Anna Caputa 0 Napisano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 w Firma budowlana Proszę o informację czy jest na forum ktoś kto prowadzi dokumentację dla firmy budowlanej prowadzącej księgi handlowe. W firmie zakupiono program Insert nexo i mamy problem z następującą kwestią. Sprzedajemy usługę budowlaną na określoną w umowie ogólną wartość. Do wykonania usługi wykorzystujemy np. drzwi, okna, panele które zakupujemy na stan magazynowy. W jaki sposób najprościej rozchodować te pozycje ze stanu magazynowego i przypisać koszt zakupu materiałów do danej faktury sprzedaży. Nie mówię tutaj o prostym wypisaniu dokumentu WZ bo po kilku miesiącach realizacji usługi pracownik ma problem żeby stwierdzić który rodzaj np. drzwi zamówił klient do zlecenia. W programie jest jakieś kompletowanie dla produkcji (a zasada powinna być podobna z różnych materiałów pobranych z magazynu tworzy się zupełnie inny produkt) ale kompletnie nie mogę sobie z tym poradzić. Niestety infolinia nie pomogła. Czy ktoś ma jakoś rozwiązany podobny problem albo ma firmę produkcyjną gdzie tworzy takie dokumenty? Byłabym wdzięczna za podanie kierunku w którym mam iść bo zginę Pozdrawiam Link to postu
Ernest Sadowski 57 Napisano 3 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2022 w Firma budowlana (edytowane) W wersji PRO istnieje coś takiego jak kosztorysy (na ZK i FP) gdzie można do US i UJ podpinać asortyment jako Materiał. Można zatem przed wykonaniem US/UJ tworzyć kosztorysy, które ściągną z magazynu materiały. RW można podpiąć jako koszt do pozycji (dowolnego typu TW, KT, US, UJ) dokumentów handlowych (np. FS) Można zatem po wykonaniu lub dostarczeniu jakiejś pozycji na FS, podpiąć do niej (pozycji) wiele różnych RW wydających materiał. Rozwiązanie 1 jest fajne dla planowania, ale nie jest to dobre post factum. Rozwiązanie 2 można wykorzystać do zaprojektowania przepływu dokumentów wewn. firmy. Sugeruje utworzyć nową Kategorię dla dokumentów RW o nazwie np. "Materiały" jeżeli wiadomo, że asortymenty wydane w ten sposób (należy zadbać wtedy żeby wszystkie pozycji na RW były faktycznie przeznaczone jako Materiał do jednej pozycji innego dokumentu handlowego) są przeznaczone do celów ukończenia usługi. W przyszłości można wtedy podpiąć asortymenty na takim RW. Taka pozycja na dokumencie FS to może być wszystko (jak wspomniałem - dowolny typ kartoteki, of TW do UJ), więc można zapanować nad wieloma materiałami wychodzącymi z magazynu poprzez RW na rzecz wykonania np. usługi budowlanej. Zalecam co najmniej jednej osobie się ostro pobawić programem i raportami, które później wyliczane są na podstawie danych po takich podpięciach zanim taka osoba nauczy resztę w firmie. Opracować wokół tego trzeba jakieś zasady obrotu dokumentami, bo zginiecie. Edytowane 3 Sierpnia 2022 przez Ernest Sadowski Link to postu
Polecane posty