Skocz do zawartości

Zmiana hasła konta Szefa

Polecane posty

Dzień dobry,

drogi Insercie, czy nie czas już zmienić procedurę zmiany hasła Szefa?

Okazuje się, że nie wystarczy zgłosić taką potrzebę, po której automatycznie na adres e-mail (to jest coś takiego jak poczta, tylko bez papieru) natychmiast przychodzi link, w który wystarczy kliknąć i ewentualnie wpisać jakieś sekretne dane (hasło sms) i już zacząć pracować, a trzeba latać po mieście, szukać drukarki (świetnie, że jest jeszcze opcja wysłania faksem - super przydatne ułatwienie), potem lecieć wyrabiać pieczątkę (nawet ZUS już ich nie wymaga), wysłać skanem przez toporny formularz zgłoszeniowy, a potem czekać nieokreślony czas, aż znajdzie się dobra dusza, która zajmie się moją sprawą. Nie mogę się doczekać, aż dowiem się w jaki sposób otrzymam nowe hasło... Telegramem?

Wysłałem dzisiaj wniosek podpisany certyfikowanym podpisem kwalifikowanym (jest coś takiego na rynku już od 20 lat) bez pieczątki i podpisu odręcznego. Mam nadzieję, że zostanie rozpatrzony pozytywnie w terminie krótszym niż 30 dni.

 

Proszę wybaczyć delikatnie sarkastyczny ton wypowiedzi (starałem się ująć to najdelikatniej jak mogłem). Przez tę przestarzałą procedurę niestety nie udało mi się zrobić zaplanowanej na dzisiejszy wieczór roboty.

 

Tak, wiem, że pamiętanie hasła to moja odpowiedzialność. 
I tak, wiem, że taki system jest (był) podyktowany względami bezpieczeństwa, ale bezpieczeństwo można zapewnić też w nowoczesny sposób. 

 

Teraz już rozumiem, dlaczego Insert nie nadąża za nowoczesnymi rozwiązaniami: brakuje pieniędzy na wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników, ponieważ muszą płacić innym pracownikom, którzy "wymyślają" zapomniane hasła (i ręcznie odłączają klientów od biur rachunkowych - tam taka sama procedura).

Link to postu
8 godzin temu, Wadim Szczyrski napisał:

Okazuje się, że nie wystarczy zgłosić taką potrzebę, po której automatycznie na adres e-mail

Dzień dobry, w przypadku programów linii nexo, może Pan odzyskać hasło Szefa korzystając z Konta InsERT. Sposób I w poniższym artykule.

Procedura wymagająca wysłania pisma dotyczy tylko przypadków, w których Konto InsERT nie jest podłączone do programu.

 

Dodatkowo proszę (zgodnie z regulaminem Forum) o niezamieszczanie treści odbiegających od charakteru działu i tematu wątku, w którym są publikowane oraz treści bez wartości merytorycznej. 

 

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu
8 godzin temu, Wadim Szczyrski napisał:

Teraz już rozumiem, dlaczego Insert nie nadąża za nowoczesnymi rozwiązaniami: brakuje pieniędzy na wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników, ponieważ muszą płacić innym pracownikom, którzy "wymyślają" zapomniane hasła (i ręcznie odłączają klientów od biur rachunkowych - tam taka sama procedura).

Ani to miłe, ani potrzebne, ani prawdziwe. 😞

Link to postu
W dniu 1.12.2023 o 07:42, Arkadiusz Cieśla napisał:

Procedura wymagająca wysłania pisma dotyczy tylko przypadków, w których Konto InsERT nie jest podłączone do programu.

Właśnie taki przypadek opisywałem. Moje główne pytanie pytanie dotyczyło tego, czy aby na pewno konieczna jest cała procedura z pismem i czekaniem na odpowiedź z Insert? Czy nie można tego zautomatyzować w podobny sposób jak przy kliencie podłączonym?

 

W dniu 1.12.2023 o 07:42, Arkadiusz Cieśla napisał:

Dodatkowo proszę (zgodnie z regulaminem Forum) o niezamieszczanie treści odbiegających od charakteru działu i tematu wątku, w którym są publikowane oraz treści bez wartości merytorycznej. 

Proszę zatem przenieść lub usunąć ten wątek.

 

W dniu 1.12.2023 o 08:22, Łukasz Bącik napisał:

Ani to miłe, ani potrzebne, ani prawdziwe. 😞

Panie Łukaszu, post nie był skierowany bezpośrednio w pracowników, ani tym bardziej w Partnerów inserta. Opisywał mój ówczesny stan emocjonalny, kiedy to po raz kolejny zderzyłem się z procedurą, w której ręcznie muszę robić coś, co już dawno powinno być zautomatyzowane. Już w 2018 roku zgłaszałem wprowadzenie rubryki "Zaliczka zapłacona" w miesięcznych/kwartalnych obliczeniach PIT, ale z jakiegoś powodu nie jest to wprowadzane i co roku męczę się z przepisywaniem zapłaconych zaliczek do deklaracji rocznej. Podejrzewam, że nie tylko ja.

Jeśli ktoś poczuł się dotknięty to przepraszam i mam nadzieję, że rozwój programów linii nexo będzie zmierzał w kierunku ułatwiania użytkownikom pracy z programami i ich głos będzie słyszalny poza obszarami tego forum. 

Link to postu
W dniu 2.12.2023 o 14:27, Wadim Szczyrski napisał:

Już w 2018 roku zgłaszałem wprowadzenie rubryki "Zaliczka zapłacona" w miesięcznych/kwartalnych obliczeniach PIT, ale z jakiegoś powodu nie jest to wprowadzane i co roku męczę się z przepisywaniem zapłaconych zaliczek do deklaracji rocznej. Podejrzewam, że nie tylko ja.

Jeśli ktoś poczuł się dotknięty to przepraszam i mam nadzieję, że rozwój programów linii nexo będzie zmierzał w kierunku ułatwiania użytkownikom pracy z programami i ich głos będzie słyszalny poza obszarami tego forum. 

Panie Wadimie,

jeśli chodzi o funkcjonalność związaną z ewidencjonowaniem zapłaconych zaliczek, to temat mamy zapisany do realizacji. Niestety na ten moment nie jestem w stanie podać konkretnej daty realizacji zagadnienia.

W dniu 2.12.2023 o 14:27, Wadim Szczyrski napisał:

Właśnie taki przypadek opisywałem. Moje główne pytanie pytanie dotyczyło tego, czy aby na pewno konieczna jest cała procedura z pismem i czekaniem na odpowiedź z Insert? Czy nie można tego zautomatyzować w podobny sposób jak przy kliencie podłączonym?

 

Wymagania zostały ustalone w InsERT z uwagi na konieczność zweryfikowania autentyczności danych i potwierdzenia faktycznego pochodzenia oświadczenia od podmiotu współpracującego z InsERT. Tylko dokumenty podpisane osobiście lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym gwarantują dostateczny poziom potwierdzenia ich autentyczności. InsERT musi mieć pewność co do autentyczności, aby uniknąć zarówno roszczeń podmiotu, który był dysponentem Konta InsERT, jak i zarzutów organów nadzoru w zakresie ochrony danych osobowych.


Jednocześnie informuję, że zgłoszone zastrzeżenia mogą być przez InsERT wzięte pod uwagę na przyszłość, jeżeli rozważana będzie zmiana tych procedur. Na ten moment jednak zasady pozostają bez zmian zgodnie z wcześniej przekazaną informacją.

 

Zaznaczę również, że w przypadku „procedury pisemnej” obsługa takich zgłoszeń zajmuje zwykle dzień roboczy.

 

Tak jak wcześniej wspomniałem, procedura dotyczy tylko podmiotów, w których Konto InsERT nie jest podłączone. Dlatego serdecznie zachęcam do korzystania z Konta InsERT oraz funkcjonalności internetowych, do których Konto InsERT jest wymagane.

Edytowane przez Arkadiusz Cieśla
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...