Skocz do zawartości

Operacje zbiorcze / podpisywanie / wysyłka deklaracji / pobieranie UPO – błędy


Zobacz rozwiązanie Rozwiązane przez Artur Myśliborski,

Polecane posty

Dzień dobry,

Wykonując operacje zbiorcze jak w temacie e-sprawozdawczość VAT jak też deklaracji skarbowych u części Klientów Biura (nie wszystkich) pojawiają się błędy – vide PrtScr poniżej.

Pomaga jedynie bezpośrednie logowanie do Klienta w Rachmistrzu i manualne wykonanie operacji.

Jakiś hint gdzie szukać przyczyny???

Dziękuję / Pozdrawiam

image.thumb.png.9f2c02b62e4d9872fe8c33264e8b9e98.png

 

*Suplement

 

Update do wersji 47.0.0.6824 - próba zbiorczej konwersji Baz danych klientów kończy się komunikatem "Dany klucz nie był obecny w słowniku" ... chyba rzucę się na linę 🤦‍♂️

image.png.42f0c60f37344325bf19dccf34e2107f.png

 

Edytowane przez Artur Myśliborski
Link to postu
23 godziny temu, Artur Myśliborski napisał:

Wykonując operacje zbiorcze jak w temacie e-sprawozdawczość VAT jak też deklaracji skarbowych u części Klientów Biura (nie wszystkich) pojawiają się błędy – vide PrtScr poniżej.

Pomaga jedynie bezpośrednie logowanie do Klienta w Rachmistrzu i manualne wykonanie operacji.

Jakiś hint gdzie szukać przyczyny???

Proszę wykonać archiwizację i przesłać bazę danych do analizy, zgodnie z poniższą instrukcją:

Link to postu
23 godziny temu, Jakub Chowaniec napisał:

U mnie z kolei, podczas wysyłki zbiorczej JPK, przy każdym kliencie trzeba wpisywać PIN do certyfikatu.

52 minuty temu, Magdalena Ryńska napisał:

U mnie także wczoraj musiałam podpisać wszystkie jpk, z kolei w symfonii wszystko poszło zbiorczo.

W przyszłości w przypadku zagadnień niezwiązanych z tematem proszę o tworzenie nowych wątków na forum.

Rozwiązaniem w tym przypadku jest edycja ustawień certyfikatu. Poniżej przykład dla CryptoCard Graphite.

 

Link to postu
23 minuty temu, Dariusz Nowak napisał:

Rozwiązaniem w tym przypadku jest edycja ustawień certyfikatu.

"proCertum CardManager" - nie znajduję opcji "Trwały PIN".

W tym przypadku wątpię, żeby problem był po stronie ustawień certyfikatu.

Powtórzę z pierwszego post'a cyt.:

"u części Klientów Biura (nie wszystkich)"

Z mojej ostatniej wysyłki: 64 przeszło, 21 nie przeszło.

Link to postu

Odpowiedź o edycji certyfikatu była kierowana do cytowanych przeze mnie wiadomości. W Pana przypadku bez sprawdzenia bazy nie jesteśmy w stanie określić przyczyny i podać rozwiązania. Jeśli chodzi o Pana zagadnienie, to tak jak pisałem wyżej

34 minuty temu, Dariusz Nowak napisał:

Kontynuacja rozwiązania zagadnienia będzie odbywać się w sposób mailowy z wykorzystaniem formularza kontaktowego.

 

Link to postu
36 minut temu, Dariusz Nowak napisał:

W przyszłości w przypadku zagadnień niezwiązanych z tematem proszę o tworzenie nowych wątków na forum.

Rozwiązaniem w tym przypadku jest edycja ustawień certyfikatu. Poniżej przykład dla CryptoCard Graphite.

 

Tytuł wątku sugeruje problemy z podpisywaniem podczas operacji zbiorczych. I nie jest to problem z trwałym PIN, bo ten od zawsze mam włączony. Przed aktualizacją do wersji 47 wszystko działało prawidłowo.

Link to postu
4 godziny temu, Jakub Chowaniec napisał:

Tytuł wątku sugeruje problemy z podpisywaniem podczas operacji zbiorczych. I nie jest to problem z trwałym PIN, bo ten od zawsze mam włączony. Przed aktualizacją do wersji 47 wszystko działało prawidłowo.

Dokładnie tak. Jest to ewidentna wina zmian dokonanych w wersji 47. Przy wysyłce zbiorczej dostaje kociokwiku, bo muszę być cały czas obecny przy programie by wpisać PIN.

Link to postu
27 minut temu, Jakub Chowaniec napisał:

Tytuł wątku sugeruje problemy z podpisywaniem podczas operacji zbiorczych. I nie jest to problem z trwałym PIN, bo ten od zawsze mam włączony. Przed aktualizacją do wersji 47 wszystko działało prawidłowo.

16 godzin temu, Piotr Stochel napisał:

Dokładnie tak. Jest to ewidentna wina zmian dokonanych w wersji 47. Przy wysyłce zbiorczej dostaje kociokwiku, bo muszę być cały czas obecny przy programie by wpisać PIN.

Dziękuję za informacje, problem zostanie rozwiązany w najbliższej wersji.

Link to postu
  • Rozwiązanie

Solucja - dla potomnych ...

  • Operacje zbiorcze jak w temacie e-sprawozdawczość VAT jak też deklaracji skarbowych u części Klientów Biura (nie wszystkich) pojawiają się błędy

Pomogło przeinstalowanie / update sterowników oprogramowania do odczytu crypto karty.

  • Update do wersji 47.0.0.6824 - próba zbiorczej konwersji Baz danych klientów kończy się komunikatem "Dany klucz nie był obecny w słowniku.

W trakcie konwersji należy pozostawić zaznaczony checkbox "Archiwizuj przed wykonaniem".

Archiwizacja podczas konwersji nieprzyzwoicie pożera przestrzeń dysku serwera (folder: (...)\MSSQL\Backup) o czym warto wiedzieć, a czego nie dowiecie się z żadnych manuali.

  • Dziękuję 1
Link to postu
W dniu 31.10.2023 o 11:45, Elżbieta Jędruczyk napisał:

Dzień dobry, dołączam się - ten sam problem po aktualizacji, oby jak najszybciej się udało naprawić :/

Rozwiązanie pojawi się w najbliższej wersji. Tymczasowym rozwiązaniem jest zaproponowana przez Pana Artura aktywacja checkboxa Archiwizuj przed wykonaniem.

Link to postu

Zgłoszenie zostało zrealizowane w wersji 47.0.1. Fragment listy zmian:

"Poprawiono zbiorczą konwersję podmiotów do nowej wersji, w przypadku gdy wyłączona została opcja tworzenia kopii zapasowej.";

"Poprawiono składanie podpisu cyfrowego dla deklaracji i plików JPK_V7 przed wysyłką elektroniczną do bramki MF.";

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...