. Niektórzy uzytkownicy nie mają możliwości rozgrupowania transakcji

 

5. Część aukcji zaraz po wystawieniu lub po kilku dniach znajdują się w zakładce zakończone, mimo że nadal trwają.

 

6. Automatyczne pobieranie włącza się po 20-30 min, choć jest ustawione co 120 min.

7. Cześć aukcji ściąga się z automatu z 1-dniowym opóźnieniem, pozostałe trzeba ściągać ręcznie.

 

8. Pojawia się bardzo dużo błędów np. błedy przy aktualizacji towaru w sello.

9. Problem z planowaniem aukcji na dany dzień/godzinę.

10. Nie wszystkie komentarze wystawiają się automatycznie lub w ogóle.

 

11. Szukając w Sello np. po cenie – nie pokazują się wszystkie aukcje ,które posiadają tą cenę.

12. Przy wystawianiu aukcji (opcją powiel) odpinają się miniatury.

 

13. Pomimo ustawienia na administratorze sello  aby uprawnienia do ściągania transakcji mili tylko 2 użytkownicy – sello ściąga transakcje również na pozostałych.

 

Co z tym zrobić, gdzie  szukac przyczyn takiego zachowania programu?

 

 

 

 

 

Link to postu

1. Wybór komputera (osoby) synchronizującego dotyczy tylko pobierania automatycznego. Jeśli ktoś na końcówce naciśnie wyślij/odbierz (wszystko) to synchronizacja pójdzie przez ten komputer.

 

2. Proszę o podesłanie zrzutów pamięci (dmp). Szczegóły tutaj http://forum.sello.pl/index.php?topic=2440.0

 

3. Dotyczy to każdej aukcji? Czy może aukcje te są ponawiane przez Allegro?

 

4. Jak się objawia ten problem?

 

5. Stan aukcji jest brany z informacji zwróconych z allegro więc prawdopodobnie są tam błędne informacje. Aby się o tym przekonać musielibyśmy przeanalizować logi z odbierania danych o aukcjach.

 

6. Bez dowodów nie mogę się wypowiedzieć, gdyż ja bym na początek podejrzewał jednak czynnik ludzki.

 

7. Zdarza się problem z wykorzystaniem funkcji historii (jeszcze nie zdiagnozowaliśmy kiedy występuje) i wtedy część transakcji jest pomijana przy ściąganiu - pomaga ściągnięcie bez tej opcji.

 

8. Proszę podesłać raporty z synchronizacji z Subiektem gdy występują te błędy na sello@insert.com.pl z linkiem do tego wątku.

 

9. Za mało szczegółów

 

10. Czy komentarze te są w zakładce do wystawienia?

 

11. Za mało szczegółów. Jaka zakładka, co jest wyszukiwane, co jest wyświetlone, widok tej aukcji która nie została wyszukana

 

12. Nie odnotowaliśmy takiego problemu. Prosiłbym opisanie sytuacji krok po kroku lub skorzystania z narzędzia psr.exe w windows 7 w celu nagrania kroków w których ten błąd powstaje

 

13. Za mało szczegółów.

 

Generalnie same hasła nie wystarczą nam do znalezienie problemu, bo większość tych rzeczy jest sprawdzana nawet kilka razy dziennie podczas testowania aplikacji i takie problemy u nas nie występują. Dlatego polecam skorzystanie z programu psr.exe (menu start w windows7). Dzięki temu trudniej przegapić ten jeden szczegół, który powoduje błąd a o którym nikt nie napisał bo wydawał mu się nie istotny.

 

 

 

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

Dziękuję za odpowiedź, jaka by ona nie była ;)

 

Przedstawiłem tutaj kłopoty o których napisał do mnie klient, zresztą nie pierwszy raz. Punktów

z upływem czasu przybywa.

 

Poprosiłem również o podanie z kim można się skontaktować aby przeanalizować błędy. Teraz już wiem, że zebrane informacje przesłać mam na sello@insert.  Nie jestem u klienta codziennie, wiec jest mi trudno siedzieć i analizować bo zwłaszcza, że ktoś musi ponieść koszty mojej pracy.

 

Dlatego wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby powołać Komisję do Spraw Trudnych do której trafiać będą takie przypadki. Przy dzisiejszych możliwościach pracy zdalnej i bezpośrednia analiza błędów na żywym organizmie znacznie polepszy jakość obsługi i komfort pracy głównych zainteresowanych. I nikt nie mówi, że taka KST ma pracować za darmo. Są po prostu klienci, którzy chcą mieć pewność, że wszystko im działa sprawnie, szybko, bezpiecznie.

 

A póki co nie zostaje mi nic innego jak pojechać do klienta, tam prześledzić czynności, wykonać  analizę, a raporty przesłać do zespołu Sello.

Potem czekać na jaśnieodpowiedź i znowu dygnąć do klienta na kilka godzin aby sprawdzić czy to co otrzymam pomoże czy nie. Może nawet nie raz...

 

Jak dobrze pójdzie klient poniesie koszty w wys. 1000 zł. Jak pójdzie źle to tyle co się nadygam w te i nazad. 

Link to postu

1. Wybór komputera (osoby) synchronizującego dotyczy tylko pobierania automatycznego. Jeśli ktoś na końcówce naciśnie wyślij/odbierz (wszystko) to synchronizacja pójdzie przez ten komputer.

 

2. Proszę o podesłanie zrzutów pamięci (dmp). Szczegóły tutaj http://forum.sello.pl/index.php?topic=2440.0

 

3. Dotyczy to każdej aukcji? Czy może aukcje te są ponawiane przez Allegro?

 

4. Jak się objawia ten problem?

 

5. Stan aukcji jest brany z informacji zwróconych z allegro więc prawdopodobnie są tam błędne informacje. Aby się o tym przekonać musielibyśmy przeanalizować logi z odbierania danych o aukcjach.

 

6. Bez dowodów nie mogę się wypowiedzieć, gdyż ja bym na początek podejrzewał jednak czynnik ludzki.

 

7. Zdarza się problem z wykorzystaniem funkcji historii (jeszcze nie zdiagnozowaliśmy kiedy występuje) i wtedy część transakcji jest pomijana przy ściąganiu - pomaga ściągnięcie bez tej opcji.

 

8. Proszę podesłać raporty z synchronizacji z Subiektem gdy występują te błędy na sello@insert.com.pl z linkiem do tego wątku.

 

9. Za mało szczegółów

 

10. Czy komentarze te są w zakładce do wystawienia?

 

11. Za mało szczegółów. Jaka zakładka, co jest wyszukiwane, co jest wyświetlone, widok tej aukcji która nie została wyszukana

 

12. Nie odnotowaliśmy takiego problemu. Prosiłbym opisanie sytuacji krok po kroku lub skorzystania z narzędzia psr.exe w windows 7 w celu nagrania kroków w których ten błąd powstaje

 

13. Za mało szczegółów.

 

Generalnie same hasła nie wystarczą nam do znalezienie problemu, bo większość tych rzeczy jest sprawdzana nawet kilka razy dziennie podczas testowania aplikacji i takie problemy u nas nie występują. Dlatego polecam skorzystanie z programu psr.exe (menu start w windows7). Dzięki temu trudniej przegapić ten jeden szczegół, który powoduje błąd a o którym nikt nie napisał bo wydawał mu się nie istotny.

 

 

 

 

Ad 12 / Panie Bartku, przeciez pisalam o tym...., musimy recznie podpinac miniaturki, co trwa wiecznie! Nic nie pomaga!

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...