Skocz do zawartości

Firma budowlana

Polecane posty

Proszę o informację czy jest na forum ktoś kto prowadzi dokumentację dla firmy budowlanej prowadzącej księgi handlowe.

W firmie zakupiono program Insert nexo i mamy problem z następującą kwestią. Sprzedajemy usługę budowlaną na określoną

w umowie ogólną wartość. Do wykonania usługi wykorzystujemy np. drzwi, okna, panele które zakupujemy na stan magazynowy.

W jaki sposób najprościej rozchodować te pozycje ze stanu magazynowego i przypisać koszt zakupu materiałów do danej faktury

sprzedaży. Nie mówię tutaj o prostym wypisaniu dokumentu WZ bo po kilku miesiącach realizacji usługi pracownik ma problem żeby

stwierdzić który rodzaj np. drzwi zamówił klient do zlecenia. W programie jest jakieś kompletowanie dla produkcji (a zasada powinna być

podobna z różnych materiałów pobranych z magazynu tworzy się zupełnie inny produkt) ale kompletnie nie mogę sobie z tym poradzić.

Niestety infolinia nie pomogła. Czy ktoś ma jakoś rozwiązany podobny problem albo ma firmę produkcyjną gdzie tworzy takie dokumenty?

Byłabym wdzięczna za podanie kierunku w którym mam iść bo zginę :)

Pozdrawiam

Link to postu
  1. W wersji PRO istnieje coś takiego jak kosztorysy (na ZK i FP) gdzie można do US i UJ podpinać asortyment jako Materiał.
    • Można zatem przed wykonaniem US/UJ tworzyć kosztorysy, które ściągną z magazynu materiały.
  2. RW można podpiąć jako koszt do pozycji (dowolnego typu TW, KT, US, UJ) dokumentów handlowych (np. FS)
    • Można zatem po wykonaniu lub dostarczeniu jakiejś pozycji na FS, podpiąć do niej (pozycji) wiele różnych RW wydających materiał.

Rozwiązanie 1 jest fajne dla planowania, ale nie jest to dobre post factum.

 

Rozwiązanie 2 można wykorzystać do zaprojektowania przepływu dokumentów wewn. firmy.

Sugeruje utworzyć nową Kategorię dla dokumentów RW o nazwie np. "Materiały" jeżeli wiadomo, że asortymenty wydane w ten sposób (należy zadbać wtedy żeby wszystkie pozycji na RW były faktycznie przeznaczone jako Materiał do jednej pozycji innego dokumentu handlowego) są przeznaczone do celów ukończenia usługi. W przyszłości można wtedy podpiąć asortymenty na takim RW. Taka pozycja na dokumencie FS to może być wszystko (jak wspomniałem - dowolny typ kartoteki, of TW do UJ), więc można zapanować nad wieloma materiałami wychodzącymi z magazynu poprzez RW na rzecz wykonania np. usługi budowlanej.

 

image.png.5bde2b8309087880e383a53d5cc924ea.png

Zalecam co najmniej jednej osobie się ostro pobawić programem i raportami, które później wyliczane są na podstawie danych po takich podpięciach zanim taka osoba nauczy resztę w firmie. Opracować wokół tego trzeba jakieś zasady obrotu dokumentami, bo zginiecie. :)

Edytowane przez Ernest Sadowski
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...