Skocz do zawartości

EWIDENCJA FAKTURY ZAKUPU ŚRODKA TRWAŁEGO

Polecane posty

Witam wszystkich, 

Z racji mojej początkowej współpracy z Rachmistrz mam pytanie dotyczące ewidencji faktury zakupu środka trwałego a mianowicie jak wygląda zaewidencjonowanie faktury zakupu środka trwałego (środek o niskiej wartości wprowadzony do ewidencji, zrobione OT, amortyzacja jednorazowa do KPIR) ?

Przy wprowadzaniu faktury VAT zakupu i zadekretowaniu jest widoczna w KPIR - trzeba stworzyć nowy schemat księgowania tylko do rejestru VAT z pominięciem KPIR ? Próbowałem stworzyć nowy schemat dekretowania "ZAPIS W EWIDENCJI VAT ZAKUPU" ale nie ma możliwości wyboru żeby nie tworzyło zapisu księgowe. 

Z góry dzięki

Pozdrawiam.

Link to postu

Dzień dobry,

jeżeli chce Pan zadekretować fakturę zakupu tylko do ewidencji VAT, to wystarczy odznaczyć tworzenie zapisu księgowego. 

image.thumb.png.d2673c41552b621ad6208505109a0cbd.png

W dniu 23.04.2021 o 20:43, Hubert Sobczyk napisał:

Próbowałem stworzyć nowy schemat dekretowania "ZAPIS W EWIDENCJI VAT ZAKUPU" ale nie ma możliwości wyboru żeby nie tworzyło zapisu księgowe. 

Pole nie jest edytowalne dla dokumentów znajdujących się już w Ewidencji VAT (np. zapis w ewidencji VAT sprzedaży, zapis w ewidencji VAT zakupu). Pozwala ono zadecydować, czy w wyniku automatycznej dekretacji ma powstać lub nie zapis księgowy.

 

W przypadku gdy ma Pan specjalny typ faktury na zakup ŚT, który ma być wprowadzony tylko do ewidencji VAT, bo w KPiR jest już ujęty jako amortyzacja jednorazowa, to może Pan wprowadzić ręcznie lub zdefiniować specjalną kategorię i na tej podstawie stworzyć schemat dla FZ. Chyba że chodzi tylko o rodzaj zakupu?

Edytowane przez Przemysław Werner
Link to postu

Bardzo dziękuję za odpowiedź. 

Chciałbym jeszcze doprecyzować czy dobrze wszystko zrozumiałem  i dopytać o kilka kwestii - fakturę na środek trwały przy amortyzacji jednorazowej można poprawie wprowadzić:

1. tworząc nowy schemat z "nie twórz zapisu"

2. co to znaczy "zdefiniować specjalną kategorię" ?

3. rodzaj zakupu wybrałem "inwestycyjne" 

 

Za nim otrzymałem odpowiedź to trochę "pogrzebałem" w Rachmistrzu i wprowadziłem fakturę do "EWIDENCJI VAT ZAKUPU" jako rodzaj "INWESTYCYJNE"  oraz transakcją "NABYCIE KRAJOWE  ŚRODKA TRWAŁEGO"  i na pasku wybrałem kolejno KSIĘGOWOŚĆ > ZMIEŃ STATUS > NIE PODLEGA KSIĘGOWANIU - czy taka opcja jest także poprawna ? Po próbnym wygenerowaniu JPK faktura pojawia się dobrze natomiast w KPiR jest tylko odpis amortyzacyjny ale wolę się upewnić czy na przyszłość mogę stosować tą metodę. 

Link to postu

To jak Pan wprowadzi dokument, jest indywidualną kwestią, zgodną z modelem działania Państwa księgowości – wdrażając program, użytkownik powinien go dostosować do własnych potrzeb samodzielnie lub z pomocą doświadczonego serwisanta

Podane przeze mnie możliwości były przykładowymi, a kategoria mogłaby po prostu pozwolić na określenie warunków wyboru dla niestandardowej faktury zakupu.

 

Statusy obrazują stan pracy nad dokumentem, gdzie:

  • Nieopisany - dokument jeszcze nie jest gotowy do dekretacji, 
  • Opisany - dokument został przetworzony przez księgowość i może zostać zadekretowany, 
  • Nie podlega księgowaniu - dokument ten nie zostanie ujęty w księgach poprzez dekretację automatyczną. 

Zgodnie z opisem, wprowadzony ręcznie przez Pana dokument z ustawionym statusem "Nie podlega księgowaniu" nie zostanie ujęty w KPiR.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...