Jakub Jakowicki 3 Napisano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 w Zmiana na Subiekt z zachowaniem ustawień z istniejącego Subiekta Sytuacja: Mamy dwie, osobne spółki. Jedna z nich od początku tamtego roku pracuje na Subiekcie, wszystko śmiga pięknie. Druga z nich jest postawiona na Symfonii, bo nie było potrzeby jej jeszcze przenosić na nic bardziej nowoczesnego. Nadchodzi jednak moment, w którym będziemy musieli dokonać tego transferu, bo Symfonia Handel 2.0 nie jest już rozwijana, a wchodzi Krajowy Rejestr Faktur, itd. Teraz pytanie. Czy istnieje jakikolwiek sensowny sposób na to, żeby przenieść ustawienia z istniejącej już bazy danych/firmy, którą mamy w Subiekcie, na nową? Może da się zrobić w jakiś sposób kopie, postawić jako nowa baza danych i usunąć wszystkie dokumenty? Chociaż to prawdopodobnie głupi pomysł. W skrócie, mamy już wszystko ustawione na jednej instancji Subiekta - i fajnie by było móc to wszystko przenieść do nowej, zamiast ręcznie to wszystko konfigurować, co trochę czasu zajmuje. Wydruki dokumentów, szablony wiadomości, użytkownicy i ich uprawnienia, ustawienia cenników, asortyment, wszystko chcielibyśmy, żeby było identyczne. Byłbym wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Link to postu
Daniel Kozłowski 1 171 Napisano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 w Zmiana na Subiekt z zachowaniem ustawień z istniejącego Subiekta 5 minut temu, Jakub Jakowicki napisał: Czy istnieje jakikolwiek sensowny sposób na to, żeby przenieść ustawienia z istniejącej już bazy danych/firmy, którą mamy w Subiekcie, na nową? Nie, ale sensownie można zrobić tak: 5 minut temu, Jakub Jakowicki napisał: Może da się zrobić w jakiś sposób kopie, postawić jako nowa baza danych i usunąć wszystkie dokumenty? -- 7 minut temu, Jakub Jakowicki napisał: Chociaż to prawdopodobnie głupi pomysł. Wręcz przeciwnie Link to postu
Jakub Jakowicki 3 Napisano 27 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 w Zmiana na Subiekt z zachowaniem ustawień z istniejącego Subiekta Nie sprawiłoby to żadnych kłopotów, nie wprowadziło program w jakieś mylne zakamarki? Nie pozostałyby gdzieś jakieś niedostrzeżone ślady po wcześniejszych akcjach, co mogłoby później doprowadzić np. do nieprawidłowego rozliczania, czy cokolwiek takiego? Link to postu
Dariusz Nowak 138 Napisano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 w Zmiana na Subiekt z zachowaniem ustawień z istniejącego Subiekta 2 minuty temu, Jakub Jakowicki napisał: Chociaż to prawdopodobnie głupi pomysł Jeśli skrupulatnie usunąłby Pan wszystkie dokumenty, mogłoby to się udać. Jeśli to są dwie osobne spółki, to jeszcze tylko NIP i dane podmiotu należałoby zmienić. Warto również skontaktować się z lokalnym serwisantem, który byłby w stanie pomóc dopiąć temat, aby: 2 minuty temu, Jakub Jakowicki napisał: Nie pozostałyby gdzieś jakieś niedostrzeżone ślady po wcześniejszych akcjach, co mogłoby później doprowadzić np. do nieprawidłowego rozliczania, czy cokolwiek takiego Lista serwisantów: Znajdź serwisanta. Link to postu
Jakub Jakowicki 3 Napisano 27 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 w Zmiana na Subiekt z zachowaniem ustawień z istniejącego Subiekta 19 minut temu, Dariusz Nowak napisał: to jeszcze tylko NIP i dane podmiotu należałoby zmienić Tak, to oczywiste. Rozumiem, że nie istnieje żaden oficjalny sposób czyszczenia bazy z dokumentów? Pośród miliona zależności, jakie są w Subiekcie, obawiam się, że gdzieś po drodze natrafie, na których rzeczy usunąć nie będę mógł - zwłaszcza ze cały proces musiałby się odbyć według absolutnie nieznanej mi kolejności, bo przecież jednego nie usune, dopóki drugie jest, ale to drugie nie usunę, dopóki trzecie, a to czwarte dezaktywowane, ale nie usunę, bo używane tam, itd... To w połączeniu z obawami o tym, że program będzie miał jakieś "resztki" po poprzedniej bazie sprawiało, że nazwałem ten pomysł prawdopodobnie głupim. Link to postu
Polecane posty