Skocz do zawartości

dodatkowe zmienne rozszerzajace mozliwe scenariusze

Polecane posty

Dzien dobry,

czy jest mozliwosc aby formularz przy imporcie do subiekta mogl miec zdefiniowane pozycje: rodzaj zlecenia i scenariusz? Mam dwa formularze w jednej firmie, ktore wykorzystuje standardowo do procesu reklamacyjnego oraz niesdandardowo czyli rejestracje przedluzenia gwarancji (Klient wypelnia formularz a uzytkownik decyduje czy udzielic przedluzenia gwarancji.na podstawie wypelnionego formualrza). Takie zapisy rejestrujemy w bazie zlecen serwisowych. Mozliwosc definicji tych parametrow umozliwiloby tworzenie roznych, niestadndardowych scenariuszy i zaoszczedzi prace operatorowi. Bede wdzieczny za informacje bo moze da sie to juz wdrozyc?

image.png.325189ddf1c63c83c252c80e7133d8f1.png

Link to postu

Tak dla mnie to wystarczajace. Dodatkowo pojawila sie kolejna sprawa: skoro bedzie wiecej formularzy jedna informacja o akceptacji to za malo. Wiadomosc musialaby pochodzic z formularza przypisanego do danego formualrza/scenariusza. Da to jeszcze szersze mozlwiosci wykorzystania.

Obecnie radze sobie z tym poprzez wylaczenie wiadomosci o akcpetacji lub odrzuceniu i pierwsza wiadomosc pochodzi ze scenariusza zlecen serwisowych. 

  • Lubię to 1
Link to postu
W dniu 14.12.2022 o 10:44, Igor Bernakiewicz napisał:

Czy dodanie możliwości wypełnienia tych danych przez API byłoby wystarczające?

Jeśli chodzi o wysłanie do API, to tak, jak najbardziej, te trzy pola są używane przez wiele osób, jako też podstawa do innych automatyzacji w systemie - np. Sferą zdarzeniową. Ale nie róbcie ich przypadkiem obowiązkowych.

Na przyszłość, moglibyście rozważyć też, wskazanie ID urządzenia - obecnie wszystkie dodają się jako nowe, z tego co mi wiadomo, ale jakbym mógł wskazać ID i nie uzupełniać reszty, to można by fajnie obsłużyć scenariusz, dla sprzedanych przez klienta urządzeń.

 

Odnośnie komentarza Pana Radka, jak najbardziej logiczne wydaje się powiązanie wiadomości o akceptacji/odrzuceniu, co najmniej z scenariuszem - tak wstępnie, tutaj zostawiam najczęściej robotę wdrożeniowcą, a oni czarują aby to się jakoś trzymało. Generalnie mam wiele scenariuszy, że firma potrzebuje kilku formularzy zgłoszeń - zgłoszenie pogwarancyjne, zgłoszenie gwarancyjne, a każde jest obsługiwane często inaczej.

  • Lubię to 1
Link to postu

Pomysl aby wskazywac ID urzadzenia lub idąc dalej mozliwosc przeszukania listy urzadzen po numerze seryjnym, kodzie ean lub weryfikacja nr dokumentu sprzedazy na etapie wypelniania formularza moglaby jeszcze bardziej usprawnic proces reklamacji lub inne scenariusze. Np. klient podaje nr dokumentu sprzedazy a system:

- pozwala przyjac rekalmacje bo odnalazl nr dokumentu

-nie pozwala przyjac reklamacji bo nie odnalazl nr dokumnetu

To samo mogloby sie tyczyc nr seryjnych czy kodow ean. Mozna go wykorzystac np. do przedluzenia gwarancji. Np. Jesli klient zarejestruje sie w systemie to otrzyma dodatkowy rok gwarancji. Wypelnia formularz, podaje nr dokumentu sprzedazy, jesli w systemie jest taki dokument to tworzy sie zlecenie serwisowe w odpowiedniej kateogrii automatycznie, bez ingerencji operatora.

Reszta to kwestia wdrozenia i przygotowania widokow/filtrow a te mozliwosci juz sa w systemie. To samo mozna wykorzystac np. do rejestracji klienta aby otrzymal automatycznie kod rabotowy na kolejne zakupy. Wielu klientow buduje listy mailngowe i tego tlumaczyc nie trzeba w jakim celu:)

  • Lubię to 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...