Skocz do zawartości

Błąd aktualizacji i inne bolączki

Polecane posty

Cześć

Od niespełna roku pracuję na NEXO PRO, super program, nie zamieniłbym się ponownie na GT ale i tu pytanie czy tak jest czy ja coś robię źle:

1. nie działa mi automatyczne pobieranie aktualizacji pomimo wykupionego abonamentu, muszę za każdym razem wejść w wiadomość o aktualizacji, pobrać nową wersję i zainstalować.

2. nie mogę założyć sklepu internetowego, wywala mi błąd łączenia z serwerem

3. W GT podczas wprowadzania np danych kontrahenta, po podaniu kodu pocztowego lub ulicy z bazy podciągało mi dane, np po kodzie pocztowym w dużym mieście podpowiadało ulice i tak dalej, w NEXO to nie działa albo ja nie wiem jak to włączyć.

4. korzystam z pola uwagi (użytkuję SELLO i w polu uwagi zawarte są dane np login kupującego) i np w fakturze w polu uwagi zawarte są dane, wystawiam korektę faktury - uwagi nie przenoszą się pomiędzy dokumentami powiązanymi, to samo np w przypadku zwrotu do paragonu imiennego.

5. Korzystam z Sello, w GT np wystawiając fakturę dla kontrahenta, mogłem zweryfikować dane w GUS i je poprawić jak podane są błędne, w NEXO wywala błąd że nie ma wykupionego abonamentu :)

Ktoś coś podpowie ?

Link to postu

Dzień dobry,

13 godzin temu, Daniel Lewandowski napisał:

1. nie działa mi automatyczne pobieranie aktualizacji pomimo wykupionego abonamentu, muszę za każdym razem wejść w wiadomość o aktualizacji, pobrać nową wersję i zainstalować.

Czy próbował Pan odłączyć i ponownie podłączyć Konto InsERT w programie? Z doświadczenia, taki problem może sugerować problem z siecią internetową (np. problemy u dostawcy internetu). Jeśli ma Pan możliwość proszę do stanowiska podłączyć inną sieć internetową (np. hotspot z telefonu komórkowego). Dodatkowo proszę również sprawdzić ustawienia zapory systemowej lub programu antywirusowego, który może blokować dostęp do usług.

13 godzin temu, Daniel Lewandowski napisał:

2. nie mogę założyć sklepu internetowego, wywala mi błąd łączenia z serwerem

 

Rozumiem, że chodzi o vendero?

13 godzin temu, Daniel Lewandowski napisał:

3. W GT podczas wprowadzania np danych kontrahenta, po podaniu kodu pocztowego lub ulicy z bazy podciągało mi dane, np po kodzie pocztowym w dużym mieście podpowiadało ulice i tak dalej, w NEXO to nie działa albo ja nie wiem jak to włączyć.

 

Podpowiadanie adresów w formatkach mamy zapisane do realizacji na przyszłe wersje programu.

13 godzin temu, Daniel Lewandowski napisał:

4. korzystam z pola uwagi (użytkuję SELLO i w polu uwagi zawarte są dane np login kupującego) i np w fakturze w polu uwagi zawarte są dane, wystawiam korektę faktury - uwagi nie przenoszą się pomiędzy dokumentami powiązanymi, to samo np w przypadku zwrotu do paragonu imiennego.

Dodanie funkcjonalności związanej z przenoszenie uwag na dokumenty korygujące, mamy zapisane do realizacji w nieokreślonej przyszłości.

13 godzin temu, Daniel Lewandowski napisał:

5. Korzystam z Sello, w GT np wystawiając fakturę dla kontrahenta, mogłem zweryfikować dane w GUS i je poprawić jak podane są błędne, w NEXO wywala błąd że nie ma wykupionego abonamentu :)

Ktoś coś podpowie ?

Patrz punkt 1.

Link to postu
Godzinę temu, Arkadiusz Cieśla napisał:

Dzień dobry,

Czy próbował Pan odłączyć i ponownie podłączyć Konto InsERT w programie? Z doświadczenia, taki problem może sugerować problem z siecią internetową (np. problemy u dostawcy internetu). Jeśli ma Pan możliwość proszę do stanowiska podłączyć inną sieć internetową (np. hotspot z telefonu komórkowego). Dodatkowo proszę również sprawdzić ustawienia zapory systemowej lub programu antywirusowego, który może blokować dostęp do usług.

Rozumiem, że chodzi o vendero?

Podpowiadanie adresów w formatkach mamy zapisane do realizacji na przyszłe wersje programu.

Dodanie funkcjonalności związanej z przenoszenie uwag na dokumenty korygujące, mamy zapisane do realizacji w nieokreślonej przyszłości.

Patrz punkt 1.

Tak, odpinałem i podpinałem konto insert, sprawdzałem też na innym połączeniu internetowym, problem jest ten sam.

Tak chodzi o vendero.

Support Sello podpowiadał problem na styku integracji i problem po stronie NEXO, normalne wystawianie faktury odbywa się bez problemu i "abonament działa"

Link to postu
W dniu 12.10.2023 o 18:37, Daniel Lewandowski napisał:

1. nie działa mi automatyczne pobieranie aktualizacji pomimo wykupionego abonamentu, muszę za każdym razem wejść w wiadomość o aktualizacji, pobrać nową wersję i zainstalować.

Proszę dokładnie opisać lub wskazać opis funkcjonalności, której Pan oczekuje. Temat e-pomocy o aktualizacji programów nexo: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1470,jak-zaktualizowac-programy-insert-nexo.html. Ogólnie (desktopowe) programy InsERT nigdy nie aktualizowały się samodzielnie, nie posiadają takiej funkcjonalności, za aktualizację zawsze jest odpowiedzialny użytkownik programu, informacje takie powinien Pan otrzymać od wybranego dostawcy programu przy rozpoczynaniu pracy z programem.

 

W dniu 13.10.2023 o 09:38, Daniel Lewandowski napisał:

sprawdzałem też na innym połączeniu internetowym,

Jakie łącze internetowe Pan posiada, na jakim testował ?

 

W dniu 13.10.2023 o 09:38, Daniel Lewandowski napisał:

problem jest ten sam.

Proszę pokazać komunikat błędu i licencje (proszę ukryć dane wrażliwe).

 

W dniu 13.10.2023 o 10:24, Daniel Lewandowski napisał:

Sprawdzam jeszcze ustawienia zapory,

Jakie zapory Pan posiada i jak zostały skonfigurowane (na co Pan zezwoił) ?

 

W dniu 13.10.2023 o 10:24, Daniel Lewandowski napisał:

pytanie jakie porty lub protokóły powinny mieć dostęp przez zaporę aby to prawidłowo działało.

Dla testu proszę rozważyć po prostu wyłączenie zapór, a dla pewności je odinstalować.

Link to postu
22 godziny temu, Daniel Kozłowski napisał:

Proszę dokładnie opisać lub wskazać opis funkcjonalności, której Pan oczekuje. Temat e-pomocy o aktualizacji programów nexo: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/1470,jak-zaktualizowac-programy-insert-nexo.html. Ogólnie (desktopowe) programy InsERT nigdy nie aktualizowały się samodzielnie, nie posiadają takiej funkcjonalności, za aktualizację zawsze jest odpowiedzialny użytkownik programu, informacje takie powinien Pan otrzymać od wybranego dostawcy programu przy rozpoczynaniu pracy z programem.

 

Tak wiem o tym, u mnie pierwsza część nie działa, jak klikam pobierz to wywala błąd serwera, muszę robić aktualizację tak jakbym nie miał abonamentu, jedyna różnica, że klikam po lewej stronie "mam abonament". Można powiedzieć na około.

image.png.d5c8b159c90e797d0c09cd3df99c8fe1.png u mnie w tym miejscu wywala błąd.

 

Jakie łącze internetowe Pan posiada, na jakim testował ?

Standardowe mamy połączenie światłowodowe ze stałym adresem IP. Dodatkowo mamy awaryjne z Play, do połowy roku mieliśmy też internet radiowy ze stałym IP, na każdym jest to samo.

 

Proszę pokazać komunikat błędu i licencje (proszę ukryć dane wrażliwe).

Komunikat błędu mogę załączyć - jak będzie kolejna aktualizacja :)

image.png.7c23266d9e531bef9951de7d6be14350.png

 

Jakie zapory Pan posiada i jak zostały skonfigurowane (na co Pan zezwoił) ?

Standardowa zapora windows, zapora skonfigurowana zgodnie z https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2513,dlaczego-program-nie-laczy-sie-z-serwerem-na-koncowce-w-insert-nexo.html?token=IjIwMjMvMTAvMTUsIDA5OjE5OjE4LS0-emFwb3JhIHdpbmRvd3MsICI.eXZDdDlWxAAb7hhYYuAA1Ot6W50

 

Dla testu proszę rozważyć po prostu wyłączenie zapór, a dla pewności je odinstalować.

 

Link to postu
12 minut temu, Daniel Lewandowski napisał:

Komunikat błędu mogę załączyć - jak będzie kolejna aktualizacja :)

Proszę zajrzeć do dziennika błędów w programie, być może pozostały jeszcze jakieś wpisy z błędami. Są jeszcze logi programu, może pan poszukać wpisów o treści "Aktualizacja - zakończenie pobierania wersji", które powinny nakierować na pliki ze szczegółami błędów.


--

Nie pokazał Pan licencji (modułu "Licencje") tylko menu programu.

 

--

14 minut temu, Daniel Lewandowski napisał:

Standardowa zapora windows, zapora skonfigurowana zgodnie

Zapora systemu Windows nie blokuje ruchu wychodzącego, wskazana konfiguracja nie ma nic wspólnego z dostępem do e-usług firmy InsERT. 

 

--

ps.

Proszę popracować nad czytelnością wypowiedzi, przede wszystkim stosować cytaty, powyższy sposób wypowiedzi po prostu zniechęca do odpowiadania. 

 

Link to postu
41 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Proszę zajrzeć do dziennika błędów w programie, być może pozostały jeszcze jakieś wpisy z błędami. Są jeszcze logi programu, może pan poszukać wpisów o treści "Aktualizacja - zakończenie pobierania wersji", które powinny nakierować na pliki ze szczegółami błędów.


--

Nie pokazał Pan licencji (modułu "Licencje") tylko menu programu.

Co konkretnie Pana interesuje?

Dziennik błędów niestety obecnie wiele nie zawiera

image.thumb.png.d363cd740e34169c2c403124cd7aef6d.png

Screenshot_1.png.42f89551af40f146dbe98b0ac35ec20b.png

44 minuty temu, Daniel Kozłowski napisał:

 

Zapora systemu Windows nie blokuje ruchu wychodzącego, wskazana konfiguracja nie ma nic wspólnego z dostępem do e-usług firmy InsERT. 

 

 

Właśnie nigdzie nie znalazłem konfiguracji zapory dla tych usług, sprawdzałem również na całkowicie wyłączonej zaporze ale bez skutku.

Vendero też wyrzuca błąd przy próbie uruchomienia.

image.png.3e43865b55f06c16066c2f2450ca6132.png

p.s, trening czyni mistrza :)

Link to postu
5 godzin temu, Daniel Lewandowski napisał:

Dziennik błędów niestety obecnie wiele nie zawiera

Szczegóły błędu znajdują się w:

6 godzin temu, Daniel Kozłowski napisał:

Proszę zajrzeć do dziennika błędów w programie, być może pozostały jeszcze jakieś wpisy z błędami. Są jeszcze logi programu, może pan poszukać wpisów o treści "Aktualizacja - zakończenie pobierania wersji", które powinny nakierować na pliki ze szczegółami błędów.

Lokalizacja logów: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/2158,insert-nexo-–-jak-wygenerowac-dane-diagnostyczne.html 

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...