Skocz do zawartości

Subiekt i płatności poprzez Paynow

Polecane posty

Włączyłem płatności na swoim sklepie poprzez Paynow.
Paynow nie puszcza paczki przelewów z danego dnia, tylko każda wpłata od razu trafia na mój rachunek w mBanku z osobna pomniejszona o kwotę prowizji.
Dodatkiem Importer Bankowości (z dodatkowym parserem CSV pisanym pod siebie) zaciągam cały bank do subiekta przyporządkowując każdą płatność do odpowiedniego klienta (pełen automat).

Z zamówienia za 1000zł dostaję 989zł.
Jak to rozliczyć w subiekcie nie robiąc sobie bałaganu w rozrachunkach?

Dla zwykłego przelewu bankowego od klienta po dodaniu płatności do banku w Subiekcie korzystam w opcji przedpłata i na FV ładnie pojawia się "zapłacono przelewem" na pełną kwotę bo wpłata równa się kwocie zamówienia. Druga opcja to kredyt kupiecki i skojarzenie - tutaj również wszystko co do grosza się zgadza.

Natomiast jak będę chciał powyższe zrobić z pomniejszoną wpłatą z Paynow to mam zaksięgowane tylko 989zl (o 11zł mniej, niż pełna kwota zamówienia).
Nie mogę użyć przedpłaty, bo nie będę mógł wystawić FV na pełną kwotę zamówienia.

Można by to zrobić cesją - używam jej do przesyłek pobraniowych. Wszystko działa jak trzeba z rozliczaniem bo przecież tutaj również mam pełne kwoty za zamówienia,
ale problem następuję z wzorcem wydruku przy automatycznym wysyłaniu dokumentów do klientów (poprzez program Goniec).
Dla cesji paczek pobraniowych mam na wzorcu wydruku opis "Pobranie (Gotówka)" - używając cesji na Paynow będę miał również "Pobranie (Gotówka)" co nie będzie zgodne z prawdą i klienci będą się pieklić, że zapłacili szybkim przelewem/blikiem itp. poprzez Paynow, a nie gotówką!

Czy ktoś z szanownych miał podobny dylemat jak to wszystko można poukładać w Subiekcie?

W głowę zachodzi mi jeszcze jeden problem. Zaliczki na przełomie miesiąca. Mając pełną kwotę, zaliczka idzie w dwóch kliknięciach na pełną kwotę w przypadku, gdy nie zdążymy zrealizować zamówienia,
natomiast przy Paynow pojawia się analogiczny problem bo znów nie mamy pełnej kwoty wpłaty na rachunku bankowym. Zaliczki na kredyt kupiecki wystawić się przecież nie da.

Pomóżcie proszę, 2giego marca wrzuciłem na sklep możliwości szybkich płatności i mam kilkadziesiąt już zaległych FV do wystawienia tą formą płatności z czym się wstrzymuję bo nie wiem czy nie "strzeliłem sobie w kolano" dodając szybkie płatności elektroniczne u siebie w sklepie..

Link to postu

Ja mam szybkie płatności podpięte pod cesję "płatność kartą". Na fakturze drukuje się "zapłacono kartą" i mi to wystarcza (dodatkowo sklep przenosi info w uwagach "Przelewy24"), ale można zmienić wzorzec wydruku aby drukowała się nazwa tej płatności.

Gdy dostaję przelew rozliczam tylko to co dostałem, a na koniec miesiąca z faktury rozliczam prowizję i dzięki temu mam porządek w rozrachunkach i operacjach bankowych.

Link to postu
35 minut temu, Szczepan Socha napisał:

Ja mam szybkie płatności podpięte pod cesję "płatność kartą". Na fakturze drukuje się "zapłacono kartą" i mi to wystarcza (dodatkowo sklep przenosi info w uwagach "Przelewy24"), ale można zmienić wzorzec wydruku aby drukowała się nazwa tej płatności.

Gdy dostaję przelew rozliczam tylko to co dostałem, a na koniec miesiąca z faktury rozliczam prowizję i dzięki temu mam porządek w rozrachunkach i operacjach bankowych.

Tak jak napisałem w swojej wiadomości, też brałem to pod uwagę, tylko, że pod cesją mam już "Pobranie".
Nie ma problemu dołożyć do tego Paynow, tylko, że będzie problem z automatyczną wysyłką faktur w PDF.
Może że jest inne oprogramowanie do automatycznej wysyłki dokumentów, które pozwoliłoby w zalezności

od wybranej formy zapłaty za FV wybrać inny domyślny wzorzec wydruku.
Ręczna wysyłka faktur (80-100 dziennie) raczej nie wchodzi w grę, szkoda czasu pracownika.
 

Link to postu

Ja pobranie mam ustawione w kredycie co rozwiązuje mój problem.

Tak jak pisałem wyżej można zmienić wzorzec wydruku, który będzie drukował informację jaka płatność została wybrana - czyli będzie drukowana nazwę płatności dodaną przez nas w słownikach "Płatność kartą przy sprzedaży", a nie ogólną nazwę podaną we wzorcu.

Link to postu
5 godzin temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Włączyłem płatności na swoim sklepie poprzez Paynow.

Najpierw planujemy, później realizujemy ;)

 

5 godzin temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Paynow nie puszcza paczki przelewów z danego dnia, tylko każda wpłata od razu trafia na mój rachunek w mBanku z osobna pomniejszona o kwotę prowizji.

Można wydzielić rachunek bankowy pod takie płatności.

 

5 godzin temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Dodatkiem Importer Bankowości (z dodatkowym parserem CSV pisanym pod siebie) zaciągam cały bank do subiekta przyporządkowując każdą płatność do odpowiedniego klienta (pełen automat).

Skoro tworzy Pan operacje bankowe na kontrahentów, to na dokumentach musi być ustawiana zgodna forma płatności - kredyt kupiecki.

 

5 godzin temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Z zamówienia za 1000zł dostaję 989zł.

Nie napisał Pan czy pytał o możliwość zmiany sposobu rozliczania, aby wypłaty nie były pomniejszane o prowizje ?

 

5 godzin temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Jak to rozliczyć w subiekcie nie robiąc sobie bałaganu w rozrachunkach?

Możliwości jest kilka, poza wybraną przez Pana można stosować cesyjne formy płatności, a na wydzielonym rachunku bankowym tworzyć operacje bankowe na cesjonariusza, wpłaty mogą być na pełną kwotę i do tego wypłata na prowizje lub wpłaty zgodne z wpłatą od pośrednika płatności.

 

W Subiekcie to nie będzie się rozliczało automatycznie, więc należy rozbudować swoje narzędzia lub skorzystać z takich, które to zrealizują.

 

5 godzin temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Natomiast jak będę chciał powyższe zrobić z pomniejszoną wpłatą z Paynow to mam zaksięgowane tylko 989zl (o 11zł mniej, niż pełna kwota zamówienia).
Nie mogę użyć przedpłaty, bo nie będę mógł wystawić FV na pełną kwotę zamówienia.

Jak wyżej, w tym scenariuszu pozostaje kredyt kupiecki, rozliczenie przez skojarzenie i kompensata prowizji.

 

5 godzin temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Można by to zrobić cesją - używam jej do przesyłek pobraniowych. Wszystko działa jak trzeba z rozliczaniem bo przecież tutaj również mam pełne kwoty za zamówienia,
ale problem następuję z wzorcem wydruku przy automatycznym wysyłaniu dokumentów do klientów (poprzez program Goniec).
Dla cesji paczek pobraniowych mam na wzorcu wydruku opis "Pobranie (Gotówka)" - używając cesji na Paynow będę miał również "Pobranie (Gotówka)" co nie będzie zgodne z prawdą i klienci będą się pieklić, że zapłacili szybkim przelewem/blikiem itp. poprzez Paynow, a nie gotówką!

Taki problem to nie problem, przecież można zmodyfikować wzorce wydruków, aby prezentowały to, czego oczekujemy - nazwy cesyjnych form płatności ze słowników czy kredyt kupiecki jako "Zapłacono przelewem", wykonujemy mnóstwo takich modyfikacji, posiadamy gotowe wzorce z takimi modyfikacjami.

 

5 godzin temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Czy ktoś z szanownych miał podobny dylemat jak to wszystko można poukładać w Subiekcie?

Każdy kto chciał mieć porządek w dokumentach i księgowości, wdrażaliśmy takie rozwiązania dziesiątki razy.

 

5 godzin temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

W głowę zachodzi mi jeszcze jeden problem. Zaliczki na przełomie miesiąca. Mając pełną kwotę, zaliczka idzie w dwóch kliknięciach na pełną kwotę w przypadku, gdy nie zdążymy zrealizować zamówienia,
natomiast przy Paynow pojawia się analogiczny problem bo znów nie mamy pełnej kwoty wpłaty na rachunku bankowym. Zaliczki na kredyt kupiecki wystawić się przecież nie da.

No da się, ale nie jest zalecane... Jak wyżej ten problem rozwiązują cesyjne formy płatności lub wpłaty bankowe na pełne kwoty.

 

5 godzin temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Pomóżcie proszę, 2giego marca wrzuciłem na sklep możliwości szybkich płatności i mam kilkadziesiąt już zaległych FV do wystawienia tą formą płatności z czym się wstrzymuję bo nie wiem czy nie "strzeliłem sobie w kolano" dodając szybkie płatności elektroniczne u siebie w sklepie..

No można było się przygotować do tego, w tym można było zastanowić się na wyborem bardziej przyjaznego do rozliczeń pośrednika płatności.

Link to postu
Godzinę temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Może że jest inne oprogramowanie do automatycznej wysyłki dokumentów, które pozwoliłoby w zalezności

od wybranej formy zapłaty za FV wybrać inny domyślny wzorzec wydruku.

Co do zasady tak się nie robi w GT, gdyż nie ma w programie funkcjonalności pozwalających przypisywać domyślne wzorce wydruku (no poza przypisaniem do stanowiska), w praktyce modyfikuje się jeden wzorzec wydruku tak, aby prezentował oczekiwane informacje, na przykład:

29 minut temu, Szczepan Socha napisał:

Tak jak pisałem wyżej można zmienić wzorzec wydruku, który będzie drukował informację jaka płatność została wybrana - czyli będzie drukowana nazwę płatności dodaną przez nas w słownikach "Płatność kartą przy sprzedaży", a nie ogólną nazwę podaną we wzorcu.

 

Link to postu
Cytat

Najpierw planujemy, później realizujemy ;)

Zgadza się. Klientela naciskała, dodałem. Piwo naważone, trzeba coś na to poradzić.
 

Cytat

Nie napisał Pan czy pytał o możliwość zmiany sposobu rozliczania, aby wypłaty nie były pomniejszane o prowizje ?

Pisałem, prosiłem o możliwość pobrania prowizji w drugim przelewie lub zbiorczo co tydzień/miesiąc na podstawie wystawionej przez nich faktury.
To jest korpo (mBank) - nie przejdzie.

 

Cytat

No można było się przygotować do tego, w tym można było zastanowić się na wyborem bardziej przyjaznego do rozliczeń pośrednika płatności.

Celowo wybrany Paynow z mBanku właśnie na pojedyncze wpłaty, a nie paczki 1 lub kilkudniowe. Zamierzenie było takie, by nie robić tego ręcznie, tylko za pomocą parsera z automatu dodawać nowego kontrahenta i na jego konto przypisać płatność.

 

Cytat

Skoro tworzy Pan operacje bankowe na kontrahentów, to na dokumentach musi być ustawiana zgodna forma płatności - kredyt kupiecki.

Tak, to chyba najwygodniejsze dla mnie by było. Płatności cesyjne nie pozwolą na wystawienie zaliczek. Poza tym już rozliczam zbiorczo GLSa, sporo czasu się przy tym traci.
 

Na szybko analizując, zamiast pobierać dla płatności Paynow kwot z rachunku bankowego to po ID transakcji mogę z automatu do banku dodać pełne kwoty wpłat z zamówień i zliczając różnice między rachunkiem bankowym, a zamówieniami dodać jedną płatność na MINUS by się saldo na każdy dzień zgadzało. Mam od razu i klientów dodanych, przyporządkowane płatności w kwocie wpłat przez klientów i saldo zgodne na każdy dzień z osobna.

 

I tak jak Pan napisał "wzorce wydruku" - tutaj widzę przyszłość.

 

Wszystkie wpłaty bankowe na dzień dzisiejszy rozliczamy używają "Przedpłaty".

Na FV pojawia się nam "Zapłacono przelewem" - wszystko OK.


Czy mógłby Pan przerobić wzorzec wydruku tak, aby po znalezieniu w polu Uwagi frazy "Płatność Paynow" (jak by ogonki były problemem, można zmienić na cokolwiek czy samo "Paynow").
zmieniła się domyślna forma płatności na "Płatność Paynow: [kwota]"?

 

Obecnie schemat pola uwagi jest taki:
1 linijka - nr zamówienia ze sklepu
2 linijka - "Płatność Paynow" (tylko przy tej formie płatności, inaczej linijka pusta)

 

 

Byłbym zainteresowany BARDZO co z kolei pozwoliło by mi zakończyć poszukiwania rozwiązania do powyższego.

Jednocześnie chyba rozwiązał by się również problem z wysyłką FV do klientów, bo to przecież Subiekt sam generuje PDFy na potrzeby wysyłki, a program w tym przypadku Goniec, puszcza je tylko na przyporządkowane do konta adresy email (chyba, że się mylę).

 

Tak jeszcze dopiszę, wzorce FV zaliczkowych i końcowych również musiałyby być "ruszone" analogicznie jak wzorzec FVS.

 

Edytowane przez Łukasz Zajączkowski
Link to postu
16 minut temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Pisałem, prosiłem o możliwość pobrania prowizji w drugim przelewie lub zbiorczo co tydzień/miesiąc na podstawie wystawionej przez nich faktury.
To jest korpo (mBank) - nie przejdzie.

Rozumiem.

 

16 minut temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Celowo wybrany Paynow z mBanku właśnie na pojedyncze wpłaty, a nie paczki 1 lub kilkudniowe. Zamierzenie było takie, by nie robić tego ręcznie, tylko za pomocą parsera z automatu dodawać nowego kontrahenta i na jego konto przypisać płatność.

Niestety nie rozumiem wyboru / argumentu - zbiorcze wpłaty bez problemu można rozliczać automatycznie na podstawie specyfikacji / raportów od pośredników płatności, można korzystać z jednego formatu pośrednika płatności, nie trzeba dostosowywać się do wielu formatów banków, nie robi nam się "śmietnik" na głównym rachunku bankowym (no chyba, że wydzielimy dodatkowe rachunki bankowe), problemem jest tylko potrącenie prowizji przy wypłatach.

 

19 minut temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Tak, to chyba najwygodniejsze dla mnie by było. Płatności cesyjne nie pozwolą na wystawienie zaliczek.

Już wyżej napisałem, że pozwalają - nie wyjaśnił Pan z czym ma problem.

 

20 minut temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Poza tym już rozliczam zbiorczo GLSa, sporo czasu się przy tym traci.

Nie rozumiem problemu, najwyraźniej nie korzysta Pan z właściwych rozwiązań, pobrania kurierskie to najprostsze, najmniej problematyczne i tym samym najszybsze rozliczenia, rozliczenie jednej zbiorczej wpłaty z setkami / tysiącami pobrań to kilka minut + czas na wyjaśnienie błędów w wystawionych dokumentach.

 

24 minuty temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Na szybko analizując, zamiast pobierać dla płatności Paynow kwot z rachunku bankowego to po ID transakcji mogę z automatu do banku dodać pełne kwoty wpłat z zamówień i zliczając różnice między rachunkiem bankowym, a zamówieniami dodać jedną płatność na MINUS by się saldo na każdy dzień zgadzało. Mam od razu i klientów dodanych, przyporządkowane płatności w kwocie wpłat przez klientów i saldo zgodne na każdy dzień z osobna.

Jest to jakieś rozwiązanie, ale widzę zagrożenia w bazowaniu na zgromadzonych danych (zamówieniach), preferuję własne rozwiązanie - wyjście od specyfikacji wypłaty / raportu od pośrednika płatności i dokonywanie rozliczeń z nią zgodnych, jeśli coś się nie zgodzi to od razu wiadomo gdzie szukać... W rozliczeniach pośredników płatności nie stanowi problemu rozliczenie powiedzmy 2000 zgodnych transakcji, tylko te kilka, kilkanaście, które się nie zgodzą / nie zostaną znalezione poprawne dane do rozliczenia.

 

30 minut temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

I tak jak Pan napisał "wzorce wydruku" - tutaj widzę przyszłość.

Nie wspomniałem, znam przypadki, gdzie w ogóle nie jest prezentowana forma płatności ;)

 

30 minut temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Wszystkie wpłaty bankowe na dzień dzisiejszy rozliczamy używają "Przedpłaty".

Na FV pojawia się nam "Zapłacono przelewem" - wszystko OK.

Jeśli się tak udaje, to dobrze, jednak większość klientów robi inaczej, najpierw realizuje transakcję / dostawę towaru, a później rozlicza / kontroluje rozliczenie transakcji.

 

32 minuty temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Czy mógłby Pan przerobić wzorzec wydruku tak, aby po znalezieniu w polu Uwagi frazy "Płatność Paynow"
zmieniła się domyślna forma płatności na "Płatność Paynow: [kwota]"?

Można, lecz zamiast parsować uwagi wolałbym bazować na formie płatności (ustalona forma płatności kredytu kupieckiego), wtedy dodatkowo taka informacja byłaby widoczna / czytelniejsza w programie.

 

35 minut temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Byłbym zainteresowany BARDZO co z kolei pozwoliło by mi zakończyć poszukiwania rozwiązania do powyższego.

Zna Pan mnie i nasze możliwości od kilku lat (z innego forum), do Pana należy wybór dostawcy programów / rozwiązań dodatkowych, zapraszam.

Link to postu
26 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Można, lecz zamiast parsować uwagi wolałbym bazować na formie płatności (ustalona forma płatności kredytu kupieckiego), wtedy dodatkowo taka informacja byłaby widoczna / czytelniejsza w programie.

Co ma Pan na myśli pisząc "ustalona forma płatności kredytu kupieckiego"?

Zwykły kredyt kupiecki załóżmy na x dni? - używam na co dzień, dla klientów z odroczonym terminem płatności (dla zwykłego Kowalskiego brany towar na termin nie może być oznaczony jako Płatność Paynow).


Inna forma Kredytu? - przychodzi mi do głowy cesja na odbiorcę (nie chciałbym tak, bo i tak wystawiając dokument od razu wolałbym użyć przedpłaty i mieć rozliczonego kontrahenta z dokumentem) i nie robić tego później czy to ręcznie czy wykorzystując do tego inne oprogramowanie gdzie i tak może się to kończyć ręcznym dopasowywaniem i poprawianiem.

 

Użycie konkretnej przedpłaty przypisanej do kontrahenta daje mi pewność, że ten jeden dokument wystawiony jest dobrze i nigdzie indziej w programie nie pojawi się jakiś z tym problem. Reasumując, i tak trzeba FV wystawiać, więc 2 kliknięcia więcej Przedpłata -> Wybór przedpłaty nie stanowi problemu. Poza tym, miałbym komplikacje z zaliczkami. Z cesji trzeba by było wyciągać i przeksięgowywać na rachunek konkretnego klienta wpłaty by wystawić zaliczkę na koniec miesiąca do niezrealizowanych zamówień, a to kolejna praca i czas mój lub pracownika.

Czy jeszcze jakaś inna opcja oznaczenia FV wchodzi w grę by podmienić formę płatności na wydruku?
Dodam, że każda FV z tym Paynow rozpoczyna się od ZK (nigdy inaczej) - może by tutaj spróbować ewentualnie coś dodać?

 

 

 

Edytowane przez Łukasz Zajączkowski
Link to postu
7 minut temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Co ma Pan na myśli pisząc "ustalona forma płatności kredytu kupieckiego"?

Zwykły kredyt kupiecki załóżmy na x dni? - używam na co dzień, dla klientów z odroczonym terminem płatności (dla zwykłego Kowalskiego brany towar na termin nie może być oznaczony jako Płatność Paynow).

Terminy kredytu kupieckiego są słownikiem, można dodawać nowe i identyfikować je po ustalonej nazwie.

 

10 minut temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Reasumując, i tak trzeba FV wystawiać, więc 2 kliknięcia więcej Przedpłata -> Wybór przedpłaty nie stanowi problemu.

Czyli kolejny krok automatyzacji jeszcze przed Panem... Zakładałem, że faktura jest też wystawiana przez automat / integrację, a poprawa przedpłat jest problematyczna, gdyż wymaga edycji dokumentu.

 

Poza tym problem stanowi liczba dokumentów, przy kilku, kilkunastu można sobie klikać, przy setkach i więcej, dzień, w dzień, miesiąc w miesiąc sam Pan pisał, że:

4 godziny temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Ręczna wysyłka faktur (80-100 dziennie) raczej nie wchodzi w grę, szkoda czasu pracownika.

--

13 minut temu, Łukasz Zajączkowski napisał:

Czy jeszcze jakaś inna opcja oznaczenia FV wchodzi w grę by podmienić formę płatności na wydruku?

Oczywiście, można wykorzystać dowolną informację na dokumencie lub dokumencie powiązanym (ZK) tylko nie widzę sensu opisywać gorszych rozwiązań.  

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...