Skocz do zawartości

Zmiana na Subiekt z zachowaniem ustawień z istniejącego Subiekta

Polecane posty

Sytuacja:
Mamy dwie, osobne spółki.
Jedna z nich od początku tamtego roku pracuje na Subiekcie, wszystko śmiga pięknie.
Druga z nich jest postawiona na Symfonii, bo nie było potrzeby jej jeszcze przenosić na nic bardziej nowoczesnego.
Nadchodzi jednak moment, w którym będziemy musieli dokonać tego transferu, bo Symfonia Handel 2.0 nie jest już rozwijana, a wchodzi Krajowy Rejestr Faktur, itd.

 

Teraz pytanie.

Czy istnieje jakikolwiek sensowny sposób na to, żeby przenieść ustawienia z istniejącej już bazy danych/firmy, którą mamy w Subiekcie, na nową?
Może da się zrobić w jakiś sposób kopie, postawić jako nowa baza danych i usunąć wszystkie dokumenty? Chociaż to prawdopodobnie głupi pomysł. :)
W skrócie, mamy już wszystko ustawione na jednej instancji Subiekta - i fajnie by było móc to wszystko przenieść do nowej, zamiast ręcznie to wszystko konfigurować, co trochę czasu zajmuje. Wydruki dokumentów, szablony wiadomości, użytkownicy i ich uprawnienia, ustawienia cenników, asortyment, wszystko chcielibyśmy, żeby było identyczne.


Byłbym wdzięczny za pomoc. :)

Pozdrawiam

Link to postu
5 minut temu, Jakub Jakowicki napisał:

Czy istnieje jakikolwiek sensowny sposób na to, żeby przenieść ustawienia z istniejącej już bazy danych/firmy, którą mamy w Subiekcie, na nową?

Nie, ale sensownie można zrobić tak:

5 minut temu, Jakub Jakowicki napisał:

Może da się zrobić w jakiś sposób kopie, postawić jako nowa baza danych i usunąć wszystkie dokumenty?

--

7 minut temu, Jakub Jakowicki napisał:

Chociaż to prawdopodobnie głupi pomysł.

Wręcz przeciwnie ;)

Link to postu
2 minuty temu, Jakub Jakowicki napisał:

Chociaż to prawdopodobnie głupi pomysł

Jeśli skrupulatnie usunąłby Pan wszystkie dokumenty, mogłoby to się udać. Jeśli to są dwie osobne spółki, to jeszcze tylko NIP i dane podmiotu należałoby zmienić. Warto również skontaktować się z lokalnym serwisantem, który byłby w stanie pomóc dopiąć temat, aby:

2 minuty temu, Jakub Jakowicki napisał:

Nie pozostałyby gdzieś jakieś niedostrzeżone ślady po wcześniejszych akcjach, co mogłoby później doprowadzić np. do nieprawidłowego rozliczania, czy cokolwiek takiego

Lista serwisantów: Znajdź serwisanta.

Link to postu
19 minut temu, Dariusz Nowak napisał:

to jeszcze tylko NIP i dane podmiotu należałoby zmienić

Tak, to oczywiste. :)

 

Rozumiem, że nie istnieje żaden oficjalny sposób czyszczenia bazy z dokumentów?

Pośród miliona zależności, jakie są w Subiekcie, obawiam się, że gdzieś po drodze natrafie, na których rzeczy usunąć nie będę mógł - zwłaszcza ze cały proces musiałby się odbyć według absolutnie nieznanej mi kolejności, bo przecież jednego nie usune, dopóki drugie jest, ale to drugie nie usunę, dopóki trzecie, a to czwarte dezaktywowane, ale nie usunę, bo używane tam, itd... To w połączeniu z obawami o tym, że program będzie miał jakieś "resztki" po poprzedniej bazie sprawiało, że nazwałem ten pomysł prawdopodobnie głupim. :)

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...