Skocz do zawartości

Bezpieczne usunięcie ZK

Polecane posty

9 minut temu, SRL SRL napisał:

Czy mogę bezpiecznie usunąć wszystkie stare zrealizowane ZK ?

Jeśli nie są do niczego wykorzystywane to tak, jest to przecież operacja, która jest dostępna dla użytkownika programu.

 

10 minut temu, SRL SRL napisał:

Czy przy okazji nie usunie się coś jeszcze ?

Rozumiem, że operacja będzie wykonywana za pomocą Sfery, wtedy będzie bezpieczna.

 

11 minut temu, SRL SRL napisał:

Ile miejsca odzyskam po skasowaniu 800tyś ZK ?

To zależy od tych dokumentów, nie wiadomo ile pozycji mają te ZK, nie wiadomo jakie opisy pozycji, uwagi, ale ogólnie będzie to znacząca wartość, jest o co powalczyć.

 

12 minut temu, SRL SRL napisał:

Czy będzie miało to wpływ na szybkość pracy na bazie?

Oczywiście, lecz ciężko przewidzieć jaki w praktyce, nie mniej przy takiej ilości dokumentów powinno to być wyraźnie odczuwalne podczas pracy. Proszę nie zapomnieć o przebudowie indeksów i statystyk po tej operacji.

 

13 minut temu, SRL SRL napisał:

Coraz wolniej to wszystko działa, więc zaczynam od czyszczenia niepotrzebnych danych w bazach.

To naturalna konsekwencja gromadzenia danych.

Link to postu
7 minut temu, SRL SRL napisał:

Dziękuję za profesjonalną odpowiedź. Czy mogę prosić o zapytanie sql, które usunie te ZK np. zakres od do? 

Wyraźnie nadmieniłem:

15 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Rozumiem, że operacja będzie wykonywana za pomocą Sfery, wtedy będzie bezpieczna.

Nie wykonuję takich operacji na bazie danych tylko za pomocą Sfery, przygotowałem na tę okazję dedykowane rozwiązanie, jego koszt to 160 zł netto.

Link to postu
22 minuty temu, SRL SRL napisał:

Najbardziej zależy mi na przyspieszeniu pracy programu.

Nie napisał Pan ani jednego słowa o infrastrukturze i problemach, które się pojawiają (czasy operacji należy wyrażać w sekundach, wolno/szybko dla każdego może oznaczać co innego).

 

23 minuty temu, SRL SRL napisał:

Nie wiem czy to dobra droga, ale może usunąć faktury starsze niż 2015, nie wiem co jeszcze można usunąć.

Możliwości opisywałem wiele razy, w tym już kilka razy na tym forum - należy przyjąć, że nie ma takiej możliwości, można usunąć wszystkie (dosłownie) dokumenty.

 

24 minuty temu, SRL SRL napisał:

Może lepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie dokumentów i inny rodzaj optymalizacji bazy.

Taka możliwość też istnieje, wszystko zależy od oczekiwań (ktoś może potrzebować historii dokumentów, ktoś inny nie potrzebuje, jeśli ktoś potrzebuje to można przygotować zestawienia, przebudować informatory, aby pobierały dane z dwóch podmiotów, itp), przy czym wszystko zależy od konkretnych problemów, jedne udaje się rozwiązać, innych niestety nie (gdyż wymagają zmian w kodzie programu, na który nie mamy wpływu). Należy też wiedzieć/pamiętać, że optymalizacja to często ciągła opieka nad taką bazą danych, a nie tylko jednorazowa usługa.

Link to postu

Dobre pytanie. Wydaję mi się, że spora część użytkowników Subiekta prędzej czy później ma problem z nadmiarem dokumentów i w konsekwencji przerostem bazy danych. Sam mam 250k ZK zrealizowanych całościowo, które w sumie wiszą w tym momencie zbędnie.

Dziwne, że Insert nie umożliwia zbiorczego usuwania takich dokumentów. Rozumiem, że jest to forma zabezpieczenia bazy, ale i tak według mnie taka opcja powinna być dostępna. 

Link to postu
5 minut temu, Filip Kosim napisał:

Wydaję mi się, że spora część użytkowników Subiekta prędzej czy później ma problem z nadmiarem dokumentów i w konsekwencji przerostem bazy danych.

Zgadza się - spora część użytkowników NIE gromadzi takich ilości danych, więc ten problem ich nie dotyczy.

 

8 minut temu, Filip Kosim napisał:

Sam mam 250k ZK zrealizowanych całościowo, które w sumie wiszą w tym momencie zbędnie.

To Pana wybór.

 

11 minut temu, Filip Kosim napisał:

Dziwne, że Insert nie umożliwia zbiorczego usuwania takich dokumentów.

Nie należy się dziwić rzeczom oczywistym - nie należy patrzeć na program przez pryzmat tylko i wyłącznie własnych potrzeb, ale potrzeb wszystkich użytkowników programu.

 

13 minut temu, Filip Kosim napisał:

Rozumiem, że jest to forma zabezpieczenia bazy

Nie rozumiem - proszę rozwinąć.

 

13 minut temu, Filip Kosim napisał:

ale i tak według mnie taka opcja powinna być dostępna. 

Zgadzam się, ale jak często powtarzam to nie zmieni funkcjonalności programu, stąd około 5 lat temu przygotowałem własne, dedykowane rozwiązanie.

Link to postu
2 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

To Pana wybór.

 

Nie za bardzo rozumiem jaki to wybór? Jeżeli żadne z narzędzi wdrożonych standardowo do Subiekta nie pozwala mi na ich usunięcie to muszę te dokumenty trzymać. Nie będę przecież ich pojedynczo usuwał. 

3 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie należy się dziwić rzeczom oczywistym - nie należy patrzeć na program przez pryzmat tylko i wyłącznie własnych potrzeb, ale potrzeb wszystkich użytkowników programu.

W czym w takim razie wszystkim użytkownikom przeszkadzałaby opcja grupowego usuwania dokumentów?

 

 

9 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie rozumiem - proszę rozwinąć.

Jako zwykłemu użytkownikowi Subiekta wydaję mi się, że Subiekt nie posiada wbudowanego usuwania dokumentów, aby zabezpieczyć użytkowników przed przypadkowym usunięciem większej ilości dokumentów. Innego powodu nie widzę. 

 

12 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

 

Zgadzam się, ale jak często powtarzam to nie zmieni funkcjonalności programu, stąd około 5 lat temu przygotowałem własne, dedykowane rozwiązanie.

Co ma Pan na myśli mówiąc o braku zmianie w funkcjonalności programu? Jeżeli nawet usunę niepotrzebne dokumenty to baza Subiekta się nie zmniejszy i program nie będzie działał szybciej?

Link to postu
22 minuty temu, Łukasz F napisał:
37 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

To Pana wybór.

Nie za bardzo rozumiem jaki to wybór? Jeżeli żadne z narzędzi wdrożonych standardowo do Subiekta nie pozwala mi na ich usunięcie to muszę te dokumenty trzymać. Nie będę przecież ich pojedynczo usuwał. 

Kilka razy jasno i wyraźnie napisałem, że można skorzystać z rozwiązania dodatkowego, które to zrealizuje zbiorczo, to Pana wybór czy Pan jego skorzysta czy też nie. Mam rozumieć, że te 250 tys. zamówień powstało wyłącznie przy użyciu "narzędzi wdrożonych standardowo do Subiekta", czy jednak zdecydował się Pan na rozwiązania dodatkowe ? 

 

22 minuty temu, Łukasz F napisał:
37 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie należy się dziwić rzeczom oczywistym - nie należy patrzeć na program przez pryzmat tylko i wyłącznie własnych potrzeb, ale potrzeb wszystkich użytkowników programu.

W czym w takim razie wszystkim użytkownikom przeszkadzałaby opcja grupowego usuwania dokumentów?

Oczywiście, że nie, chciałem przekazać, że jest wiele innych, dużo pilniejszych zmian w programie, która będzie przydatna większej liczbie użytkowników, których nie da się zrealizować za pomocą rozwiązań dodatkowych i musi to zrealizować producent.

 

22 minuty temu, Łukasz F napisał:
37 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Nie rozumiem - proszę rozwinąć.

Jako zwykłemu użytkownikowi Subiekta wydaję mi się, że Subiekt nie posiada wbudowanego usuwania dokumentów, aby zabezpieczyć użytkowników przed przypadkowym usunięciem większej ilości dokumentów.

Nie, to zupełnie nie tak, dla przykładu linia nexo już posiada takie funkcjonalności dla wszystkich dokumentów - handlowych, magazynowych, finansowych.

 

24 minuty temu, Łukasz F napisał:

Innego powodu nie widzę.

Wspomniałem o tym wyżej, jako zwykłemu użytkownikowi polecam porozmawiać z dostawcą programu jak wygląda proces tworzenia i rozwijania takich programów z tej "drugiej strony", to nie jest właściwe miejsce na tego typu dyskusje.

 

26 minut temu, Łukasz F napisał:
42 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

 

Zgadzam się, ale jak często powtarzam to nie zmieni funkcjonalności programu, stąd około 5 lat temu przygotowałem własne, dedykowane rozwiązanie.

Co ma Pan na myśli mówiąc o braku zmianie w funkcjonalności programu?

Dokładnie to co napisałem - zgodzenie się z kimś / ponarzekania na brak funkcjonalności programu nie sprawi, że pojawi się ona w programie - można czekać na realizację przez producenta lub działać już teraz.

 

28 minut temu, Łukasz F napisał:

Jeżeli nawet usunę niepotrzebne dokumenty to baza Subiekta się nie zmniejszy i program nie będzie działał szybciej?

Pisałem już o tym wyżej... Oczywiście, że rozmiar bazy danych się zmniejszy, nie wiadomo tylko o ile, to zależy od układu danych... Oczywiście, że program będzie działał szybciej, ale tylko w obszarach, na który będzie miało wpływ usunięcie zamówień i nie wiadomo o ile szybciej...

 

Samochód z połową baku jest lżejszy niż samochód zatankowany do pełna, prędkość 101 km/h to szybciej niż 100km/h tylko jakie to ma znaczenie w praktyce.

 

W praktyce pozostaje po prostu sprawdzić, niewiele kosztuje, może znacząco pomóc, na pewno nie zaszkodzi.

 

Jak pisałem wyżej pewny efekty da usunięcie wszystkich dokumentów.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...