Skocz do zawartości

Zmiana formy opodatkowania z KPiR na ryczałt w nowym roku w InsertGT a Portal Biura

Polecane posty

Dzień dobry,

 

W programie Rachmistrz GT nie ma możliwości płynnego przejścia z ryczałtu na KPiR. W tym celu można stworzyć nowy podmiot Rachmistrza lub usunąć dane Rachmistrza z istniejącego już podmiotu. 

Jak to się będzie wiązało z portalem biura jeżeli usunę dane lub utworzę nowy podmiot???

 

Pozdrawiam

Paweł

Link to postu

Dziękuję,

 

Rzeczywiście wszystko działa.

 

Zrobiłem kopie podmiotu "nazwa" jako "nazwa KPiR 2022"".

teraz mam dwa podmioty nazwa i nazwa KPiR 2022.

 

Po zalogowaniu się na koncie Insert obydwa podmioty mają dostęp do faktur z poprzednich okresów z portalu.

 

W nowym roku podmiot nazwa przechodzi na ryczałt, czyli muszę  wyczyścić wszystkie dane " usuń dane Rachmistrza"

https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2538,rachmistrz-gt-–-jak-zmienic-forme-ksiegowosci-z-ryczaltu-na-kpir.html?token=IjIwMjIvMDMvMDIsIDE5OjQ4OjExLS0-LCAi.5a0VmiUP0uwxOqONSbFpeWNTv7w

 

Muszę usunąć księgowania ze stycznia 2023 w nazwa KPIR i ponownie zaksięgować na podmiocie nazwa ( tutaj będzie ryczałt) .

Decyzja o zmianie formy opodatkowania zapadła 19 lutego.

 

Rozumiem że jak usunę księgowania ( styczeń 2023) w podmiocie nazwa KPiR 2022 z Portalu Biura to dokumenty wrócą do Portalu do ponownego zaksięgowania na wyczyszczonym  podmiocie nazwa ?

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

Paweł

Link to postu

Panie Pawle,

 

nie ma możliwości cofnięcia dokumentów z Portalu Biura celem ponownego pobrania. Najłatwiej byłoby wrzucić te dokumenty jeszcze raz (dodadzą się z nowymi sygnaturami i będzie je można wprowadzić na nowym podmiocie).
Druga ścieżka wygląda następująco:

  1. Usunąć zapisy księgowe w "starej bazie" dla dokumentów z Portalu Biura (Dokumenty, które mają zapis księgowy albo są oznaczone jako Nie podlega księgowaniu nie będą widoczne w nowej bazie po wykonaniu akcji Usuń dane Rachmistrza GT),
  2. Skopiować bazę i wykonać akcję Usuń dane Rachmistrza GT zgodnie z załączoną przez Pana instrukcją,
  3. Na nowym podmiocie wejść w zakładkę Portal Biura i ustawić filtr "Z okresu" na (dowolny) - tam pojawią się dokumenty ze "starego" okresu obrachunkowego, które można wprowadzić.

Przy okazji zwrócę uwagę na to, że jak Dokumenty Portalu Biura są uruchomione na dwóch bazach, to dokumenty zostaną pobrane wyłącznie do tego podmiotu, na którym w pierwszej kolejności zostanie wywołane. Aby uniknąć takich problemów, należy wyłączyć usługę Dokumenty na tym podmiocie, na którym nie będziemy przyjmować dokumentów (nie wpłynie to na usunięcie "starych" dokumentów).

Edytowane przez Jolanta Horudko
Link to postu

Pani Jolanto,

 

Wszystko zadziałało, dziękuję.

 

Rozumiem, że odpięcie jednej bazy jest logiczne i nawet wskazane ale obawiam się że wtedy nie będziemy mieli możliwości podglądu zaksięgowanych faktur z ubiegłego roku?

Czy można gdzieś w programie zablokować tylko funkcję pobierania nowych dokumentów z portalu tak aby mieć jednocześnie możliwość podglądu na starej bazie i pobierania nowych na nowej?

 

Pozdrawiam

Paweł

 

 

Link to postu

Panie Pawle,

 

są dwie ścieżki:

  1. Na starym podmiocie może Pan odłączyć KI
    Wtedy wprowadzi Pan cały podmiot w tryb offline. Dokumenty będą widoczne (w trybie offline) i zablokuje Pan możliwość przypadkowego pobrania dokumentów na stary podmiot.
     
  2. Zakończyć udostępnianie usługi PB na starym podmiocie (jak pisałam wyżej) i udostępnić ją ponownie na nowym
    Dokumenty będą widoczne, jednak przy próbie pobrania dokumentów, użytkownik dostanie informację, że usługa nie została udostępniona i serwis działa offline.

W obu przypadkach nowe dokumenty będą się pobierały tylko na nowym podmiocie, a w Portalu Biura będą widoczne wszystkie kiedykolwiek dodane dokumenty.

 

Przypomnę tylko, że nie zalecamy traktowania Portalu Biura jako repozytorium dokumentów, ponieważ ta usługa służy do komunikacji z księgowością. Po 90 dniach od anulowania licencji (nie odłączenia jej w programie księgowym tylko całkowitej rezygnacji z usługi - braku przedłużania licencji) dokumenty są przez nas usuwane. Proponujemy zapisywać dokumenty do Biblioteki załączników i z jej poziomu zapisywanie zbiorczo na dysk.

Edytowane przez Jolanta Horudko
Link to postu

Dziękuję,

 

Odnośnie archiwizacji dokumentów to w Rachmistrzu GT jest to bardzo uciążliwe ( nie wiem jak w Nexo).

 

Czy jest jakiś sposób aby zbiorczo zapisywać pobrane dokumenty i czy do tego niezbędne jest jakieś rozszerzenie ?

 

 

Pozdrawiam

Paweł

 

 

 

Link to postu
  • 2 miesiące temu...
W dniu 22.02.2023 o 19:34, Jolanta Horudko napisał:

Na ten moment wskazany sposób jest jedyny. Pracujemy nad dodaniem innych możliwości.

Witam, a jak w rachmistrzu gt i rewizorze gt pobierać zbiorczo dokumenty, zapisywac je u siebie na dysku w celu archiwizacji? W linii GT funkcjonuje biblioteka załączników?

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...