Skocz do zawartości

Przypisywanie wiadomości i zmiana statusu transakcji.

Polecane posty

Witam

Dość częstym problemem jest brak przypisania wiadomości do transakcji (do klienta są one przypisywane, a do transakcji nie). Używam na bieżąco opcji "Podepnij zbiorczo" bo bez tego może tylko połowa była by przypisana.

 

Nie jest to jeszcze taki problem, bo po przełączeniu na klienta widać wszystkie wiadomości (choć jest dość uciążliwe). Jednak najgorsze jest to, że gdy już same się wiadomości w późniejszym czasie podpinają, to status zakończonej transakcji wraca na "oczekującą na płatność" i omyłkowo może się zdarzyć, że paczkę wyśle się jeszcze raz.

 

Co może być przyczyną ? Szukałem opcji w ustawieniach, które mogły by powodować zmianę statusu transakcji po przypisaniu maili jednak nic nie znalazłem.

Link to postu

1. Wiadomości podpinają się same tylko gdy transakcja pobierze się wcześniej niż mail, a to się rzadko zdarza.

 

Dlatego wiadomości trzeba podpinać opcją "podepnij zbiorczo" po pobraniu się transakcji.

 

Po użyciu tej opcji wszystkie wiadomości do każdej transakcji będą podpięte.

 

Jeśli w module wiadomości - dana wiadomość jest podpięta do transakcji, a w module transakcje w tym dolnym oknie nie widać jej w wiadomościach to:

a) sprawdzić czy na pewno wiadomość podpięła się do tej konkretnej transakcji (a nie np. wcześniejszej tego samego klienta)

b) restart komputera na którym się pracuje i wiadomości są widoczne również w module transakcji.

 

2. U nas nie spotkałem się z problemem żeby podpięcie wiadomości cofało status transakcji na oczekującą na płatność!? A czy masz zaznaczone w Parametrach wysyłania i odbierania w zakładce transakcje wszystkie opcje (przenoś przy pobieraniu, itp.)

Bo jeśli masz tam wszystkie opcje zaznaczone, a dokonasz ręcznej zmiany w transakcji i nie zaznaczysz w transakcji w zakładce formularze "nie przenoś automatycznie" to przy kolejnej synchronizacji z Allegro może się pobrać wszystko od nowa i ponownie nadpisać Twoje  zmiany w transakcji.

Dzieje się to gdy masz w parametrach wysyłania i odbierania w zakładce ogólne odznaczone tylko na podstawie historii i na podstawie dziennika zdarzeń.

 

Link to postu

1. To jest błąd i tak być nie powinno. Jest przewidziany do realizacji w najbliższym czasie. Problem bierze się stąd, że transakcja powoduje pobranie klientów, do których mail może się podpiąć - jest to warunek do dalszego podpięcia transakcji. Jeśli mail przyjdzie najpierw i nie znajdzie klienta to potem przy podpinaniu transakcji mechanizm mylnie zakłada, że mail powinien być podpięty pod klienta. Dlatego podpięcie do transakcji działa tylko w jednym przypadku.

 

Natomiast co do cofania statusu, prosiłbym o napisanie dokładnie jak to się dzieje, czy mail faktycznie sam się podpina, czy jest ręcznie podpinany. Mieliśmy kilka zgłoszeń o tym, że status transakcji się "cofał" ale nie było wystarczających szczegółów aby przyjrzeć się temu bliżej.

Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...