Skocz do zawartości

Paragon odebrany z kasy fiskalnej

Polecane posty

5 godzin temu, GENOWEFA ZIELIŃSKA napisał:

Po ostatnich poprawkach w paragonie odebranym z kasy fiskalnej nie można zapisać dokumentu z poprawioną formą płatności z karty i zapłacono przelewem na gotówka.

Jak objawia się "nie można zapisać dokumentu" ? Czy problem jest powtarzalny na dokumencie fiskalnym (nie mam jak sprawdzić na dokumencie odebranym z kasy).

Link to postu

W pozycji gotówka można wpisać kwotę, ale przycisk zapisz nie zapisuje dokumentu. dotyczy tylko pozycji gotówka, i tylko paragonu odebranego z kasy fiskalnej.

Pozostałe paragony działają prawidłowo. W poprzedniej wersji często odbierałam paragon z kasy fiskalnej , dopiero później poprawiałam kwotę która była w danym dniu zapłacona kartami płatniczymi. Teraz jest to niemożliwe. Problem pojawił się kilka dni temu. Podczas odbioru paragonu z kasy fiskalnej, pomyliłam się o 20 gr. przy wpisywaniu kwoty zapłaconej kartami płatniczymi. Próbowałam to poprawić w dokumencie, ale stało się to niemożliwe. Poprawę tą można było zrobić tylko na komputerze do którego podłączona jest kasa fiskalna.

 

Link to postu
15 godzin temu, GENOWEFA ZIELIŃSKA napisał:

W pozycji gotówka można wpisać kwotę, ale przycisk zapisz nie zapisuje dokumentu. dotyczy tylko pozycji gotówka, i tylko paragonu odebranego z kasy fiskalnej.

Spreparowałem środowisko testowe z kasą fiskalną demo, dodałem testowy dokument odebrany z kasy i powtórzyłem problem.

 

15 godzin temu, GENOWEFA ZIELIŃSKA napisał:

Pozostałe paragony działają prawidłowo.

Skoro działają to proszę z nich skorzystać jako obejście problemu:

  • wycofać skutek magazynowy na dokumencie odebranym z kasy i skopiować jego pozycje
  • dodać dokument fiskalny poprzez wklejenie do niego skopiowanych pozycji dokumentu i ustawić oczekiwaną formę płatności
  • usunąć dokument odebrany z kasy
Link to postu
3 minuty temu, GENOWEFA ZIELIŃSKA napisał:

Robiłam to w podobny sposób. Eksportowałam na pulpit komputera, usuwałam paragon odebrany z kasy, a następnie importowałam ten z pulpitu.

Epp nie obsługuje dokumentów odebranych z kasy, ale pod względem skutku magazynowego i handlowego (rozrachunki) to bez znaczenia.

 

5 minut temu, GENOWEFA ZIELIŃSKA napisał:

Tylko wtedy bywa czasami problem z zaokrągleniami.

Nie widzę takiej możliwości, wszystkie dokumenty detaliczne powinny być liczone od brutto, a linia GT posiada tylko jeden algorytm liczenia VAT'u na dokumencie, więc powielony dokument powinien być zgodny co do grosza.

Link to postu

Po pierwsze: wysyłam dokument odebrany z kasy na pulpit jako epp, a odbieram go jako zwykły paragon. Czyli jest to możliwe.

Po drugie: Przy udzielaniu rabatów kasa zaokrągla kwoty na każdym paragonie osobno. Natomiast Subiekt po odbiorze epp z pulpitu sumuje te pozycje i dopiero sumę zaokrągla. (Np. żarówka za 2 zł a następnie taka sama za 1,99.) Ponieważ w tabeli VAT pod paragonem nie ma możliwości poprawienia kwot netto, vat, i brutto należy na dokumencie zmienić cenę np. o 1 grosz aby tabela zgadzała się z raportem dobowym z kasy. Ta jedna zmieniona pozycja nie ma znaczenia, ważne aby zgadzała się kwota do księgowości. Nie lubię takiego pisemnego tłumaczenia, ponieważ coś może nieprawidłowo określę, może Pan źle zrozumieć i to jest takie odbijanie piłeczki. Wolę rozmowę przez telefon, ponieważ można sobie dokładniej wszystko wytłumaczyć i trwa to o wiele krócej. A jeszcze jedno co to znaczy "powtórzyłem problem". Czy to znaczy, że u Pana też ten problem wystąpił?

Pozdrawiam

 

Link to postu
1 godzinę temu, GENOWEFA ZIELIŃSKA napisał:

Po pierwsze: wysyłam dokument odebrany z kasy na pulpit jako epp, a odbieram go jako zwykły paragon. Czyli jest to możliwe.

Nie rozumiem o czym Pani pisze / do czego się odnosi.

 

1 godzinę temu, GENOWEFA ZIELIŃSKA napisał:

Po drugie: Przy udzielaniu rabatów kasa zaokrągla kwoty na każdym paragonie osobno. Natomiast Subiekt po odbiorze epp z pulpitu sumuje te pozycje i dopiero sumę zaokrągla. (Np. żarówka za 2 zł a następnie taka sama za 1,99.) Ponieważ w tabeli VAT pod paragonem nie ma możliwości poprawienia kwot netto, vat, i brutto należy na dokumencie zmienić cenę np. o 1 grosz aby tabela zgadzała się z raportem dobowym z kasy. Ta jedna zmieniona pozycja nie ma znaczenia, ważne aby zgadzała się kwota do księgowości.

Proszę przeczytać co wcześniej napisałem - pisałem tylko i wyłącznie o operacjach w programie, o skopiowaniu treści dokumentu odebranego z kasy do dokumentu fiskalnego w celu zmiany formy płatności, gdzie podczas takiej operacji nie dochodzi do zmiany wartości dokumentu, nie ma żądnego problemu z zaokrągleniami...

 

Nie odnosiłem się / nie poruszałem w ogóle tematu różnicy między raportem dobowym z kasy a odbiorem sprzedaży do programu, gdyż są dwa różne zagadnienia - odbiór sprzedaży jest wykorzystywany do kontroli stanów magazynowych i rozrachunków...  Jeśli potrzebuje Pani dokumentu dla księgowości zgodnych z danymi z urządzeń to służą do tego raporty fiskalne, gdzie można wprowadzić wartości z raportów z urządzeń zgodne co do grosza, bez żadnych zaokrągleń (na razie należy wprowadzać je ręcznie, ale od wersji 1.72 ma to zostać obsłużone w programie).  

 

1 godzinę temu, GENOWEFA ZIELIŃSKA napisał:

Nie lubię takiego pisemnego tłumaczenia, ponieważ coś może nieprawidłowo określę, może Pan źle zrozumieć i to jest takie odbijanie piłeczki. Wolę rozmowę przez telefon, ponieważ można sobie dokładniej wszystko wytłumaczyć i trwa to o wiele krócej. 

Nie rozumiem co chce Pani przekazać - to Pani wybrała formę pisemną jaką jest forum do rozwiązania problemu, mogła Pani zadzwonić do wybranego przez siebie dostawcy programów / serwisanta lub zamówić usługę pomocy zdalnej bezpośrednio w firmie InsERT. 

 

Jeśli ja czegoś nie rozumiem to jasno i wyraźnie o tym komunikuję, jeśli ktoś uważa, że czegoś nie zrozumiałem to też powinien zwrócić uwagę, powtórzyć, wytłumaczyć innymi słowami. Najważniejsze, aby nie zakładać błędnie intencji drugiej osoby (niestety powszechnie się z tym potykam) tylko strać się zrozumieć.

 

1 godzinę temu, GENOWEFA ZIELIŃSKA napisał:

A jeszcze jedno co to znaczy "powtórzyłem problem". Czy to znaczy, że u Pana też ten problem wystąpił?

Dokładnie tak. Dodam, że problem ten zgłosiłem również bezpośrednio do firmy InsERT.

 

Link to postu
W dniu 28.05.2022 o 15:33, Daniel Kozłowski napisał:

Dodam, że problem ten zgłosiłem również bezpośrednio do firmy InsERT.

Otrzymałem potwierdzenie problemu i możliwość jego obejścia, jest to efekt błędnego działania parametru: Parametry Subiekta->Płatności->Ostrzegaj o limitach płatności gotówką, po jego wyłączeniu problem nie występuje. 

  • Dziękuję 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...