Skocz do zawartości

System Reklamacji - Szukam chętnych do przetestowania systemu

Polecane posty

Witam

Prowadzę podobnie jak wielu z was sprzedaż poprzez Allegro.

Ostatni miesiącami zmagałem się z ogromnym problemem a mianowicie prawidłowym zarządzaniem reklamacjami.

Mam wrażenie że każdy kto ma trochę pojęcia o sprzedaży na allegro wie jak bardzo kłopotliwy może to być problem. Ile czasu pochłania odpowiadanie na tysiące maili i telefonów : - gdzie są moje pieniądze

- czy zwrot dotarł

- kiedy zostanie wykonany przelew

 

Przy zwiększonej sprzedaży grudniowej problem zrobił się tak duży że 1 pracownik przez 3 dni w tygodniu zajmował sie tylko zwrotami, przelewami i wyjaśnianiem problemów.

 

Tak mnie to irytowało że szukałem rozwiązania i okazało się że nie ma niczego co odpowiada moim potrzebom. Dlatego postanowiłem rozwiązać to samodzielnie i we współpracy z firmą informatyczna stworzyliśmy system który jest oparty na moich doświadczeniach.

 

System ma dopiero 1,5 miesiąca i 600 przyjętych reklamacji, dlatego szukam osób które chciałbym zupełnie za darmo skorzystać z tego rozwiązania a w zamiana za to pomogą w jego rozwoju dzieląc się opiniami.

 

Moje konta na allegro :

Amazinggirl-pl

mantosik83

wiewiorka83

 

Link do reklamacji:

http://reklamacje.amazinggirl.pl

 

Ponieważ system weryfikuje czy dana osoba kupiła ode mnie towar,(po nicku z allegro i numerze aukcji) tylko klienci mogą złożyć tu reklamacje, jednak jeśli ktoś będzie chętny udostępnię dane testowe na priv.

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Już mogę podzielić się spostrzeżeniami:

- Klient nie będzie pamiętał loginu z allegro gdzie kupił, czasem nawet swoich nie pamiętają,

- Nasza firma realizuje też zamówienia poza allegro (mail, telefon, sms) wtedy Klient nie zgłosi reklamacji w ogóle?

 

Po co mi znać dane gdzie kupił i jak? Ważne by podał:

- czego dotyczy zgłoszenie (reklamacja, zwrot, odstąpienie od umowy)

- dane zwrotne do wysyłki, nr konta, itp.

- opis wady

 

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Link to postu
  • 1 rok później...

Witam,

 

Już mogę podzielić się spostrzeżeniami:

- Klient nie będzie pamiętał loginu z allegro gdzie kupił, czasem nawet swoich nie pamiętają,

- Nasza firma realizuje też zamówienia poza allegro (mail, telefon, sms) wtedy Klient nie zgłosi reklamacji w ogóle?

 

Po co mi znać dane gdzie kupił i jak? Ważne by podał:

- czego dotyczy zgłoszenie (reklamacja, zwrot, odstąpienie od umowy)

- dane zwrotne do wysyłki, nr konta, itp.

- opis wady

 

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

 

Całkowicie się zgadzam i dodam, że w przypadku gdy klient początkowo kontaktował się np przez e-mail to dobrą opcją było by znać historię takich e-maili gdy przychodzi zgłoszenie z takiego formularza reklamacyjnego.

Sam też używam zewnętrznego systemu do reklamacji i brakuje mi właśnie tej historii kontaktu. Zastanawiam się czy nie lepiej po prostu w odpowiedzi na e-mail od klienta który pisze, że coś jest nie tak wysłać mu taką przygotowaną wcześniej wiadomość e-mail. Potem po zatwierdzeniu takiej reklamacji mógłbym sobie przenosić taki wątek e-mail do specjalnego katalogu w skrzynce pocztowej o nazwie "REKLAMACJE". Co myślicie?

Link to postu

My wszystko robimy z poziomu Sello, po co nam dodatkowy program. Kwestia nadania odpowiednich cech dla transakcji, np. "do zwrotu pieniędzy", "zwrócono pieniądze na konto" i wszystko działa. W każdej transakcji jest pełna historia zamówienia - maile lub notatki dla zamówień telefonicznych. Reklamację można przyjąć też w dowolny sposób - telefonicznie/mailowo :)

 

Mało który klient chce zgłaszać reklamację przez jakiś zewnętrzny system, a jeśli program służy do pilnowania takich informacji tylko dla nas - to nie widzę takiej potrzeby bo w Sello mam wszystko co mi jest potrzebne do obsługi takich sytuacji. Poza tym u nas nie ma problemów w stylu "gdzie są moje pieniądze" bo zwracamy je od razu po otrzymaniu przesyłki/rozpatrzeniu reklamacji, bo niby na co mielibyśmy czekać ;)

Link to postu

a czy używanie Sello jako klienta pocztowego nie spowolni pracy całego sello i nie zwiększy diametralnie wielkości bazy danych? Dało by się np ustawić żeby maile nie zapisywały się do bazy danych tylko gdzie indziej lub do innej bazy danych całkiem osobnej?

Chyba da się wyłączyć pobieranie maili do Sello ale po co?

Nie wiem jak dużą liczbę dziennych transakcji trzeba by obsługiwać żeby klient pocztowy w Sello stanowił problem i spowolnił jego pracę ;) To raczej kwestia szybkości łącza internetowego.

Link to postu

a czy używanie Sello jako klienta pocztowego nie spowolni pracy całego sello i nie zwiększy diametralnie wielkości bazy danych? Dało by się np ustawić żeby maile nie zapisywały się do bazy danych tylko gdzie indziej lub do innej bazy danych całkiem osobnej?

 

Da się tylko wyłączyć pobieranie wszystkich maili.

 

Do osobnej bazy danych ... tak - w Thunderbirdzie :P

Link to postu

a czy używanie Sello jako klienta pocztowego nie spowolni pracy całego sello i nie zwiększy diametralnie wielkości bazy danych? Dało by się np ustawić żeby maile nie zapisywały się do bazy danych tylko gdzie indziej lub do innej bazy danych całkiem osobnej?

Chyba da się wyłączyć pobieranie maili do Sello ale po co?

Nie wiem jak dużą liczbę dziennych transakcji trzeba by obsługiwać żeby klient pocztowy w Sello stanowił problem i spowolnił jego pracę ;) To raczej kwestia szybkości łącza internetowego.

 

Dziennie wysyłamy ok. 100 maili tyko z informacją o wysyłce towaru, w sezonie ok. 500-600 maili leci bez problemu.

 

Skrzynka odbiorcza jest u nas wyłączona i w sello jest ustawione tylko SMTP do wysyłania.

 

Tak da się zapchać sello mailami ;) U nas stoi aktualnie serwer mailowy + backupowy serwer mailowy który jest na oddzielnym łączu i działa to wyśmienicie.

Link to postu
Tak da się zapchać sello mailami Mrugnięcie U nas stoi aktualnie serwer mailowy + backupowy serwer mailowy który jest na oddzielnym łączu i działa to wyśmienicie.

 

Możesz rozwinąć? Co masz na myśli serwer mailowy? Nie masz maili na hostingu tylko masz swój serwer postawiony na dedykowanej maszynie?

Link to postu

Tak da się zapchać sello mailami ;)

Tak. Tylko że Ty się kwalifikujesz do tej grupy "Nie wiem jak dużą liczbę dziennych transakcji..." ;)  :D

 

 

A czy można by przyjąć, że do tych powiedzmy 500 transakcji dziennie Sello (i w tym jego klient pocztowy) nie powodują niedogodności i można na nim spokojnie pracować:

-na jednym serwerze,

-z jednym łączem,

-z darmowym SQL'em,

-bez dodatkowych kombinacji,

-na standardowych ustawieniach?

 

Bo Wy raczej macie większe doświadczenie w tej materii... Tak pytam z ciekawości... :)

Link to postu

Tak da się zapchać sello mailami Mrugnięcie U nas stoi aktualnie serwer mailowy + backupowy serwer mailowy który jest na oddzielnym łączu i działa to wyśmienicie.

 

Możesz rozwinąć? Co masz na myśli serwer mailowy? Nie masz maili na hostingu tylko masz swój serwer postawiony na dedykowanej maszynie?

 

Dokładnie tak, właściwie to mamy kilka maszyn... 1 na serwer SQL dla subiekta, 1 dla sello, 1 dla poczty (+ 1 jako backup) i 1 maszyna działająca jako router/firewall.

 

Wcześniej mieliśmy maile na hostingach po kilka skrzynek... ale plik indexu w thunderbirdzie dochodzil do ogromnych wilekosci (i nie mowie tutaj o wilekosci 10-20 gb ;) ) i byly problemy.

 

Aktualnie troszkę inaczej to wszystko wygląda.

 

A czy można by przyjąć, że do tych powiedzmy 500 transakcji dziennie Sello (i w tym jego klient pocztowy) nie powodują niedogodności i można na nim spokojnie pracować:

-na jednym serwerze,

-z jednym łączem,

-z darmowym SQL'em,

-bez dodatkowych kombinacji,

-na standardowych ustawieniach?

 

Próbowałem... nie dało rady, może inaczej: Inne programy mają znacznie większe możliwości niż sello i lepiej mieć wszystko posegregowane i działające jak błyskawica na kilku tyś maili niż podłączenie transakcji pod maile. U nas czas życia informacji jest stosunkowo krótki max. 2-3 tygodnie dla transakcji i ok. pół roku dla zamówień. Przedmioty sezonowe to inna sprawa i już musimy mieć dostęp do info nawet z ostatnich 2ch lat. Sello nam tego nie załatwi na odpowiednim poziomie szybkości.

Link to postu

Jakiego klienta i jaki program do serwera poczty.  :D

 

Ten pomysł mnie nawet zaciekawił.

 

I jeszcze jak to macie skonfigurowane, tzn. serwer jest widoczny na zewnątrz i na niego przychodzą maile, czy też korzystacie ze zwykłych maili hostingowych tyle, że wszystkie maile zasysacie na swój serwer i dopiero  stamtąd do klientów pocztowych ?

Link to postu

Korzystamy z Kerio Connect, mamy ustawione na swoich domenach przekierowanie na poziomie rekordów MX (odpowiadają one za ruch poczty w domenie) na nasze serwery. Serwer działa 24h/ dobę, nie korzystamy ze "zwykłych" maili hostingowych. Wszystko jest na naszym serwerze.

 

Co do konfiguracji niestety nie mogę nic więcej powiedzieć - kwestia bezpieczeństwa, mogę coś doradzić ewentualnie :)

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...